15 Temmuz 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

15 Temmuz 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

CUMA — 15/1/1949 7.30 M. S. Ayarı 7.81 Müzik: Açılış (PL) 7445 Haberler 800 Müzik: Zeybek oyun havala. rı (PL) 8.15 Müzik: Allen Roth ve Nor- man Cloutter orkestraları 845 Hafif şarkılar (Pi,) 9.00 Kapanış, 1228 Açılış ve program 1230 M, S. Ayarı 12.30 Müzik: Karışık şarkılar 13.00 Haberler 18.15 Müzik: Melodiler (PI,) 1830 Öğle Gazetesi 1345 Müzik: Sinema orgu ile par çalar (PL) 14.00 Kapanış. 17.58 Açılış ve program 18.00 M. S. Ayarı 18.00 Müzik: Dans müziği (P.) 18:30 Konuşma 1845 Müzik: Hafif sololar (Pl.) 19.00 M. S, Ayarı ve Haberler 1915 Geçmişte Bugün 19.20 Müzik: Tarihi 'Türk müziği 2000 Müzik: Şarkılar 2015 Radyo Gazetesi 20,30 Serbest Saat 20,35 Müzik: İnce saz (Nişaburek Faslı) 2105 TEMSİL 2145 Serbest Saat 22.00 Konuşma: B. 'M. M, Saati 2215 Müzik: Dans müzigi (Pl.) 2245 M. S, Ayarı ve Haberler 23.00 Program ve kapanış. 1 — Okuyucu; Sözle alkışlama; ? — Tersinden okunursa Rumca bir münasına gelir; Orta Avrupa. Ba bir millet; 8 — Tersinden oku- nursa yol işaret mânasına — gelir; Bir kız ismi; 4 — Sahne arkası; 5 — Arapça insan mânasına gelir; Tersinden okunursa bir mânasına gelir; 6© Şarkta bir vilâyetimiz; T Bir harfin okunuşu; 8 — Tersinden 0- — Bir Bakanımızın soyadı; 'Dünkü bulmacanın halledilmiş şekli n c s: AR| o HANEFİİA Şİ TISİSİVİTİC 1K <İARARATMTİ “İS AĞIİR aN(ET ZAYI Kumkapı nüfus memurluğundan aldığım ve içinde askeri durumum Kayıtlı olan nüfas hüviyet cüzda. 'nimi kaybettim. » Yenisini — alacı fımadan eskisinin hükmü yoktur, Kiryakooğlu Neofizos Ramazan Geldi Hoş Geldi İçindeki yazılardan bazıları: İstanbul, güzel şehrimiz — Eaki Istanbul mahallesi — Ramazana hazırlık — Ramazan geldi, hoş geldi — Sahur — Ayasofyada cuma namazı — Fatih ve Beyazıt camilerinde mukabele ve varzlar — İftar — Büleyma. niyede teravih namazı — Tiryaki çarşısında mola — Ramazan gecelerinde Şehzadebaşı — Meddah — Karagöz — Orta oyu. nu — Tulüat: Rüyada taaşşuk — Manakyanda Monte Kristo — Kıraathaneler — Ince saz — Eğlence yerleri — v,s v.s. AHMED ESAD BEN'im tarafından yazılan yepyeni bir eser- dir. Çok güzel bir kapak içinde basılmıştır. TÜRK NEŞRİYAT YURDUNDA bir lira fiyatla tevzi ediliyor, YENİ SABAH Ankara ili daimi komisyonu başkanlığından Ayaş ilçesi Karacaören su işi kapalı zarf üsülüyle eksiltme. ye çıkarılmıştır. Muhammen bedeli (17235) lira olup geçici teminatı 9 e. Thale 21/7/949 perşembe günü saat 15 de İl Daimi komis n'nda yapılacaktır, “Edirne Beleîiıîye Başkanlığından 1049 - 1960 yılı kış mevsimi için resmi daire ve mücsseselerle me- Murların ihtiyaçlarına Ekonomi Bakanlığınca tahsis edilen (650) ton kok (300) ton 18X50 taş kömürü ki cemlan (950) dokuz yüz elli ton kömürün Zonguldaktan alıp Edirneye kadar naklini ve Edirnede Bele. diye Başkanlığı tarafından tevzli bildirilen yerlere dağıtımı yapılmak üzere bir istekli aranmaktadır. İsteklilerin şartnameyi öğrenmek üze- ve Edirne Belediye Başkanlığına müracaat etmeleri ilân olunur, (10325) Tokat Belediyesinden 336428 Jiralık keşif bedeli gehrimiz elektrik ıslâh ve tevsi işinin 7/7/949 tarihinde talip çıkmadığından on gün müddetle uza- 'tılmak suretile ihalenin 18/7/949 pazartesi günü saat 15 te aynı şartlar dahilinde ihalesinin yapılacağı