14 Haziran 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

14 Haziran 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

SAYE M HAZİRAN 1940 Aşağıda cins ve miktarı yazılı 2 kalem sebze kapali zarfla 29/6/949 günü hizalarında yazılı saatlerde Ankara Lv, A, &, 'AL Ko. da ekslltmeleri yapılacaktır. Taliplerin kanuni vesikala. Tiyle teklif mextuplarını ihale saatinden bir saat evveline kadar Komlsyona vermeleri, Cinsi Miktarı — Tutarı Teminatı Thale İTon Lira Lira Baati K. Soğan 150 37,500 2812,5 10,30 Patates 400 111,600 2020 n 1772 — 8294) * Keşif bedeli 1958 lira 85 kurüş olan Da, Dikimevi — elektrik lesisatı onarımı işi 27 Haziran 949 günü saat 10 da açık eksiltme sure- tile ihalesi yapılacaktır. 2 — Geçici teminatı 147 li komisyonda görülebil 8 — Bu işe gireceklerin birinci sınıf ehliyeti haiz olduklarına yesika ile İstanbul Da. K. $. VIL den alacakları yeterlik ve- ikasını komisyona ibrazları şarttır. (I764 - 8218) , * 2000 kilo zeytinyağı açık eksiltme ile 23/haziran/949 günü zaat 15 de Hadımköy Akpınar 93 No, h As, Sa, Al, Ko, da ek. giltmesi yapılacaktır. Tutarı 5400 lira olup teminatı 405 Jiradır. Taliplerin belli vakitde komisyona müracaatları, — 1678 - 7959 — * 38 ndet ordu tipi araba açık arttırma ile 24/6/949 günü saat 11 de Hoşdere 87 No, h As. Sa, Al: Ko: da satılacaktır: TTutarı 1284 lira 50 kuruştur, Arabalar her gün Güneyli çift. diğinde görtülüz, Taliplerin' belli vakitte komisyona müracaat. darı, — (1696 — 8012) olup keşif ve şartnamesi ber gün &i * 1 — Pazarlıtla masa ve sandalya komisyonda mevcut evsaf ve nümunesiyle resnine göre satın ahnacaktır. Muhammen be. deli 3450 lira olup kesin teminatı 518 liradır, 2 — Pazarlıkla ihalesi 15 Haziran 1949 günü saat 16445 de Harbiye âmirlik Sa. Al, Komlayonunda yapılacaktır. Şartnamesi ber gün komisyonda görülebilir. (1790 — 8290) * Aşağıda miktarı, tutarı ve teminatı yazılı iki parti sığır eti Kapalı zarfla 2 Temmuz 1949 günü saati 11 de Karaköse As. Si Âl, Ko, da exsiltmeleri yapılacaktır. Taliplerin kanun! vesikala- Tiyle teklif mektuplarımı ihale saatinden bir saat evveline kadar Komlsyona vermeleri, ist. Lev. Amir. den verilen As. kıtaat 'ılânlanl —ocarrr Miktarı Tutarı Teminatı Kilo Lira Lira 24,000 24,000 1800 49,000 49,000 3675 (I777 - 1778 - 8293) * 1 — Kapalı zarf suretile (600) adet elle işler 32 No, Ju et kıyma makinesi satın almacaktır. Muhammen bedeli (28980) lira ve geçici teminatı 2173 lira 60 kuruştur. 