4 Temmuz 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

4 Temmuz 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 5

w YENİ SABAH VAZİYETİ -Son ÂAjans ve Telgraf Haberleri— (Baş tarafı 1 Inci sayfada) ve bu silâha sahip olmıyanları veya onun yarattığı dehşetle istinas etmiyen inansızları esa- rete ve felâkete sürükledi. Buz denizi ile Tuna deltası arasındaki uçsuz ve bucaksız bir cephede çarpışanlar, — tarihin kaydetmediği beşer kütleleri, il- hamlarını ve kuvvetlerini mu - kaddes tanıdıkları mezhepler - den almaktadırlar. Tayyarede, tankta haçlı veya haçsız deni- len mezheplerin irade kuvvetini kırmıya âzimdir. Hedef, muay- yendir, düstursa, değişmiş de - Alman harp san'atinin, asker lik âlemine bir asırdanberi veç- heler verdiğini inkâra mecal yoktur. Her icat, Alman ordu- sunda tatbik yeri bulur ve her tâbiye ve sevkulceyş metodu, orada işlene işlene kemal dev- resine erişir. Tayyare ve tank muhareb vasıtalarıdır, bütün or dularca da bilinen bu silâhlar, ömrü yedi yıla varmıyan Al- man ordusunda, yenilmez bir kudret olmuşlardı. Ötede kara orduları ihmal edilmiş, Fransa- da tayyare, güya bir keşif vası- tası, tank ise piyade çerçevesin- de ve onun bir yardımcısı sanıl- mıştı. Rus ordusu, Alman neşriya - tıridan da öğrendiğimize göre, ün terakkilerini takip et miştir.Rus zimamdarları, birgü bir husumet cihanile karşılaşa- cağını bildikleri orduyu kuvvet- lendirmek için, hiçbir şeyi esir- gememişlerdir. Belçikada, Fransada — Alman tank dalgaları önünde mukave- metlerin kırılması, defi ve tard tedbirlerinde, haklı taleplere rağmen, gösterilen noksandan ileri gelmişti: Fransada, tank dafii silâhın sayısı ve tesiri dün dü. Hava hücum dalgalarının “cep,, açmakta zırhlı ve motör- Ki kuvvetlerle elele çalışacakları düşünülmemişti bile. Bugün, Minsk toprakarında saldıran Rus tankları arasında 50 tonluk ağırları da bulundu- ğu anlaşılıyor. Havre'de üzerin- de 15 lik kısa bir top da bulu- nan bir Fransız tankı görmüş- tüm. Fransız ordusunun motöri- ze edildiğine herkes inanıyordu. Fakat felâketi doğuran, meto- dün iflâsı idi. Fransız ordusu, klâsik usullerden yakasını sıyı- ramamıştı. Rus ordusunun silâh ve vasıta edinmiş olduğuna şüp he yoktur. Bakisi, bu unsurla- rın iyi kullanılmasındadır. Dö-| nen maceradan dersler de almış olan bu ordu, tank savletlerile açılan gedikleri yine ayni kabi-| liyetle tıkamayı düşünüyor ve Alman basını da bu güçlükleri tebarüz ettiriyor. Bir mıntakadaki tank muhare | belerinin daima artan bir şid - detle devamı, müdafiin defi ve, tard tedbirlerine kuvvet verme şine imkân hazırlar. Minsk böl-, gesinde günlerdenberi cereyan eden tank muharebeleri, Rusla- Fin oraya birçok kuvvetler tev- cihini kolaylaştırmıştır. O se- beple, büyük kütlelerin bu mü- cadeleleri ehemmiyeti haizdir, netice üzerinde bile müessir 0- labilir. Mütaarrız ancak muhip tank kuvvetleri istihdamile esas bir cephede gedik açmak iktidarın- dadır, asıl