17 Mayıs 1948 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

17 Mayıs 1948 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

(7 MAYIS — 1918 ae yarran kaçan Gek ler legilin Hava Örduıuııdı #taj görmüş Çek Su- bayları Almanyaya kaçmış ünchen (Münih) 16 (AP) Kreniyet sebeblerinden dolP yi ismi açıklanamayan Dir | #ubay, İngiliz hava orduşun- da staj görmüş olan bütün Çekoslovak hava ordusu su- baylarının (Almanyaya (kaç- Yalarını. açıklamıştır. İngilterede staj gören Çe- Keslovak subaylarının ancak zde beşi komünist zihniyet Komünist hükümet hava Alanlarını sıkı bir - kontorl altnda — bulundurduğundan, #Koslovak havacıları artık uçaklarla kaçamamakta, ve gzlice kara yolu ile sınırdan anyaya geçmektedirler. tekoslovak hükümeti bun- dan üç hafta evvel bi biz toplantı yaparak havacı- leya hitap etmiş ve hava or- u mensublarının — İngiliz teraftarı ve komünist aleyh- olarak — tanındıklarını lemiş, bütün — subayların iomünist partisine - girmele- riri veya komünist partisine kat yemini yapmalarını iştir. lava ordusunun tarşı hiç bir aksülâmeli bu göne kadar görülmemiştir. Şekoslovak ordusunda giz $ V devlet polisi şefi albay Reicin havacıların bir an ev- « komünist partisine ilti- hak etmelerini tavsiye etmiş ve bu tavsiyesinde — tehditli bu isteğe ifade kullanmıştır. Tehdit cevapsız, kalmay rek bir çok hava ordusu men uoları komünist partisine girmişlerdir. Partiye girme- yenler ise subaylıktan iskat olunmuştur. Çekoslovak ve Alman sı- nızı çok giddetli bir muraka- Fakat be altma alınmıştır. Yekoslovakyada te gen gizli mukavemet teşkil t Bınır boyunda nöbet bekle- yenler arasında da taraftar kazanarak Almanyaya firar edenleri desteklemektedir. Almanya mes'elesi e CA İagiltere ile Fransa ara- sında tekrar görüşme mevzuu o'du n | aris, 16 (A.A.) — (Nafen) : Dün Fransız Dışişleri Bakanlı- ginda, Dışişleri Bakanı Bidault ile Pransanın Londra Büyük cl- , ÇİSi“Masiğli arasında cereyan | eden m üzakerelerde Almanya meselesi teferruatiyle tedkik e- stir. Bu görüşmelere, Lon-| dra konferansından henüz av- de! etmiş bulunan Chauvel ile Dişişleri genel sekreteri Mur- ville de iştirâk etmişlerdir. Ne bahasına olursa olsun haf | sonuna kadar bir anlaşmaya | nak arzusunun hâkim bulun masına rağmen, Fransızlar kon! ferans neticelerinden el'an en-| dişe etmektedirle! | Massigli salı günü Londraya | döndüğü zaman şübhesiz ki ana | yasa ile ilgili metin tasarısını kabule hazır bulunacaktır. Fa- kat Büyük Elciye, Ruhr'un kon trolü hakkında Fransa tarafın- dan ileri sürülen görüşü mütte fikler nezdinde müdafaa etmek | talimatı verilmiş bulunmakta: dır. Fransızlar şuna kanidirler ki, bugünkü Amerikan tasarısında derpiş edilen milletlerarası kon- trol komisyonunun. yetkisi an- rak lâfzi olacaktır. Batı Avrupa memleket'e- tine gönderilen Amerikan mallari Vaşington, 16 (A.A.) — U- Bis) — Amerika İktısadi birliği Adaresi dün yeniden Fransa, Hol landa ve Avusturyaya