15 Şubat 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

15 Şubat 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Sayfa * YENİ BARAH 15 EUBAr 104 MUSTAFA 270412 No: REFİK B Yalnız 270415 No: 270416 No: ODEON Yeni çıkan plâklar MÜZEYYEN SENAR Keman, Kanun, Ut 270411 No: GARÇESİNE. — Türküsü Keman, Kanun, Klarnet, Ut HALİL SÖYLER Keman, Kanun, EKlarnet 'ANI FADİMEM - Bursa Türküsü ÇAĞLAR KALBİMİN ARAMI Mahur YOKTUR Gazel ÇALDIRIP ÇALGIYI - Suzinak garkı AŞARAN Cura GÜZELİN YANAĞI - Bozlak MARAŞ MARAŞ - Halk şarkısı, DUMAN OLUR Halk DAĞLAR BAŞI garkısı - Halk şarkısı T. İş Bankası 1941 Küçük Tasarruf Hesabları İKRAMİYE PLÂNI 300 Keşideler: 4 Şubat ? Mayıs, 1 Ağus- tos, 3 İkinciteşrin tarihlerinde yapılı İstanbul elektrik, tramvay ve tünel işlet- meleri umum müdürlüğünden 1 — 25 ve 3 tonluk bir kamyon Rye karayonu, kapalı mektupla teklif wlemek suretile satın alınacaktır. 2 — Muvakkat teminst maktuan 8 — Tekliflerin levizimdan parasız tedarik edilecek şartnamesindeki garifata Uygun olarak 18/2/941 Salı gasisi ile aymı büyüklükte iki adet nak (150) diradır. 4 HASAN Limon Çiçekleri FÜ LER, SİRR; BEŞBAHAR YASEMİN, ORİGAN, FRÜİVER, ARPEJ, KREPDŞİN, LOSYON VE LÂVANTALARI Nezih bir aile salonu olan kıraat kadar kıymetli sana'tkârlar arasın müteşekkil mükemmel saz heyetini Kiıymetli bestekâr Malatı Malüi Subay ve Erat ile Şehit Yetimlerial Şubeye davet Beşiktaş Askerlik şubesinde ke- yıtlı bilâmum malül subay ve erat ile şehit yetimlerinin senelik yokla- malarını yaplırmak üzere | mart 941 tarihinden 31 mart 1941 tarihine ka- dar birer adet vesikalık fotağraf ile nüfus hüviyet cüzdanı resmi senedi ve ikramiye tevzi cüzdanları ile pa- zartesi, çarşamba” ve cuma — günleri saat dokuzdan saat on ikiye kadar gubeye müracsat etmeleri ilân olu- nur. * Eminönü Yerli As. Şubesinden: 940 ve daha evvelki der$ yılların- da askerliğine karar verilmiş ve bu füne kadar sevkedilmemiş olan kısa hizmetli ve askeri tam ehliyetnameli erler 1 Mart 941 tar hinde yedek su- bay. okuluna sevkedileceklerdir. 19/2/941 çarşamba gününe kadar vaziyetlerini tesbit ettirilmek Üzere mezun oldukları mektepleri gösterir vesika ile şubeye müracaatları. Gel- miyenler hakkında kanuni takibat yapılacağı ilân olunur. * Fatih Askerlik çubesinden: 1 — Fatih askerlik şubesinden tütün ikramiyesi. alan malü) subay, malül er ile şehit yetimlerinin yok- | lama günleri aşağıda gösterilmiştir. | Bugünlerde şubeye müracaat et- melerj ilân olunur. 2 — Malül subayları: — 17/2/1941 den 24/2/941 tarihine katlar. Malül erler: 25/2/041 tarihinden 10/3/941 tarihine kadar. Şehit yetimleri: 11/Mart/941 den 31/Mart/941 tarihine kadar: Cumar- tesi ve Pazar hariç olmak üzere. 38 — Malü) er ve subayların, Ge - Kgünü saat 14 e kadar Metro hanının 4 üncü katındaki Levazun Müdürlüğüne imza mukabilinde verilmiş olma- ©a Kazımdar. (1080) ç— —a A ee e — Ha! İyi ki aklıma getirdin, erzak aldığımız dükkâna uğra da iyisinden altı tane sigara al. Dedi. Pis boğaz çocukların karnını doyurduktan sonra bak- kala 'bir çok sigara, madama iplik, küçük çocuğa çikolâta al- mağa kifayet edecek olan para- nan miktarını anlamak Üzere avcuma baktım, topu topu bir mark seksen finikten fazla beş para yok! Ustama: — Aman usta! Bu kadar pa- ra ancak küçük kızın boğazına yeter. b Dedim ise de dinletemedim, ustam panayırda her şeyin ga- yet ucuz satıldığını, zinhar al- danmamaklığımı söyleyip — du- rayordu. Dört çocuk ile birlikte kapıdan dışarı çıktım. Köy, pehre her ne kadar yakın ise de yine çocuk adımı ile yirmi da - kikadan evvel muvasalât mum- kün değil idi. Yarı yolda küçük kız yorulduğundan bahsetti. Bi- Taz sonra da: — Artık gidemiyeceğim. Diyerek yolun ortasına oturu- verdi. Çocuğu büyük kızın sır- tmı yükletmek istedim ,suratı B Diğvanı eei niçin - besli- yor? Böyle şeyler içm. Çocuğu Arkana al —— —- Dedi. Ne çare onu da yaptık. Şehre gelinceye kadar münase- bvetsiz kızı arkamda taşıdım. Çocuklar her sene panayıra | gittiklerinden şehrin neresinde bulunduğunu - biliyorlardı. Bü- yük kızın delâletile gayet büyük bir meydanlığa geldik ki L>.rada yüzlerce irili uraklı çadırlar, tahta parçalarından çatılmış Mmüteaddit dükkânlar var idi. Büyük kız: — İşte panayıra geldik. Dedi. Kardegeleri hiç bir şey görmemiş arsız çocuklar — gibi ellerini çırpıyorlar. Şekercinin önündeki rengârenk kirli, tozlu geker - parçalarına ağızlarını bir karış açarak bakışıyorlardı, Hattâ daha ilk şekerci barak: sının önüne gelmiştik .Küçük kız: — Şeker isterim. Demeğe başladı. Kandırma- ğa muvaffak olamadım. Şeker- ci de kurnaz şey imiş. Çacuğun oradan ayrılmak istemediğini, mutlak geker aldıracağını an- ladı: — Oo buyurun küçük matma- zel! Hangisinden. Demeğe başladı. Küçük kıza on finiklik şeker aldım. Bu de- fa da pavl demeğe başladı. En nihayet her birine onar finik- tirecekleri vesaik: Rapor, resmi senet ve nufus hüv- viyet cüzdanı. Bir çalgıcının seyahati lik geker aldım. Çocuklar kâ- ğatlarından birer şeker de bana ikram ettiler. Büyücek bir ça- dırın önünden geçiyor idik. E- peyce dkuyup yazması olan bü- yük kız kapının üzerinde asılı olan levhaları okuduktan sonra bana: — Aman buraya girelim. Gayet usta bir hokkabaz, hiç görülmedik marifetler yapacak imiş. Haydi buraya girelim. Dedi. Çadır kapısının önün- de duran iri çatal sakallı biri çocukları daha ziyade teşvik et- mek maksadı ile olsa gerek: — Evet evet! Dünyada asla görülmedik marifetler burada yapılır. Rica ederim içeri buyu- runuz, üç gün sonra bu mari - fetlerden eser kalmıyacak. Çün- bitecek, hokkabaz şehir mösyö Kantor da başka memlekete gidecek, İnanmazsa- nız şu asıhı olan resme bakınız, ne meşhur marifetler olduğunu şimdiden anlıyacaksınız. — - Ayrıca | FAHRİYİ gimiyeceksiniz. I Askerlik işlari II İçkKİsiİZ 'SAZ Borsa Kıraathanesinde hanemizde her pazar saat 2 dem 6 ya dan seçilmiş bay ve bayanlardan dinlemek fırsatını kaçırmayınız, üi Londra 1 Sterlin New - Yörkk 100 Dolar Cenevre — 100 iİsviç. Pre. 29.9840) Atına 100 Drahmi —— 0.9975) Sofya 100 Leva 2.6223/ Madrid 100 Peçeta — 12.0375) Belgrad — 100 Dinar 3.175 Yokohama 100 Yen 311375 Stokholm 100 İsveç Eronu — 31.005 Esham ve tahvilât 'Tahvilât Üzerine muamele olmamıştır. DOKTOR ©aa Tevfik Akif Ayışık Dahlli — Hastalıklar - Mütehassısi oğlu — Parmakkapı İmam 0: kak numara 28, pazardan maada asat 14 . 18 6 kal Gece- mürecaatları de — kabul edilir. Teleton: 43905. 