2 — Eksiltmesi 29 Haziran $49 günü &: w, A, Sa, Al Ko, da yapılacaktır, Evsaf a görülebilir. t 10 da Harbiyede şartnamesi komisyon- (1692 - 7956) * 50,000 liralık 24 volt 85 aznperlik veya 24 volt 170 amperlik Uçaksavar top alüsü pazarlıkla satın alınacaktır, Fiatı: 24 X 85 ampetliğin 479 lira ve 24 X 170 amperliğin 1000 lira olup kesin teminatı 7500 liradır, Hangi Akünün fiatı ve şartları uygun gö- Tülürse onun ihajesi yapılır, Pazarlığı 20/6/949 günü saat 11,30 Ga Ankara M, S. B. Sa, AL Ko, da yapılacaktır, Şartnamesi İst, Lv, A, de görülür ve 250 kuruşa Ankaradaki komlsyonda sa- tılır, — (1834 — 8514) ı_ıımı:nınıunmın;unbeuumıunoımuı... dem mühtelif fabrika malzemesi 17 Haziran 949 günü saat 14,30 (a Harbiye Lv. âmirliği satın alma komisyonunda pazarlıkla sa- 'tın alınacaktır, 2 — Kesin teminatı 1128 lira 75 kuruş olup şartnamesi 'ber gün komisyonda görülebilir. — (1838 — 8513) 1 — Beher kilosuna 380 . talnin eöllen 90 ton koyun eti Kapalı zarf üsüliyle eksiltmeye konmuştur, Tutarı 297,000 Lr, olup geçici teminatı 15,630 Ilradır. 2 — Eksillme 5/7/949 günü İst, Harbiye Lv. A, Sat. AL Ko, saat 11 de yapılacaktır, Şartlaşmalar Ko, da görülebilir. 38 — Teklit mextuplarının 5/7/949 günü saat 10 a kadar Ko. na verilmesi, — (1842 — 8512) * Kilosu 230 kuruştan 10 ton elektrolitik tutya pazarlıkla satın alınacaktır. Tutarı 23,000 İira olup kesin teminatı 2450 li. radır, Iki müsavi ayrı partiye bölünür, Pazarlığı 7/7/949 günü #aat'15 de Ankara M, S, B, Sa, Al. Ko. da yapılacaltır. Şartna- mesi Ist, Lv, Â. de görülür. Taliplerin belli vakitte komisyona müracaatları, — (1830 — 8515) W Aşağıda cins ve miktarı yazılı 2 kalem sebze kapalı zarfla 1/1/949 günü saat 11 de Sivas As, Sa, Al, Ko, da eksiltmesi yapılacaktır, Taliplerin kanuni vesikalariyle teklif mektupla. 'Tını ihale saatinden bir saat evveline kadar komlsyona verme- deri, | YUR DUMUZUN — G Ndücevherleri Bir zamanlar mehtaplı gece- ler koy'unda — sabahlara — ka- dar gaşyedilen musiki âlemle- ri yapılan Kanlıcaya varma- dan önce, yol üzerindeki eski Köprülü yalısını ziyaret ede- lim, Eski devir yalılarının son nümunelerinden biri olan bu yalı, tarihin bir çok karakte- ristik hususiyetlerini muhafaza zatmak bir tarih borcudur. adı Glaros'tur. Küçük meyen semt, bir aralık Anado- ludan kağnı arabalarile gelen Boğazın en güzel yerlerinden Bebek sahilleri eski devirlerde | nuni Sultan Süleyman devrin- de Bostancıbaşı der paşa tarafından yapılmış- tır, Camie Kabartay İskender camli denirdi, Nakgibendi ta- rikatına mensup iki tekyesi var- dı. Körfeze rilmesi, meşhur Mehmet Bahaettin efendiye bu Kanlıcanın Bizans devrindeki limana da Friksos adı verilmişti. Fetih ten önce burası Bizans ağniya- sının sayfiye yeri idi. Fetihten sonra uzun müddet rağbet gör- Kd İendik tarihi bir kurnası " Evkaf mü- | zesine kaldırılmış — bulunmak- tadır. Çelebi bu kurna için şöy- le der; «Bu hamamın bir kur- nasındaki çevresinde üstad mer- mer bir fil sureti tasvir etmiş- tir ki, gören mephut ve hayran olur.» Gene Çelebi deniz kena-| rında bağlı ,bahçeli, bin iki yüz || olan İsken- Bahai adının ve- Şeyhülislâm masına rağmen bu yalının müm- olduğu kadar ömrünü u- hcaya inkiâb etmiştir. Camii Ka KT Devlet Orman İşletmesi Manavgat Müdürlüğünden 1 — İşletmemizin Çardak bölgesi Çatalolık - Kapannezarı ormanında mevcut tahminen 4000 M3 katran tomruğunun M3 U 2 liradan istihsal, 4000 M3 tomruktan tahminen 2500 M3 keres. 