4 Mart 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

4 Mart 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

4 MART 1981 HARP VAZİYETİ Fransız kıyılarını bombtardıman (Baş tasafı 1 inci de) kün — mıntakalarını yakından tehdit etmektedirler. Bu vazi- yet karşısında Britanya hava ordusunun |ç vazifesi bu çok yakın tehlikeyi def ve tardet- mektir. Di; taraftan, bir darbenin de yakın deniz üslerinden teveih edilmekte olduğunu düşünen Britanya hava ordusu, deniz vasıtalarını barındıran ve taar- ruz çıkış yerlerini teskil eden deniz üslerini muntazaman sars| maktadır. mi tahribata muvaffak olabilen hava hamlelerinden ehemmiyetlidir. Bu sebeple, hat tâ müsait olmayan hava vazi- yetlerinde bile, Britanya hava- filoları bu saha daihlindeki üs- leri daima keşif, mürakabe - ve tahrip vazifeleri almaktadırlar. Son günlerde taarruzun mihrak noktasını Calais teşkil ediyordu. Bulutlu, kapalı ve sisli hava-| lar bile, dumanlı günlerde av- lanmak isti naklarının dövülmesini mecburi kılmıştır. Her gün okşanan bu, yuvalarda, artık barınma im-| kânları birakmamakla, Manşın | emniyeti istihsal edilmek lâ- zam geliyor. | Bu yuvalar, asri defi ve tard tertipleri almışlardır. Hattâ de-| nize karşı da müstahkemdirler. Vakit vakit mukabil kıyılarla ateşler teati ederler. Böyle va-| pılmakla beraber, İngiliz hava! kuvvetleri. hedeflerini ivi sese- bilmek için, buralara gündüzün de saldırmaktadırlar. Büyük Britanyanın hayat da- marları Taymis ağızlarına ve| cenuba doğru uzanır. " Vâk'a| Harpten önce bu mahzurun - gi-| derilmesi düsünülmüş, biraz da batıdan nefes almak imkânları araştırılmıtır. Fakat, bugün de Manştan gecis bir mecburiyet- tir. Brest, Boulogne ve Kale deniz üsleri barındırdıkları de- nizaltılarla yakın denizleri teh- dit etmekte berdevamdırlar. Adanın cenup Timanları tah- ribata maruz kalmıstır. Bir va- kitler, çıkış mıntakalarının ba: kına elverisli bir duruma geti- rilinesi için buralara kütle taar- ruzları tevrih edilmisti. Buna, yarın da devam edilecektir. orduları batıda rollerle mu-ı kelleftirler: | a) Memleket semalarının ko-| runması, | b) Yakın sularda emniyet, —| €) Uçuş siaları dahilinde de-| niz kervan!arını himaye, | d) Hücum çıkış verlerini, — | e) Düşmanın yakın deniz üs-| lerini, £) Yakın hava üslerini, g) Mukabale bilmisil olmak üzere san'at müesseselerini ve| askeri hedelferi tahrib. Bu sebeple, Almanya hinter-| landı, Britanyaya nazaran, teh-| dide az maruzdur. Eğer Britan- ya havalarda nisbi bir tefev-| Yuk kazanırsa, yakın hedefleri-| ne tehdit edilmek (tedaftii hava | siyaseti!), büyük mikyaslı ve, uzak hedefli taarruzlar icrasına | sıra gelir. | Britanyayı kütle teşebbüsle-| rinden alıkoyan bir sebep te, uçsuz bucaksız harp - cepheleri- dir: a) Akdenizde: Cebelüttarık, | Malta, Yunan darülharbi, şarki | Akdeniz. | b) Afrikada: Libya ve Mısır| mıntakası, Sudan, Eritre ve So- mali mıntakaları Hava kuvvetleri uçuş siaları gittikçe artmakla beraber, hat-| fâ mücavir grupların çok defa iş ortaklığı yapmaları mümkün | değildir. Bununla beraber, zayıf bulun| dukları zamanlarda da, İngiliz | bava filoları daima hâkim bir | rol ifasile tebarüz etmişlerdir. | Eğer Almanlar ( harbi kazanacak olurlarsa ! (Baş