iki mil- yon 459 bin 440 dolarlık mal Bgönderilmesine müsaade edildi- Fi haberini vermiştir. Bu suret | le şimdiye kadar batı Avrupa| memleketlerine gönderilen mal-| ların tutarı 121 milyon 188 bin 777 doları bulmaktadır. Bu ra-| Y?"Ml lrumaıı ılış siyaselin hirlik olduğunu söyleri Demokrat Partinin siyasi bir toplantısında Trumanın irticalen Vaşington 16 (A A.) is: Demokrat Partinin şiyasi bir top- lantısında irticalen konuşan Baş - kan Truman, şu hususları teba - rüz ettirmiştir; Birleşik Amerikanın belli başlı ikl siyasi partisi arasında, İçişle- rini alâkadar eden meselelerde çok mühim bir fark olmasına rağ men, dünyadaki hür milletlere yardım için Birleşmiş - Milletlerin ve Birleşik Amerikanın sarfetmek te bulundukları gayretleri destek lemek üzere sağlam bir birlik tesis edilmiş bulunmaktadır. Birleşik Amerikanın dışişleri si yaseti hakkında «memleketimizde tam bir birlik vardır.» ve bu bir- lik Birleşmiş Milletler teşkilâtının umdelerine dayanmaktadır. Birle - şik Amerikanın hür milletleri vi - kaye hususunda almış olduğu ted lerin hedefi bu milletlerin hür- maktır. Bu gayenin hiç bir siyasi hede- fi yoktur, ve hiçbir zaman olma- masını da Tanrıdan dilerim. Bir Amerikalı Gazeteciyi Markos mu öldürtmüş?! Yunan Çeteci Reisi Markos'la görüşeceğini söyliyen Gazetecinin cesedi Selânik sahillerinde bulundu Selânik 46 (AP) — Columbia Broadcasting System'in muhabiri olan ve bundan bir hafta evvel kaybolan muhabir George — Polk'- un cesedi, Selânik sahillerinde ka- raya vurmuştur. Kendisi, Yunân kömünist çeteci lerin reisi Markosla görüşme yapacağını arkadaşlarına söylemiş ti. Ceset, Pazar sabahı bulunmuş- tur, Polis, muhabirin, General Mar- kosla görüşebilmek için çetecilerin işgali altındaki bölgeye girmek i- çin temaslar yaparken öldürülmüş dur- olmasının ihtimali üzerinde maktadır. Yunanistandaki Amerikan baş konsolosu Raleigh Gibsonun bildir diğine göre, Polk'uu elleri ve ayak ları sıkı sıkiy anmıştı. Ame- rikalı muhabirin soygunculuk mak sadile öldürülmediği anlaşılmıştır. Zira kol saatiyle üçyüzbin drahmi | ihtiva eden cüzdanına el sürülme- | mişti. Polk, Yunanistandaki sivil harp | te ölen ilk Amerikalı gazetecidir. Polk, son defa olarak geçen pa- zar günü sabahı misafir bulundu- ğu otelde görülmüştü. Polis, Pol- kun basın kartını ve Pan Ameri - kan hava yolu tarifesini posta va sıtasile alınca, Çarşamba günü der | hal araştırmâlara başlamıştı. Zar fın üzeri Yunanca yazılıydı ve mek tupta hiç bir izahat verilmiyordu. Selânikteki İngiliz polis heyeti £ Pasta ile gönderilen bombanın esrarı » Londra: — Filistindeki İn giliz orduları eski başkomuta- nı general Berkere geçen salı posta ile gönderilen bombanın parçalarını tetkik eden Scotlant Yard memurları, bu bombanın parçalarının Avrupada imal e diliğini ve parçaların İngiltere- de bir araya getirilerek paket haline sokulduğunu söylemişler dir, Bombanın imalinde kullanı- lan Gelignite