22 Nisan 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

22 Nisan 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

AA? CUMA — 22/4/1949 180 Neşeli Uyanış (PL) 145 Haberler 8.00 Şarkılar (PL) 815 Marşlar (Pl' 4.80 Operetlerden (PL) Kapanış, Şarkilar Haberler Allan Roth Orkestramı (Pi,) Öğle Gözetesi Jümping Jacke (PL) Kapanış. Dana Müziği (PL) Konuşma Saz Eserleri M. 8. Ayarı ve Haberler Geçmişte Bugün. Tariht Türk Müziği Opera Aryaları (PL) Radyo Gazetesi Serbest Saat İnce Saz (Beyati —Araban afsh) 2106 TEMSİL Serbest Saat Konuşma B.MM, Saati 2215 Dans Müziği (Pl.) 29445 M.S. Ayarı ve Haberler 28.00 Program ve Kapanış. gme pargalar 900 1880 18.00 1815 18.80 1848 M00 1800 1880 1846 19.00 1018 1920 20.00 40.15 20.80 2035 1 — Arada bir, ağızda gevelemek. $4 — Bir erkek ismi, pişman olmuş. 8 — Bir nota, dilinde rekâket olan. 4 — Bipor. 5 — Yüksek, 6 — Mi- ras. 7 — Ray, bhâdise. 8 — Allah, #narma, 9 — Kısa değil, mektup. Yukarıdan Aşağıyar 1 — İçki, yem için çok çalarlar. $ — Telefonu açar açmaz söylenir, Bir mevsim. 8$ — Tersi işaret, ça Buk ateş alırlar, bir işaret mıfatı. 4 — Yazı yazar. 5 — Bakmak. İkdsi bir araya bu samanda bir tür- M gelmiyor, kolay. 7 — İlk insan, gökyüzü; 8 — Rumca bir gazete, - «. 9 — Bir kazamız, baklaya ko- mular. Dünkü Bulmacanın halledilmiş gekli 13433456789 İSTANBUL BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROLARI Baat 20'de DRAM KISMI KARANLIK YAZAN: G. Brever Jr. B.Bloch Mebrure Alevok Telefon : 42157 KOMEDİ KisMI OLAN OLDU Yazan : Ekrem Reşit Rey TELEFON : 40409 Dram'da: Salı Talebe Temsili 19 da Pasar günleri 15 de Matine 30 Nisan Cumartesi Muhsin Ertuğrul Jüblesine —ait biletler Dram Gişesinde satılmaya başladı, YENİ KSN SES Operetinde Her akşam saat 4 20.30 da Kuyruklu Yıldız. Telif operet Türke. S 3 Perde Yazan : SADIK ŞENDİL Müzik : P. ÇİTRAS Matineler: Çarşamba - Cumar- tesi-Pazar saat 15 de. Tel: 49369 köy Ceviz sokak No, 4 Başlık maktu elarak 1500 1 inci sayfa, mantimi — 500 W p » » 400 #a A 800 BĞ > » ' ile B » .. 100 ABONE Türkiye Ecnebi Senelik 2800 Kr. | — 5400 Kr. 6 aylık 1600 » 5900 » Saylık 800 > 1800 » Taylık 300 > 800 » Neşriyatı fiilen idare edeni MURAD SERTOĞLU Dizildiği yorı #YENİ BABAH” Mürettibhanesl Kollej talebeleri Maden'do sine çıkmış olan Amerikan Kız Kolleji talebeleri, sanayi bölgesi bulunan kazamıza gelerek burada bakır ve krom İşletmelerini gez- mişlerdir. x Misafirlere Halkevinde öğle ye- meği de verilmiştir. Ayrıca Gule- Adanada Millet Partis kuruluyor Adana 19 (Telefonla) — Şeh- rimizde Millet Partisinin bir şu besini açmak için teşebbüslere geçilmiştr. Kadirlide Demokrat Partiden bir çok İstifalar olmuş, ayrı - lanlar ilçede Millet — Partisini kurmak üzere Millet Partisi baş kanlığına müracaat etmişlerdir. Millet Partisi kurucularından Mustafa Kendlinin yakında şeh rimize gelerek müspet heyetler le temas etmesi beklenmktedir. Van D.P. merkez ilçesi kongresi Bir üye, D.P. devlete zarar verici ve yıkıcı bir zihniyet takip etmiyecektir; dedi. Van, (Hususi) — D.P. merkez ilçe kongresi, D.P. il binasında 35 delegenin iştirakiyle yapılmıştır. Riyaset divanı seçimi bir hayli münakaşalı olmuş, seçimi