1 Mayıs 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 8

h IZ szk Bugün Fenerbahçe - Beşiktaş, Galatasaray-Vefa karşılaşacak F. Bahçe - Vefa | Hâkem Mustafa Güventürk'ün idaresinde takımlar gu tertiple oyuna başladılar: Foenerbahçe: Cihat, Murat, Ah- met, Samim, Siracettin, — Kâmil, Brol, Selâhaddin, Suphi, Lefter, Halit. » Vefa: Aptullah, Mustafa, Selâ- Haddin, Melih, Galip, Zeki Hik- met, Aziz, İsmet, Emel, Muam- mer, Fenerbahçe rüzgür altındaki kaleyi seçmişti. Vefanın ilk akını avutla neticelendi. 2 inci dakika- da topu alan Selâhattin sağ açık mevkiinden çok güzel bir orta yaptıysa da; Halit elile vurarak bu fırsatı heba etti. Mütevazin cereyan eden oyunun İlk gütünü Hikmet sol ayağile attı Fakat top yüksekten avut... 10 uncu daki- kada Fenerbahçenin güzel bir kınını seyrediyoruz. Suphiden Lef tere geçen topu Lefter sağ iç mev kline gelmiş bulunan Erola ver- Gi fakat Erolun sol şütü çok yük- sekten gitti. Fenerbahçe forvetin- de Selâhaddin bütün akınları tan- zim ediyor. Yaptığı şahsi bir kını Vefa müdafaası kornerle ön- ledi, korner Samimin ayağiyle dı- garda. 19 uncu dakikada lüzum- Buz yere topu ayağında bekleten Galip Halitle çarpışarak sakat- dandı ve dışarı çıktı, Melih san- trahafa geçti. Şimdi oyunun 22 inci dakikasındayız. Fenerbahçe forveti Vefa kalesi önünde 1 da- kika oynadı fakat şüt atama- dıklarından muhakkak golü yapa madılar. Vefa müdafaası topu ani olarak açtı ve İsmet Siracettinin lüzumsuz bir fantaziye kaçması esnasında topu demarke olan Mu #ammere geçirdi. Muammerin ser best vaziyette çektiği köşeyi bu- lan falsolu şüt Fener ağlarında. Bu golden Siracettin rahatça taca atabileceği topu beklettiği için çok hatalıdır. Golden sonra Galip girdiyse de bir dakika son- Ya tekrar çıktı. Emel sağhafa Muammer sol içe geçti. Bülent sol açık oynuyor. 33 üncü —dakikada — Fe - nerbahçenin fevkalâde güzel bir Kkombinezonuna şahit olduk Kâ- mil, Samim, Suphi, Selâhaddin, Lefter, arasında hiç bir Vefalının müdahale edemeden seyrettiği top Lefterin yakından — şütüyle avuta gitti. 37inci dakikada önün deki bekl atlatıp topla tâ Vefa ka lesi önüne gelen Erol kendinden beklenmiyen bir vuruşla İsmetin Hikmete verdiği pasla fırsat ka- zandı. Fakat Hikmetin şütü avu- ta gitti. Fenerbahçe gene hücum- da, Ortaya kayan Erola Melih favul yapta Selâhaddin beke sar pan frikiğinderi sonra devre 1- 1 sona erdi. İkinci devre Fenerbahçe — çok bozuk oynayan Halitin yerine Lefteri sol içe de Müjdatı alarak çıktı. Daha 1 inci dakikada Ero- Tu çok güzel bir görüşle ortaya ge çirdiği topa Selâhattin beklenm den bir şüt attıysa da avut. Tek Trar topu kapan Selâhattin biraz sürdükten sonra 35 metreden de B mir gibi bir güt attı. Aptullahın yumrukla kornere atığı bu şütten 'az sonra Kâmilin İsmete yaptığı favulden gelen topu Bülent Mu- ammere, Muammer de İsmçte geçirdi. Avut atışından gelen to- pu sıkı şütü Aptullahın kıpırda- masına zaman kalmadan ağları buldu. Golün akabinde Fener bir fırsat daha kazandı. Lefterin m dafaayı üzerine çekip Müjdata ge çirdiği topu Müjdat Aptullahın üzerinden aşırdıysa da; top avu- ta çıktı. Fenerbahçe oyuna tama men hâkim. 10 uncu dakikada Suphinin köşeyi bulan — şütünü Aptullah yumrukla kornere çı- kardı. Kornerden gelen topu Sa- mim tam kalenin içine şandelledi. Bir tek Fenerli forvet şarj yap- madığı için Aptullah rahat rahat ü topu yakaladı. Bu esnada ayağı burkulan Suphi çıkarak Aydemir girdi. Santrafor Müjdat oynuyor. 