tarafı 3 üncü sayfada) memleketleri niçin tahliye ede- rek ileride bunların yeniden kuvvetlenip ve birleşip kendisi- ne kafa tutabilecek bir hale ge- lebilmelerine imkân vermeli? imdilik bu kadar! Bu savlet, ancak kıs-| çok daha| | Bu harikulâde fırsatı nicin ka-| çırmalı? Eğer Almanlar harbi kazana- cak olurlarsa, bu muhakemeyi yürütmemeleri ve bu şekilde hareket etmemeleri — kendileri için cidden budalalık olur, KUARKANRLETE UN ATOLTLMM e YENİ SABAH nnn Yanar a S GRTRFERL Türkiyenin tedbirleri Türk milleti, Milli n Şefinin ctrafında her emre mühey- ya bekliyor (Baş tarafı 1 inci sayfada) | Diğer bir habere göre de, Fi- libeye varmış ole piyade müf-| rezeleri bugün alelâcele Türk hududu istikametine sevkolun- mulardır. Yunan hududunda - işgal edi- len mevkiler içinde en ehemmi- yetlisi Menliktir. Çünkü bu mev ki Rupel boğazında kâindir. Motörlü tümenler için Bulgaris- tandan Yunanistana geçmek için en az fena olan yol burası- dır. İşte Sofyadan geçen Alman kataları derhal buraya teveccüh | etmişlerdir. Bununla beraber bu mevsimde yollar çok fena o'du-| ğundan ve eriyen karlar çamuz deryası haline geldiğinden, Al- manların Yunanistanı istilâdan evvel Yunanistanda infisah ha- sıl etmek üzere korkutmağa te- şebbüs etmesi beklenilebilir. Ay- ni zamanda Almanya, Yugoslav ya üzerinde de tazyikine devam edecektir. Yugoslavva nazik bir vaziyette ve tecerrüd etmiş bir | halde bulurmaktadır. Bu tazyi- kin hedefi Yugoslavyayı da ü lü pakta iltihak ettirerek Selâ- nike inmek üzere çok daha iyi bir yol olan Vardar vadisini el- de etmektir. Diğer taraftan Türkler de bo- ğazların müdafaası için tedbir- lerini alıyorlar.Boğazlara mayn | lmüştür. ! Ba sabah Londrada bahis| mevzuu olan - sey Bulgaristanla | siyasi münasebetlerin kesilmesi meselesidir. Resmi mahfillerde | beyan olunduğuna göre, bu hu- | susta bir karar vermek Sofya elcisi B. Rende'l'e aittir. ve böyle bir karar ancak Alman ni fuzm fili bir işgal mahiyetini al- | dıktan sonra verilecektir. Sofya elçiliğinden ne bu hususta ne de elcinin kral Borisle yaptığı ko- nüşmalar hakkında hiç bir ra-| por henüz gelmemirtir. Türk hükümetinin tedbirleri Londra, 3 (a.a.) — Reuter ağjansının diplomatik muhabiri yazıyor: | Edenin Ortaşarkta tam — za- manında bulunması — kendisine son hâdiselerden tevellüt ed.n bütün meseleleri yerinde tetkik | fırsatını vermektedir. i İngiliz Hariciye — Nazırının Ankaradan hareketinden sonra neşredilen resmi tebliğdeki ifa- de istisnaf bir ehemmiyeti h iz olmuştur. Zira tebliğ “Balkan şartlarının ve Türkiye ile İn- gilterenin karşılıklı menfaat!- rinin,, tetkik edildiğini sarih su- rette bildirmektedir. Boğazlara mayn dökülmesi | Türk filosunun Çanakkaleye muvasalatı Türkiye tarafın lan her türlü ihtimale karşı hazır- lıkları inkişaf ettirmek için al- | nan iki tedbirdir. Türkiye, hil- | hassa tehlike daha yakın bir hal aldıktan sonra, gafil M"ın-' miyacaktır. | Alman inişi karşısında Yu - nanistanın hattı hareketine ge- lince, bunun halelden masun ve | tam vakarlı olduğunu söylemek kâfidir. İngiliz gazetelerinin mütaleaiarı Londra, 3 (a.a.) — Hafta so- nu vekayii hakkında tefsiratta bulunan Times gazetesi diyor ki Yunanlıların elde etmiş ol- dukları muvaffakiyetin