'tenin M3 ü 10 liradan imalât, ve tahminen 2500 M3 kerestenli Boynuzlübük ve Kargıhani rampasına nakil işinin M3 ü 73 lira- #an 9/6/949 tarihinden itibaren 19 gün müddetle açık etsiltmeye ikonmi İ 2 — Açık eksiltme 27/6/949 pazartesi günü saat 11 de Manavgat işletme müdürlüğünde toplanacak, — komisyon önünde yapılacaktır, Beher M3 Ün İstihsal, imal ve nakil işinin tahmini bedeli 85 lira olup yüzde 7,5 hesabiyle geçici temilat alınır. 3 — İstihsal, imalât ve nazliyat işlerinin umumu birden bir gahsa ihale edilecektir, 4 — Bu işe ait şartname Ankarada orman genel müdürlü. ğünde, merkez işletme müdürlüğünde, İstanbul orman başmlihen. disliğinde, Antalya, Alanya, Mersin, Beyşçhir işletme müdürlük- leri ile Akseki Bölge şefliğinde ve işletmemizde görülebilir. 5 — İsteklilerin belli gün ve saatte müsbit evrak ve ilk te. minatları ile Komisyona müracaatları, — (8415) İstanbul Gümrük Muhafaza Deniz Bölge Komutanlığından 1 — 29 kalem çeşitli pirinç çabuk ve Jevha - alınacaktır. Muhammen bedeli <7000> ve rnuvakkat teminatı <525> lira olup teminat Galatada Gümrük Muhafaza Başmüdürlük saymanlı- gna yatırılacaktır. 2 — Kapalı zarfla ihalesi 28/6/949 perşembe günü saat 15 bins, iktarı utar emlnatı — yi a de Hasköyde Adıgeçen komutanlık komisyonunda yapılacaktır. - Grr D aRtK Teklif mektupları ihale saatinden bir saat evvelins kadar ko- aze fasuiye , T 'ona verilmiş bulunacı ee z çe Sanan nisyona verilmiş bulunacaktır (1826 — 8516) Şartname ve nümüneler komisyonda görülebilir, — (7381) ceksiniz değil mi? — Bir - haftadan evvel sizi dünyada bırakmıyacağım. Elsa kızardı ve tereddütli Zaği e Yazan : Edgar Wallace İşte senden onu buraya dâvet etmeni istiyorum. Bu meyanda genin de benim yengem olduğu- nu unutma! — Kız güzel mi? Ralf başıyla tasdik etti. — Ben de öyle tahmin etmiş- tim. O da seni kahraman bir Büzel delikanlı olarak görür de- ğil mi? Eh! söyle bakalım ge- kerim pazarlığımız nedir? — İstediğin otomobili alırım, Şunu da iyi bil ki Amery işinde çok ciddiyim. Adamı muhak- Kak görmelisin. Amery hanı, u- Mutmazsın değil mi? Zaten ora da çalışıyor. Amery'nin kâtibe- Bi, ismi Elsa Marlov'dur. Görün- €e o olduğunu anlayacaksın, zi- Ta geker mi geker şey.. Amery ye de dikkat et haaa.. bıçak gi- bi sert ve keskindir. Karısı gayet mağrur gülüm- sedi: Aldığım yeni rop bir - bıçağı bileytaşı gibi biler, hiç merak et e. Ne zaman gitmemi istiyor- Sun? — Bugün, kızla “konuştuğun yakit, yengem olduğunu da söy demeyi unutma emi? müş olsun, çünkü yeni elbisem öyle bir senelik