9 Ağustos 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

9 Ağustos 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

k 9. AĞUSTOS 1919 — Meclisi S zesbourg'da, 10 Ağustosta, toplanacak Avrupa meclisi her tarafta ilgi uyandırmakta- dır. Bilindiği gibi bu (Konsey) yalnız dışişleri - bakanlarından. Mürekkep değildir. Her memleke- tin mebusan meclisinden seçilmiş pilletvekilleri ve âyanından mu- Tahhaslar vardır. Binaenaleyh bir nevi Avrupa federal meclisi veyahut birliği sayılabilir. Me- buslar, rey verdikleri vakit; mem leketlerinin temsilcisi sıfatiyle ve mutemet olarak, hareket etmiy ceklerdir. Her mebus, kendi dü- Şünce ve kanaatine göre oy'unu kullanacaktır. Avrupa (Konsey) 1, Marshall plânının icabettirdiği bir kurüm- dur, Avrupalılar arasında birlik kurulması Amerika plânının ilk hedefidir. Başlangıçta bu vahde- tin tam ve hakiki olacağı, yâni Sovyetlerin ve peyk memleketle- rin de bu bütüne dahil olacakları umulmuş idi. Rusyadan Ümit ke- silince Atlantik paktına giren Batılı memleketlerin birlik tesis etmeleri düşünüldü ve şimdi top- lanacak olan heyet kuruldu. Birinci Akvam Cemiyetinden ve ikinci Birleşmiş milletlerden sonra üçüncü bir deneme Birleş- miş federal Avrupa.. Çok f: ümit ve hayallere kapıl"namakla bereber bu teşebbüsür başarı sağlaması temenniye değer. Zorla çalıştırmı İııs:ınlânn zor, dayanarak çalıştırılması meselesi tek- rar bahis mevzuu olmaktadır. Bu şekilde en feci ve acı şart- lar altında insan kullanan mem- leketin Sovyet Rusye olduğu malümdur. Orada milyonlarca adam hiç de insani olmıyan gart- lar altında zorla çalıştı! akta- dırlar. Her milletten kütle ha- linde insan yığınları Sovyetler hesabına hayatlarını heder et- mektedirler. Bu hususta bir tah- kikat açılmasını İngiltere teklif etmişse de bu teklife Sovyetler muvafakat etmemiştir. “Daha doğrusu teklif Moskuva murah- harları tarafından açıkça redde- dilmemiş, fakat bin bir türlü ka-| yıt ve şart ileri sürülmüştür. Şah'ın Ürdün seyahati Ürüün Kralı Abdullahın Tah- ranı ziyaret ettiğini ve şe- refine büyük kabul resimleri ya- pıldığini - kaydetmiştik. Şahın- şah Hazretleri de yakında Krala ziyaretini Ammanda iade etmeği kabul eylemiş bulunuyor. Bu te- masların ehemmiyeti büyüktür. Irak, Ürdün, İranın bir cephe teşkil etmeleri Kahire ve Şam- da ve ihtimal Mekke'de alâka u- yandıracaktır. Türkiyenin de Tah ran konuşmalarına iştirâk edece- ğine ve eski Saadâbad paktımnı ihya eyliyeceğine dair ortaya a- tılan haberler tahakkuk etme- miştir. Maamafih Türkiye bütün komşu memleketlerle iyi müna- sebetler idame etmekte fayda mülâhaza eylemektedir. Macaristan tamamiyle Sovyetleşdi acaristan, yeni bir anayasa kabul ederek tamamiyle Sovyetleşti. İşçi ve köylü Sov- yetleri kuruldu. Komünist parti- sinin hâkimiyeti tahakkuk etti. İki s inde küçük emlâk sa- hipleri ve köylü sınıfı tasfiye edilmiş bulundu. Bir defa par- mağını Sovyet çarhına kaptıran memleketlerin süratle iniş aş; nasıl kaydıkları görülüyor. Ev- velâ kiliseye karşı sert bir müca- dele açılmış, Kardinal (Midzins- ki) nin tasfiye ve mahkümiyetin- den sonra toptan