âcil ne- ticesi, Yunan kıtaatının mezi - yetleri ve İngiliz tayyarelerinin | kuvveti hakkında, uazilerin Bul-| garistana girmelerinin 4 etmiş olduğu intibaa rağ telkin etmiş olduğu itimattir. | News Chronicle, ayni mev- zudan bahsederek müttefiklerin Balkanlardaki cephelerinin sağ-| lam olduğunu yazmaktadır. — | Yunanistan, İtalyan kıtaatına giddetli darbeler indirmekle be- | raber yeni müstevliye de karşı | koymağa hazırdır. Yenilmez mu | kavemeti, Büyük Britanyaya ye | ni plânlar tanzim etmek, yeni takviye kıtaatı, getirmek ve Türklere milhimmat ve malzeme vermek fırsatını bahuc tür. | Daily Express, şöyle diyor: —| Harekâtın inisyativini alma- a devam edeceğiz. Geçen kış | etmiş ve bugün temasları (Baş tarafı 1 İnci sayfada) leden so..ra | tekrar başlamıştır. İngiliz im- paratorluk erkanı harruye reisi General Sir John Dill görüşrie- lerde hazır bulunmuştur. Yunanistanda Eden Lakkında neşriyat Atina, 3 (a.a.) Edenin Türkiyeyi ziyareti Atinada ya- kından takip edilmiştir ve Yuna nistan da müttefilderin uî':rij için ayni şevk ve heyecanı gös- | termek azmindedir. Eden hak -| kında Ankarada ve diğer yer-| lerde gösterilen hüsnü kabulü tebarüz etliren filmler Atinada büyük şevk ve heyecan tezahü- | ratı tevlit etmektedir. Bu sabahki bütün — Yunan! gazeteleri Edenin ziyaretine en iyi sütunlarını tahsis — etmış, İngiliz hariciye mazanın hbiz- metler?ini bildiren makalelerle birlikte fotoğraflarını neşret mişlerdir. Nazırın şahsiyeti ve temsil ettiği memleket, ziyare - tini ihata eden bu hararetli na-ı vanın sebebidir. Bu makalede şöyle deniliyor: “Eden, bütün kuvvetiyle İn- giliz dinamizmini temsil etmek- | tedir. Edeni samimi bir sevinç- le karşılıyoruz. Arnavutlukt ıki ! Yunan zaferinin Libyadaki İn- n ilk önce İngilizler söylemiş- lerdir. İngiltereye olan uzun min nettarlık borcumuzu ödeyebil - mekle memnun ve ağırlığı İn- giliz imparatorluğunun sırtı.da olan mücadeleye küçük ku” - vetlerimizle iştirak edebilmekle mağrur ve müftehiriz. Eden ve Dillin ziyaretleri münase' etiyle Korizisin bu öbür- hürriyet memleketini selâmlamak - için kullandığı sözleri inanla tekrar larız: “Fethedecoğiz. ,; Edenin temasları Berlin, 3 (a.a.) — D.N.B.; İngiliz radyosu bezün A: nada İngiliz hariciye nazırı E- denle Amerika ve Türkiye elçi- leri arasında bir görürme vaki olduğunu bildirmektedir. Eden Yunan kraliyle görüştü Atina, 3 (a.a.) — Atina ajan sı bildiriyor: İngiltere hariciye nazırı E- den, bir kaç gün Atinada kola- caktır. Eden, dün Kral Georges tara- | fından kabul edildikten sorra Başvekil Korizis ile bir görüş- mede bulunmuztur. Bugün, Eden şerefine Krc zis | tarafından bir öğle ziyafeti ve- | rilecektir. Akşam İngiltere Lı-: çiliğinde bir zıyafıt vardır. I 3 Alman kuryesi gnldı Dün Almanyadan tayyare ıı.