6 Haziran 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

6 Haziran 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Dünkü güreşlerden birinde çok hevecanlı bir sahne. « üreşçilerimiz Avrup İlk müsabakayı İtalyan Niz- Bola ile Finlandiyalı Pihiljama- ki yaptılar. Güreş ihtiyatkâr bir tempo ile başladı. Bir ara Fin- landiyalının başı İtalyanın güne çarptı. İtalyan sersemliye- vek yere düştü. Müsabaka dur- du. Tekrar başlayınca İtalyan Finlandiyalıyı bastırdı. Ve ilk #evreyi hâkim bitirdi. Güreşe yi me Üstte başlıyan İtalyan oyun almak istiyor. Fakat Finlandi- yalı kendisini iyi müdafaa etti. Ve neticede İtalyan Nizzola it- tifakla güreşi kazandı. İkinci karşılaşmayı Belçikalı Coolf ile İranlı Müçtebat yap- tılar, İranlı hemen hücuma ge- gerek Belçikalıyı bastırdı. — Fa- Dünkü Besiktas O. P. Rangers maçından bir enstan? kat Belçikalı kurtuldu. Ayağı kalktılar, Fakat İranlı fazla o- yalamadan Belçikalıyı yine bas tırdı. Evvelâ köprüye — getirdi. Sonra da köprüsünü kırarak 5 inci dakikada tuşla galip gel- di. Üçüncü güreşi bizim Servet Meriçle Mısırlı Kandil yaptılar. Servet Meriç ilk hamlede Mısır- hyı düşürdü. Sarmayı — vurdu. Köprüye getirdi. Fakat Kandil ilk tehlikeyi büyük bir çevi göstererek atlatmağa muvaffak oldu. Fakat Servet Meriç işi u- zatmamağa karar vermiş gibi tekrar aynı oyunu aldı. Ve bu sefer Mısırlının bütün gayretle- rine rağmen köprüsünü — kırdı. Ve üçüncü dakikada tuşla galip geldi. AĞIR Ağır siklette ilk güreşi Muhar rem Candaş ile İtalyan Vecehi yaptılar. İlk devre beraber bitti. İkisi de birbirine birşey yapa- madılar. Kurayı İtalyan kazan- | dı. Üstte güreşiyor. Fakat Mu- harreme birşey yapamıyor. Üst- te güreşmek sırası Müuharreme gelince, İtalyan yere yayıldı. Mu harrem de Üç dakika zarfında birşey yapamadı. İki güreşçi tekrar güreşe ayakta devama başladılar. Ve güreş te bu sn- retle sona erdi. Neticede ittifak- la Muharrem Candaş galip ilân edildi. ” Beşiktaş - ©.P.Rangers'i açık farkla 4 -0 yendi Terfi maçında Süleymaniye ile Emniyet yenişeme- uiği için Emniyet birinci kümeye terfi etti Ç. P. Rangers*takımı - ikinci kargılaşmasını dün İnönü stadın da yine az bir seyirci önünde Be giktaşa karşı yaptı. İstanbullu- ların futbolu çok sevmelerine Tağmen geyircilerin az olmasına sebep, futbol mevsimin — geçmiş olması ve Avrupa serbest güreş müsabakalarının son gününde bulunması idi. Bu —bakımdan halk, hem formlarından çok düş müş olan takımların kötü oyun- larını görmemek, hem de güres çilerimizin zaferini seyretmek i- çin gelmemişti. Gene İngiliz ha- kemin idaresinde oyuna başlan- dığı zaman görülüyordu ki ne Rangers. geçen seneki Rangers- ti, ne de Beşiktaş güzel bir o- yun oynuyordu. Dakikalar iler- ledikçe İki takım da ahenksiz o- yunlarını devam ettiriyor, hele Beşiktaşın çok kötü oyunu gol yapabileceklerine hiç ihtimal ver dirmiyordu. Bir hercümerç den oyunun 3 Üncü Ğ gelinmişti ki Beşiktaş hücum hattının sol tarafından ortala: 'nan topu Rangers sol hafı kafa İle geriye doğru vurduğu için “top kendi kendine kaleye gire- Tek gol oldu ve bu suretle Beşik #aşlıların yapamadığını sol haf- ları yaparak Siyah - Beyazı 1—0 çinde devam € kikasına galip duruma geçirdi. Gol, oyunu biraz kıpırdatmış ve canlandırmıştı ki 42 nci da- kikada gene Beşiktaşlıların sol- dan ortaladığı