23 Ocak 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

23 Ocak 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Admira Beşıktaşla. oyuuyar Beşiktaş forveti iyi günün- de olursa maç Beşiktaş'ın galibiyetile n Viyana Liki ikincisi Admira takımını dün Galatasaraya kar- ( seyrettik. Admiranın 8 -0 ka- Handığı bu maçta misafir takım bizi asla tatmin eden bir. oyun fakaramadı. Arada sırada güzel kombinazonlarla Sarı - Kırmızı kalesine indiler; fakat bunlar hiç bir zaman Wacker veyahut Austra'nınki ayarında değildi ve Admiranın bu güzel oyunu ancak birkaç defa oldu. Şimdi burada göyle bir sual sorulabi- Bir: «Sabahleyin trenden ipmiş, gok yorgün bir takım, ilk maçı- nı ayni gün yabancı bir saha ve geyirci önünde 3 - O gibi kat'i bir neticeyle kazanırsa bu ta - kım iyi değil; daha doğrusu Wacker ve Austria ayarında de ğil denilebilir mi? Çünkü Wac- ker Galatasarayı 4 - 2 Austrin ise 2- 1 ve & - 3 yenebilmişti. Bu takım kalesine ise Galatasa- ray forveti tek gol atamamış; balbuki üç gol yemiştir. Dün Galatasaray normal oy- nadığı birinci devrede oyuna hâ kimdi; herkes ikinci haftayım Galatasarayın daha açılacağını ve büsbütün yorulan misafirle- | re bir kaç gol atacağını tahmin ederken netice aksi tecelli etti. Galatasaray ikinci devre çok bedbin oynadı ve Üçüncü daki kada attıkları gölden sonra kar gılarındaki takımın gevşediğini anlayan misafirler canlandılar ve maçı kazandılar. Galatasa - yın dünkü oyunu İstanbul lik önderine yakışmayan bir oyun du ve mağlübiyeti haketmişti. İşte bu takım karşısında Rca- ba Beşiktaş nasıl bir netice a- labilecek? Siyah - Boyazlı çocuk lar Austria mağlübiyetlerinin acısını çıkarabilecekler mi? Bu suallerin cevabını vermek pek kolay 'değildir; Nisbeten din lenmiş Admira bilhassa Fener galibiyetinin verdiği Senerjiyle çok hızlı başlıyacağını - tahmin ettiğimiz Beşiktaşı ne dereceye kadar tutabilecektir kektirile, - mez. Admiranın ikisi de ınilli olan bekleri Gerhart ve Kawanz €idden güzel ve tesirli oynamak tadırlar. Bu sön “müdafaanın kuvvetli olması hele karşı takım fötveti - dün Gâlatasarayın ol- duğü * gibi boruk oynarsa” At - miraya göl atmâyı Zorliştirmak tadır. Fakat haf hatları vasat : tan yukarıya çıkamryan bir © - yun oynamaktadır.Forvetleri de ne Austria, ne Wacker forveti ayarında değildir. İşte bunun 1 çin biz Admmiranın Galatasarây ançını $ - 0 kazanmış olmasına Tağmen gene bugünkü * maçin Admira Fenerbahçe e Çarşamba günl oyniyacak Üç maç İstanbul ki maç da Ankarada yapmak üzere ge- len Admira, bugün Beşiktaşla İkinci maçını yaptıktan — sonca Çargamba günü üçüneti maçını bugün eticelenebilir Beşiktaşın Admiraya galibi tiyle biteceğini tahmin etmekte yiz. Bu tahminimiz kuvvetli e- Saslara dayanmaktadır. Yukarı Ga da belirttiğimiz gibi Beşiktaş her halde sür'atli ve neticeli o - yununu ilk dakikalardan itiba- Ten tatbika çalışacaktır ve bunu yapması da elzemdir. Beşiktaş haf hattı da geçen haftaki gü - zel oyunu çıkarırsa zateh