-w bir Alman kuriyesi gelmiştir. Kurye şehrimizde biraz - tevak- kuf ettikten sonra Ankar: doğru seyahatine devam etmiş- W tir. Berlin, 3 (a.a.) — Bir husust muhabir bildiriyor: Propaganda nezaretinin mat-| buat servisi sefi, Almanyanın Türkiye, ş Türk - Alman iyi münasebetini hatırlatmıştır. Türkiyenin hattı hareketini tasvib veya ademi tasvib, demiştir. — Almanyaya | düşmez. unda bize mübim muvaffa-| kiyetler temin etmiş olan bu ta- biye sayesinde bir deniz devleti sıfatile dilediğimiz — noktada | darbe indirmeğe muktediriz Daily Sketeh, bundan böyle İngiliz tayyarelerinin doğrudan doğruya Yunanistan üzerinden uçarak Bulgaristandan geçebile- ceğini ve oradaki kara ve deniz hedeflerini ve hattâ Karadeniz- | deki üsleri bombardıman edebi- leceklerini yazmaktadır Şimdi Rumanya ile Bulgaris- tanı biribirinc an ve Ma- | aristan ve Alman: akan bü tün Tuna nehri tehdidimize ma-| ruzdur. | | kendisine emin oisaydı harbi İ Buıgansîanm hug.ın | bir harp sahası İması harbi bize yakınlaştırmıştır (Baş tarafı 1 inci de) ları bir harp sahası olmaktan zor kurtulabilir. Netice itibari- le Mihver Devletleri bu hare- ketleriyle Balkan milletlerini rahat bırakmamışlardır. — Bul -| kanlar üzerinde yâapılacak ha- | rekâttan en ziyade mutazarrır | olacaklar gene Balkanlı millet- | lerdir. Mihver Devletlerinin bu te gebbüsü” onlara nihal zaferi | kazandırmaktan uzaktır. — Eal- kanlar üzerinde yapılacak hare- kât harbin neticesi üzerinde "1- la âmil olamaz. Bu hareket Al- manyanın doğrudan doğruya İngiltereye —hücuma — cesaret edemediğine delildir. Almanya nihayete erdirecek- olan bu ted- | bire tevessül ederdi. Ne olursa olsun Bulgarista- nn bir harp sahası olması har- bi bize yakınlaştırmıştır. "Türk | milleti bu vaziyeti sükünet — ve | vakarla karşılamistır. Türkiye uyanıkıtır. Ve Milli Şefinin ct rafında yekpâre bir kale gi toplu ve her emre müheyya bek lemektedir. | »0e—— Bulgaristanda vaziyet (Baş tarafı 1 inci de) Moskovada ilk akisler Moskova, 3 (aa.) — Havas ajansı bildiriyor. Sovyet gazeteleri Alman - kı-| talarının Bulgaristan hükümeti- nin- muvaffakiyefile Bulgarista- na girdiği habefini vermekte | fakat bu habere hiç bir mütalea | ilâve etmemektedirler, İngiltere - Dulgaristan münasebatı Sofya, 3 (aa.) — Stefani a- jansı bildiriyor: Her ne kadar resmi beyanat yapılfafışsa da Sofyadaki İngi-| Hiz elçiliği mahfilleri İngiltere lie Bulgaristan arasındaki diploma | tik münasebetleri kesilmiş adde diyorlar. Elçilik erkânmdan ba-| İarı ve bu arada ataşemiliter alhay Roos Türkiyeye gitmek | üzere Sofyayı terketmişlerdir. | Yunan elgiliği erkânından ba-| da Sofyadan ayrılmışlar- Londradaki Balgar elçisinin Londra, 3 (a.a.) — Bulgar hükümeti, Bulgaristanın - Lot dra elçisi B. Momçikof'un isti- fasını kabul etmiştir. | B. Momçikof istifasını cumar tesi günü Bulgaristanın üçler paktını imza ettiği haberini alır | almaz vermiştir. | İngiliz elçisinin yeci bir mülâkatı Sofya, 3 (a.a.) — Reuter: İngilterenin Sofya elçisi Ren- dell pazar akşamı Kral Boris tarafından kabul edilmiştir. Bu mülâkattan sonra hiçbir beya- | nat neşredilmemiştir. Rendel evvelâ hükümetine mufassal bir rapor gönderip ce- | vap beklemek mecburiyetinde ol | | duğunu söylemiştir. Kral, İngiliz elçisinden sonra Alman elçisi Von Richthofeni kabul etmiştir. Sofya, 3 (a.a.) — Reut Başvekil Filofun meht Almanı askerlerinin Sofyaya gel melerinin hükümetle yapılan an laşmada mutabık olduğuna dair beyanattan sonra muha- | Yupuna mensup 18 me-| öylemek istemişlerdir.