159 Diyordu. Hakikat halde çadırın kapı vazifesini gören deliğin iki ta- raflarına bir takım boyalı re- simler asılmıştı. Çocuklar ile bir müddet bunları — seyrettik. Sipina resimlerin altındaki ya- zıları okuyarak bana bir takım tafsilât veriyordu. En nihayet girmeğe, bu meşhur marifetleri görmeğe karar verdim, iri herif de bir taraftan: — Rica ederim, içeri buyuru- nuz. Şu resimlerde gördüğünüz marifetler en adisidir, içeride daha neler var. Haydi durmayı- pi açık giriniz. ip duruyordu. Herifin ri- casına dayanamadım. En küçü- ğün elinden tutup çadırdan içe- ri daldım. İçerisi epeyce kalaba- lık idi, Kendime münasip bir yer a- ramakta iken İçerisi epeyce ka- labalık idi. Kendime münasip bir ver a- ramakta iken omuzuma bir el YENİ NEŞRİYAT Eserler ve şahsiyetler Aydın mebusu Agâh Sırrı Levent arkadaşımızın bu tahlil ve tenkit eseri (Eminönü Halk- evi dil ve edebiyat şubesi neşri- yatı) nın 18 inci kitabını teşkil etmektedir. Nefis Vve Avrupal bir şekilde basılmış olan bu ese- ri özlü kitap meraklılarına ha- rartile tavsiye ederiz. İnkılâp Türkiyesinde Kağıtçılık Sabih Alaçamın esaslı bir tet- kik ve tetebbüün mahsulü olan bu kitabı Ülrü kitapevi tara - fından güzel ve cazip bir gekilde basılmıştır. Tavsiye ederiz. Arkadaş 'Yücel Yayınevi tarafından çıkarı- lan ve Cemal Nadir tarafından ha- zırlanan bu çok güzel haftalık çocuk mecmuarının 6 inci sayısı zengin yazılarla çıktı. ARKADAŞ bu haf- 'ta (Maskeli Insanlar) başlıklı büyük bir macera romanını da neşretmeğe başlamıştır. Memleketimizde büyük bir boşlu- Ku dolluran bu kiymetli Arkadaşı bütün okuyucularımıza tavsiye ede- riz, Yücel Yayınevi ( P TELÜERA SEERE L YIKIĞILARA Kâin bulunduğu mahalde inşasta başlanacağı için ahşap bir kah- ve dükkön yılılıp enkazı satı- dacaktır. Kirerait, camlar, tah- ta kapılar ve çerçeveler ye- niden — kullanmaya — müsatttir. Bir miktar tuğla da vardır. İs- teklilerin “YENİ SABAH,, ida- re memurluğuna her — sabah aat ondan on ikiye kadar mü- raacaatları. İLAN 'Adalar sulh mahkemesinden: 941/50 Şişlide Hacı Mansur sokağın- da 53 No, da sakin iken halen Pariste oldukları Sol Treves ve Roza Trevese; Mois Goakil, Mazalto ile şa- yian ve müştereken mutasarrıf bulunduğunuz Büyükada Cami mahallesinde Çınar sokâğında eski 76 yeni 82 - 1- 82 - 2 - 84- 184 -2 No.lu altında dört dükkânı olan kuyulu ve bâhçeli evin kabiliyeti taksimiyesi ol- madığından açık arttırma ile satılarak şüyuunun izalesi hak- kında Mois Goakil vekili moel Papanm aleyhinize açtığı davanm duruşma günü olan 14/2/941 cuma günü saat on dörtte mahkemeye gelmeniz. için çıkarılan davetiyenin arka-| sına verilen şerhe nazaran ika- metgâhmiz meçhul bulunduğu anlaşılmış olduğundan ilân neş- rinin ertesi gününden muteber olmak üzere on beş gün müd- detle ilânen tebligat icrasına ve duruşmanın 7/3/941 - tarihine müsadif cuma günü saat on; dörde bırakılmasına karar ve-| rilmiştir. O gün ve saatte bizzat mahkemeye gelmeniz veya bir vekil göndermeniz lüzumu teb-| liğ yerine olmak Üzere ilân olu- nul Sahibi: A. Cemaleddin Saraçoğlu Neşriyat Müdürü: Macid Çetin Basıldığı yer: (H. Bekir Gürsoylar ve Cemaleddin Saraçoğlu matbaaı dokundu. Başımı — çevirdini Süslü bir adam gördüm: — Ne istiyorsun? Dedim. — Para vermediniz zanneder sem mösyö. — Ne parası? — Buraya bedava