mütea- kip söz alan delegeler, umumiyet itibariyle idare kurulunu - tenkit etmişlerdir. İdare kuruluna yapılan itham- ları başkan sıfatiyle Şükrü Altay- h cevaplamış ve şunları söylemiş- tir: <— Memlekette demokrasiyi kökleştirmek ve bu sistemin pren- sipleri — tahakkuk — ettirmek için yolumuzdan asla dönmiyece- Bi Biz, vatandaş kanı dökmeden, kanun çerçevesi içinde iş görme- ğe ve hükümetin noksanlarını yi- ne bu kanaldan takip ettirip yap- tırmağa çalışıyoruz. D.P. devlete zarar verici ve yıkıcı bir zihni- yetle hareket etmekten daima u- zak kalacaktır.» Müteakiben okunan idare he- yeti raporu tasvip edilmiş ve se- çimlere geçilmiştir. Seçimler ya- pıldıktan sonra kongre çalışmala- rına son verilmiştir. Kamyon altında kalarak öldü İzmit, (Hususi) — Nazif Al- tıntaşın idaresindeki bir kamyon Seymenden Gölcüğe giderken yol da Mustafa adında bir şahıs önü- De çıkmış ve kamyona — binmek istemiştir. Şoför, razı olmamış adam kamyona asılmış, muvazenesini kaybederek düşmüş ve tekerlek- ler arasında kalarak ölmüştür. Sürüden ayrılan bir keçi aa 57 gün sonra bir çoban tara- fından bulunan keçi sahibine verildi Civas, (Hususi) — Şehrimize bağlı Yıldızeli ilçesinin Pustat köyünde garip bir hâdise olmuş- tur. Ocak ayında kaybolan bir ke- çi ormanda 57 gün yaşamış sahi- binin bütün aramalarına rağmen bulunamıyan keçi şiddetli kış ve kar altında kendisinden hasıl o- lan gübreler üzerinde barınabil- miştir. Bir hafta önce sürüsünü otlatan bir çoban tarafından bu- lunan bu keçide vahşileşme te- mayülleri belirmiş ve başında tüy kalmamıştır. Bartın D. P. Başkanı mahküm oldu Bartın, (Hususi) — Kaymaka- ma ve başgedikliye hakaretten dolayı âsliye ceza mahkemesinde 19 gün hapis ve davacılara 600 lira tazminat vermeğe — hüküm giyen Demokrat Parti — başkanı uldığı yeri hüseyin Balık hakkındaki karar yargıtayca tasdik edilmiş ve ke- sinleşmiştir. KDA Atatürk heykeli önünde Kollej talebelerinin Mâdende tedakikleri Mâdenin tedkike şayan olan bahır ve Krom işletmelerini gezdiler Mâden, (Hususi) — Yurt gezi-| man krom işletmesine - gidilerek orada da tetkikler yapılmıştır. Talebe, Mâdende gördükleri fa: liyetten haz duyduklarını bildir- mişlerdir. 44 kişilik kafile buradan Diyar- bakıra hareket etmişti Deni zî i dokumacılar kooperati fi Ekseriyet — bulunmadığından Kooperatifin devam ettirilip ettirilmemesi için 10 Nisanda karar verilecek Denizli, (Hususi) — Denizli Dokumacılar Kooperatifinin yıl- lik toplantısı geçen pazar günü Halkevi salonunda yapılmış ve ortaklar arasında zuhur eden bir ihtilâf yüzünden çoğunluk temin edilememiş ve binnetice kesin bir karara varılamamıştır. Koopera tifin devam ettirilip ettirilmeme- #i gibi hayati bir karar verecek olan umumf heyet toplantısı 10 Nisan pazar gününe bırakılmış- 'Ileııizli Ticaret ve Sanayi odası Şehrin müsaid yerinde bina yapılması için arsa alındı, in- şaata yakında başlanacak Denizli (Hususi) — Yıllardan beri Ticaret ve Zahire Borsası binasının bir köşesinde çalışmak ta olan Şehrimiz Ticaret ve Ba- nayi odası kendine mahsus - bir bina yaptırmak için bir türlü mu vaffak olamıyordu. Bunun belli başlı âmillerinden biri de müna - sip bir arsanın