Fransız menşeli- dir ve bu cinsi İngiltelere imal, edilmemektedir. (AA.) Çocukları koruma teşkilâtına yardım * Lake: Success: — Birleş- miş Milletler çocukları koruma teşkilâtının bir tebliğinde bildi rildiğine göre, bütün dünya memleketlerine yapılan müraca atın netice gönderilmiştir. kama, Atlantikte yapılan nakli “yat masrafı dahil değildir. bu teşkilât emrine 10 milyon Elliye yakın themlekette i a inde bugüne kadar N söylediği nutuk Londraya gönderilen mesaj Vagington 16 (A.A.) — (Usis) Başkan Truman, Londraya sun duğu bir mesajda uzun vadeli bir farım proğramının hazırlanmasını istemektedir. Başkan — mesajında, böyle bir programın gerek Amerikanın refa hı için, gerekse bütün dünya sul- hunun sağlanması için gerekli ol- düğunu ve hayati bir mahiyet ta- #ıdığını bildirmektedir. Başkanın verdiği malümata gö- re, harp sırasında, Amerikanın zıraf randımanı takriben üçte bir nisbetinde artmıştır. Halbuki, ge- çen harp sırasında zıraf istihsal an cak yüzde 10 nisbetinde bir artış kaydetmiş bulunuyordu. Başkan Truman sözlerine şunla rı ilâve etmektedir: Muhasematın son bulduğu tarih tenberi istihsal, rekor seviyeleri te min etmekte berdevamdır. Ve an- cak bu suretledir ki, Amerika dün yanın bir çok köşelerinde hür mem leketlerin kalkınması için önemli bir yardım yapabilecek duruma girmiştir. başkanı, cinayetten — komünistleri sorumlu tutmaktadır. Polk önümüzdeki hafta Ameri- kaya dönmek üzereydi ve arkadaş larına, General Mârkosla gizli bir görüşme ve mülâkat yapmak iste- diğini ve Yunanistandan ayrılma- dan önce bu suretle büyük mesleki bir başarı sağlamak istiyordu. Eşi Rhea Polk, İskenderiyeli « dir ve sekiz aydanberi evli bulunu yorlardı. Müteveffa Polk iki yıldanberi orta ve yakın doğuda muhabirlik ediyordu. Türkiyeye ve İstanbula birçok defalar gelmiş olan bu A- merikalı gazeteci, orta ve yakın doğuda çok seviliyordu. Ölümü, Türkiyedeki dostları arasında de rin b yaratmıştır. BULGAR HUDUDUNDAN AÇILAN ATEŞ Atina, 16 (A.A.) — Yunan Kuvvetleri komutanlığının dün akşam neşredilen bir tebliğinda çetecilere karşı hücuma geçen hükümet kuvvetlerinin Bulgar bududunun ötesinden — şiddetli bir ateş açılmış olduğu bildiril- niektedir. YARDIM HEWSTİ BAŞKANI AMERİKAYA GİDİYOR Londra, 16 (B.B.C.) — Yuna- nistandaki Amerikan yardım he yeti başkanı Amerikaya dön- mektedir. Yunanistana — yardı- mın artırılmasını istiyeceği bil- diriliyor. teessür bu hususta sarfedilen gayrete devam edilmektedir. Sekiz memleketin yapmış ol duğu yardım mecmu u10 mil yan doları bulmuştur. Bu mem leketler şunlardır: Kadana beş milyon dolar, Norveç 1 milyon 790 bin dolar, Birleşik Amerika bir milyon do lar, İzlanda 400 bin dolar, Yu- nanistan 140 bin dolar, Finlan diya 115 bin dolar vermiştir, (AA.) Polonyada atom araştırmaları * Londra: — Atom enerji si bahsinde araştırmaları ço galtan memleketlerden biri de Polonyadır. Bu memleket, atom işinde çalışan bilginlerin sayısı ni iki misline