32 inci — dakikada — sağ - dan gelen topa İsmet fal- solu bir vole attı. Fakat Cihat köşeyi bulan bu şütü yumrukla kornere çıkardı. Korner netice- siz. Fenerbahçe Aydemiri sol nçı- ğa, Lefteri sol içe aldı ve oyun mütevazinleşti. 37 inci dakikada kale önünde topu ayağında bek- leten Siracettin az kalsın yeni göle eebep oluyordu. 39 uncu da- © kikada ortadan inen Müjdat Ap- tullahla karşı karşıya kaldığı hal # de golü atamadı. Selâhattin sakat lanarak çıktı ve biraz sonra da maç 3 - 2 Fenerin lehine sona er- di. Tahaoğlu Osmanın plonjonuna rağmen Galatasardy kalesine d ördüncü gol olurken # TÜ-EH'E Boks Revanşı İstanbul Teknik — Üniversitesi 've Eminönü Halkevi Boks takım Jarı arasındaki revanş maçı 5 Mayıs perşembe günü saat: 20 de İstanbul Teknik Üniversitesi Bpor salonunda yapılacaktır. Ay TIca bu revanşta, Erol - Ruhi, Takis - Oktay, Necip - Arif, Re- v Abdi maçları da yapılacak- DÖRTLER TURNUASI MAÇLARI Cumartesi günü İstanbul Tek- Hİk Üniversitesi spor salonunda yapılan dörtler turnuası maçları Bin en önemlileri - oynanmıştır. Kızlar ve erkekler arası voleybol foaçlarında Tıp, İktisadı iki set- fe yenmiş, bundan sonra yapılan e İstanbul Üniversite ve yük- k okulları şampiyonunu tayin decek olan İ, T. Ü. - Y, Denizci- İk okulu basketbol maçını da fevkalâde üstün ve teknik bir o yundan sonra 61 - 24 gibi çok Bçik sayı farkile Teknik Üniver Dün gadıköy Halkevinde muh telif bölgelerden gelen kalabalık bir güreşçi gurubunun İ tiği Türkiye ferdi serbest güreş birinciliğine — başlanmıştır. Gece geç vakte kadar devam eden bu müsabakalar sonunda ancak 2 Biklette netice alınabilmiştir. Bunlardan 87 kiloda Ankara bölgesinden Mahmut Çeterez bi- rinci, İstanbul bölgesinden Ra - fet Gür ikinci; Ağır sıklette İs- tanbul bölgesinden Memduh Er- tek birinci, gene İstanbul bölge- siteliler -kazanmışlardır. Ayduk, Tevfik, Reştan, Fridas, Erdo - ğan, Enis, Orhan, Şinasi, Şahin, den müteşekkil İ, T. Ü, takımı o yuncuları ve içlerinde — bilhassa Ayduk gayet güzel ve temiz bir oyun çıkarmışlardır. TERK IN EDRRZ LAŞ we iği sinden Sadettin Dalanlı ikinci ol muştur. Diğer sikletlerin ancak 1 ve 2 inci devreleri yapılabilmiştir. Mü sabakalara bugün saat 11 den i- tibaren devam edilecek ve her sik letin birincisi, ismi evvelce ilân edilen 17 milli güreşçile beraber kampa alınacaktır. Âkdeniz oyunları Roma, 30 (AP) — Milletlerara- &1 Olimpiyat “Komitesi “Akdeniz oyunlarının 1951 de — İskenderiye de yapılması — hususundaki — Misir Projesini tasvib etmiştir, Olimpi- yat Komitesi başkanı Otto Mayer dün teşkilâtin altı günlük toplan tısı akabinde demeçte — bulunarak bu oyunların «olempik> sıfatını ta #ımayacaklarını tasrih etmiştir, BÜ ğği mızlılar (Fofo: Yeni Sabah — Burhan Tan) Türkiye ferdi serbest güreş birincil Fenerbahçe Vefa m açında Fener Muvafaası topu z aklaştırmağa çalışıyor. (Foto: girken.. (Foto: Yeni Sabah — LAŞ G'Mv?.' KA yen Galatasarayın Beşinci golü üzerine, tahkım kaptanı Şükrü ve Üki t araf idarecileri arasındaki müna kaşa ( Fo Yeni & bah-Burhan) Galatasaray Payidar kupasını kazandı Üç haftadan beri Teknik U: niversite spor 'salonunda devam eden Payidar kupası — voleybol maçlı 1 neticelenmiş ve sarı kır- en kuvvetli — rakipleri ERERELATAC Beyoğlu sporu da çok heyecanlı mağlüp ederek rahmetli kaptanları adı- na konan kupayı bu sene de ka- bir çekişmeden sonra zanmışlardır. Yeni Sabah — Burhan Tan) Durhan Tan) Beşiktaşın üçüncü golü Galatasaray a ğlarında F. Bahçe - Galatas U Bugün İnönü stadında Basın kupası maçlarına devam edilecek tir. Günün ilk maçı Vefa ile Ga- latasaray arasındadır. Dün Be - giktaşa kargı güzel oymuyan Ga- latasaray forveti öyle zannediyo ruz ki, bugün Vefa müdâfaasını da hayli zorlıyacak ve galibiyeti lehine çevirmeye çalışacaktır. E- ğer Vefa bugün kaptanları Ga - lipten de mahrum çıkarsa Gala - taşarayın işi büsbütün kolayla- şır. Bu maçın galibiyet ibresi Ga latasaraya mütemayil — görünü- yor. Günün ikinci maçını Beşiktaş ile Fenerbahçe oynıyacaktır. Dün Galatasaraya çok sıkı ve zor bir oyundan sonra mağlüp olan Be- giktaşın bu maçta da kazanmak şansı azdır. Zira Beşiktaş dün va Tını yoğunu ortaya koymuştur.. G.S. - B. J. K. Günün ikinci kargılaşmâsını teg Kil eden Galatasaray, Beşiktaş na Çı, senelerdenberi — sahalarımız da büyük takımlar arasında görme- diğimiz bir gekilde bol göllü ve o nisbette de heyecanlı oldu. Takım dar rahaya çıktıkları 'zaman he « iyecan son haddini bulmuştu. Oyun Cular yerlerini aldıkları vakit Be- giktaş taraftarları, Ali İhsan, Ya- vuz ve Vedifnin olmamasından do- dayı üzüntülü, Galatasaraylı taraf ftarlar ise kazanma — Ümlidlerinin fartmasından ötürü neş'eli idiler, Nitekim Samih Durayısoyun düdü- ğü ile başlıyan oyun'n ikinci da « kikasında Reha Galatasarayın ilk gölünü yapınca tribünlerde bir al- kıştır koptu, Taraftarların bu se- vinci henüz bitmemişti ki Bülend eline geçen mühimn bir fırsatı iki metreden dışarı atarak bir gol ka çırmış olmasına rağmen bir daki- ka sonra bu hatasını tamir etti ve Kemajin — ileri bir pasımı biraz sürdükten sonra yerden attığı şüt le takımını berabere getiren golü yaptı, Onuncu dakikadan itibaren Be- giktaş daha baskılı oynadığı ha de gerek kornerlerden, gerekse yaptığı hücumlardan istifade ede- Miyordu. Nihayet yinminci daki « kadan sonra Galatasaray — kendi « ni toplyarak hücuma geçti ve 26 ancı dakikada Gündüzün kafasın- dan gelen topu çok iyi kutlanma- sını bilen İsfendiyar yakın mesa « feden sol ayağı ile ikinci Galata - saray golünü çıkardı, Bu gol Üze rine Galatasaraylı oyuncu ve se « yireller rahat bir nefes almıştı ki, Bülend, Bülend'i geçerek — yerden ve siki bir gütle beraberlik gölünü- yapiverdi, — Galatasarayın — yarım kalan sevinci bu sefer Beşiktaşlı - lara geçmişti, Fakat ne yazık Ki Beşiktaşlıların da sevinci bo - gazlarma tıkandı ve iki - dakika sonra Reha Saimin Üstünden aşan topu güzel bir şütle üçüncü defa Beşiktaş ağlarına yollıyarak ta - kımı galip duruma geçirdi. Beşik- taşlı oyuncular bu göle ofsayt di ye İtiraz ettiseler de Hakem kı Tını değiştirmedi. Bizim görüşü « müze göre bu gol ofsayt — değildi amma Beşiktaşlıların itirazı da ye rinde 1di, Çünkü yan hakem gol olmadan evvel bayrak — salla « Mıştı, Göl olduktan sonra hakem yan hakemine baktığı vakit on « dan bir işaret görmeyince kararın Ga İsrar etmişti: Devrenin sonları yaklaştığı sıra Beşiktaş ray-Vefa Fenerbahçe ise bu sene 3 defa mağlüp olduğu bu takımı bugün yenmek zorundadır. Eğer maçın normal neticesi de düşünülürse bu da Fenerbahçenin az farklı bir galibiyetidir