komünizm, Sov- yet modeli idare ilân olunmuş- tur. Polonya'da şiddet : Polonya hükümeti, kanun neşrederek dini ka YENİ BAB AH ere yapılan zulüm Yunan çeteleri işi azıttı İpsala: 8 (Hususi) — Yunan kömünist çetelerinin münhasıran Yunanistandaki Türklere tatbik ettikleri işkence ve zulümler son günlerde tahammül edilemiyecek hale geldiğinden yurdumuza yapı lan ilticalar da çoğalmaktadır. Dün de Gümülcüneden dört ırk- daşımız daha ölüm tehlikesini gö ze alarak hudutlarımızdan yur- dumuza İltica etmişlerdir. Mülte cilerin anlattıklarına göre; bü- tün mallarını, arazilerini ve hat- tâ ailelerini bile bırakmak mec- buriyetinde kalan ırkdaşlarımızın ana yurda ilticalarının devam e- deceği anlaşılmaktadır. Otomobil kaza- larında ölen vatandaşlar Bursa: 8 (Telefonla) — Son 24 saat içinde şehrimizde iki feci otomobil kazası olmuştur. Bir as keri otomobil Zafer meydanın - dan geçmekte olan 67 yaşında bir ihtiyarı öldürmüştür. İkinci kaza yı da fabrikatör Bürhanettine a- İt hususi otomobili sarhoş bir va ziyette idare eden şoförü Şükrü yapmış, Kahraman alanda bir genci çiğniyerek beynini parçala mak suretile ölümüne sebep ol- muştur. İki şoför de yakalanmış- tır. Amerikada vergi tahsilâtı Vaşington: 8 (A.A.) <Afpo>— Vaşingtondan bildirildiğine göre 30.6.949 da sona eren malli yıl içindeki vergi hasılatı 54 milyar 500 milyon doları bulmuştur. Bu miktar şimdiye kadar elde edi- lenlerin en yükseğidir. Yunan iç harbi Londra: 8 (A.A.) /«Basın - 'Yayın» — Arnavutluk hududu »yakınlarında Grammos dağların- da Yunan ordusunun çetecilere karşı taarruzu devam etmektedir. Irak Amerikadan yardım istiyecek Londra: 8 (A.A.) — Basın - Yayın )— Irak Dışişleri Bakanlı- ğından bildirildiğine göre Irak hükümeti, kalkınma, sıhhat ve e- konomik gelişme işlerinde kulla- nılmak üzere Birleşik Amerika- dan 22 milyon İngiliz lirası tuta- rında yardım istiyecektir. celere taarruz edenler için ağır cezalar koymuştur. Üç sene ha- pisle başlıyan bu tecziye tarzı, idama kadar dayanmaktadır. Böylece Papanın, Katolikleri ko- Mmünistlikten meneden emirlerine karşı ihtiyat tedbirleri alınmış bulunmaktadır. İsrail ve Sovyetler ail hükümeti, Sovyetlerle VK dda gll fıkı bir hale koymak düşüncesin- dedir. Buna sebep Anglosaksor.- ların Arap memleketlerini des- teklemek hususunda karar ver- miş görünmeleridir. Diğer ta- raftan İsrail hükümeti perde ar- kasındaki memleketlerde yaşı; Yahudilerin muhaceret işlerini de Moskova ile görüşmek ve ka bilse halletmek emelindedir. Or- taşark dâvaları, her bakımdan, Doğu - Batı devletlerinin düşün- celerinde birinci plânda gelmek- tedir. DİPLOMAT naatlere veyahut lâdini düşün- Yazan: KADIRCAN Hazreti Ömer öğle namazını kıldırdı. Sonra yemeğini ye - Mek Üzere evine gitti. Abdul - lah onun ardından bir an ay- rılmıyor, yanındakilerin ve-o- 'na yaklaşanların en küçük ha- reketlerini gözden kaçırmıyor- dü, Eve vardıkları zaman karğı karşıya oturdular. Yemeklerini yediler. Abdullah bir aralık ba basına baktı ve: , — İzin verirse ğum bir haberi Dedi. Hazreti Ön gilendiren bir meslex deceğini sandı ve c Seni dinliyorum. Abdullah