çıkarmıştır. Sayıları takriben 50 kadar o lan ünlü bilginler Polonya üni versitelerinde faaliyete geçe- ceklerdir. Polonya başkentinde bu sahadaki çalışmalarla ilgili bir konferans toplanmış ve bu na, memleketin her tarafından gelen 200 bilgin iştirâk etmiş- SABAR vası seçim 'kar eHün. Bayan. Bic bahiste- Karadeniz — seyahatinde söylediklerini tokrarlamakla İkti- fa etmiş, hattâ kayunü küUl ola » rak mltalâa ettiği İçin adli teml. hat noktasında fazla durmamıştır. Maamatih, seçimiy emanlyeti balr Şi hmup ttkün bölkemiğini teşkli ediyordu. 21 Temmuz seçimleri tecrübesi- in bir daha tekrarlanmaması, bü- Çin milletin tek ve kesin arzuları- dır. Bayar, Polis Salâhiyet Kanu'- dunun kaldırılmış olan mâhud 18 hci maddeşi üzerinde de durmüş ve bu başarıyı Demokrat Parti le- hine kaydedilmek icabeden bir za- fer olarak göstermiştir. Buğday işinde ve alelumum ik- tisadi derdlerimize deva bulmak hususunda ve şimdiye kadar olan bitenlerin mes'ullerini aramak — ve bulmâk yolunda Demokratların yorulmadan gayret sarfedecekle- Tini halka vaadeden başkan, İkti- sadi, en kuvvetli bir merkez olan şehrimizin sıkıntıları ve elemlerile Şakından ilgilenmiştir. Halk, İstanbul Demokratları ve belki de, kalabalık arasına karış - mış olan birçok Halk Partililer, Bayarı şiddetle tasvip etmişlerdi. Halk Partilllerden bahsedişimizin gebebi, Halk Partisi kongrelerinde kodamanların dışında kalan Halk Partililerin de Demokratlar kadar hattâ ondan ziyade şikâyet ettik- lerine şahid — olduğumuzdandır. Açıkca görülüyor ki, milletin tırabı umumi ve şâmildir. — Demokrat Parti Genel Başkanı- nın nutkunda, gönül arzu ederdi- ki, matbuat hürriyeti de itinalı bir yer tutsun. Çünkü eldekl kanun, Mussolini'nin meşhur Faşist kanu- nudur ki, Peker tarafından biraz daha vidaları sıkılmıştır. Bu men- genenin gevşetilmesi ve hattâ bu kanunun bütün bütün kaldı şı, Demokratik gelişmelerimiz için ilk şarttır. Matbuat hürri, etı ol- madıkça ne seçim — hürriyeti, ne vicdan hürriyeti ve ne de söz hür- riyeti olabilir Demokratlara — memleketimizi hürriyete kavuşturmak yolundaki mücadelelerinde azami muvaffaki- yet dileriz. Dünkü — miting, ikti - dar partisinin de göztünü açsa ge- Sâdi Bekter'lerin raporla- rına inanmamak İçin — maddeten deliller. görülmüştür. Anıt-Kabir inşaatında Yüksek Tahsil genç- liği bilfiil çalışacak Ankara, 16 (Hususi) — An- kara Üniversitesi Yüksek Tah- sil Talebe Birliği yüksek tahsil genclerinin Anıt - İKabir inşaax fında fiilen çalışmaları için alâ- kalı makamlar nezdinde teşeb- büse geçmiş ve gereken müsaa- de alınmıştır. Yüksek - tahsil genclerinden arzu edenler yarın saat 9 dan 12 ye kadar Amıt - Kabir inşaatında çalışacaklar- dır. Mayina çarpan İngiliz vapuru Amsterdam, 16 (AP.) — İn- giliz hususi işletmelerinden bi- rine aid olan 795 tonluk <Polg- len» vapuru, Hollandanın şimal sahilinde Borkum adası yakın- larında mayine çarparak batmı: tır. On dört kigilik