bulunmaması ve bunların üzerinde oda meclisi â- zalarının ittifak edememesi gibi manilerin bulunması idi. İşin yıllardanberi uzadığını gö ren vilâyet makamı bu mühim ko nuyu ele almış ve bunun için müs bet bir kararın verilme zamanı - nın artık çoktan gelmiş ve hat tâ geçmiş olduğunu da oda idare heyetine hatırlatmıştır. Vilâyette yapılan — toplantıda, gehrin en kalabalık yeri Delikli çinarda ticaret odası olmak Üze re bir binanın yapılması için kat'i karar verilmiştir. Yakında inşaa- ta başlanacaktır. 12 yaşındaki hırsız çocuklar Lüleburgaz (Hususi) — Şehri- mizin Dere mahallesinden 12 yaş larında Ruhi Cankuşluk gece at 22 sıralarında İlyas Palasın helvacı dükkânındaki tatlıları gö Tünce ağzının suyu akmış Meh- med Kavak'ı da şerik alarak dük- kânın camını kırmak suretile bir kilo susam helvası çalmışlardır.. Suçlular çarşı bekçisi tarafından yakalanarak zabıtaya teslim edil- mişlerdir. Pazarcıkta yaralıyarak öldürme Maraş (Hususi) — Pazarcık il- gesinin Narlı bucağında tarla yü zünden bir cinayet işlenmiş So- fular obasından Seyid Enazı, Sa it İbrahim, Kel Vakkas ve Ali Ha zım adındaki dört şahıs iki çifte ve bir tabança ile muhtelif yerle- rinden yaralamışlar ve ölümüne sebep olmuşlardır. Suçlular yaka lanmıştır. Maraşta bereketli yağmurlar Maraş (Hususi) — Vilâyetimi- ze mevsimin bereketli yağmurları yağmağa — başlamıştır. Bu yılki mahsulün geçen yıllardan verim- l olacağı tahmin edilmektedir. Andirin ilçesinde feci cinayet Maraş (Hususi) — Andirin J1- gesinin sAraplar köyünden Halil Kobales 18 yaşlarındaki — güzel, genç karısı Güllüyü — kıskançlık yüzünden başından kesmeİ sure tile öldürmüştür. Katil yakalan- mıştır. Bu facia teessürle ka: lanmıştır, YENY $ Amerikan yol uzmanı Maraşta dTekenderun-Erzurum 960 yılında — tamamlanacak, Tarsus - Adana yolunun asfaltlanmasına başlandı Maraş (Hususi) — Geçen per gembe günü Bayındırlık Bakanlı| ğ yollar ve köprüler dalresi rel- si Vecdi Dekerin başkanlığında Amerikan yol mütahassısı Mr. Hilsin de dahil olduğu onbir ki- şilik bir yol heyeti şehrimize gel- miştir. Heyet başkanı gazeteci- lere gu malümatı vermiştir: «İskenderun - Erzurum arasın daki yol bu sene yaz ve kış ge çit verecek hale sokulacaktır. Bu| yol üzerindeki bilumum köprüler 950 senesinde tamamlanacaktır. Yol işlerinde takip edilen &i temin, merhaleli inşaat sistemi olduğunu ve bu günden itibaren Tarsusla - Adana arasındaki yo lun asfaltlanmasına başlanmış - tır. Önümüzdeki seno İskenderu- na kadar uzatılacaktır» Heyet başkanı ayrıca Maraş- Kayseri şosesinin de 950 senesin de yapılacağını bildirmiştir. Sakarya suları çekiliyor Nehir 1.40 metreye kadar in- miş, Geyve deresinin esaslı surette — onarılmasına çalışı- lacak. İzmit (Hususi) — Eriyen kar- ların ve yağan yağmurların tesi- rile iki metre kadar yükseldiği- ni evvelce bildirdiğimiz Sakarya nın, suları yavaş yavaş çekilme- ğe başlamıştır. Nehir 1.40 met- reye kadar inmiştir. Diğer taraftan her sene taşa- rak bazı kenar mahalleleri su al 'tında bırakan Geyve deresi ya - tağı da esaslı olarak onarılacak ve bu suretle su basması önlen- miş olacaktır. Lüleburgazda bir yaralama BZ Eski maşukasını görünce da- yanamayıp ustura