cephede tank dafii | silâhlar, topçu ve mevzii defi ter tipleri taarruzu güçleştirir. Rus | lar, alelâde müdafaalarında bir kilometrede 15 tank dafii silâh kabul etmektedir. Diğer taraf. tan, Rus motörizasyonu, zengin petrol kaynaklarına da dayana- rak, tehlikeli cephe mıntakaları | na antitank kuvvetler yığmakta da gecikmiyeceklerdir. Rus teş- kilâtı ise, bu vaziyetleri karşı- hyacağını sanıyorum. On günlük kanlı çarpışmalar, Ruslar aleyhinde telâfisi kabil | olmıyan çöküntüler kaydetmiş değildir. Eğer Peripet harekâtı, | müdahale kuvvetlerinin yardımi | le düzeltilirse, Ruslar bu ilk saf haları büyük zararlara uğrama “dan kapatabileceklerdir. ' Rusyada 16 yaşından 60 yaşı- na kadar mükellefler silâh ba- Şana çağırılmışlardır. Bir yıl- hk mükellef sayısı yarım mil yon kabul edilse, ordunun insan Mmevcudu, büyük harptekini göl- gede bırakacak bir miktara ba- liğ olacaktır. Ancak, bütün ha- Zarlıklarını gizlemesini bilen Rusyada muazzam orduların teş kili, teçhizi, sevk ve idaresi e- Baslarında ne raddede muvaffak olunacağını hakiki vaziyetlerde Bğrenmek fırsatları elde edilebi- lecektir. Her iki taraf da hava kuvvet lerini harekât sahalarında tek- | Bif etmişlerdir. Kara harekâtı- nın devamı artık hava yardım- darına da mütevakkıftır. Hava | zaptetmişlerdir. | dgrup dinlenmeden gece gün-w | düz devam ediyor. Almanların | dairesinde ve devamlı bir su- “tanliyeti ise havalarda emniyet Sovyetler umumi ricat halinde (Baş tarafı 1 Inci sayfada) Alman kuvvetleri Minsk'ten der hal hareket etmekte ve sağdan Petrograda doğru akmaktadır. Alman tanklarının ve zırhlı a - yabalarının tahşit edilmiş oldu- ğu başlıca mıntakada ileri ha - reket sür'atle terakki etmekte - dir. Smolensk önünde bir muha - rebe sona ermektedir. Alman kıt'aları Dinyeper neh rini geçmişlerdir. ta harp Vişi 3 (a.a.) — Alman kıt'a - ları Gomel'e doğru ilerlemekte- dir. Dvina'nın öte tarafındaki bataklık mıntakasında bir mu - harebe cereyan etmektedir. Ukranyada Alman ve Rumen kıif'alarının yeni hücum mevzi- lerine tahşidatı nihayetlenmiş - tir. Alman ve Rumen taarruzu anbean beklenmektedir. Slovak ordusu Galiçyada çe - kilmekte olan Kızılordu ile tema sa girmiştir. Sovyetlerin, şimdi müdafaa hatlarının merkez mıntakasına ehemmiyet verdikleri anlaşıl - maktadır. Sovyet tayyareleri Köstence limanını tekrar hasara uğratmışlardır. Bialistok'taki ihata hareketi Berlin, 3 (a.a.) — D.N.B. bil- diriyor: İmhadan biraz evvel, Sovyet cü zütamları Bialistok'un şarkın - daki çenberden çıkmağa teşeb - büs etmişlerdir. Sovyet kıtaları- nın dört hücumu tardedilmiş ve düşmana ağır kayıplar kaydetti rilmiştir. Çenber daha ziyade da raltılmış ve büyük miktarda esir alınmıştır. Alınan esirler ara - sında çok muhtelif teşekküllere mensup askerler bulunduğu gö-| rüldüğünden, kısmen kumanda- sız oları bu kuvvetlerin teslimi- nin pek yakın telâkki edilmek- tedir. İmha edilen tanklar Berlin, 3 (a.a.) — Alman