mürettebat kurtarılmıştır. Gemi, mayine çarptıktan yet- miş beş dakika sonra batmıştır, IGunun enteresan haberleru tir. Atom bombasına karşı mü dafaa bahsinde cereyan eden müzakerelerde, bu bombaya karşı yegâne korunma çaresi nin derin bir sığınağa girmek olduğu fikri ileri sürülmüştür. (ALA.) Pakistan ordusu * Karaşi :— Bugün Parla mentoda beyanatta bulunan Başbakan ve Savunma Bakanı Liyakat Ali Han, Pakistan Mil li muhafız teşkilâtının 40 tan 100 tabura çıkarılacağını ve mümkün ulduşıı kadar kısa bir zaman zarfında 2 milyon sivile askeri talimler gösterileceğini söylemiştir. Bakan, Pakistanın bu kadar geniş bir orduyu besliyemiyece ğini de belirterek milli muhafız lardan müteşekkil gönüllü bir ordunun yetiştirilmesi lâzım gel diğini söylemiştir. (AP) Koleraya ilâç * Nevyork: Kolombiya Üni versitesi Tıb Fakültesi profesör lerinden doktor Seneca ile Nev İngilterenin Çucens Park Ran - gers takımı dün ikinci maçını Ga- latasarayla yaptı ve oyunu 1 — O kazandı. Takımlar sahaya saat 16.65 te çıktılar ve şu kadrolarla dizildiler : Çücena Park; Allen, — G. Po- well, Jefferson — Smith, İ. Pö - well, Lannon — Hatton, Steoward, Heath, Rangard, Hartburn. Galatasaray, Erdoğan — Fazıl, Ağnan — Naçi, Bülent, Muzaffor *— İsfendiyar, Musa, Reha, Örhan M. Ali, Hakemler: Mr. Barrick, Garan, Selâmi Akal, Oyuna tam saat 17 de Galata- Barayın vuruşile başlandı. Bu İlk ğkmdu soldan bir ileri pas alan ehanın şutü köşeden dışarı çıktı. Galatasaray, bu ilk hızla oyuna hâkim oldu ve baskısı 9 uncu da kikaya kadar sürdü. Bu arada ka zanılan bir korner de netice medi. 9 uncu dakikada mukabil akına geçen İngilizler, önünde kimse bu lunmayan santrforları Heath'ın 1 sabetsiz bir vuruşile gollük — bir fırsat kaçırdılar. Bu akından sonra Galatasaray yine bir baskı kurduysa da lar, içlerin oyun açamamaları yü- zünden tesirli olamıyor. 20 dakikada Rehanın köşeyi bu lan küyvetli şutünü kaleci Allen büyük bir soğukkanlılıkla tuttu.. Biraz sonra Nacinin yine köşeyi bulan şutü direkleri sıyırarak dı- şarı gitti. 30 ncu dakikada yine İngiliz santrforu Heath kale dibinde Bü- lendin iskasını yakaladıysa da, to pu isabetsiz bir vuruşla avta attı. Mukabil Galatasaray akınında Re hanın ustalıkla çektiği ve zaviye- yi bulan şutünü kaleci Allen ayni güzellikle bir plonjonla — kornere attı. Fakat korner netice vermedi. —Son on dakika tamamiyle, İngi liz *takımının baskısı altında geç- ti, hattâ Steward'ın çekmiş oldu- ğu çok kuvve te ri sıyırarak avuta çıktı. Ve oyun Galatasaray kalesi nünde oynanırken ilk devre 0 berabere sona erdi. Galatasaraylılar ikinci devreye ilk devre sonunda başından yara lanmış olan Bülendin yerine İlha- ni alarak çıktılar İlk on dakika Galatasaray oyu yine hâkim, fakat akınlar çok Sulhi ver- ın- iki şüt te direkle o na Türk Ankara 16 (A.A.) — İ: şçiler bugün 19 Mayıs stadında kalabalık bir seyirci kütlesi önün de ikinci yaptı - karşılaşmalarını ilaşma İsveç — ve 9 - Romen