bin Ömer, ona Ab durrahman bin Ebu Bekir'e na Sil ra neler sana duydu kendisine o ilâ- - Ben, Hürmüzan'ın ger müslüman olduğuna yoru: inanmı « Oğlum, Böyle konuşma!.. Mademki İslârm dinini kabul et tiğine dair ikrarı vardır, inan- mağa mecburuz. Bu. İkrarın Çandan olup olmadığını ancak Ulu Tanrı bilir, Şüphe etmi Subay Londra: 8 (Nafen) — Son ya- pılan temizliklerden sonra Çekos İovakyada subay kıtlığı baş gös- termiş ve komünistler eski ordu- dan kalma bazı subay grupları- ni muhafaza etmek mecburiye- tinde kalmışlardır. Diplomat sı kıntısı çeken Çekoslovakyanın şimdi de subay sıkıntısı çekmiye başlaması üzerine bazı bölgeler- de özel <askeri kamplar» teşkil edilmiş ve buralarda acele olarak er ve subay yetiştirmek işine gi- rişilmiştir. Alman - Çekoslovak hududu üzerinde Cesky Krimlow da kurulan bir talim kampında gayet ağır şartlar altında subay, erbaş ve er yetiştirilmektedir. Bu bölgede Kaplice, Stremlin, Sa- delna ve Lomek kasabaları da tah liye edilmiş, talim bölgesi tel ör- güler ile kapatılmış ve dışarıya kimsenin çıkmaması için gayet glddetli tedbirler alınmıştır. Umu miyetle iyi haber alan kaynaklar Sovyetlerin idaresi altında Çekos lovakyanın yeni bir ordu kurma- BirRusBinbaşı Türkiyeye iltica etti Ankara: 8 (Hususi) — Bura- da çıkan bir gazetenin Erzurum- dan öğrendiğini kaydederek ver- diği bir habere göre; Doğu hu- dut karakollarımızdan birine Ni- kolal Bonderiof adında bir Rus binbaşısı iltica etmiştir. Mülteci binbaşı komünistlerin halka ve komünist olmıyanlara yaptığı zulme dayanamıyarak — kaçtığını söylemiştir. Bununla beraber hâ- dise etrafında sıkı bir ketumiyet muhafaza edildiği de ayni gaze- te tarafından belirtilmektedir. İranda kurula- cak petrol şirketi Tahran: 8 (ALA.) <Afp.> — Bakanlar Kurulu geçen şubatta Parlâmentoda kabul olunan ka- inun hükümlerine göre, İran pet- rollerini işletmek üzere 1 milyar riol sermayeli bir İran şirketinin kurulmasına müsaade etmiştir. “Vampir,, yarın idam edilecek Londra 8 A.A. (Afp.) — Kendisi ne «Vampir» adı verilen John George Haigh adındaki katil ev- velce tesbit olunduğu gibi 10 a- Bustos çarşamba günü idam dilecektir. Gerçekten, Hajgh'in akli duru mu hakkında 3 mütehassıs tara- fından hazırlanan raporu incele- yen İçişleri Bakanı mahkemece verilen kararın değiştirilmesine mahal olmadığı neticesine var - mıştı Haigh Durand Deacon adında- ki dul bir kadını öldürdüğünden dolayı-19 temmuzda, idama mah- küm edilmişti. Tutankamen'in mezarını keşfeden âlim öldü Londra: 8 (ÇA.A.) <United Press) — 1922 tarihinde Mısırda Tutankamen'in mezarını keşfe - den Mısır âlimlerinden profesör Perey Edward Newberry ölmüş- tür. 1929 dan 1933 senesine ka- dar Kahire üniversitesinde Mısır tarihi ve arkeoloji profesörlüğü yapmış olan profesör Newberry M ee Tiraraanaar SHAZKETİ ÖMER KAFLI hakkımız yoktur. — Hürdzan'ın evine girip araştırma yapmak istiyorum'. — Buna izin veremem. Çün- kü sebep yokken hiç kimse bir hıristiyanın hattâ bir Mecusi - nin evine giremez. Bir insanın evi ve haremi Kâbe kadar kut- ludur... — Firuz ve Hufeyne hakkın daki şüphelerimde de