ile yüzünü parçaladı Lüleburgaz, (Hususi) — Kasa- bamızın Gündoğu mahallesinden seyyar satıcılk yapan Hüseyin Düztaş, uzun zamandanberi Pen- be adında 28 yaşlarında güzelce bir kadınla sevişirken nihayet ay rılmışlardır. Penbe — bulunduğu gehirden izinli olarak Lüleburga- za gelmiş, kızkardeşini evinde bu- lamayınca komşularından Bekirin evine girmiştir. Bekir Çalışkan, ve ailesinin, kadına hüsnü kabul göstermelerine meydan kalmadan kadının eski âşığı Hüseyin de ar- kasından kimseye sormadan içe- Ti dalmış, kadına hoş geldin de- dikten sonra üzerine çullanmış, eline saçlarını doliyarak başını sımsıkı tutmuş ve elinde gizledi- ği ustura ile kadıncağızın yüzünü parçalamıştır. Yaralı kadın Kırk- | bikatı) adlı mühim bir ABAH Istanbul Ziraat Okulu Satınalma " Komisyonundan Muhammen Eksilme Cinst Mikdarı Bedel İlk Teminat Şekli Baati Toz Şeker 2000 176 263 Açık 10.30 Kesilmiş meşe odunu — 260 Çeki 12.50 260 Açık 1L Mangal kömürü 1000 Kilo 20 Dağlıç B 1000 « 8,00 Karaman « 1500 « 200 625 Kapalı 11,80 Biğir BU 500 195 Ekmek 900 Gramlık — 86000 adet 36 945 Kapalı u. Benzin 9000 Litre 50 Motorin 5000 Kilo 28 S1T Kapalı 18. Makina yağı 1200 « 85 İstanbul Ziraat Okulunun 1840 yılı yiyecek ve yakacak ihtiyaçlarının 18/4/049 tarihinde yapı - dan eksiltmesinde istekli çıkmadığından 28,4.049 perşembe den ekalitmeleri yapılacaktır. Şartnameler yüksek okullar saymanlığında her gün görülebilir. İstekliler ilk Bünü hizalarında gösterilen saatlerde yeni. teminatlarını — belli gün ve saatten evvel mezkür saymanlık veznesine yatırmaları ve yeni sene ticaret odamı vesikaları ile birlikte komisyona gelmeleri. Yeni Neşriyat (Sakkı adli - Ceza Tat- eser yayınlandı Kiymetli — hukukçularımızdan | yargıtay üyesl M. Nuri Okçuoğlu| Sakkı adll - ceza tatbikatı adile| mühim ve uzun zamandanberi ara- nan bir eser yayınlamıştır, Bu eser ceza ve Ceza mahkeme | leri usulü kanunlarının tatbikatına ve tatbikattan misaller ve örnek- ler verilerek ilmi gsaslara ve ka-| nun hükümlerine uygun olarak hazırlanmıştır. Ceza ve ceza muhakemeleri usu lü kanunlarının kabülünden sonra bu mevzuda çıkarılmış İlk eser ol. ması bakımından da büyük bir ih tiyacı karşılayacaktır. Muharririnin güzel uslubile çok €emek verilerek hazırlanmış ve An Karada Akın matbaasında bastı - Tılmış olan bu değerli eseri bütün hukukçulara ve ceza — tatbikatile uğraşanlara ve diğer — alâkalılara hararetle tavsiye ediyoruz. * Selâmet Mecmuası Bu dint ve ahlâkt —mecmuanın 14 - 82 inoi sayım da — çıkmıştır. Bu sayıda Ömer Rıza Doğrulun yirminci asrın nimeti ve felâket - deri başlıklı baş yazısı ile Vatika- min gazetecilik Üniversitesi, Ale- vilik propagandası, Musa Carulla- hin Mushafı Şerif başlıklı yazım, Diyanet İşleri Başkanı Hamdi Ak seki'nin İhlâs suresi tefsiri tercü. mesi, çocuklara din deraleri ve da ha birçok laymetli yazılar vardır. Müracaat yeri Ahmet Halit Kitab- evidir, Av ve Deniz Sporları Nefis bir baskı ile gıkan 8 inci sayısı da bütün yurd avdılarını ve denizcilerini tatmin edecek olgun yazılar ve resimlerle — süslenmiş bulunmaktadır. Bütün avcı ve denizcilere tavsi ye ederiz. JİNEKOLOĞ - OPERATÖR Dr. A. HAFİ YASA Doğum ve Kadın Hastalıkları