dullara falan yakışacak gibi değil. Mrs, Triyn kızdan daha faz- Ja bahsetmedi, çünkü pazarlığı- 'na dahil değildi. Kısım: 7 Hindistanda başlıyan dostluk Kapı vuruluyordu, Elsa yazı- sından başını kaldırmıyarak seslendi: — Giriniz. Odaya yayılan lâtif koku kı- za başını kaldırttı. Kapıda du- ran kadın yabancı idi. Zayıf vücüdü, işveli duzuşu ile El- Ba'ya pek güzel göründü. UÜs- tündeki esvap giyimden anlı- yan bir kadın için hakikaten nefisti. — Affedersiniz, binbaşı A- mery'nin odasını arıyorum, bu- Tası mı? Sesi pek tatlı değildi, biraz dikkat edilirse bayağılık gezi- liyordu, Elsa patronunun kapı- Bıni işaret ederek: — Orası efendim diye cevap verdi. — Bilmem ki Mrs acaba gelebilecek miyim? Çeviren : Semra Arslanlı hem sana öyle güzel vakit ge- köylüler tarafından işgal ve körfezin ihsan edilmiş olmasın- hanesi — bulunduğunu kayde-| etmektedir. Tavanlarının altın iskân edildi. Köylüler, civar — dandır, der. a| yaldızlı süsleri dökülmüş, ha- köylere de kağnı arabalarile — Kanlıcanın südü ve yoğurdu — Boğazın bir çok semtleri gi- | Yuzlarının suları kurumuş ol- — giderler, bu sebepten buraya — Osmanlı tarihi boyunca meş- kağnılıca denirdi. Zamanla Kan — hur olmuştur. Evi sitayişle bahsettiği Hallam — linin verdiği şahane baloda ta- — Tabii geleceksiniz yavrüm, bi Kanlıca da maalesef mahal- || li hususiyetlerini — kaybetmiş | bulunmaktadır. Çelebinin hamamın Salihli Belediye Başkanlığından Belediyede mevcut bi: kamyon arazoz şekline — tebdil edileceğinden şartnamesine göre ve bedeli keşfi olan on bin beş yüz lira üzerinden tebdil keyfiyeti açık eksiltmeye ko- nulmuştur. Geçici teminat 790 lira olup ihalesi 23/6/940 Perşembe günü saat 11 de Encümen huzurile yapılacaktır. Şartnamesi, arayanlara üc* etsiz olarak gönderilir. (8260) Van İl Jandarma Komutanlığından Cinsi Miktarı Tahmin fiatı Tutarı — Geçici teminacı -. Kilo — Lira Kr. — Lira EKr. Lâra Sade yağ 5000 5. — 00 25000 00 1875 Bulgur 84000 — 0. — 85 71400 00 4820 Pirinç 13000 1 — 30 16900 00 1267 Kuru üzüm 15000 1. — 00 15000 00 1125 Zeytin tanesi — 9000 — 1. — 60 14400 00 1080 Kuru fasülye — 84000 —— 0. — 80 67200 00 4610 Bezelye 32000 0. — 60 19200 00 1440 'Yukarıda cins ve miktarı yazılı erzakların kapalı zarfla ah- mı yapılacaktır. Taliplerin eks'ltmeye girebilmesi için kanuni vesikalarla birlikte geçici teminat makbuzlarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona Yermeleri. İhale Van İl jandarma ko- mutanlık binasında 21/6/949 salı günü saat 10 dayapılacaktır. Şartname her gün Van İl jandazma komutanlığında — görülebi- lir, Çuval geri fade edilmemek Ş« rtile çuval temini satıcıya âit- tir. Postada gecikmeler kabul » dilmez, (7648) Satılık Büyük Ev Şehzadebaşında, Şebza de camii karşısında Muhtarpa- şa sokağında 17 numa”alı e v satılıktır. Görmek istiyenleria