haksız mıyım? — Bunu da bilemem, yalnız Ulu Tanrı bilir! — Baba, Abdurrahman bin Ebu Bekir'in gördüğü — Habeş hançeri ya Hürmüzan'da, ya Hufeyne'de yahut — Firuz'dadır. Onu bulup almak gerekmez mi? Hazreti Ömerin kaşları çatıl- dı; Abdullahı sert bakışlarile Süzdü ve adetâ azarladı: Oğlum, Hürmüzan müslü- mandır ve silâh taşıyabilir; Hus feyne misafirdir, rahatsız edil- mez; silâhın Firuz'da olduğu gö rülmeden dâva açılamaz. Abdullah sustu ve artık bu bahsi kapadılar, başka geyler - den konuştular. Hazreti Ömer yemekten son- ra yarım saat kadar dinlendik- seksen yaşında İdi. Tefrika No. 160 ten sonra Medine civarına kon- muş olan kervanları dolaşmak üzere çıktı; Abdullah onun ya- nından ayrılmamağa karar ver- mişti; iki adım gerisinden yürü- yordu. Hazreti Ömer yolda rast ladığı kimselerle selâmlaşıyor - du; bunlar arasında çocuklar, fakirler, hattâ dilenciler vardı; Hazreti Ömer onların hâtırları- ni soruyor; ihtiyaç içinde olan lara Mescide git, beni — bekle, a yardım edilmesi için gı reken ne ise yapacağım; Üzül - me! Diyordu. Bu muhterem hali- fe kendi ailesinin reisi olmak tan ziyade İslâm bayrağının dal galandığı bütün Ülkelerdeki mil yonlarla allenin pek gefkatli re- İsiydi; kendi çocuklarından zi- yade bütün müslümanların b basıydı; o kadar ki, onlar üğ- runa kendi ailesini ve çocukl: rını ihmal ettiği oluyordu. Hazreti Ömer Suriye, İrak, İ- ran, Mısır ve Yemen Ülkelerin- de san'at ve ticaretin Arabistan dan çok ileri olduğunu görmüş ve öğrenmişti. Nitekim Medinı de bile oralardan gelen hür vı Çekos ovakya'da Bu peyk memlekette de yeni bir ordu teşkiline çalışılıyor kıtlığı ya çalıştığını bildirmekte ve di- ğer peyk memleketlerde de bu gi bi hareketlere- girişildiğini ilâve etmektedirler. Diğer taraftan bu bölgede Rus ların da iştirâki ile hakiki mer- milerle manevralar yapıldığı a- çıklanmaktadır. Bu manevralar- dan birinde uçaklar hakiki bom- balar atmışlar ve bunlardan biri infilâk ederek 15 kişinin ölmesi- 'ne gebep olmuştur. Ayni zamanda askeri talim kampında «vazifesini yapmayan- lar> için Kosice'de bir <asker esir kampı> kurulmuştur. Prag: 8 (AP.) — Çek hüküme ti, bugün, Devlet emniyet polisin de vazifelendirilecek mühim mik- tarda kadın polisinin yetiştirildi- ğini açıklamıştı Hükümet bu hususta neşretti- ği tebliğde, kadın polisinin, Sov- yet Rusya, Polonya, Macaristan ve Bulgaristandaki polis teşkilâ- tına müşabih olacağı açıklanmış- tır. Bir kamyon kazasında 3 kişi öldü Kars: 8 (Hususi) — Dün sa- bah elimize gelmekte olan bir yük kamyonu Ladıklar civarında bir köprüden geçerken, köprü çökmüş ve kamyon uçuruma yu- varlanmıştır. Kamyonda bulu - nanlardan Cilavuz köy enstitü- sünden iki talebe ve bir amele ölmüştür. Hâdise etrafında tah- kikata başlanmıştır. Bursada bir maskeli hırsız yakalandı Bursa: 8 (Telefonla) — Bir müddettenberi şehrin muhtelif semtlerinde bir çok evleri soyduk ları halde bir türlü ele geçirilemi yen yüzleri maskeli iki gece hır- Bızından biri dün gece nihayet yakayı ele vermiştir. Adlarının Mehmet Uğuş ve Ahmet Corbacı oldukları tesbit edilen 2 azılı hır Bız dün gece