sanıyoruz. İlk maç 15 de; ikinci maç 17 de. başlıyacaktır. Çok acı bir kayıp Dün akşam teessürle haber al- dığımıza göre Milli takımın ve Fenerbahçenin kıymetli oyuncu- larından Lefter Küçük Andoni- yadis'in annesi, uzun — zaman- dan beri çekmekte olduğu has- talıktan — kurtulamıyarak — oğlu Fener Vefa maçında oynadığı es nada hayata gözlerini yummuş- tur Kiymetli futbolcumuzun acısı- nı paylaşır, baş sağlığı dileriz, ŞAYDA R ÜĞ da, Reha boş vaziyette yakaladığı topu avuta atmakla bir gol kaçır dı ve devre biraz sonra 3 - 2 Ga « latasarayın tehine bitti. İkinci devreye, halkın hakem - deyhine yaptığı tezahürat arasın « dâ başlanalı üç dakika olmuştu ki, Rehanın Üzerinden atladığı top Gündüze ve Gündüzden de İsfendi- yara geçt. Bu sırada Beşiktaş ka lesinin önü karışmış ve kale boğ kalmıştı, İsfendiyar bu — fırsattan da istifade etmesini bilerek —sıkı bir şütle Galatasarayın — dördüncü gölünü yapınca aradaki fark açı müş ve herkes neticenin bu — şekil de biteceğini tasarlamıştı. İşin tehlikeye — girdiğini görem Galatasaraylılar Necmiyi çıkara « Tak sol beke İyileşen Bül Gılar, Fakat bu da kâr etmedi Galatasarylılar mmüdafaa si: nin cezasını çekerek 25 Inci kada Süleymanın ayağı ile dör « düncü golü de yediler, Ummadıka Jarı bir vaziyete düşerek 4 - 4 du« ruma gelen Galatasaraylılar neya uğradıklarını şaşırmışlardı, 34 ün cü dakikada kazandıkları bir ser« best vuruş esnasında Doğanı çı « Kararak tekrar Necmiyi aldılar. Çekilen favulü Beşiktaş kalesinin uzaklarında yakalıyan — Musa, u- zun bir vuruşla Beşiktaş kalesine havale etti. Köşeden giden topâ Feyzi atladı ise de tek elle tut « mak istediği için kaçırdı ve top İçeri girerek Galatasarayın ga - Mbiyetini ilan etti, 'Tahminimize göre Beşiktaş Ga Jatasarayın fazla oyuncu oynattı « ğına İtiraz etmişti, Beşiktaşlılarım bu itirazı oyun başlamadan evvel yyapmaları icabederdi. Gol oldük - tan sonra yapılan bu itirazın hic bir faydası olmasa gerek. Oyunun sonları ” Galatasarayıri müdafaasile geçti - ve netice de « iğişmeden mâç 5 - 4 Galatasarayın galibiyetile neticelendi. Cihat ARMAN di al ve Milli güreşçilerimiz Bursada Bursa 30 (Hususi) — Milli gü Teşçilerimizden Mersinli Ahmet, Yaşar Doğu, Mehmet Oktav bu gün şehrimize gelmişlerdir. Gü - reş müsabakaları tayyare sine « masının yazlık bahçesinde yarın yapılacaktır. Müsabakaların çok — heyecanlı olacağı ve geniş alâka toplayaca Bi anlaşılmaktadır. TESEŞ (Foto: Yeni Sahbah — Burhan Tan) K. S. Enstitüleri maçları bitti, Kadıköy şampiyon oldu Kız san'at enstitüleri arasında oynanmakta olan voleybol mü - sabakaları da sona ermiş ve Kadı köy kız san'at enstitüsü birinci , Selçuk ikinci, Mithatpaşa üçün - cü, Nişantaş sonuncu olmuştur. Dün ikinci ve üçüncülük — için Selçuk, Mithat paşa enbtitüleri karşılaştılar. Selçuk takımı güzel bir oyundan sonra Mithat paşayı (15 - 6) (15 - 6) mağlüp etme- ğe muvaffak oldular. Selçuk - Jale (kaptan) — Se. vim, Kâmıran, Neclâ, Refika, Mü berkan. Mithat paşa Jülide, Güldüm ay, Şerefnur, Fahrünnisa, Birgül, Beyhan oyun gayet güzel ve zevk Ni bir şekilde cereyan etti. Kız san at enstitülerinin yapmış olduklayı bu müsabakalar bize yarın içih büyük ümitler vadetmektedir. İg lerinde Fahrünnisa, Jülide, Gül « dümay Selçuk ve Neclâ, — Jale, Sevim gibi kiymetli — elemanlar vardır. XK ŞESERRENERRLER AĞ uai e