telefon ederek randevu almaları rica olunur. Telefon: 20636 Kadın rahatça bir koltuğ; Kadın; <çok — korkunç bir a- yerleşerek, işveli bir eda ile ko- — damsınız» diye sarardı, O mağ- nuşmaya başladı. rur hali kaybolmuş, çehresinin — Zannederim ki Poonada va zahiri güzelliği gitmiş, yüzüne kötü ahlâkının - ifadesi akset- mişti. Addmın merhametsiz ba- kışları altında ufalıyor, büzü- nışmıştık: değil mi? O muhte- şem güllerle müzeyyen salor. lar.... — Hatırlıyor. musunüz ne lüyordu. Perişan bir halde: Siz Elsa Marlov sunuz de- ğil mi? — Evet! Elsa içinden bu ya- bancının kim olabileceğini dü- şünüyordu. — Ben Luis Hallamım. Mi- sis Triyn Hallam, Ralf bana Bizden çok bahseder. Elsa'nın aklına gelmişti. — Haa, evet, tabii tanıdım, Ralf'ın yengesisiniz değil mi? — Yaa, zayallının ağabeysi ile evli idim, Bilseniz ne şeker «talihsiz kadıncağız> kocasından bahsederken sesini ne kadar titretiyor, kendini tutmasa ağlıyacak diye düşün- — Amery'yi nasıl buluyor- Bunuz? sevgili kocam Hindis- tan'da iken bizi - tanıştırmıştı. Ne sempatik, cana yakın bir in- Ban değil mi? Kız merakla: — Major Amery'yi tanıyor- musunuz? diye sordu, — Evet onu görmeye gelmiy- tim, bir taşla iki kuğ vurayızn dedim! — Dul olduğumu da söyliye- iyim, kocam iki üç sene evvel öl- — rek eldivenli elini uzattı: Kadın tatlı tatlı gülümseye- Sonra gülerek ilâve etti: — Bana gece yatısına - gele- çirttireceğim ki, Doğrusu Ralf bunu şimdiye kadar akıl ede- mediğine aptallık etmiş. Bera- ber tiyatrolara, konserlere gi- deriz. Hoş konserler kafamı şi- girir ama, şey, yâni sıkarlar de- mek istiyorum! Hiç «HAYIR» dinlemem Elsa, ne zaman geli- yorsun! onu söyle. Elsa acele düşündü ve: — Yarın diye... cevap verdi. — ,Peki öyle ise yarın bekli- yorum, şimdi gidip sevgili bin- başı Amery'i göreyim. Lütfen geldiğimi haber verir misiniz? Elsa gidip kapıyı vurdu, palt- ronun sesi üzerine kapıyı açtı: Mrs Triyn Hallam - sizi görmek istiyor efendim. Pol masasından - başını kal- dırıp kizi Uzün uzün süzdü. — Mrs, Triyn Hallam' mı? Aman ne memnun oldum, he- men içeri buyursun' Kız Mru. Hallam'ın içeri gönderip kapı- yı kapadıktan sonra rahat bir nefes aldı. — Beni her halde hatırlama- dınız değil mi muhterem binba- gım? — Sizl çok iyi hatırlıyorura Mrs, Hallam. oturmaz mısınız? başlarına büyük buz lamıyorum Binbaşı... safirken kadının (Güneş ışığı) sıcak bir geceydi!.... Merdiven — Sizi bir'dost zannetmiştim. blokları böyle korkunç bir mahlük ol- konduğu halde. duğunüzü bilseydim - semtinize — Patron sordu: Leydi Mor- — uğrar mıydım? tel'in brogunu geri — gönderdi. — a a an deği- niz mi? lim, hakikati söylüyorum, hoş ee Ça T MEP T gl kat te bir hayli ' korkunç zündeki tebesilimü dondurdu. — ,, çimar Ssvleyin bana, — Ne demek istediğinizi an- — Yüye, SKOT Sireen — Sizi