| Bu 18 mebusun müzakere talep leri reddedilmiştir. Ve meelis, | paktın imzalanmasını bir taraf- | tan hükümetlerin alkışları diğrer | taraftan muhaliflerin protesto svib etmiştir mda ifşaat Müstakil (aa.) Londra, Fransız ajansı bildiriyor delillere mihvere il- | Şimdi elde bulunan göre Bulgaristanın | miyesinden şüphelenmekle —— Telgraf, Telefon ve Telsiz Haberleri — Prens Paul Ribbentrop'la Hnuiıız muvaîtakıynîı görüştü mü? (Baş tarafı 1 inci de) da Von Ribbentrop ile görüş'ü- | ğü haberi bu akşam Yugos'av matbuat müdüriyeti tarafından tekzip edilmiştir. Başvekilin avdeti Belgrat, 3 (a.a.) — Hafta ta- tilini Nişte geçirmeği âdet edin- miş olan Başvekil Tsvetoviç pa- zar günü öğleden biraz sonra alâcele tayyare ile Belgrada | hareket etmiştir. Belgratta baş- | vekil yanında — hariciye nazırı | Cincar Markoviç olduğu halde derhal — prens Paulün nezdine gitmiş ve uzun bir mülâkat yap mıştir. Daha önce Markoviç, Budapeşteden döndükten son- ra Prens Paul ile uzun bir — gö-| rüşmede — bulunmuştu. | Kolonya üzeri- ne Alman akını Londra, 3 (a.a.) — Öğrenildi- ğine göre, cumartesi günü Ko- lonya üzerine İngiliz hava kuv- vetlerinin yaptığı hücüm üç sa- at sürmüştür. Şehrin endüstri mıntakasına büyük mikyasta yangın ve infilâk bombaları atıl Mıştır. Bir çok y-maınıar çıka- | rılmış ve bu yangınlar, İngiliz pilotlarının hedefleri tayin ve tesbitine yardım etmiştir. İngi- liz bombardıman tayyareleri Ko lonyayı terkederken, sehir, ge-| niş alev deryası halinde bulu -| nuyordu. Amiral Donavan Londrada Londra, 3 (a.a.) — Avrupa- da B. Rooseveltin gayri resmi müşahidi sıfatile bir turne yap- makta olan albay Donavan bu-| | gün Londraya muvasalât etmiş-| tir. B. Donavan Londrayı daha evvel ağustos ve kânunuevvel aylarında ziyaret etmişti. | B. Donavan vazifesi ve on iki kadar Avrupa — merkezlerine yaptığı ziyaretler hakkında be- yanatta bulunmaktan istinkâf eylemiştir. B. Donavan İngilterede bir haftadan fazla kalmıyacağını ve başka İngiliz şehirlerini de zi- yaret etmesi muhtemel olduğu- nu bildirmiştir. - eX tihakının tahminen bir sene ev- vel Almanya ile Bulgaristan a- rasında kararlaştırıldığı antı - şılmaktadır. Yani Rumanyada- ki vaziyetin alacağı inkişaf şek- li ve İtalyan - Yunan harbinin geçireceği safhat — tamamiyle kestirilemeden evvel Sofya ile Beriln arasındaki anlaşma akt- edilmiş bulunuyordu. Geçen ilkbaharın başındanbe- ri Almanların, icap eden tami - ratı yapmak Bulgarıt - tana işçi ve mütehassıs gönder- meğe başladıkları malümdur. Alman nüfuzuna karşı koy- mak için Bulgaristanda mütte- fiklerin lehinde mevcut efkâimu- mumiye cereyanının ehemmi- yetini vaktinde anlamak güç ol- duğundan Sofya ve Berlin Suv- yetler Birliği lehindeki yanın ehemmiyetini işaret ot- mek hususunda mutabik kal - mışlardır. Halbuki Sovyetler Birliği hindeki — cereyanın hükümet mahfellerinde nüfuzu az, aske- ri mahfellerde ise daha azdır Ve bu cereyanda — Moskovaya bile hakiki bir itimat telkin et- memiştir. Oyunun heyeti umu - be- ere le- raber İngiliz siyaseti Bulga tana Alman nüfuzundan kur- tulmak çare ve kolaylıklarını göstermiştir. İngiliz siyasetinin bu hususta sarfettiği son gay- retin — delili Churchillin ale: Bulgaristana hitapta bulun: sı ve Türk -Bulgar Paktını tas- vip etmiş oln manyanın B nu ve sulhunu di mediği, Alman prop: rafından işa kanlar statükosu- tirmek iste- andası