yine maskeli ve Ü- zerlerinde tabanca ve - bıçakları bulunduğu halde Yıldırım mahal lezinde İzmafi Karademir adında bir Vatandaşın evine girerek top ladıkları eşyaları kaçırırlarken ev sahibinin uyanması ve istim- dadı Üzerine Mehmet Uğuş yaka- lanmış, fakat Ahmet kaçmağa tauvaffak olmuştur. Vazife kaça- ğı olduğundan dolayı askeri ma- kamlarca da aranmakta olan Ah met Çorbacının yakalanması için harekete geçilmiştir. Emekli sandığında çalışanlar- dan da vergi kesiliyor Ankara: 8 (Hususi) — Yeni e- mekli sandığı kanununun — yılba- şında mer'iyete geçmesi dolayısi- le yetmiş bin civarında olan e- mekli memurun durumları tesbit edilmektedir. Bunun için geceli gündüzlü çalışmakta, memurlara fazla mesai yaptırılmaktadır. Fakat memurlara verilecek munzam mesai ücretlerinin tedi- yesinde sayıştayla Maliye Bakan 1 arasında bir ihtilâf çıkmıştır. Emekli sandığı kanununun geçi- el bir maddesine göre bu ücretler den hiç bir vergi alınmaması lâ- zım geldiği halde, hazırlanan bor drolarda müvazene ve hava kuv vetleri vergisi kesilmiştir. Bu ge- kilde hareket, memurların gayre- Yumurtaya can... D.P. büyük kongresinde, kongrenin üçte (ki ekseri- yetiyle kabul - edilmediği ileri sürülen bir kârar alın- de: (MiN husumet andı..) C.H.P. İktidarı buna kar- » harekete geçerek bir be- yanname yayınladı. D.P., husumet diye bir şey olmadığını, bunun bir. ikaa sayılabtleceğini ısrarla söyleyip duruyor. C.H.P. husümeti önliye- ceğim diye, başta hükümet, habire uğraşıyor: Seyahat- ler, Ulus gazetesinde D.P. liderlerini yerin dibine ba- tıran yazılar. Öyle anlaşılıyor ki, D.P. nin, olmadığını iddla ettiği husumet, sanki muhakkak Tâzım imiş gibi, galiba ya- ratılmağa çalışılıyor. * Seneryo yazma- ga başlıyan boksör Londra: 8 (Nafen) — Bir va- kitler katır ve at yetiştirmiş olan eski bir profesyonel boksör olan 77 lik Hert Bowman'ın şimdi de film senaryoları yazmıya başla- dığı bildirilmektedir. Bu eski profesyonel Boksörün bilhassa hâtıralarını kaleme al - masına büyük bir ehemmiyet ve- rilmektedir. Bundan 60 sene ev- Vel bütün Londraya korku ve dehşet salmış olan maruf <Jack The Ripper> ile tanışmasından bahseden boksör şimdiye kadar esrarengiz kalmış bir çok yerle- ri açıklıyacağını bildirmişt «Jack The Ripper» isml mev- cut ise de bu adamın kim olduğu bir türlü tesbit edilmemiş ve ken disi 2Fahişeler katili» olarak nam salmış'ır. Amerikada okuma hevesi azalıyor mu ? Şikago: 8 (A.A.) <Afp.> Umum! kütüphanelerin inkişafı hususunda, terbiyecilere bir kon ferans veren Şikago Üniversitesi tektörü «İç sıkıntısından müte- vellit intihara meyletmelerine mâ ni olmak için yaşlıların tahsile tâ bi tutulmaları İasımdır» demle - ir, Demecine devam eden rektör, Gört Amerikalıdan ancak birinin ayda bir kitap okuduğunu söyle- miştir. Batı Almanyaya Marşal yardımı Berlin: 8 (Nafen) — Batı Al- manyanın sanayi sahasında yeni kalkınmalar — yapabilmesi — için Marshall yardım - plânından bu memlekete 35 milyon sterling ve- rilmesi kararlaştırılmıştır. Mm. Velles, öldü Lausanne: 8 (A.A.) <Afp. Birleşik Amerika eski dışişlor Bakanı Summer Welles'in zevce- si