ilân olunur. (10298) Halkalı Ziraat Okulu Sabit Sermaye Çiftliğinden Okulumuz sabit sermayesi için satın alınacak yukarıda yazılı mad. Gelerin açık eksiltmesinde talip çıkmadığından ihale müddeti on gün uzatılmıştır. Ihale 19/7/949 Salı günü saat 14 de Halkalıda İstanbul) Ziraat Okulunda yapılacaktır, Şartnamesi her gün sözü geçen okulda Börülebilir. (10083) Tokat Belediyesinden: Belediyemiz mezbahasında kullanılmak Üzere 2000 lira 'keşif bedeli kompresöre talip çıkmadığından ihalenin 18/7/949 Pazar- at 15 şe birakılmış olduğu ilân olunur, tesi günü (10299) Kömür yükleme ve boşallt- Cemiryolları ilânları Tahmini — Muhammen — Geçici Miktar — Kilo fiatı — Kwymeti — Teminatı Cinsi Kilo Kurüş — Lira —— Lira kuruş, aA GŞEÇÖR D Yi ae | Sibir yağı 315 300 1125 &4 37 Manda kreması veya —— 1680 410 6920 Sış 67 İkoyun kreması 1690 390 6591 404 32 lik postasının taşınması 8/7/949 da 15 gün süre ile kapalı zarf vsülile ayrı ayrı eksiltmeye konulmuştur. Üç yıllığın geçici te. minatı (2700) Uradır. 2 — Eksiltme 25/7/949 günü saat 15 de Müdürlüğünde yapılacağından Posta Müdürlüğünde görüp geç ber kanuni ikametçah sabibi bulunduklarına dair be fıyan teklif mektupların! cksiltme dar Komlsyona yetiştirmeleri ilân olunur Kirşehir P, T, T. tlaşmayı Kırşehir 1 teminatlarını yatırmakla bera. isteklilerin gi gelerini ta- saatinden bir at önceye ka- 'Deniz Gedikli Erbaş Orta okutu Müdürlüğünden 1 — Türk donanması.ıı -oiki erbaş kaynağı olan «Deniz Gedik. li Erbaş Orta okulu» ve Dz. Gd, erbaş sınıf okuluna» öğrenci yazımına 1 Hazirad 949 san 1 Eşlü) 944 gününe kadar devam edecektir, 2 — Birinci sınıfa bu yıl ilk okulü bitirenler II, mfa orta okul. alanlar kabul edilir. büyük olanlar kabal edilmez 4 — Gedikiş er gün almaları şarttır. 3 — Birinci sınıfa 16, ikinci sınıfa 17 ve Üçüncü sınıfa 18 yaşına Jaru 18 yaşını tamamlıyarak larda, Hkinci sınıfa geçenler, üçüncü sınıfa da orta okulda III. cü sını- fa geçmiş bulunanlar ve g.0ikl: erliğe de orta okulu bitirerek diploma 19 yaşından 8 — İsteklilecin İstant.rla bulunanların Kasımpaşadaki okl mü. dürlüğüne, başka yerlerde bulunanların bulundakları yerin askerlik şu. besi başkanlığını aşağıde yazılı vesikalarla müracaatları, —— (7208) & — Dilesçe b — Nüfüs çtzdam fotoğratlı €© — Bir seneyi geçmemiş kaşı d — Aile kâğıdı ve kendisinin xy> ahlâk sahibi olduğuna dacır iy! hal kâğıdı. € — Okul taxlörnümu 4 veya diploma, f — 12 adet vesikalık fotoğraf, matı 2970 liradır. —. Dr. Zülfü Samı Özgen İç Hastalıkları Mütehassısı Beyoğlu — Ağacami — Sakızağaç Cad. No. 3, Telefon: 43535 ——— — Dr. Kemal Nuri imre Haseki hastanesi cilt ve züh- Tevi hastalıklar Mütehassısı Beyoğlu — Asmalımescit 11/2 Tel: 42324 saat No 16-19 ma işi yaptırılacak Birinci işletme satın alma komisyonundan 30.6.1950 tarihine kadar Haydarpaşa “deposuna geleceği tah min edilen (72000) ton maden kömürünün yükleme ve - boşaltma işi kapalı zarfia eksiltmeye konmuştur. Mecmu muhamenen bedeli (39600) lira olup muvakkat temi. Eksiltme 21,7,949 tarihine rastlayan perşembe günü — saat 15.30 Haydarpaşada — birinci işletme komisyonunda yapılacaktır. İsteklilerin teklif mektuplarını kanuni tarifata uygun olarak eksiltme saatinden bir saat evveline kadar makbuz karşılığında komisyona vermeleri veya muayyen vakitten evvel komisyonda bulunmak Üzere iadeli teahhütlü