takım- di Saat tam 16 da evvelâ mavi e- şöfmanlariyle İsveç takımı, onun arkasından da Türk takımı bayrak larile sahaya gelerek ringi netra- fında yer aldılar. Milli marşların çalmasını müte- A — Jerseyde Sehering laboratu yarından doktor Henderson Ko lera, dizanteri ve bağırsak - ilti haplarına karşı son derece mü essir olan Phtalysulfatcetimide adında bir ilâç keşfetmiş olduk ları bildirilmektedir. Mısırda bu ilâcın tatbik edil diği 43 Kolera vakasından sade ce bir tanesinde ölüm vuku bul muştur , (AA.) Habeşistandaki İngiliz kıt'aları * Londra: — Bugün Avam Kamarasında beyanatta bulu- nan Dışişleri müsteşarı Chris- topher- Mayhew, İngilterenin yakında Habeşistanda Ogade e yaletinde bulunan kıtalarını ge ri alacağını bildirmiştir. (A.A.) Almanya'da ekmek tâyini * Frankfurt: — Almanyada ki işga) bölgesinde ekmeğe ko- nulan muhtelif tahditlerin tem muz ayından evvel kaldırılaca ğı bildirilmektedir Bu tarihtan itibaren herkese ları arasında ayda on kilo ekmek verilecek tir. Bu arada haziran ayında Ku zey V lya, Rhin ve Sehles wig Holstein bölge sinde ekmek istihkakı arttırılacaktır. (A A.) 4 Ğ ğ/.liı,_;;w Ingilizler Ğ. Sarayı dün 1-0 mağlüb etti Galatasaray ezilmeden ve zaman zaman hâkim bir oyun çıkardı gol penaltıdan oldu sveçli gü- | tesirsiz ve dağınık olduğundan ne tioe almalarına imkân yok gibi. Bu arada Rehanın çekmiş oldu ğu kuvvetli şütü yine kaleci Allen plonjonla kornere attı. Mukabil akına geçen İngilizler kombine ve güzel bir oyun göster meye başladılar. Fakat onlarda da sağ iç hariç gutör oyuncu ol- madığından netice alamıyorlar. İyi - çalışan Galatasaray — geri hatları da İngilizlerin 18 pas içi- he girmesine pek meydan vermi - yor, 22 inci dakikada Galatasaray ta kımında yeniden değişiklik yapıl- dı. Bülent oyuna girerek sol geçti, M. Ali çıktı ve Orhan da 801 açığa alındı Bülendin girmesiyle canlanan Galatasaraylılar hemen hücuma geçtiler. Fakat netice yok. Hemen mukabil akına geçen İngilizler sağ açıkları Hatton vasıtasiyle kaleye girerken Muzaffer bu — oyuncuyu favullü bir şekilde dü - hâkema de penaltı verdi. Penaltıyı Hatton çekti, ve top Erdoğanın elleri arasından ağla - ra takıldı. İngilizler 1 Galatasa - ray 0. Golden sonra canlanan Galata- saraylılar beraberliği temin te- mek için canla başla çalışmaya 28 inci dakikada Reha Bülent kombinezonu kale yakınla- geldi, Orhana verilen pasla çekilen kuvvetli şüt sağ be- kin sırtına çarptı ve bu fırsat ta kaçtı. 30 uncu dakikada Fazılın ayağı na kramp girdiğinden çıktı ve ye- rine antrenör Molley girdi. erlikten vaziyette rına kadar Galatasara â bera ümidini kesmemiş bir canla başla çalışıyor. Bu arada Molley'in kale içini - bulan ortası Orhanın ayağına çarparak dışarı çıktı. Son dakikalarda Bülendin güzel bir ortasını yakalayan İsfendiya - güzellikteki kafa direkleri sıyırarak avuta Çıktı . Son dakikada çekilen korner de bir netice vermedi ve — neticede misafir takım sahadan 