görmek, ahbablığımı- z ihya etmek için. Tabii böyle olacağını... — Hallam'a benden selâm söyleyin; kendine başka bir iş bulsun. Ona deyin ki peşin yim, kanı pahasına dahi olaa Onu yolumdan - temizleyeceğim. Bu amatör esrar kaçakçıların” dan bıktim artık. — Esrar kaçakçılığı mı? Adam başını salladı? — Bilmiyordunuz. değil mi? Ben de içimden kendi kendime soruyordum, acaba biliyor mu diye. Ona ilk ve son sözüm Yo- LUMDAN ÇEKİL dir, Anladın mı? Yerine oturmadan masanın — Siz Leydi Mortellerde mi- Adındaki koca tek taş iğnesi ça- hndıydı. Bir hizmetçiden şüp- helendiler, kadın 3 senedir ha- piste yatıyor, Geçen akşam #i- zi tiyaroda gördüm, göğsünüz- de o iğne vardı. Yüzü renkten renge giren kâdın: Ne demek istediğinizi an- lamıyorum yüzbaşı!.. diye tek- rarladı; sesi titriyordu. Adam «Binbaşı> diye tashih ettikten sonra; Sizi buraya Hallam gönderdi değil mi? — Hallam mı, benim kocam öleli Üç sene oluyor — Doğrusu bu işe çok hayret ettim. Daha bu gün öğleden sonra apartmanınızdan çıkar- ken sağdı. Sokakta bir kazaya falan mı kurban gitti zavallıf Üzerinden elini uzattı. (Devamı var) n Güreş, Eski bir pehlivan Tefrika No. 25 eyrine tahammül edilmez acı bir şekil almıştı —Büyük güreşlerde böyle gey olmabz. Ben olsam Aliço gibi yapardım, İzin vermezdim. Diğer taraftan harem ağaları hiddetlerinden neredeyse kudu- racaklardı. Aliçoya bu - hareke- ketinden dolayı ağız dolusu kü für ediyorlardı. Bu ne cüretti? Efendi hazretleri buna nasıl i- zin veriyordu? Şu kel pehlivan huzurda olduğunun farkında de- ğil miydi? Makarnacı Hüseyin gibi bir pehlivana hangi cüretle izin vermiyordu? Onun hünkâr baş pehlivanı olduğunun — far- kında değil miydi? Bu adam mu- hakkak başile oynuyordu. Kâra 1bo da kızmıştı. Adeta yerinde duramıyordu — Ah ben olaydım, gösterir- dim ona, diyordu, Kavasoğlu cevap verdi: — Neden? Aliço yanlış bir hareket mi yaptı? Göz silmeğe müsaade et- miyor be! Kabahat Makarnacı- da, — Güreş pomak güreşidir. Göz silmek, suya gitmek, yağ tazelemek yoktuür, — Ne olursa olsun! Madem- ki hasmı bir defa suya gitmek istedi, izin vermesi lâzımdı. Bu- rası huzur. güreşidir. Padişahın önünde böyle kısı böyle hareket etmek doğru de- ildir. Ayıptır yaptığı - Aliço- nun! Kavasoğlu cevap vermedi. Göz lerini yine göre dikti. Bu çetin güreş başlayalı üç saatı bulmuştu. Fakat artık Ma- karnacı Hüseyin çok yavaşla- mış bulunuyordu, Güreşi yapan sade Aliço idi. Makarnacı müda- faadan başka bir şey düşünmü- yordu. Bütün hamleleri Aliçoyu bırakmış bulunuyordu. - Biricik düşüncesi açık vermemek, Ali- çonun altına yeniden —düşme- mekti. Gözünü dört açmış, bu: na dikkat ediyordu. Ne olsa Aliço da bir az ya- vaşlamıştı. Şaka değil, üç — sa- attir yüz yirmi okkalık bir peh livanla uğraşıyordu. Makarnacı Hüseyin hünkâr baş pehlivanı bir adamdı.Kuvvetli idi. Ve