posta ile göndermeleri lâzımdır. Şartnamesi 198 kuruşa Haydarpaşa veznesinde satılmaktadır. — 9670 — ——— — ——— —— JİNEKOLOĞ - OPERATÖR Dr. A. HÂFİ YASA Doğum ve Kadın Hastalıkları Mütehassısı Beyoğlu, Bursa — (Ahududu) sokak No, 40/1 IL ci kat (Marmara Film — Studyosu Tel: No, 42152 Üstü)p * Vali ve belediyo başkanı Dr. Lütfi Kırdar, bu sabah Fatih kay- makar gul olacaktır. Çına giderek bir müddet meş Milli Savunma Bakanlığından Gö. Erb, Hzl. orta okulu için de 15 Ağustosta son verilecektir. 2 — Okulların muhtelif sınıflarına (Musiki G, Erb, Hzi, orta oku- dunün yalnız 1, ci sınıfına) Milli Eğitim Bakanlığı lise ve orta okulla. Tına denk sınıflardan diplomalı veya tasdiknameli öğrenciler ajınır. 3 — Alınacak öğrencilerin Türk vatandaşı olmaları, yapılacak mu. ayenede sağlam çıkmaları ve seçme imtihanlarında kazanmmaları şart. tar. (Gö, Hzi,. Orta okulları için seçme imtihanı yapılmaz). 4 — Öğrenimi bırakanlar, bulundukları sınıfların sınıf geçme imti- hanlarında başarı gösteremiyenler askeri olcullara alınmazlar, (Yalnız Gd. Erb, Hzl. orta okullarına öğrenimi 2 sene bırakanlar — ahınabilir), Yaşlarını tashih ettirenlerin tashihten evvelki yaşları esas tutulur, Bütünlemeye kalmış olanlar ancak kendi okullarında bütünleme im - mezlar), bulundukları yerlerdeki racaat edeceklerdir. Bursada : Bursa Askeri lisesi, Kayseride : Ankara : Yazan : Edgar Wallace Bunun — sebebi her — hal- de Amery'nin de bu tarzı hare- keti muvafık bulmasıydı. Elin- de sıkı sıkı radyosunu tutüyor- du, bu sevimli âlet ona Moris Tarn'la geçen sıkıntılı günlerin- de ne güzel bir arkadaş olmuş- tu. Mrs. Hallam eşyaları görün- ce: «Demek daha kalacaksın şe- kerim» dedi. Kız biraz sıkılarak: — Bana bir ay seni bırakmam —33 — dan hoşlanmam, — Öyle ise Major Amery'yi be yeneceksiniz, Mrs. Hallamın ya- Dakları kızardı ve Ürpererek: O adam öldüğü gün ben beyazlar giyeceğim. Bir çok kimseler — Amery'yi sevmiyorlardı. Aman Allahım! yoksa kendisi bu bir çok kimse İere dahil değil miydi?. KLEVELAND'DAN GELEN gememiş miydiniz CENTİLMEN " — Tabii istediğin kadar kala- KISIM : 34 bilirsin. Skotland Yard'da bir toplan “Elsa bu dörtte bir ağız dave- te Utanarak teşekkür etti. — Bütün boş vakitlerini rad- Yo ginlemekle mi geçirirsin? — Evet bilhassa - operalara bayılırım, *— Eh? Opera şarkıları olma dığı takdirde fena değildir. Bu Bece — Tupervile - gideceğimize gmemnun musunuz?> — Hayır, o kadar değil, — Onu beyenmedin mi? — Fana değil, hoş bir ada- ma benziyor. — Asıl sana, abayı yakmişa benziyor gekerim, tınaz tınaz pa Tâsı da var ama doğrusunu is- tersen ben de bu tip adamlar- tı vardı. Kapının dışında iki po lis, gelecek olan bir kimseyi bek liyorlardı. Odada komiserlik şe- fi Sir James Boyd Fovvler, mü- fettiş, bir de Bikerson, oturmuş lar ikide bir de saate bakıyor - lardı. Müfettiş — Şimdi gelmiş olmaları 1â - zımdı, dedi. Bu adamın sana fay dalı haberler getireceğine inanı- 'yor musun? — Evet, sir, yakalanmadan 3 ay evvel Londra'da bulunuyor du ve gayet iyi biliyorum, am: törlerle de pek sıkı fıkı idi, Be ki de Soyokanın çetesi ile de mü nasebeti vardır, Sir James sor- dü, Çeviren : Semra Arslanlı — Peki konuşturfabilecek mi- sin bakalım? Asıl mesele o, ko- nuşturabilecek misin? Bak 4 gündür rapor - bekliyoruz hâlâ Ses seda yok, sonra Ameri'nin aradığımız adam olduğu