bir topu bu sefe: sol bekleri kendi kalesine soka- rak Beşiktaşa ikinci golü hed etti ve devre biraz sonra biti İkinci devre nisbeten daha hareketli başlamış ve Rangera- lilerin yapmış oldukları hatala- rı tâmir etmek istedikleri görül- müştür. Fakat bu parlama uzun sürmedi ve oyun mütevazin bir hal aldıktan sonra nisbeten Bö- giktaşın hâkimiyeti altına girdi, Bu hâkimiyet esnasında kaleci Mehmedin uzun bir vuruşunu yakalıyan Bülent şahsi gayreti- İe topu kaleye kadar getirdikten sonra Sülsymana geçirdi ve Sü- leymanın çektiğ şut tekrar Bü- lendin ayağına çarparak küleye girerek Üçüncü Beşiktaş golü ol- du. Aradaki fark iyice açıldıktan sonra Rangers hücumlara baş- adı ise de netice alamadı. Oy Yun sonları yaklaşmıştı ki 41 in kikada Şükrü kaptığı topu sağ açık mevkilnden kaleye ka dar rahatça getirdi ve yerden bir gütle topu ağlara takarak günün gol denebilecek — golünü yaptı. Bundan sonraki calısma- lar netice i ve maç Be- şiktaşın açık farklı galibiyetile 4—0 sona erdi ve Beşiktaş bu üretle geçen seneki 5—2 lik mağlübiyetinin acısını fazlasile çıkarmış oldu. Cihad ARMAN EMNİYET - SÜLEYMANİYE Geçen hafta, Şeref stadında Emniyet ile Süleymaniye takım ları arasında yapılan ve 2—1 Emniyetin galibiyetile biten ter fi müsabakasının ikincisi — dün İnönü stadında yapılmış ve İlk devre Süleymaniyenin sonradan Emniyetin attığı göllerle 1—1 berabere bitmiş ve Emniyet böy lece birinci kümeye terfi etmiş- tir. Türkiyo Futbol Birinciliğini Ankaragücü Kazandı Ankara, 5 (Telefonla) — Bu- ğün Türkiye futbol birinciliği mü- abakaları Galatasarayın İzmir- 2-0 ve Ankaragücünün de şehir Demirsporunu 2-1 yen- mesi ve Ankaragücünün Türkiye futbol birinciliğini kazanmasiyle sona ermiştir, Galatasaray ikinci olmuştur. |de tuşla yenmeğe muvaffak ol- Ağır siklette ikinci güreşi İ: veçli Antanson ile İranlı Timu- ri yaptılar. İsveçli Üstünlüğünü göstermekte gecikmedi ve genç İranlı rakibini dört dakika için- du, 52 KİLO Bunu müteakip 52 kilo güreş lere geçildi. İlk güreşi — İranlı Reisi ile İsveçli Johanson yap- tılar. Güreş çok seri başladı. Re- isi daha hâkim güreşerek İsveç liyi bastırmağa muvaffak oldu. Fakat İsveçli kurtuldu. Ve ilk devreyi İranlı sayı hesabile gu- lip bitirdi. Arzusu üzerine de füreşe ayakta devam edildi. Ve güreş hareketsiz bir şekilde 8- ha erdi. Neticede de İranlı Re- isi ittifakla galip geldi. İkindi müsaBakayı — Finlandi- yalı Viitala ile bizim Ali Yücel yaptılar, Ali Yücel güreşe dün kulağı yarılmış olduğu için ba $1 bağlı olarak çıktı. Fakat iki dakika sonra başındaki bezi çı- karıp attı. Ve güzel bir oyunla Finlandiyalıyı bastırmağa — mu- vaffak oldu. Bir müddet oyala- dıktan sonra bir omuzunu getir- di. Bastırıyor. Finlandiyalı mu- kavemet ediyor. Ve mükemmel bir dönüşle yüzde yüz tuşluk vazlyetten kurtuldu. İlk devre Ali Yücelin üstünlüğü ile sona erdi. Ali Yücel üstte güreşe de- vam etti. Ve güreşin sonuna ka- ar Finlandiyalıyı mütem: ezdi. Neticede Ali Yücel Londra olimpiyadlarında dünya şampi nu olan Finlandiyalı Viitala itifakla mağlüp etmiş oldu. 57 KİLO Mindere İsveçli - Petersen ile Mısırlı Sait Hafız çıktılar. Güreş mütevazin başladı. Ve birdenbi- re hararetlendi. Yere düştüler. | Ayağa kalktılar. İsveçli daha | hareketli güreştiği için ilk 6 da- | kikayı hâkim bitirdi. İkinci dev- | rede iki güreşçi birbirlerine mü- | him bir oyun tatbik edemediler. Neticede ittifakla İsveçli galip | ilân edildi | İkinci güreşi Nasuh Akkar ile Finlandiyalı Turkkila — yaptılar Güreşe iki güreşçi de ihtiyatlı başladı. İlk devre berabere B0- | 'na erdi. Kurayı Nasuh kazana- rak üstte güreşe başladı. Ve ilk dakikada sarma ve tek kle taka: k Fin şampiyonunu çevirdi ve müsabakayı tuşla kazandı. 