bil- hassa padişahın huzurunda gü- reştiği için hayret edilecek bir mukavemet gösteriyordu. Aliço, on beş dakika ayakta güreştikten sonra bir çaprazla tekrar Makarnacıyı bastırmağa muvaffak oldu. Bu sefer bunu çok kolay yaptı. Makarnacı Hü- seyin fazla mukavemet edemedi. Yalnız yere düşünce sıkı sıkı ka pandı. Biricik gayesi oyun ver- memekti. Aliço habire Makarnacıyı ezi- yordu. Kemanede sıvazlıyor, sı- vazlıyor, Makarnacının son kuv vetini ve mukavemetini de adetâ dirhem dirhem yok ediyordu. Güreş artık seyrine tahammül edilmez acı bir şekil almıştı. Şöyle böyle başlayalı dört saa- ti bulmuştu. Makarnacı Hüseyin pehlivanın yenilmemek için sar- fettiği gayret tam mânasile in- san takatinin üstünde idi, Sultan Aziz yaverine dü: — Artık yeter... dört saat oldu. Güreş ayrılsın! dedi ve kalkarak saraya girdi. Tabil herkes ayakta el pençe divan duruyordu. Yalnız Aliço hiç o- ralı olmadan güreşe devam edi- yordu.. Makarnacı hünkârın kalkıp gittiğini görmüş ve geniş — bir nefes almıştı. Bir çok huzur güreşleri yapmış olduğu için bunun mânasını biliyordu. Hün- kâr güreşi berabere — hırakmış- dön- Aliçoya döndü: — Bırak güreşi.? Aliço homurdandı: — Pes mi ediyorsun? — Ne pesi? Görmedin mi pa- dişah gitti. — Gitti ise ne yapalım? — Padişah gidince 'güreş bı rakılır. Huzur güreşlerinde det böyledir. — Ben öyle şey anlamam. Padişahtan bize ne? Güreş yeni- şinceye kadar devam eder, Ya- hut pes edersin! Bu münakaşayı diğer pehli- yanlar da görmüşler ve Aliço- nun güreşi bırakmak niyetinde olmadığını anlamışlardı. Başta Aliço ve kara İbo olduğu hal- de pehlivanlara doğru yürüdü- ler. KRavasoğ la elile Aliçonun sır- tına vurdu — Aliço bırak güreşi! Aliço yine oralı olmadı: — Neden bırakayım yenme- den bırakmam! — Efendimiz öyle emrettiler. berabete ayırıyorlar. Aliço kızdı. Bu ne biçim şey- di? Padişah fermanile güreş bi- rakmak olur mu idi? — Ben emir falan tanımam. Buraya güreşe mi çıktık maska- ralığa mı? Madem birakmak İs- tiyorsunuz, pes etsin Makarna- €a! Herkes bu sözleri büyük — bir hayret ve korku !le dinliyordu? Bu adam her halde deli olmalıy- dı. Padişahın emrine muhalefet etmek cüretini nereden alıyordu. Buna nasıl cesaret ediyordu? Kavasoğlu Aliçonun kolunu tutarak çekti — Bırak güreşi pehliyan! Sen huzur güreşinin Âdetlerini bil- miyorsun! — Makarnacı ile bir başka sefer kozlarınızı paylaşır- sınız! — Böyle güreş, böyle pehli- vanlık olur mu be- Ben hasmı- mı bastırmışım, tam yeneceğim elimden alıyorsunuz. Bu pehli- vanlığa sığar mı be? — Efendimiz bu kadar güre- #i kâfi gördüler. — Peki Makarnacı ile bir da- ha ne vakit tutuşacağız? — Bu da efendimizin iracesi- ne bağlı! Ne zaman emrederler- se! Aliço belki yine bir şeyler söy liyecek, ileri geri atıp tutacak- tı. Fakat Kavasoğlu buna mey- dan vermedi. Koluna gircrek pehlivanı