ne ma- lüm? Bikerson büyük bir ciddi- yetle cevap verdi. — Ömrümde hiç bir şeye bu kadar emin olmadım sir. — Yani Tarn'ı Soyoka öldür- dü, Ameri de bu komploya da- hildir, diye iddia ediyorsun de- ğil mi? — Demek istiyorum ki, Ame- Ti bu cinayeti irtikâp etmediyse bile, perde arkasından idare et- ti. Bütün deliller aradığımız a- damın o olduğunu ispat ediyor. Zaten sadece mazisi, onu hapse tıktırmaya kâfidir. Hariciyeden afyon kaçakçılığı — yaptığı için vekâlet emrine alınmış, ya So- yoka'dır, yahutta amatörlerin başıdır. — Ama unutma ki, Hallam için de amatörlerin başı demiş « tin. diye müfettiş Böze karıştı. — Hallamın boyuncak bu iş- te olduğuna eminim. Ameri bun ların başı olsa bile Hallamın bundan katiyen haberi yoktur, günkü bu ajanlar çok kere reis- tihanlarını başarı ile verdikleri ve seçme imtihanında takdirde alınırlar. (Askeri orta okula bütünlemeye kalmış olanlar aimı. Konyada: Askeri orta okul ve I, Gd, 1, Gö. Erb. Hzi, Orta okulu, Musiki Gd, Erb. Hzi, Orta okulu, kazandıkları 5 — Bu şartları taşıyan istekliler bulundukları yerlerin askerlik şubelerine ve ayni zamanda gireceklerin okulların müdürlüklerine birer dilekçe ile baş vuracaklar ve okula gönderecekleri dilekçelerine nüfus cüzdanı örneklerile 3 adet vesika fotoğrafı ekliyeceklerdir. istekliler doğruca okul müdürlüklerine mü- Okulların OXPLLAR Istanbulda: Kuleli ve Maltepe Askeri liseleri. Hzi, Orta okülü, (1324 - 6618) KŞ Dahkoviç ve Şik. VAPUR İLANLARI Transmarin Fazla tafsilât almak için: Galeta eski Yolcu Salonu karşısında Frank han 3 üncü kata müracaat. Tel: 44707/8 nin hükmü yoktur, Kasımpaşa: Doymazdere Kab- ristan sokak 55 mumarajı ha- nede Mustafa kızı Hayriye Özverir )çüncü Hukuk 949/621 İstanbul Asliye Yargıçlığından: Kocası Minas oğlu Agobun ga- ipliğine karar verilmesi hakkında; Beyoğlu Elmadağı caddesi 78 No. da oturan Hrisi Altunyan tarafın. dan vâki müracaat Üzerine lan tahkikat sırasında Gaipliği iddia olunan Minas oğ ti Agobun hayat ve mematı hak. kında malümatı olanların zarfında mahkemeye — müracaatla. rının ilânına karar verilmiş oldu- undan keyfiyet ilân olunur, üç ay (eni Neşriyat Ramazan fıkraları Şimdiye kadar Ramazana ait söy- lenti hoş ve nükteli fıkralar resim- lendirilerek beş renkli bir kapak i- çinde çıkmıştır. Ramazanda bol bol Bülüp neşelenmek istiyenler bu ki- tabı muhakkak almalıdır. 3 — 849 - 900 öğretim yih için aşağıda” İllinleri ve - bulundükları İTürk . baka dağlma büzen 'yerler yazıh olan askeri okullara öğrenci kabul€ae 20 Mayıs 949 dan| —Ali Dayı neşriyatı İübaren başlanacaktır, Bu müracaatlara Askeri Liseler, Gedikli Hzi, * Orta okulları için 15 eylülde, askeri orta okul için 1 eylâlde ve Musiki F.LARMONİ Bu aylık müzik dergisinin 7 nci zel bir baskıyla çıkmıştır. Cemal Reşit, Vedat Nedim, Fikri Çiçek . oğlu, Josef Rufer, Burhan Arpad, rek' dünyadaki reketlerini ihtir mecmuayı bütün tavsiye ederiz, * Kulak, burun ve boğaz hastalıkları Cerrahpaşa hastanesi kulak mü. teassısı Dr, Ziyaeddin Maktav, mü taassıs namzeti asistanlarla, prati- siyen hekimlerin - tekâmülü — için İstanbul Etibba odasında verdiği konferansları yurdun her tarafın. da bulunan hekimlerin de faydala. nabilmesi için kitap halinde ya - yınlamıştır. Eser her hekim ve tıp öğrenci - lerini ilgilendirecek — kulak, burun, boğaz, ağız hastalıklarına dair kiz alâkalı konuyu ihtiva etmek - te ve 150 kuruş fiatla Mazlüm x'. tapevinde — satılmaktadır, — — lerini tanımazlar. — Bu Moropulosu yakalamak ta çok güçlük çektiniz mi? — Hayır, o kadar değil. 