mı girilir? — Bana kalsa buraya ayak bile atmıyacaktım. Fakat kapı- nn önündeki adamın ricasına | dayanamadım. Bizi o davet etti. — Affedersiniz mösyö! O da- vet itti ise zorla değil ya. Yani parası olanlar meşhur marifet- leri görmek için içeri girebilir demek istiyor. Bu herif hokkabaz meşhur| Kantorun kendisi imiş. Epeyce çene çaldık, en nihayet herif: —| — Behemehal para ile girilir, fakat parasız girmek ister m sin? Diyerek beni bir k çekti, ben — Hay hay! Dedim.: Istanbul Belediyesi Hânları Keşif bedeli HK teminet 47153 — Kadıköy Kwrbağahderenin tathiri işi. ? DGAL — Kabatag — Voour iskelesi karşısında yaptartacakr telit Va iczzemin — Pisvarlar inşaatı. lelleri ile ilk teminat miktarları yukarıda Açık eksiltmeye konulmuştur. eee ga e Şartnamesi Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Talle 3/3/1941 pazartesi günü sast 14 de Daimi Encümende yapılacaktır. Tes Üplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, ihale terihinden 8 gün evvel Belediye Fen İşleri Müdürlüğüne müracaatla alacakları fenni ehliyet ve 941 yılına nit Ticaret odası vesikalarile ihale günü muayyen aaatte Duiuf Encümende bulunmaları. — çÇılMA) 1 6297.10 155216 Devlet Demiryolları İlânları Muhammen bedeli (2250) lira olem (15000) metre harici tek telgraf kobu losu (21/2/1941) perşembe günü saat (11) on birde Haydarpaşada Ges ::uı dahilindeki komizyon tarafından açık eksiltme usulile satm alınam tır. Bu işe girmek istiyenlerin (168' lira (75) kuruşluk muvakkat temim nat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadat komisyona mürataatları Hâzımdır. Bu işe mit gartnameler komizyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (1005) Muhammen nakliye ücreti 17750 (On yedi bin yediyüz efii) lira ola takriben 5000 ton maden kömürünün Ereğli kömür havzasından İskender run limanına naklettirilmesi işi 3/3/1941 tarihli pazartesi günü saat 16 dt Ankarada idare binasında kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. Bu eksiltmeye girmek istiyenlerin 1331,25 (Bin Üç yüz otuz bir İire yirmi beş kuruş) liralık muvakkat teminat ile kanımun tayin ettiği vesikan ları ve tekliflerini ayni gün saat 15 e kadar komisyon relsliğine vermeleri Mazımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dziresinden, Haydarpan ada Tesellüm ve Sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (rm) 1 - İstanbul üçüncü icra memurluğundan * Müknddema Fındıklıda Molla Çelebi Çeşme Çıkmazı sokağında * 6 numaralı apartmanda mukim iken halen ikametgâhı meçhul bulunan Hayri'ye Emniyet sandığının İstanbu) 4 üncü icra memurluğundan muta 2/5/6844 tarih ve 934/2708 sayısına mukayyet ve 1396 lira 26 kuruşluk rehin açığı vesikasına mütedair 1079 lira 15 kuruşun 10/7/940 tarihinden itibaren * 85 faiz ve ücreti vekâlet dairemiz masraflarile birlikte tahsili hakkında aleyhinize yapmış olduğu takibat üzerine bu suretle berayi tebliğ tarafım mza gönderilen ödeme emri- ikametgâhı hazırınızm — meçhuliyeti hasebile tebliğ kılınarak tebligati Mmuktaziyesinin bir ay müddetle ilânen — icrasma Acra hâkimliğince karar verilmiş olduğundan tarihi — ilândan — it'barem 940/2904 dosya numarasile mezkür borcunuzu vermediğiniz veya alacaklırım fakibatı icrasına veyahut