or- duları bağ kumandanlığının fevkalade bir tebliği: Galiçya'da zırhlı unsurlar arasında vukua gelen ve dün nihayetlenen bir muharebede yehniden 220 tank imha edilmiş veya iğtinam olunmustur. Alınan esir mıktarı Berlin, 3 (a.a.) — Bialosto - kun şarkında ordularımız düş- mandan 160.000 esir almışlar - dır. Ganimet hesapsızdır. Mo- törlü fırkalarımız bu havalide bulunan hemen hemen bütün Sovyet müstahkem mevkilerini Şimali şarkide bütün Mur- mansk havalisinde fırkalarımız çevirme hareketlerini mütezayit bir sür'atle tebarüz ettirmiş - lerdir. Tank ve zırhlı otomo - billerimiz sağa doğru teveccüh eyliyerek Minskten 90 kilomet- re mesafede muharebeye tu-| tuşmuşlardır. Tayyarecilerimiz Sovyetlerin Petrograd (Leningrad) dan si- vil ahaliyi nakletmek için tedbir aldıklarını söylüyorlar. Murmansk cephesinde Moskova, 3 (a.a.) — Mur - mansk havalisinde çok şiddetli muharebeler vuku buluyor. Bü- tün şimali garbide muharebeler Petrograd yolunu açmak - için| yaptıkları teşebbüsler — kırıl -| Taştır. Sovyetler uzun bir harbe : hazırlanıyorlar Vichy, 3 (a.a.) — Sovyetlerin | uzun sürecek bir harbe hazır -| landıklarında şüphe yoktur. A- merikanın kendilerine bir usul| rette yardım etmesi için (Va-| gington) da teşebbüsatta bu -| lunmuşlardır. Vaşingtonda bulunan sefirleri | Bay Sumer Wallesle uzun mü-| zakerelerde bulunmuştur. —A- merikanın Vilâdivostok tariki- le gönderilecek mevad hakkın- da hususi müsaade vereceği zannolunuyor. Bovyet matbuat mümessilinin sözleri Moskova, 3 (a.a.) — Matbu- at konferansında Mösyö Laosky Minsk'in zıyaının ehemmiyeti hakkında gazeteciler tarafından Borulan suallere cevap - olarak kazanılmasını âmirdir. Almanla rın doğu cephelerinde büyük ha va orduları bulundurdukları an- laşılmaktadır. Ruslar da, bida- yetlerde yaptıkları gibi, cephe- nin çok gerilerinde hedefler a- ramaktan vazgeçmiş gibdirler. Stalin Yoldaşın Nutku (Baş tarafı 1 Inci sayfada) €en iyi kuvvetlerinin tahribine rTağmen, düşman ilerlemekte de- vam ediyor. Düşman, Litvanya- yı, Letonyanın büyük bir kısmı- nı, Beyaz Rusyanın garp kıs - mını ve garbi Ukranyanın bir kısmını eşgal etmiştir. Fakat, Hitler'in ordusu vak- tile Napolyon'un ordusu gibi mağlüp edilecektir. Sovyetlerin bugün karşısın - da bulunduğu mesele, Sovyetle- rin Faşistler tarafından esaret altına ahnıp alınmıyacağıdır. Cephenin menfaati ve düşmanı ezmek vazifesi, her şeyin fev - kindedir ve herşeyden evvel gelmektedir. Daha fazla top, da ha fazla silâh, daha fazla mit - ralyöz ve obüs istihsal etmemiz ve bütün nakliye vasıtalarını seferber bir hale koymamız lâ- zımdır. Bu harp vatan harbidir ve aynı zamanda Almanya tara fından esaret altına alınmış bütün milletlerin kurtarılması harbidir. Yoldaşlar, Memleket arkasına inen düş- man paraşütçülerini süratle im- ha ediniz ki bir daha buna te- şebbüs etmesinler. Düşmanın yalan propagandasile de müca- dele etmek lâzımdır. Memleketin boşaltılan mınta- kalarındaki