'Tam bu sırada odaya bir po - lis memuru girerek: «Adam gel- di efendim» dedi. Biraz sonra u- zun boylu solgun yüzlü Ameri- kalı bir detektifle, Skotland Yard'a mensup bir memur ve pembe yüzlü tiknaz Yunanlı gel diler. Adamcağızda hiç de bir katil tipi yoktu. Daha ziyade kü çük ve işlek bir dükkân sahibini andırıyordu. Grek olmasına rağ men dili asla Yunanlı givesine kaçmıyordu. Odadakileri neza - ketle selâmlayıp: «Bvet efendi- ler, ben Moropulosum.» — dedi. Şunu da söylemek isterim ki, benden size pek bir fayda hâ - Bil olmayacaktır, çünkü ben um duğunuz gibi konuşmak niyetile gelmedim. Klevelanddaki polis gefi size bir yardımım dokunur diye buraya — gelmemi tavsiye etti ama ben canlılar hakkında hiç bir gey söylemem, ama ölü- ler hakkında isterseniz buyurun Borun?. — Ölülerden Moris Tarn'ı kas tediyorsunuz değil mi? Moropu- los başını salladı: «Evet sir, Mo Tis Tarn'ı demek İstiyorum, bil- miyorum asıl başları o herif miydi, değil miydi, ama çeteden olduğuna eminim, Kendisile mü- nasebetim vardı, hususi yapıl « mış bir bavul içinde Almanya « dan kokain getirdim, herhalde ötesini berisini - araştırırken o bavulu da bulmuşsunuzdur. Beş katlı bir bavuldu. Bikerson düşündü: — Böyle birşey görmedim. — Belki de yakmıştır, zaten çok zaman geçti. — Hiç konuşurken sana So - yokadan bahsetmiş miydi? Yu- nanlının tatlı çehresinden kara bir gölge geçti. — Hayır sir, dedi. Beni zaten kodese fıktıran Soyoka olmuş- tur. Çünkü ben muazzam Ohio piyasasında çalışan yegâne a- jandım. — Bu adamın kim olduğuna dair bir maltımatın var mı? — Londra'da muteber bir zat veya bir subay olduğunu tah - min ediyorum. Sir James sordu: — Hiç ismini işittin mi, Bin- başı Ameri olmasın? Yunanlı yavaşça tekrar etti: — AMERİ! vallahi o olduğuna da yemin edemem. Bildiğim bir şey varsa o herifin bir gün ba- na dehşetli kızdığıdır. Adamla- rından biri, bir gün yolumu kes- ti, Üstümü aradı bir gey bula - madı, halbuki, benim Üstümde Mal vardı, bulamayınca divâne oldular. — Herhalde bunu bilirsin Mo- Topulos, Tarn'ın — müttefikleri 'Yar miydı? — Ben ölülerle diriler arasın- daki farkı iyi bilirim. Eğer mü- fettişi sandığınız ölülerin ölmüş olduklarına dair teskere göste- rirseniz konuşurum. Aksi tak « dirde... (omuzlarını silkti), Komiser ile Bikerson alçak sesle bir iki lâf ettiler, sonra Amerikalı detektifi çağırarak: «Bu adam mevküuf mu> — diye sordular. — Hayır, beyler, bu adam kuşlar kadar serbesttir, ben 0- na bir nevi muhafızlık ettim. — Öyle ise söyledikleri doğ- rudur. — Evet sir, fakat üstünü beş dakika evvel aramış - olsaydık beyaz zehiri bulacak ve hapis - 'ten çıkarmıyacaktık. Bikerson onu şahâne bir lo- kantaya akşam yemeğine davet etti, adamcağız sofraya oturun ca derdini döktü: — Ah! beyim bilmezsiniz Li- verpuldan buraya gelirken ne acıktım ne acıktım? Allah Bilir 'ya yollar bitmek bilmedi. — Sana iyi bir otelde iyi bir oda ayırttım. Paran yetişmezse bana bildir, zira şehrimizde iyi bir vakit geçiresin istiyorum.. Moropulos güldü: — Bak, yavrum para yedir - me işini bizim tarafta da çok iyi yaparlar, Bu hususta adetâ san'atkârdırlar - diyebilirim. A- ma bu