ta-| Hitlerin e edilmesi | niyetlerini göstermeğe kâfi bır ihtardı. | Londra bu ihtarın mahiyetini | | | şarktaki buhranın mütlak | mühim bir safha actığı mütale- Mrıkada Yeni bir Kahire, 3 (a.a.) — İngiliz u- mumi karargâhınm tebliği: Eritre, Habeşistan ve Trab- lusgarpta vaziyette değişiklik olmamıştır. İtalyan Somalisinde kuvvet - lerimiz ilerlemelerine devam e- derek Magadiscionun demiryolu üzerinde 120 kilometre mesa - fede bulunan Villaggio Dw ca Degli Abruzziyi dün işgal et- mişlerdir . Keren önündeki harekât Kahire, 3 (a.a.) — Askerf sözcü, Keren yolunu kapayan askeri ehemmiyeti haiz bir ge- çidin zaptı üzerine İngiliz kıta- larının şimdi Keren üzerinde muhasara harekâtma tesir ya- pabilecek mühim bir mevkie yerleşmiş olduklarını söylemiş- tir. Habeşistanda Gondar üzeri- ne doğru yapılan ileri hareket a- razinin dağlık olması yüzünden yavaşlam:ştır. Uzak Şarkta gergçinlik Londra, 3 (a.a.) — En emin kaynaklara göre, Japonya, Uzak su- rette harbe müncer olacağına hükmederek dost bir Asya dev- letinin himayesini deruhte - et- mesi için istimzaçta bulunmuş- tur. Ancak, şu ciheti kaydetmek lâzımdır ki, Japonya bu teşeb- büsü yaptığı vakit Fransanın daha azimli bir hattı hareket it- tihaz edeceği sanılıyordu. Hal- buki muhtelif yerlerden alınan haberler Fransızların evvelce samıldığı derecede azimli hare- ket etmemekte olduğunu bildir - mektedir. Londranın salâhiyetli mah - filleri, Vichy hükümeti tarafın- dan verilen kararın fevkalâde asındadır. Çünkü Japonya simdi. mutalebatla bulunmak - yoluna girdiği için her hangi bir nok- tada taviz koparınca yeni ta- leplerde bulunacaktır. Öyle ki, ergeç silâhlı bir ihtilâf önüne geçilmez bir hal alacaktır. ngiltere ve Amerika için icap eden şey bu silâhh ihti- lâfın ancak kendileri için müsa- it zaman ne olabileceği husu- sunda kat'i bir sır tutulacağı| aşikârdır. Bugün şurasını söy- lemek kâfidir ki, umumi vazi- yet hakkında Londra ile Va- şington arasında devamlı nok- tabadınr tetiibed ehutdülduk Savfa : 5 —e DEmamraz, İtalyan cephana deposu yakıldı Arnavuuukıa düşürülen İtalyan tayyareleri Atina, 3 (a.a.) — Yunan baş- kumandanlığının dün akşam neşredilen 127 numaralı tebliği Mahdut temas hareketleri ol- muştur. Topçumuz, bazı bölge- lerde düşman topçusunu süküta icbar etmiştir. Topçumuzun mü- kemmel ateşi, bir düşman mü- himmat deposunun infilâkına sebebiyet vermiştir. Yunan Başvekilinin hitabı Atina, 3 (a.a.) — Dün, Atina radyosunun Amerika birleşik devletlerine doğru gündelik & misyonlarını açan Başvekil B. Korizis, söylediği nutukta de- miştir ki: — Büyük müttefikimizin yar- dımı ile ve denizler ötesindeki büyük demokrasinin sempatisi ile, galip geleceğiz. İngiliz harekâta Kahire, 4 (a.a.) — İngiliz hava kuvvetleri umumi karar- gâhının tebi Arnavutlukta, Berat tayyare meydanı dün İngiliz hava kuv- vetlerine mensup bombardıman tayyarelerinin şiddetli bir hücu muna uğramıtır. Hangarlar ve diğer binalara tam isabetler kay dedilmiştir. 80 kilometre mesa- feden görülebilen büyük bir yangın çıkarılmıtır. Terde du- Tan iki düman tayyaresi tahrip edilmiştr. Diğer bir çok tayya- relerin yambaşında infilâk eden bombalar bu tayyareleri ağır hasara uğratmıştır. 