27 Mayıs 1941 Tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 2

27 Mayıs 1941 tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 2

g 7 Yunan Kralı GIRITTEN NASIL AYRILDI Kahire? 6 A, A: — Röyter sr bildiriyor : Yunanistandaki İngiliz askeri beyetinin Şefi olup Yunar Kralile beraber Gi rid adasından ayrılan Ge neral « Vud ,, Giridinis- #lâsı ve Yunan kralının sergüzeştleri hakkınde şu tafsılâtı vermektedir Mâiyeti, erkânile bera ber bir köyde ikamet eden Kral 20 mayıs saba hı çok erkenden tayyare gürültülerile uyanmıştır Evvelâ bunun geniş mik - yasta bir bombardıman ol- duğu o zannedildi. Fakat kütle balinde cenuba ve cenubu garbiye gelen Al man tayyarelerinden baş: ka ayni zamanda nakliye tayyarelerile kıtaat indiril- mekte idi Paraşütçülerin inişi dört saat sürdü. Paraşütçülerin her indiği yerde şiddetli çarpışmalar vukua gelmiş- tir. Paraşütlerin yi açılmeyor ve Alm kerlerinden bir lk al suretle yere düşerek par- çalanıyorlardı. Her taraf- te boğuşmalar başlamıştı. rate biribirini mekte idi, Bir paraşütçü grubu Kralın 'ikamet eitigi köyün yakınına in - mışıi. Kral ve o maiyetini buradan kaçırmak — için rakbye vasıtaları bulama - dık. Tayyareler çok alçak tan uçuyorlardı. Nihayet ellerimizde taşıyabileceği- k da Kafilede İngiliz Elçisi ile refikası da mevcud idi. Her beş on adımda bir yere yatarak bir dağın te pesine tırmandık. 24 mayıs gecesi kral ile hükümet erkânının &- dadan ayrılması tekarrür ederek hazırlandık. Alman aparaşütçüleri adanın 3000 İtal yen esiri bulunan bir yerini inme seçmişlerdir. beraberlerinde yedek silâh la getirmişler dir. Bir habisbane açıla rak ,mahkümları serbest bırakılmış ve silâhlandın!- mıştır, Fakat bunlar üzer- lerinde habishane gömleği olduğu halde Almanlarda! aldıkları silâhları alman lar aleyhine kullanarak kendilerile , çarpışmışlar- dır Giritli gençlerin Han- yada şiddetli (bombardi- maaolar yapılırken, bomba lardan ölen balıkları top lamak için denize atıldık- larını gördüm. Sayfa— 2— Yunan Kralı | Giritten ayrılmadan ev- vel bir beyanname neşretti Kahire 26 A. A. — Yunan Kralı Corç Girid adasını terketmeden evvel ada halkına hitaben bir yanname neşretmiştir. Krasi bu beyannamesinde diyor ki : “ —- Harekâtı işkâlet memek için adayı terkedi orum. Düsmanın semere siz hücumlarına karşı şe reflerini müdafaa eden bu ada halkından derin bir teessürle ayrılarak davet edildiğim İngiliz toprakla rına muvakkaten gidiyo - rum, Bütün varlığımız! sevgili millet ve vatanımı: zın bizmetine tabsıs ettik. Büyük müttefikimiz İngiliz milletinin sarfottiği gayret lere iştirâk eden Yunan milleti ve bilhassa bu ada halkile müftehirim. Bütün ada halkından milli birliğin o idamesine yardım için sıkı durmala- ını isterim. Zafere ima - nım vardır. Sizler Yunan milletinin son şanlı seddi siniz. Bu öyle bir sed ki Allahın yardımile yıkılmı- yacaktır. Bütün dünya pözlerini size dikmiştir. , Albay Kole BİR iie NE BEYANATTA BULUND Kudüs 26 A.A — Geçen hafta maiyetindeki Çerkes alayile beraber Filistine geçen Suriye'e- ki tanınmış Fransız kuman danlarından (o Albay Kole «Deyli Telgrafegazetesinin muhabirine beyanatta bu: lanarak demiştirki : —: Suriyedeki Başkuman dan Suriyeye her kim teca- vüz ederse etsin, (o müda- faa edeceğini söylemişti. Suriyedeki Fransız arka: daşlar Alman tayyareleri nin İraka geçmek için Su: riye tayyare meydanlarını kullandıklarını (o görünce buna isyan ettiler. Fransa- nın büriyete kavuşması İn- igilterenin zaferine — bağlı: dır. Bu itibarle Suriye tay- yare meydanlarının İngiliz ler tarafında * o bombardı. ma edilmesini otamamile yerinde ve haklı bir hare- ket olarak görmüşlerdir, Albay Kole Filistine geçmek için o maiyetinde bulunanlara biç bir sır ver mediği halde subaylar ve kıtalar kendisile birlikte Filistine geçmişlerdir. SURIYEDE MÜDAFAA DA Vişi 27 Suri: ye ve Lübnan © olisi ile Jandarma kuvvetleri, her ihtimale Karşı derhal sivil müdafaa tertibatını tanzim için emir almışlardır. YENIGÖK Alman Ami- ralı Âmerika- yı tehdit ederken Amerikada İngiltereye; yapılan yardımların hız- landırılması için