Mütehasaısı Beyoğlu, Bursa — (Ahududu) sokak No. 40/1 IL. ci kat (Marmara Film Studyosu Üstü)p — Tel: No, 42152 ZAYI 1948 - 1949 yılına ait Kimlik Kartım) kaybettim. Yenisini çika racağımdan eskisinin hükmü yok- tur. Robert Kolej Teknik I, Bedat Baban ZAYI İstanbul Üniversitesi Fen Fa - kültesinden aldığım şebekemi kay bettim. Yenisini alacağımdan es. lareli memleket — hastahanesine kaldırılmış, suçlu yakalanmıştır. gea Çocuk Esirgeme Kurumunun mamamağ Zengin İkramiyeli 23 Nisan 949 da Kereste Alınacak İstanbul Gümrük Muhafaza Deniz Bölge Komutanlığı Satınalma Komi Başkanlığından 1 — Kapalı zarf usulü ile 9 kalem alınacaktır. 2 — Tahmin bedeli (12000) lira olup muvakkat (900) liradır, Teminat Galata hafaza başmüdürlük saymanlığına yatırılacaktır. 3 — Kapalı zarfla ihalesi de Hasköyde Devlet Orman Işletmesi Dur 1 — İşletmemizin Orman dışı istif yerinde mevcut «854> a- Gdede denk <432.717> metreküp gam tomruğu «6> parti - halinde 19/4/949 tarihinden itibaren ongün müddetle açık arttırma su « retiyle satışa konmuştur lecek Gümrük Muhafaza Deniz Bölge Komutanlığı Sa ftın alma komisyonunda yapılacaktır . 4 — Teklif mektupları 'hale saatinden bir Kadar komlayona verilmiş bulunacaktır. Komisyonda her gün görülebilir. ) unbey Müdürlüğünden kisinin — hükmü yoktur. Nevin Eşiyok No. 2677 Eşya Piyangosu Her bilet bir dır iyonu geşitli kereste satın tenimatı da Çinili Rıhtim hanında mu- 4/5/949 çarşamba günü saat 15 aat evveline (Şartname Hasköyde (8021) 2 — Açık arttırma 6/5/049 cuma günü saat 16 de İşlet- He Müdürlüğü binasında toplancak komlayon Önünde — yapıla « Caktır. Beher metreküpünün muhammen bedeli «68> liradır. Her parti İçin $67,6 hesabile geçici teminat alınır. 8 — Bu işe ait gartname Ankarada Oyman Genel Müdürlüs Bü, İzmir, Orman Baş Mühen Gdisliğinde, İstanbul, Balıkesir, ) Bursa, Eskişehir, Mustafa Kemalpaşa ve Tavganlı işletme | fatidürlüklerinde görülebilir, 4 — İsteklilerin belli gün ve saatte müsbit evrak ve ilk teminatlarile komlsyona müraca atları, v bi28 — — 5397 — ALDE ALACAĞINIZ MALIN LAM OLMASINI İSTEYİNİZ. 'ASDULLAR BARIKOR llst. Levazım Amirliği Askeri Kıtaat İlânları iLAN Askeri Posta 50001 Komutanlığı Fabrika ve Atelyelerinde çalıştırılmak üzere aşağıda branş ve nitelikleri yazılı san'atkâr işçi almacaktır 1 — Usta veya birinci sınıf motorcu, Ototamircisi, Tornacı, Firezeci Tesviyeci 2 — Elektriki resimlerden anlar usta veya birinci sınıf bobinci teknik resimlerden anlar usta veya birinci sımf tesviyeci — planyacı elektrik ölçü ületlerinin tamirini yapacak ehliyetli usta veya birinci mnıf letleri fi , radyo montör ve tamircisi, radyo şamalarından anlar e- inyal generatör, lambalı voltmetro ve oksilagraf gibi aletle- ri) kullanabilir kabiliyette usta veya birinci sımıf işçi veya asta, birinci mınıf ehliyette beş elektrikçi (altı ay denemeye tâbi tutulmak üzere) usta veya birinci sınıf Akü atelyesi için hamurcu, Buhar ka- sanından anlar birinci sınıf işçi veya usta, birinci veya inci sınıf İstekli olanların hemen resmt bir dilekçe ile yukarıdaki adrese müracaatlarının ve 2—Mayıs—049 pazartesi günü saat (9) da mü- Güsesede yapılacak teknik sınavlarında dâvet