pek kuvvetli olmayan Admira forve tini durdurabilir.Bugün arasına Şevketi de alarak çıkacak olan Beşiktaş forveti iyi bir gününde olursa maç Beşiktaşın galibi tiyle neticelenir. Yalnız şunu da söylemek lüzımdır ki; Şük - rüyle yürüyen Beşiktaş forveti © koşmayınca durmaktadır. Bu gün Şükrüden enerjik ve sür'at li bir oyun beklemekteyiz. Dü - günmelidir ki; karşısındaki bek Austurya milli takımı - bekidir ve bu kendisini çok çalışm mecbur etmektedir. Beşiktaş bugünkü —maçı ka- zanmalıdır. Austiaya karşı aldı ğ neticeler, Galatasarayın dün kü mağlübiyetiyle bunu - icap ettirmektedir. Herkes bunu Beşiktaştan bek liyor ve galibiyete inanarak sa haya geliyor. Beşiktaşın göyle çıkması muhtemeldir Ethem Yavuz (Saim), — Vedii (Faruk, Yani) Çüçi, Ali İhsan, Hüseyin Süleyman, Bülent, Şevket, Şe- ref, Şükrü müvaffakıyet- ya Beşiktaşlılara ler dileriz. TAHAOĞLU Hentbolde Cağaloğlunu 5—4 mağlüb eden Süleymaniye kız ortadan Neclâ, Sırma ve Muhterem Kız orta okulları Hendbol maçları Kız orta okulları ” hendbol maçlarına dün Kadıköy Halke- yinde devam edilmiş ve Ali Po- latan — hakemliğinde — yapılan Çamlıca kız lisesi orta kısmı tle Orlaköy kız orta okulu maçımı, Denizz, Bilsen, Seçkin, Buna, Ayla, İnci ve Perihandan teşkil şene İnönü Stadında Fenerbah- Födllp iyapacalti gö lerteaii aa Ankaraya hareket edecektir. edilmiş olan Çamlıca takımı 14 —— kazanmıştır, - e VY a) n e ww ei . SÜ ğ A H H —0 yendi B e g y | Galatasaray çok hâkim oynadığı ilk haftayımda Admira'ya | gol atamadı, ikinci devrenin başında bir gol yiyen Sarı-Kırmızı- llar bozuldular ve solaçıkla sağiçleri vasıtasiyle iki gol daha | atan ADMIRA sahadan 3 —0 galib ayrıldı E ki, dün ilk karşıla latasaraya karşı yapan Viyana likinin averajla ikincilik mevki- velâ gunu söylemek isteriz şmasını Ga- indeki Admira takımı, bizi tat- min eden bir oyun oynamadı. Bu sene Viyana takımlarından Wacker'le, Austria'nın güzel o- yunlarını zevkle — seyrettikten #onra dünkü maçta, —Admira- nın da en aşağı öbür takımlar kadar oynıyacı tik. İlk dakikalarda yaptıkları iki üç akın bizi zevkli bir oyu seyredeceğiz ümldine kaptırmış: sa da, dakikalar ilerledikçe bu ümidimiz zail oldu ve oyunu sonuna kadar hiç bir şey gör. medik. Yalnız iyi olan tarafları iki bekleriydi. Eğer Galatasaray birinci devrede oynadığı oyun- la tle geçen fırsatlardan İstif: de edebilseydi netice değişir ve Admira ikinci devrede attığı Uc Aay LA GT Z T? F | Ciha golü yapamazdı. Fakat neden- Be Galatasaray ikinci devrede birdenbire durdu ve Admira da bu fırsattan istifade ederek Üç gol atıp maçı kazandı. Admiranın maçı kazanması- na rağmen tatmin edici bir o- Dünklü maçla Randillivi venen Brenköy kız lisesi takımi Yazan : dARMAN ! 