fabrika, depo, bina ve köprülerini, ve beraber gö- türülemiyen nakil vasıtalarını, her türlü stokları, herseyi tah- rip ediniz. Varsa toprakta yetiş mekte olan mahsulü de imha e- diniz. Kızılordunun ric'ati halinde demiryolları depolarında bulum- nan bütün stokları başka yerle- re nakledilecek ve ne bir loko: motif ne bir vagon ne bir tane buğday ve ne bir galon petrol düşmana bırakılmıyacaktır. Çiftçiler ellerindeki hayvana: | ti uzaklaştırmak ve hububatı da nakledilmek üzere devlete tevdi etmek mecburiyetindedirler. U - zaklaştırılması mümkün olmı - yan herşey tahrip edilecektir. Stalin,' sözlerini *bitirirken, berkesi, zafer için Kızılorduya ve Kızıl donanmaya müzahere- te davet etmiştir. | : : Fir tamim Ankara, 3 (Hususi) — Kıymet li evrakın bayiler tarafından na sıl satılacağı, muhtelif mahal -| lerde bulunan müesseselerin ka zanç vergileri, gezici öğretmen lere verilen paralardan hava kuvvetlerine yardım vergisi ke- silmiyeceği hakkında maliyece hazırlanan tamimler vilâyetlere gönderildi. | ordu sağlam kaldıkça bir veya birçok şehirlerin düşmesinin hiç bir. ehemmiyeti - olmiyacağını söylemiştir. Mösyö Laosky Japonyanın harbe girmeğe hazır olduğu ha- berinin de doğru olmadığını söv lemiştir. Japonya ile Sovyetler arasındaki münasebata gelince bunun Mösyö Matsuoka'nın Mos kovayı ziyaretile bırakmış oldu- ğu şeklinde bir değişiklik olma- dığını temin etmiştir. Roma, 3 (a.a.) — (Korriyera Dellasera) gazetesinin simal Al| man orduları muhabiri, şarki ce nubiye doğru ilerliyen Alman kuvvetlerinin Moskovanın geri- sine vasıl olduklarını, Sovyet paytahtından 400 kilometre me- safede bulnduklarını ve Sovyet lerin sivil ahaliyi emin bir ye-! re nakletmek için hazırlandık- . larını teyit ediyor. Harbe iştirak edecek İtalyan kıtaatı Roma, 3 (a.a.) —B. Musso -| lini Roma'da, Sovyet Rusyaya karşı harbe iştirak etmek üzre gidecek İtalyan cüzütamlarını teftiş etmiştir. Teftiş esnasında B. Mussolini'nin yanında, Alman ateşemiliteri General Von Orin- telen de hazır bulunmuştur. B. Mussolini bir nutuk söyle- miş ve bu nutukta, Mihverin Bol şevizme karşı yaptığı mücadele- nin şumul ve ehemmiyetini te - | bi ettirmiştir. leri doğrudan doğruya besliyen mıntakalar, yığınaklar, katarlar | muharip kıtalar, bilhassa tank dalgalarıdır. Havacıların havacı lara karşı mübarezesi is - kât plânının başındadır. tör, gene ve daima muvaffakı- 0- Bu andeki hava hedefleri cephe- yet yollarını çizmektedir. .. . Tebliğleri (Baş tarafı 1 Inci sayfad> dudu geçmeğe teşebüs eden düş- mana karşı devlet Lududunu sıkı surette tutmaktadır. Murmansk istikmmetinde, tak- riben iki fırka kuvvetinde düş - man piyadesinin taarruzu uzak- laştırılmış düşman, cidi muvaf- fakiyetsizliğe uğratılmıştır. Kuolajarvi bölgesinde ve Ka- reli berzahı üzerinde kıtaları - mız, düşmanın bütün hücumları nı, düşmana ağır zayiat verdi - rerek muvaffakiyetle tardetmek tedir. Dvinsk istikametinde, dün öğleden