sürükledi: — Sen saray Adetlerini bilmez . Efendimizin iradesine kar- gi gelinmez. Her sözü emirdir. Bir daha ulu orta böyle söylen- me! Aliçonun bu ileri geri söy nişleri harem ağaları vasıtasile hemen hünkâra — yetiştirilmiz- ti, Abdülâziz gu cevabı verdi — Aliço haklıdır. Eğer ay: ta olsalardı belki itiraz et: eğe pek hakkı olmazdı. Fakat Alico Makarnacıyı bastırmıştı. Güre- #i bu şekilde berabere ayırmak doğru değildi. Ben de güreşi bı- raktırmak için Makarnacının a- yağa kalkmasını bekledim. Fa- kat kalkamadı. Sultan Aziz bundan sonra Ka- vasoğlunu çağırdı: B —Güreşe ne dersin Kavasoğ- l? — Çok sıkı oldu efendimiz! — Aliço hakikaten kuvvetli bir pehlivanmış. — Evet efendimliz! — Makarnacı onu ortadan çı- karamayacak galiba! — Kulunuz Makarnacı Hüse- yinle konuştum. Aliçonun güre- Şi bana çok ters geldi. Güreşimi bir türlü uyduramadım diyor. —Aliço Makarnacıdan çok pehlivan! Hiç yerden kalkama- di, — Fakat yenemedi de sulta- nım! — Eğer güreşi ayırmasaydım yenerdi de.. — Belli değildi sultanım.. Ali- ço kulunuz da çok yorulmuştu. Tam dört saat güreştiler, Gü- reş denkleşmişti. — Bunların güreşlerini ayır. mak lâzım. Makarnacı nasıl? Çok ezilmiş mi? — Hayır efendimiz! — O halde iki hafta sonra tek Tar tutuşsunlar! (Devamı var) Yeni Neşriyat TÜRKIYE IKT.SAT MECMUA>I Memleketimizin iktısadi mü- him meselelerini ve - dâvalarıny en salâhiyetli kalemler vasıtasi« le inceleyip ortaya atan bu bi yük kylık mecmüanın ııuıâ' Sayısı da çıktı. Okuyucularımıza ehemmiyetle tavsiye ederiz. * ELEKTRİK İstanbul Elektrik teknisyenleri derneği tarafından neşredilmeste olan Elektrik adlı mecmuanın 26 € sayısı zengin münderecatla çıka mişlir, Satış' yeri: İnkılâp Kitape evi, Ankara cad. İstanbul Sağlık Müdürünün cevabvı Yeni Sabah Gazetesi Yazı İşleri yüzden perişan v.xr vaziyete dü- Müdürlüğüne 8.V1.949 tarihli gazetenisin 4 üncü sahife, sekizinci «Okuyucu Diyor ki> sütununda (Sağlık Mü dürlüğünün ve Bakırköy kayma- kamının dikkat nazarına) başlı- ga altında intişar eden yazı üze- rine yapılan incelemede: Bundan bir müddet evvel Ara- bacılar Cemiyeti Vilâyete bir di: lekçe ile müracgat ederek Bakır- köy istasyonu ile hastahane ara- sında otobüslerin işlemekte duklarından bahisle kendilerini şeceğini, bunun için harici olan bu kısımda otobüs! rin seferden menedilmesini iste- mişlerdi. Filvâki bir gün için otobüsler bu yoldan işlememişlerdir. Faknt yapılan temaslar neticesinde oto- bilslerin tekrar bu yoldan sefer yapmağa başladıkları cihetle ih- tiyacı karşıladıklarını ve keyfiye tin bu suretle tavzihan neşrini rica ederim. Sağlık ve S.Y. Müdürü Dr. Faik Yargıcı (YENİ SABAH — Sağlık va güzergâk işsiz kaldıklarımı ve 18 arabavı da satmak mecburiyetinde oldu! larını, çoluk çocuklarının da bu Sosyal Yardım Müdürlüğünün a. lâkasına teşekkür ederiz.)