bu gün Lausanne'da vefat et- miştir. Madam Welles bir müd- dettenberi bu şehirde ikamet et- mekte idi. Sait Koçak dün Malatyayavardı Malatya: 8 (Hususi) — İstan- bul belediyesi reisi muavinliği: den Malatya valiliğine tâyin edi- len Sait Koçak bugünkü uçak postasile — şehrimize gelmiştir. Kendisi hava alanında kalabalık bir kitle tarafından karşılanmış- tır. Yeni vali, gazetecilere hita- ben, bu güzel şehre geldiğinden bahtiyar olduğunu, makam oda- sının bütün vatandaşlara, bu ara- da her zaman gazetecilere açık tini sarsmıştır. ya köle insanlar iyi kazanç sa, İayan işleri ellerine almış gibiy- diler. Hazreti Ömer her fırsatta müslümanlara: — San'at öğreniniz! Diye nasihat ediyordu. On 5 nedenberi harp için uzak Ülke- lere giden Afapların bir kısmı oralarda kalmışlardı; geri gelen ler yine eski hayatlarına başla- mışlardı; bir çoğu işsiz kalmış - lardı ve hazineden yardım gör- meğe ihtiyacı olanlar çoğalıyor - du, Hazreti Ömer Firuz'un bile bir kaç marifeti olduğunu öğ - renmişti; hattâ birisi bu adamın yel değirmeni bile yaptığını söy lemişti; akar suların pek az ol- duğu bir memlekette yel değir- meni çok lüzumlu bir şeydi. Haz reti r böyle kimselerin de- dir ediyordu v bu - ğerini tak ilişilmem; istemesinde siri vardı. Hazreti Ömer M garısındaki — kervanları yolcularla, tacirlerle lerile konuştu. Bi da t Jine'nin dı- dolaştı; mal sahip nlardan bazı: ları güney doğu yollarına d am edecekler, Mekke'ye hattâ Yemen'e gideceklerdi. Hazreti Ömer gşehire döndüğü sırada —Abdullah bin Abbas'a rastladı; iltifat etti; konuga kö nuşa mescide doğru yürüdüler; biraz sonra tanınmığ kimseler- den bir kaç kişi ile de kargılaş- tı. İkindi vaktı yaklaşıyordu; hep beraber, konuşa konuşa yol larına devam ettiler, RESİMLERİ İstanbul Muallimler Birliği Göztepede 50 kişilik yeni bir Ramo açmıştır. Yukarıdaki resimde Yeni kampta dinlenen muallimler görülmektedir. . Geçenlerde Cannes civarında hay dutlar tarafından soyulan Ağa Han'ın eşini, tahkikata el koyan Polis komiseri ile villasında görüyorsunus. . Danimarkalıların 1500 yıl önce kullanılan gemiler tipinde (Foto: A-P) inga ettikleri bir gemi, Manş'ı 10 yünde aşarak Londraya varmıştır. 50 Danimarkalı gencin çektiği küreklerle hareket eden gemiyi, Taymis nehri kıyılarında binlerce Londralı, olduğu halde karşılamışlardır. ( ellerinde İngiliz ve Danimarka bayrakları Foto: A-P) olduğunu söylemiştir. Medine'de Kâab adında bir a- dam vardı ki, eski kitapları o- kumuştu; ileride olacak hâdise- leri haber vermekle meşhurdu ve söyledikleri çok zaman ha- kikat oluyordu. Bunun için o- na Kâabelihbar diyorlardı. Rivayete göre, Tevrat'ta bir çok mühim hâdiselerin ne za - man olacağı yazılıydı; ancak bu nu herkes anlayamazdı; onları anlamak çetin bir bilmece çöz- mek gibiydi; işte Kâab bu işte gerçekten Üstad sayılıyordu. Hazreti Ömer ve yanındakl: ler mescide yaklaştıkları Bıra- da karşıdan Kâab göründü; sa- kalı bembeyazdı, gözlerinde ze- kâ parıltıları vardı; beyaz bir bornus — giymişti; iğri büğrü bir sopaya dayanarak yürüyor- du. Hazretl Ömer'in yolunu ke- secek gekilde hızlandı ve selâm verdi. Halife onun selâmını al- di ve sordu — Ey Khab, nasılsın? 