yemeğin parasını ken - dim vereceğim, çünkü kendimi sizlere satmak niyetinde deği - lim, Bikersonun canı hiç gülmek istemediği halde güler gibi ya- parak) fArkası var) ZAYI Tatbik mühürümü — zayi — ettim Yenisini yaptıracağımdan — eskisi. Yazan: Eski bir pehlivan İhaleye iştirâk edeceklerin ticaret odası Vesikasile — ihaleden STEVENSON Lİ Kasımanda'niz. TElL D bir gün evvel tatil günleri hariç İl makamına müracaatla — ala- Tmecikâr: BArAİR kan bile yoktu. Kaç senedir hâ- cakları yeterlik belgesini ve teminatlarını muhtevi kapalı zarfla. Bi ei kim olduğu Kırkpınar meydanı- rını İhale günü saat 14 de kadar makbuz mukabilinde dalmi ko- s's HENRY STEVENSON || na garip garip bakıyordu. Ge - misyon bşkanlığına vermeleri ilân olunur 20 - 25/1/949 çen sene olsun, daha evvelki se- “Bektüğmüü' v H l 'Mokalaydada. bi bakiğın forüle » Triyeste, Nevyork için Neler olsun, halktan yükselen Şartname vestir evrak dalmi komlayonda her zaman. görül yeate, Novyork i İ li Talktan ua Barı İMİFE A imdi bunlar bir yabancı adam içindi. Karamanda kendisini çok yal- . . « a türüç Tüçür Küt söan nız hissediyordu. Nerede ise ağ- ist. Lev. Amir. den verilen As. kıtaat ilânları ; : M N m/s BECKY milmemiş olduğu için bu a vamemeeemk biyet ona çok acı geli- 128,200 Hirâlık Branda bezinin kapalı zarfla eksiltmesi 8/A- 26 . 20/7/949 yordu. Hem de kime karşı? ken Bustos/949 günü saat 11.30 da Ankara M,S.B. Sa, Al, Ko. da yapı. n : disinin ancak yarısı kadar bir lacaktır; Beher metre kare fiatı 708 — iuruş olup teminatı 7660 s's TORSA “"';““ Altanş:bes oKENEN N Ulradır, namesi İst, Lv, de görülür ve uruşa- satılır 2 949 B Tali B? let, L X. 00 görül AAA li 22 - 34/1/040 Tabii hiç kimse bu adamın ne Ş kadar kuvvetli, ne usta olduğu- bir saat evveline kadar komlayı — 1044 - 8965 — sıs FLORA nu'düşlinmeyecek: «Karamanda Kırşehir P. T. T. Müdürlüğünden: ÇS i -U y Ne yapabilirdi? Ne gibi -bir ş g n s's GUDRUN müzeret ileri sürebilirdi? matlı (1500) lira idari kefaletli yaz kiş karşılıklı iki oto ile, haf. Hamburg, Bremen — Anvers, Karamanda'yı en çok düşün- tada Üç gün Mucura gidip gelmek şartile Kirşehir — Ankara Roterdam ve Londra için ai düren şey, Abdülaziz'e verece - arasında hergün geferli 949 - 950 bir yıllık ve 949 . 952 Üç yil. tarmasız mal wabul eder. ği cevaptı. Güreşten çok iyi an- layan bu çetin adama nasıl bir mâzeret bulacağını, — kendisine ne diyeceğini bir türlü tayin e- demiyordu. O, bu yenilmeyi bir kaza ad- dediyor Ve kazaya rıza göster - mek icap ettiğini düşünerek ken disine bir teselli arıyordu. Gü- reş meydanlarında arasıra böy- le geyler - görülmemiş değildi.. Birçok defalar en kuvvetli, en usta pehlivanların bir hatâ ne- ticesinde mağlüp düştükleri vâ- ki olmamış mı idi? Giyineceği çadıra gelince bir kaç arkadaşı hemen etrafını aldılar: — Geçmiş olsun Karamanda! — Nasıl oldu bu iş pehlivan? ULLİKIRKPINAR GÜREŞLERİ Karamanda Abdülaziz'e ne cev: vereceğini düşünüyordu 5 TEMMUZ 19419 Tefrika No. 53 P vutoğlu'nun Kastamonu Kozya- ka bucağının Canbaz köyünden olduğunu ve bazı uzak akraba- larının hâlâ mezkür köyde ve Kastamonu'da — bulunduklarını e temin edebilirim. Arzetti - ğim hususlar hakkında sizi da- ha fazla tenvir edebilecek du- rumda olan ve kendini bana Ar- navutoğlu Ali pehlivanın akraba sı olarak tanıtan Hüseyin çavu- şun adresini takdim