1 — 0 ga lip olarak- ayrıldı. Beşiktaş İzmirde galip İzmir 16 (A.A.) — Beşiktaş Al tay takımları arasında yapılan maçı, Beşiktaşlılar 2 — 1 kazan- mışlardır İsveç Greko Romen güreşleri Isveçliler dün 6 — 2 galib geldi Güreşçilerimiz hep tuşla kazandılar akip milli Eğitim Bakanı Şemset- tin Sirer sahaya gelerek beden ter biyesi genel müdürlüğünün İsveç lilere hatıra olarak hazırladığı bir plâkayı İsveç takımı kafile baş- kanı ve ayni zamanda İsveç güreş federasyonu başkanı Tamm'a ver di. Ve <çok sevdiğimiz ve saydığı mız bir milletin yiğit çocuklarını aramızda görmekle büyük bahti - yarlık duyuyoruz. Samimi temen- nim bu kardeşçe temasların çok daha sıklaşmasıdır. Sizlere teşek- kür eder, — tebriklerimi sunarım dedi. Bunu müteakip iki takım güreş- çileri teker teker halka takdim e dildiler, Ve Mısırlı milletlerarası hakem Gazali'nin orta hakemliği altında müsabakalara başlandı. Müsabakaların tafsilât ve neti- celeri şudur: 52 Kilo: nan Olca): Müsabaka başlar başlamaz Ke- nan alta düştü ise de kurtuldu ve akabinde rakibini salto ile attı, beşinci dakika sonunda da ayni hareketi İsveçli yaptı. Ayakta de vam eden güreş oldukça hareket- li geçiyor. Bir ara Kenan bir kol kapmayı müteakip rakibini sırtüs tü yere attı. Lâkin İsveçli dışarı düştüğünden sayılmadı. 10 dakika sonunda Kenan ayakta güreşi tor cih etti. Fakat her iki güreşçi de kayda değer bir hareket yapama dılar. 17 inci dakikada Kenan min der kenarında ufak bir arıza ge- çirdi. Lâkin güreşe devam — etti. Neticede İsveçli sayı hesabile ve ekseriyetle galip sayıldı. 57 kilo: (Kurt Petterson) — (Halll Üzer) İki güresçi ilk beş dakikayı â- (Malte Moller) — Ke yakta çekişerek geçirdiler. — Beğ dakika sonunda kurada Halil altâ düştü. 12 inci dakikada — müşkül bir vaziyete düşen Halil iyi bir o nla kurtulduktan sonra rakibi- ni alta aldı. Fakat İsveçli de kur- BAYFA: 3 | Fransanlı lIŞ siyaset Fransız Cumhurbaşkani bir nutuk söyledi Macon 16 (ALA.) — Cumhur- başkanı Vincant Auriol burada söylediği bir nutukta dış siyaset- ten bahsederek şöyle demiştli Başbakan, Dışişleri Bakanı ve hükümetle tamamiyle mutabık ola rak, bütün kanaatimi burada if: de etmek isterim. Bu kanaatimizin lâfzan ve ruhan Fransanın kanaatl olduğuna eminim. Harp sona erdiğindenberi üç yıl geçmiştir. Ve dünkü — müttefikler birbirlerinden o kadar ayrılmışlar- dır ki, bazıları kendi kendimize bir harp öncesi mi, yoksa bir harp son rası mi yaşadığımızı sormaktayı: Karışıklık uzayıp gitmekte, an- laşmazlıklar artmakta ve mütema- diyen kaçınılan hal çarelerinin hakkuku gittikçe müşkülleşmi: rünmektedir. Bu sebebten şöyle diyoruz: gö bugün Artık Avrupanın ve dünyanın teşkilâtlanmasının vak- ti gelmiştir. Cumhurbaşkanı sözlerine şöyle devam etmiştir Bunun ilk şartı, milletler arasın da dürüst bir anlaşmadır: Herbirinin siyasi — bağı na kargı hürmet, igişlerine maktan da içtinap, Demokrasiye ve insana hürmet eden ve onları bir yeknesaklık