2 KİLO On dakikalık bir ra 62 kilo güreşlere İlk güreşi İranlı Sadiyan ile Fransız Konyos yaptılar. İlk dev re müsavi bitti. Kurayı Fransız kazanarak üstte güreşmeğe baş- ladı. Birşey yapamadı. Üstte gü Teşmek sırası İranlıya geldi. İ- ranlı iki defa hasmını köprüye getirerek puvan kazandı. Güreş 'ayakta da neticesiz bitti ve ek- seriyetle İranlı kazanmış oldu. İkinci müsabakayı Nurettin Zaferle İsveçli Andenberg yaptı lar, Güreş çok heyecanlı başla- dı. Sonra Zafer hücuma geçti. İsveçli mütemadiyen kaçıyor. İlk devre bu şekilde sona erdi. Ha- kemler Nurettin Zaferin hâkim güreştiğini kabul ettiler. Nuret- tin Zafer ayakta devam etmek istedi. Güreş bu şekilde devara etti. İsveçli bu devrede daha canlı güreşti. On beş dakika ta- mamlandığı vakit hakemler tifakla Nurettin Zaferi galip i- lân ettiler, 73 Kilo. ıladan son e— Ümumi puvan vaziyeti —, Jittifakla kazı 52 kilo : — Ali Yücel (Türk) — Reisi (İran) — Johanson (İsveç) 57 kilo : 1 — Nasuh Akkar (Türk) 2 — Petersen (İsveç) 38 — Said Hafız (Mısır) 62 kilo : saR 1 — Nureddin Zafer (Türk) 2 — Andenberg (İsveç) 3 — Sadiyan (İran) 67 kilo : 1 — Servet Meriç (Türk) 2 — Mectebari (İran) 3 — Pihlamaki (Finlandiya) başlandı. | Zaferden sonra ringden inen Servet Meriçi kızı önüvor . şampiyonu 78 iclloda İlk güreşi Fransız Lec latre ile İranlı Gaffari yaptılar. I. ranlı beşinci dakikada Fransızı bas, tırmağa muvaffak oldu ve ilk dev reyi hâkim bitirdi. Güreş ayakta devam etti. Fakat hiç bir hareket görülmedi. Neticede İranlı Gaffari İttifakla galip geldi. Bu siklette ikinci güreşi — Celâl Atik ile İsveçli Berlin yaptılar. Celâl ilk dakikada bir kafa kol kaptıysa da İsveçli kaçmağa —mu.| vaffak oldu. Fakat ikinci defasında Celâl hasmını bastırmağa — muvaf. fak oldu. Bir çok oyunlar tatbic etti ise de ilk 6 dacikada tuş yapa madi, İkinci devre tekrat — Celâl üsttel ve İsveçli altta başladı, Bu devrede de Celâl çok hâkim güreşmesine rağmen tüş yaparnadı. Güreşi — it- tifakla kazandı, Saat 20 olmuşt'u Güreşlere fasıla verildi, GECE YAPILAN SON GÜREŞLER Gece yapılan güreşlerde ilk mü- saba:cayı 79 kiloda Yaşar Doğu ile 79 kilo Olimpiyad şampiyonu İsveç li Grünberg karşılaştılar. İki şampiyon ilk VUakikalarda birbirlerini yokladılar. Yaşar has. mını bir iki defa yokladı. Fakat İsveçli bir oyuna düşmedi, İlk dev. re berabere bitti. Kur'ayı Yaşar kazandı ve Üstte güreşmeğe başladı. Yaşar hangi o- yunu almak istediyse İsveçli mani olmağa ve bu üç dakikayı tuşsuz atlatmağa muvaffak oldu, 73 kilo 1 — Celâl Atik (Türk) 2 — Gaffari (İran) 3 — Berlin (İsveç) 79 kilo 1 — Yaşar Doğü (Türk) 2 — Gronberg (İsveç) 3 — Muhammed (Mısır) 87 kilo : 1 — Adil Candemir (Türk) 2 — Palm (İsveç) 3 — Cavid (İran) Ağır : 1 — Antonson (İsveç) 2 — Muharrem (Türk) 3 — Vecchi (İtalyan). İsveçli Üstte - güreşirken Yaşar güzel bir oyun aldı Son üç dakika- ya Yaşar şiddetli hücumlarla baş. ladı, İsveçli mütemadiyen kaçıyor, buna rağenen Yaşar yine hasmını bastırdı. Bu sıraJa güreş bitti ve Yaşar Doğu itifakla galip geldi. 