borcunu tamamen veya bir kısmına karşı lcranıs tehirini müstelzim olmak Üzere kanuni bir itirazınız varsa dermeyan etme-, diğiniz ve yine bu müddet zarfında borcunuza yetecek mal beyanında; bulunmadığınız veya hakikate muhalif beyanda bulunduğunuz takdirde müddeti mezkürenin hitammı mütcakıp cebrini İcra suretile lâzım — gelem, muameleyi kanuniyeye tevessül kılmacağı malümunuz olmak üzre ve yine bu husustaki ödeme emrinin tarafınıza tebliğ makamına kalm olmak üzent keyfiyet ilânen tebliğ olunur, (1114) Sa-| | ter -önünde hilesi filân-yok. Bu ma- »— Öyle ise bir iş yapacaksın? « TÜRKİYE,CÜMHURİYETİ ZiİRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888. — Sermayesi: 100.000.000 Türk Hirasm, Şube ve Ajans adedi: 265 Ziral ve Ticari her nevi banka muameteleri, Para biriktirenlere 23800 Jira İkramiye veriyor. Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en «z 50 Jirası bulunanlara senede 4 defa - çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaklır: 4 aded 1.000 Liralık 4.000 Lira || 100 aded 50 Liralık 5000 Lira 4 » 800 » 2000 » || 120 » 40 » 4800 » * » 250 » 1000 » |J1s0 » 20 » 3200 » 44 » 100 » 4000 » DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 Hradan uşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde $ 20 fazlasiyle verilecektir. Kur'alar senede 4 defa 1 Eylül, 1 Birincikâman, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. geei — Ne gibi. — Şimdi oyun başlıyacak, ben bir marifet yapamağım. Sen seyirciler arasında — durur| iken seni çağırayım, büyücek bir masanın üzerine yatacak- sın, üzerine bir örtü - örtece- ğim. İşin bundan ibaret. Örtü-| Nün üzerine elimle vurur vur- maz tekrar ayağa kalkacaksın. Anladın mı? — Bu kolay. — O halde en ileriye geç Çocukları da oraya bir yere yer- leştir. —Hokkabazın dediğini yaptım, en ileride bir yer bul-| dum. Oraya gidinceye kadar bir kaç kişinin de ayağına bas- tım. Derken bir çıngırak çalın- dı, bir perde açıldı. Hokkabaz Kantor meydana çıktı. Seyirci- lere, yerlere eğilip kalkmak suretile bir reverans yaptıktan sip tekrar yapıştırmaktan iba- rettir. Fakat niçin gülüyorsunuz? Tecrübesi kolay! Meselâ içiniz- den birini intihap edeceğim. (Beni göstererek) meselâ şu hiç tanımadığım delikanlı cesur adama benzediğinden bu ma | rifetimi ona tatbik edeceğim, Mösyö lütfen yukarı geliniz. Dedi. Ben yapılacak marife- tin neden ibaret olduğunu bilmi- | yordum. Yanlız herifin dediği gibi masanın üzerine uzanıp yatacağım sanıyordum. — Baş kesip tekrar yaptıştırmak me- selesi zihnimi alt üst etti. He- rifin yanına çıktım, fakat ya- vaşçacık: — Aman mösyö benim başım bir kâse parçası gibi yapışır mı Ben bu alış verişten vaz sonra geçtim. — Mösyöler, madamlar, bana — Dedimse de herif kolumu hokkabaz Kantor derler. Sana-| dürterek: tımdaki meleke ve mehareti an-| ——— c . la! Sana bir latmağa hacet yok, Yalnız Kan- tor mini bilmek kâfidir. Muh- seyirciler! Şimdi size bir marifet göstereceğim ki: Bunu şimdiye kadar hiç bir hokkabaz yapmamıştır. Hem gözünüzün ziyan gelecek değil, dedikten sonra. seyircilere: — Mösyöler! İşte başı kesi- lip yapıştırılacak adam budur. dedi. Ustamın çocukları bu ma- rifeti duyunca: rifet ise bir adamın başını ke-, (Arkası var) y