kefeni ile örtme - yen hükümran milletler federas- yyonu ancak o zaman kurulabilir. Karşılıklı itimad ile barışın, mil letlerin hürriyetinin, Müsavatının sızlığı- karış - ve kardeşce işbirliğinin hâkim 0- labilmesi için ancak diğerlerinin güvenliğine, bağımsızlığına ve re- fahma hürmetten başka hüküm - ranlık hududları bulunmayacak o lan hukukan müsavi milletleri ken di istekleriyle birleşmesi esasına dayanan devletler birliği yalnız a zaman kurulabilir. İkinci yaşayacak bir ba rış teşkilâtıdır. Her millet, barışın teşkilâtlandırılması ve müdal için elzem olan hükümranlık tak- yidlerine muvafakat etmelidir. Her devletin - bağımsızlığına — hürmet karşısında milli bağımsızlıklarını ortadan kalkması gereken bu mil şart letlerarası - hükümranlık prensipi henüz maalesef umumen — kabul & dilmiş değildir Bununla beraber herşey dünya- ya verimli bir tarzda teşkilâtlandı rılmağa zorlamaktadır. Modern & konomi icapları öyledir ki, hiç bik millet diğerleri olmaksızın yaşaya maz, hiç bir millet kapalı mania- lar arasında bir dahili diktatörlük altında otarşi içinde yaşayamaz Barış gibi refahın da bölünmeş imkânsızdır. Bunu müteakip Cumhurbaşkamı hâlen Avrupada mevcud teşkilât landırmayı bahis mevzuu etmiş v& ilgili memleketler müşterek savun mada müşterek politika ve müşta rek ekonomide, müşterek bir bir- lik etrafında anlaşmadıkları tak dirde Marshall plânının geçici bir yardımdan ibaret kalacağını — be yan etmiştir. Cumhurbaşkanı birleşmiş millet ler anayasasından bahsederek şöy le demiştir 3 Milletler, silâhli korku havası devam ettikçe ve bizi müthiş tek likeye biraz daha yaklaştırır görü nen hareketler vukua geldikçe, hiç bir yapıcı teklifin takip etmediği bu barışçı demeçlerden artık bık mıştır. Cumhurbaşkanı, sorumlu — dev let adamlarının, propaganda — va şahaf prestijle ilgilenmeden — vı uzmanları yalnız vardıkları netice leri tasrih etmekten başka bir mak sat için çağırmadan hakkaniyet ve müşterek menfaat prensipleri ne uygun olarak hal çareleri ara: mak için müşkülleri " kaçamaksın bir şekilde ele alarak ve usul me- seleglerine münhasır kalan müzake relere, bu sinsi noktalara ve vu ruşlara nihayet vererek açık bir gekilde müzakereye lerini görmekten bütün dü: ve erkeklerin büyük bir ferahlık duyacaklarına emin olduğunu — b yah etmiştir. Cumhurbaşkanı sözlerini — şöyle bitirmiştir: Şu sırada aşılması imkânsız müş Kkülât arzeden meselelerin mevcud olmadığına kaniiz. ——— tulmasını bildi. Son dakikalar itiş meli geçti ve neticede İsveçli itti. fakla ve sayı hesabile galip gel di. 62 Kilo: (G. Anderberg) — (Mehmet Oktay) Güreşin on dakikalık kısmı a: kta olarak hareketli geçti. Meh medin bu zaman zarfındaki sert Kafa—kol kapmaları göze çarp tı isede bir netice vermedi 10 dakika sonunda kurada Mehmed altta güreşmeğe mecbur kaldı. Fakat netice alamadı. Bundan sonra üstte güreşen Mehmed de bir şey yapamadı. | Son dakikar (Devamu 6 incıde) ” — e l ar a —