28 şubat tarihinde Tepedelen | civarında tam muvaifakiyetle neticelenen hava muharebesi esnasında düşürülen düşman tayyareleri sayısının evvelce bil dirildiği gibi 26 değil, 27 olduğu teeyyüd etmiştir. Larisanm vahşiyane bombardımanı Atina, 3 (a.a.) — Atina ajan gı bildiriyor: Larisa şehrinin yıkılmasına sebep olan dünkü müthiş zelze- leden 24 saat sonra İtalyan ha- va kuvvetleri bu sabah bu yara- h sehirde çadırlarda barınan haik üzerine hücum ederek şeh- rin tahribini, halkımın da katli- âmını kolayca tamamlamak i temiştir. Bu hareketi dünya efkârı mumiyesinin takdirine bırakı- yoruz. Herkesin vereceği hü- küm, İtalyan tayyarecilerini ve genel kurmayının şimdiye kadar görülmemiş bir barbarlığı mey- dana koyan — bu unutulmaz zu- lüm ağır bir itham altında bu- lunduracaktır. Ordumuz bu Tİ- talyan hareketinin intikamını alacaktır. Faltat kalb taşıyan insanların bu hareketi hakkında bir hüküm vermesi için bu ha- Yakınşark için olduğu Uzakşark icin de denilebi ki bundan böyle askeri zalar siyasi mülâhazalara « kim olacak ve askeri vaziyeller Tore teknddiim ki Vi Biyasi vari decek ve hattâ bunların izahına | yarayacaktır. Japonya, Büyük Birtanynın niytelerini öğrenmek için Vichy ümeti tarafından yapılan tavizlerin tanınmasını İngilte - gibi | ha- | reketi yapan ve yapılmasını em- reden ve maattessüf subay ve | er apuleti tasıyan bu fena a- damları şimdiden bütün kuvve- | timizle cihana tanıtmak ve on- le> *arihin teşhirine bırakmak istiyoruz. İzmit Belediyesi 52 teneke maklüt | geğmüsadere etti İzmirden bildiriliyor: reden istemeğe Siyamı teş edecektir. anlamıştır. Londranın — Bulga- ristanın” mukadderatından — zi- yade Almanların elde etmek is- tedikleri yeni hücum basamıa, ile olduğu söylenesi- lir. adar Hâkim olan fikre nazaran Al manlar, kenudileri bile şimdi ön lerine çıkan ilk hedeflerden han- gisine doğru gidecekleri hakkın | da hemfikir değillerdir. Bükreşten alınan haberlere göre, Rumanyada bulunan —AL- | man subayları açıktan acığa Boğazlar yolu ile Musul ve £ veyş üzerine yürümekten bah- setmektedirler. Londradaki Türk mahfilleri- ne göre, böyle vahim bir hace- ket, motörlü kıtaat için akibeti tesadüfe bağlı bir harekettir. Diğer taraftan alınan - bazı ha: berle hedefin Selânik olduğu tevit etmekte ise de huuınnın, ”| l | l derhal mi yoksa Belgrat belki de Atinaya tevcih edilecek diplomati: taarruzdan sonruya mı bırakılacağı hakkında fikir ler tehalüf etmektedir. İstanbul — Kooperatifine ait mahlüt yağlar hakkında — bele- | diye tarafından yapılan tetkik- lere devam edilmektedir. Dün görülen lüzum üzerine belediye- teneke — kooperatif yağı müsadere edilerek muhafaza al- tına alınmıştır. Şu halde İzmir- de perakendeciler ve toptancı - lar elinde İstanbul belediyesine ait yağ kalmamıştır. İstanbul belediyesinden, — kooperatifin mahlüt yağları formülü sorul- muştur. Cevap gelince Sıhhat | Vekâletinin Tormülü ile karşı - laştırılacaktır. Bir yavru yana- rak öldü İzmirden bildiriliyor: Ödemişin Kiraz nahiyesine ğli Dokuzlar köyünden Meh- medir bir aylık kızı Nuriye Tok annesi — tarafından salıncakta sallandırılmakta iken salıncak - tan fırlayarak ateşin üzerine düşmüştür. Zavallı ana yavru - sunu bağrma basarak her tür- lü ihtimamı — göstermiş ise de