5 yun çıkaramamasını biraz da yorgun olmalarına hamletmek icabeder. a Admira trenden odaya geçmiş ve İs- tirahat etmiye imkân bulamıya- rak maça çıkmıştır. Bu bakım: dan kötü oyunlarını bir derece- ye kadar mazur görmek İcabe- der. Maça gelinci Stad, günün iş günü olması dolayısiyle tamamen dolu de- ğildi. Sahaya saat 240 da ev- velâ misafirler ve arkasından da Galatasaraylılar çıktı. Admi- ralılar, yaka ve kol kapakları aiyah, gövdesi düz beyaz forma Biymişlerdi. Hakem Samih Duransoyun 1- dairesinde oyuna başlandı. Admira: Zimerman; Kerhat, Kovanus; Mayer, Klak, Şöhler; Wacker'in Antrenörü dünkü maç için ne diyor Yunanıstana giderek — orada altı maç yapacak olan ve geçen- lerde şehrimize gelerek — güzel oyunlariyle bizleri hayran bırı- kan Viyana takımlarından Wac ker'liler de dün sabah Admira ile beraber gşehrimize gelmişler ve dün oynanan Galatasaray - Admira maçını seyretmişlerdir. Bir arkadaşımız, bir kaç ay ev- veline kadar Avusturya mllif takımını çalıştıran ve halen Wacker'in antrenörü — bulunan Fruchyirth'le bir konuşma yap- mıç ve kiymetli antrenör şua- ları söylemiştir: — Wacker, Viyana likinde, burada sakatlanan kalecilerit: oynatamadıkları için Wiener Sport'a 2—0 yenilmiş ve - bu yüzden Avustria ve Admira İle puan puana gelerek averaj ba- Yımından üçüncü duruma düş müştür. Bugünkü maçta ise iki takımın da iyi oynamadığını ve Galatasarayın bu kadar düşe- ceğ'ni aklına getirmediğini söz: lerine ilâve etmiştir Fakülteler arası voleybol maçları Fakülteler arası — voleybol maclarına din de Kadıköy Halk evi salonunda devam — edilmiş ve kızlar arası maçlarda Hu- kuk, Edebiyatı 15—7, 15—9, Erkeklerde ise Tıp, Fen'i 15—4, 15—8, Hukuk Orman'ı- 15—3, 15—7, Edebiyat, Diş tabebetini 15—11 yenmişlerdir. aKi Gündüzün Admirı Vayböyk, Çeşko, Hofka, Habit- zel, Probest. Admiranın yaptığı ilk akın- lar, Galatasaray müdafaasını müşkül durumlara soktu ve 4 üüncü dakikada gol açığın on se- kiz dışından attığı favule santr- forları güzel bir kafa vurduysa da Erdoğan, bunu güzel bir plonjonla tuttu. Bu tehlikeden sonra Galatasaray hücum teşeb büsünü eline alarak Üst üste yaptığt akınlarla Admirayı sı- kıştırmıya başladı ve 6 ncı da- kada Muhtarın yerinde bir pa- sını Gündüz yakın — mesafeden havaya dikerek rahatça yapıla- bilecek bir golü kaçırdı. Bunu hemen bir dakika: sonra Necmi- nin otuz metreden çektiği çok sıkı şütü kalecinin güzel kurta- rışı takib etti. Galatasaray, yorgun Admira- ya karşı baskılı oyununu de- vam ettirirken 18 inci dakikada soldan bir korner kazandı. Or- hanın çektiği korner kavis ya- parak geldiği için kaleciyi de aştı ve tesadüf eseri direğe çar- parak kurtuldu. Kaçan bu fırsattan sonra ©- yun on dakika kadar mütevazin bir şekilde cereyan ettikten son ra hâkimiyet tekrar Galatasa- raya geçti ve son dakikalara kadar devam eden hâkimiyetlen istifade edemeyince Admira hü- cuma geçti ve Bülendin büyük hatasından istifade eden sol İç- leri on sekizin dışından kaleye kadar tek başına gitti. Herkes garanti gol beklerken Erdo; kaleden çıkarak zaviyeyi kücült mek süretiyle gol imkânını - zalttı ve soliçin ayağından topu alarak muhakkak bir gole mani oldu. 44 üncü dakikada yine &o Müsaid vaziyette bir gol kaçı dıktan