edeceğim.. Bu mektubu size sâdece bir ha- kikatin tecellisi için yazıyorum» Sayın okuyucum — bahsettiği Hüseyin çavuşun adresini de «Kastamonu Nasrullah Şadre - vani civarında helvacılıkla işti- gal eden Hüseyin çavuş> olarak kaydediyor... Evvelâ gösterdiği bu alâka - dan dolayı sayın okuyucuma te- şekkür ederim. Bahsettiği Hü- seyin çavuşla temasa geçece- ğim. Ve Arnavutoğlu Ali pehli- van hakkında kendisinden alaca ğım malümatı da yine bu sütün larda bütün okuyucularıma bil- direceğim. O zaman hükmü hep beraber veririz. Bana Arnavutoğlunun Kasta- monulu olmadığı kanaatini ver- miş olan noktaları burada kı- saca kaydedeyim. 1 — Evvelâ bu hususta hiç bir resmi vesika olmaması ve merhum üstad Sâmi Karayel'in bu hususta hiç bir vesika neş- Tetmemiş olması. Eğer Hüseyin çavuştan alacağımız malümat tatminkâr olacak olursa o za - man Arnavutoğlu'nun hakika- ten Kastamonulu olduğunu is - bat etmek şerefini biz kazana- cağız. Bu yazıları takip eden okuyu cularım, iddialarımı mümkü mertebe vesikalara istinad et - yapı-! — Nasıl yenildin bu kadarcık tirmeğe ne kadar çalıştığımı adamaz ı ZM takdir ederler kanaatindeyim. Heride Türk gü Diye can sıkıcı suallere baş - ladılar. Karamanda kızdı ve şu cevabı verdi: — Burası er meydanıdır. Peh livanlıkta yenmek de yenilmek de vardır. Bu kadar adam yen- mişim şimdiye kadar.. Gidip on zacak olanlar öyle tahmin edi- yorum ki, göstermiş - olduğum titizlik sayesinde birçok pehli - vanlarımız ve yaptıkları güreş- ler hakkında daha doğru malü mat edinmiş olacaklardır. Eğer lara nasıl yenildiklerini sordu- nuz mu? Ne sorarsınız bana?. Bir kaza oldu, yenildik işte!. var mı?. men susturdu. Hepsi bu tanın- Başka bir öğrenmek istediğiniz Karamanda'nın hiddetle söy - lediği bu sözler meraklıları he- Türk güreş tarihine bu kadar- cık bir yardımım dokunacak 0- lursa kendimi bahtiyar addede- Tim, 2 — Arnavutoğlu malüm ol - duğu gibi Abdülaziz'in Hamla- cıbaşılığını yapmıştır. Yâni hün- kârın bindiği kayıkta baş kü - sayısı zengin münderecat ve gü . Lütfi Ay, Charles Koechlin, Ah- met Hisarlının muhtelif makalele. rini, gerek memleketimizde, — ge. n yeni müzik ha eden bu değerli okuyucularımıza rekleri kullanmıştı. Bunun - için de denizci olması, denizcilikten çok iyi anlaması şarttır. Hal- buki, Kastamonu Anadolu'nun ortasında bir yerdir. Burada ye tişen bir kimsenin denizcili merak etmesi ve çok usta bir denizci- olması o zamanki şart - lara göre bir hayli zordur. Mer hum Sâmi Karayel bunun için Arnavutoğlu'nun uzun seneler İnebolu'da kalmış olduğunu id- dia eder. Fakat bu hususta da hiç bir vesika göstermemiştir.. Biricik istinadgâhı İnebolu'nun Kastamonu'nun iskelesi olma- sından ibarettir. Bunun da bu kadar mühim bir iddiada ne de- receye kadar kabule şâyan ol- duğunu okuyucularımın takdir- lerine bırakıyorum. 3 — Arnavutoğlu'nun vüeut yapısı ufaktı. En büyük güreş- lerini yaptığı zaman azami 66 okka geliyordu. Halbuki, Kas- tamonuda yetişen büyük pehli- mış hünkâr pehlivanının kızdı - rılmağa hiç gelmediğini biliyor- du. Onun için başka sual soran olmadı. Hem neye yarardı. O- lan olmuştu. Arnavutoğlu adın- daki bu tanınmamış pehlivan Ab dülaziz'in göz bebeği Karaman - dayı Kırkpınarda su götürmez bir şekilde yenmişti. Büyük Türk pehlivanı Arna- vutoğlundan bahsederken, onun aslen Kastamonulu olduğu yo- lunda