sonra, kıtalarımızla şi- mali şarkiye doğru nüfuza te- şebbüs eden düşman arasında büyük muharebeler başlamış - tır. Muharebeler devam ediyor. Borisov, Slutsk ve Bobrusk istikametlerinde, kıtalarımız ve düşmanın seyyar cüzütamları arasında gündüz şiddetli mu - hareheler olmuştur. Düşmanın yarma teşebbüsleri kıtalarımı - zın anudane mukavemeti ve ha- va kuvvetlerimizin muvaffaki - yetli harekâtı ile akamete uğ- ratılmıştır. Luck istikametinde, kıtaları - mız, Rovno mıntakasında, şid - detli ve çetin muharebeler ver- mekte devam eylemektdir. Dü man, cenubi şarkiye doğru nü- fuz âmek teşebbüslerine devam etmekte, fakat her tarafta düş- manın karşısında bu gayretleri, kıtalarımızın sıkı ve anudane mukavemeti karşısında kırıl - maktadır. Hava kuvvetlerimiz, gündüz Luck bölgesinde düşman tank cüzütamlarına karşı yeniden tahrip edici muharebeler ver - miş ve Bükreşi bombardıman etmiştir. Bükreşte bir mühimmat de- deposu infilâk etmiştir. Şimal filosuna mensup harp gemileri ve deniz tayyareleri düşman kıtalarına ağır darbeler indirerek Kızılordu kıtalarına müzaheret etmektedir. Filoya —mensup deniz tayyareleri, hava muharebelerinde beş düşman tayyaresi düşürmüşlerdir. Bir bölgede bir çok düşman tank grupları ileri kıtalarımızın hatlarını yarmağa ve — geriye girmeğe muvaffak olmuşlardır. Düşman kuvvetlerine karşı, Sovyet tankları gönderilmiş ve Sovyet tankları, düşman tank- larma orman içinde bir yolda ilerlerken hücum etmişlerdir. Orman bu tankların çevrilme- sine mâni olmuştur. Zafer, bu- nun üzerine, sür'ate ve azme bağlı bulunmuştur. Sovvyet tankları derhal ateş açmış ve üç faşist tankı muharebe hari- ci bırakılmıştır. Düşman sürat- le geri çekilmiştir. Bu takip es- nasında bir Sovvyet tankı kayb olmuştur. Beyaz Rusyanın garp miın- takalarında piyade ile irtibatı kesilmiş Alman motörlü cüzi tamlarına karşı yapılan muha- rebede, piyade cüzütamlarımız, | yüzlerce düşman tankı tahrip: etmiştir. Bir Sovyet piyade a- layıma mensup askerler, düş - man tanklarını tahrip için top- çudan ve tank — tuzaklarından başka, den şişeler ve el bombaları k! la dr. Bir tek grun, ü günlük muharebede 16 di man tankı tahrip eylemiştir. Alman Resmi Tebliği Berlin, 3 (a.a.) — Alman duları başkumanlığının tebli; Şimali Moldavyadan harekel eden Alman ve Rumen tesekkül- leri, dün yanyana Prust'u geç- mişlerdir. Bu teşekküller, hâlen Dniester istikametinde ilerle - mektedir. Bu suretle müttefik ordular şimal buz Okyanusün - dan Karadenize kadar simdiye kadar Sovyet kumandanlığının fikri şüphesiz Alman ileri hare ketini tutmak ve hudut mıntaka sında durdurmaktı. Fakat, şim- di Sovyet ordusunun mukave met kuvveti kırılmış gibi gözük mektec Bütün cephe imtida dınca âdüşmanın ricat harekât, kaydolunmaktadır. Bielostok'un şarkında verilen imha meydan muharebesi, umu miyet itibarile nihayetlenmiştir. Fevkalâade bir tebliğle daha ev- vel bildirilmiş olduğu veçhile, bu muharebenin neticeleri, bü - tün dünyaya şamil tarihi bir e- hemmiyeti haiz bulunmaktadır. Birçok Sovyet piyade, süvari ve zırhlı fırkaları bu muharebe mey danında imha edilmiş telâkki olunabilir. Ordu ve hava teşekküllerimiz, aralarında nümune olabilecek | Resmi Harp |General Kâ- zım Dirik vefat etti (Baş tarafı 1 inci sayfada) de defnolunacaktır. Bu itibarla cenaze bugün saat 13 de Gülha- ne Askeri hastahanesinden me- rasimle kaldırılacak ve Bandır- ma yolile İzmire sevkolunacak - tır. Askeri ve idari sahada mem lekete çok büyük işler görmüş bulunan bu kıymetli vatan ev- Tâdının ölümünü teessürle habet verirken ailesinin kederlerine bütün kalbimizle iştirak ede - riz, Merhumun tercümeihali General Kâzım Dirik askeri hayattan ayrılmasını müteakip İzmir valiliğine tayin oluamuş ve burada idare, imar ve köycü lük işlerinde çok büyük gayret- ler ve muvatfakiyetler kazan - mıstır. General Kâzım Dirik müteakiben Trakya umumi mü- | fettişliğine tayin olunmuştur. General Trakyada geniş bir programla işe başlıyarak az za- manda Lu mıntakaniz bilhassa imar ve ziraat işlerinde çck kuv vetli hamlelerle kalgınmasında başlıca âmil olmuştur. Sayfa : b üngilizler ilerliyor Tüdmürdeki Fransız kuvvetleri muhasara edildi ğ Vichy, 3 (a.a.) — Havas - O- i bildiriyor: Dün gece İngiliz bombardı - man tayyareleri, Beyrut üzeri - ne yeniden bir çok — infilâk ve yangın bombaları atmış ve bu- nun neticesinde yeniden bir çok ev harap olmuştur. Lübnan hükümeti, Londraya bildirilmek üzre Amerika Birle- şik Devletleri konsolosuna gid - detli bir protesto notası tevdi et Fransız baş kumandanı Gene- ral Dentz de bu bombardıman- ları protesto etmiştir. Neticesiz bir Frarsız hücumu Kahire, 3 (a.a.) — Nebek'de muvaffakiyetsiz. bir mukabil hücuma iştirâk eden Vichy tank larının üçte ikisi, müttefik tank ları ve tank dafi topvları tara - fından tahrip edilmiştir.Tüdmür de müttefikler tarafından yeni- den geri alınan mevzi, bu vaha- nın şimal cihetindedir. Yeni ge- len İngiliz takviyeleri, harekâta yardım etmiştir. Vichy'nin Tüt- mür'de muhasara edilmiş olan düşman kuvvetlerini kurtar - mağa çalıştığı hakkında hiç bir emare yoktur. İstanbul Vakıflar eki ğü İlânları — Muhammen Cinsi Miktari bedel İlk teminat Tereyağ 1500 kilo 1 lira 50 kuruş — 168 lira 75 kuruş Açık Z. 'Tosya pirinci — 18000 » 39 » 526 > 50 > — Kapalı Z. 'Tozşeker 12000 » 48 > 432 > 00 > » > Kuruüzüm 2500 > 37 » 69 » 37 > Açık Kurukayısı 500 » 90 » * höp'ş » Beyazpeynir 1000 » 5o » 37 » 50 > > Makarna şehriye — 5000 » w5 131 > 25 » > Nişasta 600 » » > 15 > 75 > > Pirinçunu 2000 » 25 > 37 > 50 » > Un 1500 > e y 21 > 37 a > Kuru fasulya 3500 » 30 » 18 > T5 » > Nohut 1500 » BP S 27 > 00 » > Patates 21000 > 13 > 204 » 75 > > Yeşil mercimlek —— 500 » M 9 > 37 > > Kaşarpeyniri 250 > 90 » 16 » 87 > » Yumurta 75000 adet 1 >60 St 90 > 00 > > Soğan 10500 kilo 5 » 39 » 37 » > Saman 3000 > e 18 » 50 > » Kepek 2500 » » > 13 > 12 > > Arpa 4200 8 » 25 » 20 » » Soda 