87 Kilo. Bu sücette bizim Adil Candemir ile İsveçli Palm karşılaştılar. Bu güreşde iki pehlivan da çox ihtiyat kâr başladı. İlk 6 dakika berabere bitti. Kur'ayı kazanan Adil bir şey yapamadı. Üstte güreşen İsveçli de bir oyun | tatbik edemedi, Son 3 dakika ayak ta başladı, Adil hücum ediyor, İ: veçli müdafaada. Neticede Adil Candemir galip ilân edildi. 6T Kilo: İtalyan Nizzola ile bizim Servet Meriç ilk müsabakayı yaptılar. İlx devre berabere bitti. Kur'ayı Servet Meriç kazandı. İlk dakikada İtalyanı köprüye getirdi. Fakat İtalyan bundan kar tuldu. Meriç, sarma ile İtalyanı yenmek Üzere iken, İtalyan tekrar <urtuldu, ve dışarı kaçarken yüzü yere çarptı. Güreş bir müddet dur- du. İkinci 3 dakikada İtalyan üst. te güreşti. Fakat hetice alamadı Son üç dakika da bu şekilde bitti ve Servet Meriç ittifakla güreşi ka zandı. 67 kiloda ikinci müsabakayı İran h Müçtebari ile Finlândiyalı Pihla- jama:ci yaptılar. İranlı anide umul maz bir. hücumla — Finlândiyalıyı yere aidı, köprüye getirdi. -Pakat tuş yapamadı, İlk devre İranlının | üstünlüğü ile bitti. Bu üstünlüğü | sona kadar n İranlı güreş' | ndi. Ağır siklet: | Ağır siklette üçüncülie için Val yan Vecchi ile İranlı Timari — gü-| reştiler, İlk devre berabere bitti. | Kur'ayı İranlı kazandı. Fakat — bir şey yapamadı. İtalyan da bir üs. tünlük gösteriğnedi. Neticede mü- sabaka sayı heşabile İtalyanın ga- libiyeti ile sc erdi. 62 kilo. Bun'u cnüteakip Nureddin Zafer İranlı Sadiyan çıktılar, Bu güreş Güreğin başlamasile ani bir kol kapan İranlı, Nureddin Zaferi tışla yenmeğe muvaffak oldu. 3 kilo, Yaşar Doğu son güreşini Mısır- h Hasan Muhammed ile yaptı, Ya şar flk hamlede Mısırlıyı altına al- di ve üçüncü dasikada hasmını tuşla yendi, Şiddetle alkışlandı. hiç umulmaz bir şecilde sona erdi ğ N 62 kilo. Ali Yücelle İranlı Reist birincilile 've ikincilik için Kkarşılaştıla; İlk 6 dakika berabere bitti. Kur. ayı Ali kazandı, 3 dakikada bir şey yapamadı. Ali yerde iken bir ik$ kurtuluşla puvan — kazandı, Gü tekrar ayakta devam ediyor. Yücel hasmını bastırdı ve it* Ali Yücel kazandı. 57 kilo: 57 kilonun birinciliği için de Na nuh Akkar ile İsveçli Petersen kar gılaştılar. Nasuh, bir iki dakikg 0. yalandıktan sonra birden Peter enl kucaklayarak kaldırdı ve sırtını ye- Te vurmak süretile tuşla yen 62 KİLO İsveçli Andenberg ile —1anlı Sadiyan tutuştular. Güreş çok seri ve heyecanlı başladı. 6 da- kikayı İsveçli galip bitirdi. Gü- reş ayakta devam etti. İsv'çll İranlıyı bastırdı. İki defa köp- rüye getirdi. Fakat İranlı kur 41 du. İsveçli üçüncü defa son bır gayretle İranlıyı tuşa getirdi. 73 KİLO Bu sıkletin şampiyonluğu için Celâl Atik Gaffari ile karşılaştı. Bu müsabaka ancak üç dört da- kika sürdü ve Celâl Atik bir an- da hasmını bastırarak sırtüstü yendi. 87 KİLO Bu sıklatin ikinci ve üçüncü- lüğü için İsveçli Palm İranlı Cavit karşılaştılar. İsveçli Peim üçüncü dakikada İranlı rak'bini tuşla yendi. AĞIR SIKLET Ağır sikletin şampiyonluğu I- çin Muharrem Candaşla İsveç- li Antonson çıktılar. İlk devce berabere bitti. Kurayı İsveçli ka* zandı. Ve ikinci dakikada Mu- harrem Candaşı tuşla —mağlüp etti. Hazırlayan : Cihad Arman Fotoğratlar Burhan (Y.Sabah)