ileri sürülen iddialar hak- kında tereddütte olduğumu kay detmiştim. Kastamonulu bir o- kuyucumdan aldığım bir mek - tupta bu noktaya temas edile- rek şu bilgi veriliyor: «Yeni Sabah sütunlarına yaz- dığınız tefrikanızı takip etmek- teyim. Birkaç gün evvel Arna- vutoğlu Ali pehlivanın duğunda tereddüt ettiğini: büyük bir ihtimalle Yenişehirli olduğunu ve üstad Sâmi Kara - yel'in memleket gayretile bu ünlü pehlivanı Kastamonulu gös termeğe çalıştığını — yazıyorsu- nuz. Güreşe meraklı olmam ha- sebile bilhassa Kastamonudan hangi pehlivanların yetiştiğini Eyüp Belediyesi Fen işlerinden şikâyet Eyüp, Rami, Taşlı tarla, Kü- çükköy yolu üzerindeki 22 No. lu arsam üzerine inşa ettirece- ğim ev için lâzım gelen projele- rini yaptırarak usulen müracaat edildi. 14263 No. ile Belediye mar müdürlüğü tarafından veri- len müsaadeye rağmen Eyüp Be- lediye fen kurulu şefi arsanın if- razını ileri sürerek müsaade e- demiyeceğini beyanla dosyayı İ- mar Müdürlüğüne iade etmesi ü- zerine Müdürlükçe ifraza lüzum tadığı emri verildi. Buna dq müuteriz bulunan fen kurulu şefi dosyayı Belediye Hukuk İşleri Müdürlüğüne gönderdi. Hukuk İşleri Müdürlüğü de 5268 No. ile hukukan mahzur olmadığını bil dirdidi halde yine müsaade edil- miyerek tekrar İmıır. İşleri Mü- dürlüğüne iade edildi. — Dört ayı mütecaviz bilâ sebey teahhura uğrayan inşaatım — yü- zünden mağdur ve mutazarrır ol- duğum cihetle vilâyet makamuı müracaatla şikâyette bulundum. Teftiş heyetinin 1113 No. siyle tetkiktedir. Ayrıca müracaat ve şikâyet bürosuna da 280 No. ile şikâyette bulunulmuş ve ayni za- manda İçişleri Bakanlığına da şi- kâyet edilmiştir. AÂmiri mesul olan İmar Müdür Tüğünün emirlerinin, ve Hukuk İşleri Müdürlüğünün — kararları nn Eyüp belediye fen kurulu şe/ Tiğine karşı müessir olmaması ve yer bulmaması hikmeti anlaşıla mamıstir öğrenmek için kendi ölçümde a- raştırmalar yaptım. Bu meyan- da hünkâr baş pehlivanı Arna- OKUYUCU vanlar ekseriyetle iri insanlar - dir. Yozgat, Kastamonu, Çankırı gibi yerlerden daima iri, okkalı Pehlivanlar yetişir. Arnavutoğ - Tunun vücutca ufaklığı da onun Kastamonulu olması ihtimalini zayıflatmaktadır. (Devamı var) Bakırköy hastahanesinin “otobüs ihtiyacı hakkın: daki dileğe cevap İstanbul Belediyesi Neşriyat ve İstatistik Müdürlüğünden: Yeni Sabah gazetesinin 8/6/) 1949 tarihli nüshasında «Sadlıls Müdürlüğünün ve Bakırköy Kay- makamlığının dikkat nazarına» başlığiyle çıkan yazı incelenmiş- tir. » Sirkeci - Bakırköy - Florya hattında işlemekte olan Whita otobüsleri, son zamanlarda Tuh- satnamelerindeki kayda göre ta- kibe mecbur oldukları yoldan saparak Akıl hastahanesine da uğramakta olduklarından, Bakır- köyün 18 adet binek arabası sa- hidi, zarar gördüklerinden bah- siyle kaymakamlığa'*ve bel: başkanlığına müracaat etmişler- dir. Başkanlık makamı adı ge- ön otobüs sahibinin, — ruhsatta tâyin edilen güzergâhı takip et- mesi lüzumunu kaymakamlığımı za bildirmiş ve $0.5.1949 tarihin- de otobüslerin bu yolda hareket- leri sahiplerine tebliğ edilmişti. Ancak vaki istek ve şikâyetler üzerine keyfiyetin esaslı olarak tetkikine kadar, otobüslerin tek- rar Hastahane yolu üzerinde; iş, lemelerine, bir gün süren - tatil HataLındda sanga müpüğür oli miştir. n İlgili makamların dikkat nu- rını çekmenizi dilerim. | —Rami Kücükköy yolu No. 22 ADIK İSAL