3000 > K 18 » 50 > > Petrol 800 > 19 >50S. ll » 70 » » Kurubamye 75 > KM yürdl 6 » 19 > > Salça 2000 > 20 > 30 » 00 > > Gureba hastanesile imaretlere lüzumu olan yukarda cinsi ve miktar- ları yazılı 24 kalem yiyecek evvelce olmadığı anlaşıldığından bu ilânların yapılmış olan ilânları kanuna uygun hükümsüz sayılarak yeniden ilânına karar verilmiştir. Eksiltmeleri hizalarında gösteildiği şekilde ayrı ayrı ya- pilacaktır, Thaleleri 21.7.941 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 15 de İs- tanbul Vakıflar Başmüdürlüğü binasında toplanan komisyonda yapılacaktır Şartnameleri her gün Levazım kaleminde görülebilir. (5417) Tr. onguldak'ta EREĞLİ Kömürleri İşletmesinden 20.6.941 tarihinde yapılacağı ilân edilen, balyalr” olarak teslim. 900 TON SAMAN EKSİLTMESİ verilen fiat haddi lâyıkinde görülmediğinden, 11.7.941 Cuma günü saat 14 te açık pazarlık suretile yapılacaktır. Alâkadarlarır *6 7'5 teminatları- muvaffakıyetli bir su-| rette infilâk maddeleri ihtiva e- | Saman le birlikte yukarıda gösterilen tarih zeme Servisine müracaatları. dürlüğü bir işbirliği ile, takibe başlamış tır. İngiliz iaşe seyrisefainine kar şı mücadele, haziran ayı zarfın- da da beklenilen büyük muvaf- fakiyeti vermiştir. Donanma ve hava kuvvetleri, 768.950 tonilâ- to hacminde düşman ticaret ge- | misi batırmıştır. Bu rakamdan 417.450 tonilâtosu denizaltılar tarafından batırılmıştır. Buna, düşmanın maynler dolayısile kaydettiği ağır kayıpların da i- lâvesi icabeder. Bundan başka, büyük miktarda İngiliz ticaret gemisi o derece ağır surette ha- sara uğratılmıştır ki bunlar düş man iaşesi için tamamile veya hut uzun müddet için kayıp edil miş telâkki olunabilir. Alman hava müdafaası da İn giliz hava kuvvetlerine karşı mü cadelede büyük muvaffakiyetler kaydetmiştir. Yalnız 26 haziran dan 2 temmuza kadar geçen müd det zarfında 109 İngiliz tayya- resi düşürülmüştür. Bu miktar Şartname ve mukavele projesi Ankarada Etibank Umum Mü - den, İstanbulda Etibank Bürosundan veya Zonguldakta İşlet- meden istenebilir. Alınacak ve saatte Zonguldakta İşletme Mal- düşürülmüştür. Bundan başka iki İngiliz avcı tayyaresi, işgal altında bulnuan arazi üzerinde çarpışmış ve yere düşmüştür. Ayni müddet zarfında İngilte- reye karşı yapılan harekâtta 12 Alman tayyaresi kaybedilmiş - tir. ı Askerlik işleri I Askerlik Dairesine Davet 1 — Aşağıda isimleri yazılı 'Yd. Sb. ve As, Me. ların en kısa bir zamanda, Veznecilerdeki 1 Tüm. Askerlik dairesine ya şi- fahen ve yahut tahriren müra- caat etmeleri ve 6204 No. yı a- ramaları ehemmiyetle ilân olu - nur. 2 — Cümhuriyet, Tan, Ak- şam, Son Posta, Vakıt gazete « lerine yazılmıştır. 1— Lv. Tğm, Mehmet Şük- rü oğlu Ali Remzi (32754) 2 — 8. S. Hs. Me. Süleyman dan 56 sı hava muharebelerin - de, 24 ü gece avcı tayyareleri, 6 tanesi donanma cüzütamları ve 1 tanesi piyade tarafından oğlu Hüseyin Hilmi (32756). 3 — 8.S. Hs, Me. Osman Remzi oğlu Abdurrahman 432853).