beklemeden bizzat mü esseseye gelmeleri. KABUL ŞARTLARI: e—) İstekli olanların muazzaf askerliklerini yapmış bulanmak 've diğer askerlik işlerinin tamamlanmış bulunması başka bir devlet mücssesesine karşı mecburi hiameti olmamak. b—)Şeref ve haysiyet kırıcı ve işe girmeğe mani ve takibe de- üer bir durumda bulunmadığına — dair Emniyet Müdürlüğünden iyi hal kâğıdı getirmiş olmak . e—) Fabrikaya kabul olunduğu taktirde Eskişehir Mevki Has- tahanesinde yaptırılacak sıhhi muayenede sağlam çıkmak, d—) Fabrikaya kabul veya ademi kabul halinde isteklilerin ya- pacakları masraflar şahsına aittir. Fabrika bu yüzden hiçbir taahhüt altına giremez. &—) Sınavda başarı gösterenlere ehliyetine göre (60) ile (200) kuruşa kadar saat ücreti verilebilecektir. Taktir edilen aat ücret- ten maada evli olanlara beş kuruş ailo samtı, mevcut her çocuğa için saat başına beşer kuruş çocuk zammı ve ayrıca yedi kuruş da ye- mek zammı verilecektir. (Sanat Okulu mezunları tercih edilecektir.) İsteklilerin beraberinde bulunması gereken — vesikallar - Nüfuz cuzdanı Askerlik vesikası, Tahsil vesikası, Bonservis İsteklilerin (45) yaşından yukarı olmamaları şarttır. — 948 — Si91 — TAKSİTLE (Ve müsait şartlarla) Yerli ve İngiliz kumaşlarından fevkâlâde bir dikişle elbise yapmaya başlamıştır. (Ziyaretiniz menfaatiniz icabıdır) Adres — Karaköy Necati Bey Cad. Bebek tramvay durağı No. 62 — İstanbul Satılık Çam Tomruğu Oltu Devlet Orman İşletmesi Müdürlüğünden 1 — İşletmemizin Şenkaya İlçesinin Avundur bölgesi Avun- Gur köyü gose Üzerinde meveut bulunan 1728 adede denk 1268 Sla. 280 Değ, çam tomruk 18.4.049 gününden itibaren 15 gün müd- Getle 6 parti halindo açık arttırma euretiyle satışa çıkarılmıştır. n K actarma 20/4/040 pördümbe günü asat 16 do Gen- Kaya orman kâtipliğinde toplanacak komlayon önünde yapılacak- trı & — Beher metreküplin tahmini bedeli 42 llra 50 kuruş olup her parti için 967,6 geçici teminat alınacaktır. £— Bu İşe nit gartname Orman Genel Müdürlüğünde, Anka- Ya, İstanbul, Sarıkamış, Göle ve Oltu orman işletme müdürlükle. ae Erzurum, Mars, Avundür Bölge Şefliklerinde, görülebilir. 6 — İateklilerin belli cün ve saatte komlsyona müracaatları. — 4838 — ı Gemito vaplıru 22 NİSAN 1940 Dahbkoviç ve Şki. VAPUR İLANLARI STEVENSON LİNE 8/8 Stenry Stevenson 7/Mayıs/949 Triyeste ve Nev - York için mal ve yolcu kabul eder. Transmarin Teveç vapur Mumpânyası SİWA 23 -25 N 5/8 an 1049 GUNDA 30-4/4-5/949 Hamburg, Anvers, Roterdam ve Bremen için aktarmasız mal kabul eder. STAUBO LİNE Şimali Amerika muntazam battı m/s KONK HAAKON 10/Mayıs/1949 Pire, Nevyork için mal ve yölcu kabul eder 8/8 Fazla tafsilât almak için: Galata eski Yolcu Salonu karşısında Prank han $ üncü kata müracaat. Tel: 44707/8 FLOTTA LAURO, Napoli Halen İlmanımızda — bulunan MARSİLYA ve CENOVA için mal yüklemektedir. KONTUAR MARİTIM Galata, Hovagimyan 'Han Telefon: 44647-6 MEMELERiNE c S Erkekliği artrır Pl BASUR ST Ş Muammer Karaca 4 Opereti Maksimde FUAR YILDIZI Cumartesi, Pazar ve Çarşamba matine 15 de; Çarşçamba güne düz ve gece tenzilâtlıdır. Gişe her gün 11 de acılır TTCRADYO. CİHANTÜMÜL MA M -Ç D ALOALALIŞ M & GeniŞLETİLMİŞ KISA DA L TAKSİTLE