sonra, devre Galatasa- rayın baskısı alfında ve 0—-0 berabere bitti. İkinci devreye sağaçığı Fethiyi alarak başladı Fakat rüzgâr aleyhlerine oldu- Bu için Admira hâkim vaziyete girerek hücuma geçti ve sağiç: leri kale önünde sıkı bir züt sa- vurdu. Erdoğanın bu sıkı şüte güzel bir yumruk vurmasından sonra ileri düşen topa bu se- fer sol içleri vurarak 3 üncü da- kikada'ilk gölü yaptı. Golden sonra- Galatasaray beraberliği temin için hamle yapmıya ba ladı ve 9 uncu dakikada Re kaleciyi de- atlatmak - sevdası yüzünden bir gol kaçırdı. Admi- ra bu'mühim tehlikeyi atlattık- tan sonra Galat: sahasına yerleşerek oynamıya başladı ve 17 nci dakikada soldan yapılan bir akında — sol açıkları şahsi gayretiyle kaleye kadar increk Erdoğanın müdahalesine rağ- men ikinci golü çıkardı. Bu gol Galatasarayın — Ümidini kırınış ve gelişi güzel oynamıya Bev. ketmişti. Takımda Adeta Muzaf- Galatasaray | Erenköy Kandilliyi yendi ferden başka çalışan yoktu. Ble rinci devre canlı ve istekli ole malarına rağmen ikinci devrede yorulma alâmeti; başlamıştı. İşe te bır andan itibaren karşısın. da hiç bir şey bulamıyan Ad« mira nisbeten iyi oynamıya baş- ladı ve soldan, ortalanan bit topu Bülent de hatalı vaziyetine den dolayı uzaklaştıramayınca, Bağiçleri 32 nci dakikada üçüne cü ve son golü yapıverdi. Oyunun bundan sonrası Ad- miranın hâkimiyeti ve Galata- Barayın durgunluğu içinde oyna nirken 40 nci dakikada kalvci Erdoğan çıkarak yerine Turgay, Bgirdi. Son beş dakika içinde Ture gay, iki yumruk kurtarışı yapas rak iki göle mani oldu ve maç netice değişmiyerek yorgun v& gözümüzü doyurmıyan Admira. nın 3—0 galibiyetiyle son bül- dü. :Öıı Fenerbahçe turnuva Memnuniyetle haber aldığına za göre Özfenerbahçe mecmuası bir genç takımlar turnuvası tertiplemiştir. Ötedenbel ih- möle uğrayan genç takımlar'n bu karşılaşmalardan sonra fut- bolümüz» için hayırlı bir çalığ- me devresine girmeleri beklene- endidğimize göre maçlar batta Fenerbahçe — stad- | yomünün açılış günü - başlıya. caktı Kızlar. arası basketbolda illi Eğitim tarafından kız okulları arasında tertip edilen kasketbol ve el topu müsabakas larına dün Eminönü Halkevi €alonunda devam edildi. Tİlk olarak kız ortalar arasın- Ğa yapılan el topu müsabaka- sında Süleymaniye kız orta ta- mı Cağaloğlunu 5—4 mağlüp etti. Süleymaniye takımında başta kaleci Macide, Perran, Muhterem, Sunan muvaffak ol« dular. Bilhassa Sunan ile Pere ranın kotları şütlerile sayı ale mış oldular. Kaleci, Macide de bizim ka>- tan Cihada âdetâ taş çıkartan kurtarışlar yaptı. Diğer taraftan EBandilli arasındaki basketbol Tüüsabakası da- çok “heyetanlı oldu. Kandilli takımı - anlaşmış ve daha teknik bir takim man- zatası gösteriyordu. Kandilli de Neclâ, Ayten, makbüle mu- vaffak oldular, henüz basket Yızlar arasında yeni bir spor olduğundan, bu spordan ileride istifade etmek imkânları dini gösterecektir. Müsubaka Hrenköy 3—1 galip olarak b Srenköy — ve 'a kalesine nelicesiz kalan bir hücumu