tedbirler alınıyor Ankara 26 * ( Radyo gazetesi ) — Alman deniz kuvvetleri Başkumandanı Amiral Reyder, Amerika gazete muhabirlerine yep- tığı beyanatta Atlantik va- ziyetinden (o bahsederken, Amerikan gemileri şayet İngiltereye harp levazımı naklederse, Alman deniz- altılarile harp gemilerinin bunları derhal batıracağını ve bu bareketi Almanya - nın bir harp sebebi saya- cuğımı söylemiştir. Vaşington 27 A. A, — Alman Amiralı Reyder A» merikaya karşı tehditler- de bulunurken, Amerika » da İngiltereye yardım için yeni ve mühim tedbirlet alınmaktadır. , Amerika Cümhurreisi Ruzvelt ( haftalardanberi beklenen mühim nutkunu bugün söyliyecektir, Ame rikamu larbe girip girmi yeceğini tayin edecek bu nutkunu hazırlamak için Ruzvelt dün bütün Ogün meşgul olmuştur. Iyi haber alan mehalil şu mülaleada bulunmakta” dır : Amerikanın (emniyeti ancak İngiliz zaferile te - .nin olunabilir. Amerikan askeri ricalinden birçoğu derbal harbe girilmesi ku susunda ısrar eylemekte - dirler, Amerika harbe ar tık okadar yaklaşmış bulu nuyor ki bundalı geri dö nülemez. » AVAM KAMARASIN: DA BUĞÜN HESAP VERİLECEK Londra 26 A. A, Ingiliz Beşvekili o Çörçil Avam Karasının yarınki celsesinde Hud Zzırklısının kaybolması ve Girit mu - harebeleri hukkında iza « hat verecektir SURİYEDEKİ İ IGİLİZ KONSOLOSLARI Kahire 26 A.A, — Su- riyedeki bıgiliz Başkonso- losu dün Beyrutten ayrıl- mıştır. Diğer Konsoloslar da bugün yarın ayrılacak- lardır. o Kudüs Hayfa ve Yafadaki Fransız Konso- losları da kapılarını kapa» © kısa zamanda Filistin topraklarını terke davet edilmişlerdir. Keep m Selim ÇEL C.H.P, DM TAKYA Karar Esas Karar 410 378 Hâkim : Sadık Taşkın 1328 Kâtip : Zeliha Esin İ.D. : Bir seneye ya: kın zamandanberi sebepsiz evini terketmiş ve dönme miş olduğundan ihtar ya pılması talebile 7—2—941 taribli istida ile e nın Sofular slâm mahallesinden Şükür kızı Vatmanın talebi (o üzerine yevmi muayyen için çıkarı lan davetiye müddei aley- hin Suriyede (o bulunduğu ve ikamet yeri de meçhul olduğu beyanile davet kâ- gıdının tebliğ edilememesin- don başi Antakyadı meş 9000 ith rolunan Yenigün gazetesi- nin 15—Mart 941 tarıh 27271 numaralı (o nüshasile ilânen tebliğat (o yapıldığı ve mahkeme divanlanesi- »e de ilân edildiği halde müddei aleyhin gelmediği cevapname de yollamadığı vekilde göndermediği ma- zeretini de bildirmediği ci- hetle tahkikat ve mürafa- anın giyabenjicrasına karar verildikten sonra ilân tari" hinden itibaren (o 15 gün içinde itirazı varsa (oyazi ile kildirmek üzere giyab kararının dahi mezkür ga- zetenin o 21—Nisan—94l tarih — 2758 Oo numaralı nüsha sile ilân edilmiş olup yine gelmediği itirazna- mede yollamadığı anlaşıl- dığından giyabında yapı lan tahkikat ve O mürafaa sonundu :— Oo İarafların 3—11—439 tarihinde evli: lik birliği kütüğe kaydedil diği ve Müddeaaleyh Hüse- yin oğlu Mahmudun zik- rolunan mahallenin 88 ha- nesinde kayıtlı bulunduğu nufus Müdürlüğünür ,dos- i 7—2—941 tarihli .müzekkeresinde bildirilmiş olup dav a c tarafından gösterilen hüvi- yeti zabıtnamede yazılı Ha ci Ahmed ve Mahmut ve tenekeci Abdo yazılı şaha detlerinde bir buçuk sene evvel Antakyadaki İarısı- nın oturduğu ikametgâhını terkederek Suriyeye gitmiş olan müddeaaleyh Hüseyin oğlu Mabmudun şimdiye kadar ikametgâhına 'dön- mediği ve bu surstle 'aile vazifesinin Kendisine tahmil ettiği veğibeleleri ila o et- memek maksıdile müdde: aalyhinmazerelsiz evini terkedib yine makul sebeb olmaksızın aile birliğine dönmediği anla şılmış olduğundan medeni kanunun 132 inci madde sine tevlikan tebliğ tari- hinden ilibaren bir ay zar» fında evine dönmasi Jüzu- munu müddeaaleyhe ibta- rına ve keyfiyetin zikrolu ! ; fis 950 grail ekm 31 VILAYETTEN TATBIK EDM Ticaret V memlekstin 1459 “if kından alâkadar Du ve bu cümle rak Ankara, ista İzmirde ekmeğin ei ma inairildiğini 4 Bu karar Pİ nünden itibaren 7 te daha tatbik (ÖĞ 1 Di eki askeri INGILIZLERİN ESİR DÜ?” Kahire 26 Aİ redilen resmi 7.4 tadır, eye ETİĞİ Meyer Timesin Hits" rilmiştir, SATLIK DEMİ Beyaz Çi p mış üç mağs 1evazamatil& maktadır. şı açıkça © kılındı.