'y müslümanların - beyi, Allaha çok şükür iyiyim. Çoluğun çocuğun nasıldır Onlar da çok gükür iyidir Kâüab o sırada heyacanlı gö « rünüyordu; mühim bir mes'ele- den bahsetmek istediği anlağı liyordu ve Hazreti Ömer'in yo- lunun üstünde duruyordu. Onun bu hâli halifenin dikkatini çek- ti ve sordu: — Ne haber? Yeni kehanet - lerin var mı? — Ey müslümanların — beyi, benim yaptığım kehanet değil - dir; Ulu Tanrı beni falcılık et - mekten korusun; ben Tanrının Musâ Peygambere — gönderdiği kitaptan size bildiklerimi söyle- rim, Kur'an-ı kerim'de bundan sonra olacaklar bildirildiği gibi Tevrat'ta da bildirilmiştir. Hazreti Ömer bu akıllı, zeki ve zararsız ihtiyarı — severdi; hattâ onunla konuşmaktan zevk duyardı. Gerçekten o zamana kadar bazı vak'aları, olmadan evvel haber vermiş; dedikleri- nin doğru çıktığı görülmüştü. Yeni bir haber mi var? Dedi. Kâab ellerini uğuştura- rak, hazin bir sesle cevap ver- di — Evet, ey müslümanların beyi! — Nedir? Senin hakkında bir haber buldum. Hazreti Ömerin merakı uyan di Söyle, belki o da doğru çı- kar! Ey müslümanların — beyi, bu haber senin için müjde, müs- lümanlar için felâkettir — Benim için felâket, müs- lümanlar için müjde — olmasını dilerim, Senin de müslümanların da detlerini dua etmekteyim, fa kat... Hazreti Ömer sabırsızlanıyor- du — Nedir, hele söyle! r î Ekon omik vaziyet Ticaret Bakanı T.caret ve Eko bula gelecek ve o nü ithalâtçıları, cu genel müdürlerden toplnatılara ehemmiyet ve onomi Bakanı Vedat Dicleli, yarın sabah İstan- gün öğleden sonra ihracatçıları, perşembe gü« uma günü de sanayicileri dinliyecektir. Vekile, bir kısmı refakat edeceğinden İstanbuldakd lmok tedir. Yeni ticaret rejiminin tat- bikine az bir zaman kaldığı gu günlerde en salâhiyetli bir zatın ilgilileri dinlemeğe Fındık sa Almanlara 1000 ton fındık sa- gelişi piyasada iyi tesir yaratmıştır. tışı Çekoslovak anlaşması Çeklerle yapılan ve 1 Temmuz tılmıştır. Fındıkların, Eylül ni-| danberi meriyete girgriş bulunan hayetine kadar yüklenebileceği | yeni anlaşmanın esasları İstan. ve azami satış fiatının tonda| bul Mıntaka Ticaret Müdürlüğle 545 dolar olduğu açıklanmıştır. | ne bildirilmiştir. Tıcaret Ofisi e Ticaret ve Ekonomi Bakanlığı, | Pe Ticaret Ofisi Genel " Müdürlüğü- BORSA nün henliz yeni veçhesini tesbit etmemiş bulunmaktadır. Bu İti-| — Istanbul Borsasının 8/8/049 barla Ofiste hiç bir hareket mü- flatları şahade olunmamaktadır. K S Te Da A Sığır ihracı 52, — Paris 1,02.904 — Cenevre Ekonomi ve Ticaret Bakanlı- | 65.72.10 — Amsterdam — 105.54.64 ğından İzmir İhracatçılar Birll- | — Brüksel 6,3.87 — Prag 560 ğine gelen bir telgraftan anlaşıl- |— stol 1.88.0 — — Lizbon dığına göre, Y istana — yeni- | 11 24.95 den 500 bin dolarlık sığır ve man MK da ihraç edilecektir. Bunun 300 Hahnta Ve ta j bin doları İzmire Ve 200 bin do-| 96 1948 istikrazı 1 95,40 ları da Mersine ayrılmış bulun: 2 ci tertip Milll Müdafaa 3ugg duğu Bi nlığın bu telgrafında el tertip Millt Müda B (Devamı Var) - belirtilmektedir. Cü tertip Mi Müdafı