October 19, 1941 Tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 3

October 19, 1941 tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 3

İN n bundan | n ara e , “VZİsi iman- Sin si Ü ve Için yurt- imleri bağl 8 bağlı buyük Mek için ha- ia kuvvetlenme koşmak ja. bu fedakâr. Sa almak Miliğ ei çitie ber N Ünü DU tiye | ola &nj Nip, bine - Ke Yüseti Kah, api, Main; Pon hâki iy Avi ala ramiz. da | Mi ve İllemleket Haberleri Milli Şef Hatayda Bütün Hatay sonsuz bir sevinç içinde çalkanıyor Aziz Milli Şefimizin Ha- tayı şereflendireceği habe ri duyulunca, bütün Hatay yerinden oynamış yıldırım süratile yapılan haberi du yan kadın, erkek, genç, ihtiyar, çocuk bütün halk sokaklara dökülmüştür, Şehir baştavbaşa bay: raklı.rla ve milli renkler- le süslenmiş, her taraf bir çiçek tarlasına dönmüş, bu arada Milli Sefin geçe- ! ceği yollara takı zaferler | kurulmuş, resmi ve husu si binalar donanmıştır. Daha sabahın erken sa atlarından çılgın bir neşe içinde sokaklara dökülen SPOR: Antakya - alk coşkun bir Sel balin- & Milli Şefin şehri şeref- lendirscoği yolları baştan başa doldurmuşlardır. Mili Şefi hamil olan hususi tren bu sabah "saat tam onda Iskenderun ga rına varacak ve istasyon emsalsiz tezahüratla karşılanacaktır. Milli Şef bir müddet Iskenderunda istirahattan sonra öğleğin o şereflendirecek lerdir. Yüce konuğumuz Şere fine bugün Halk Partisi tarafından Halkevi o salo- nunda 200 kişilik bir ziya fet akşam da 25) kişilik bir suvare verilecektir. İskenderun Bugün Gençlik kışlasında karşılaşıyor Bölge futbol lik maçla rının birinci devresi bugün Antakya enderun takımlarının karşılaşmasi- le sona erecektir. Maç genç lik kışlası sahasında yapı- lacak ve İskenderun takımı nın geçen hafta elde etmiş olduğu svantaj itibarile çok heyecanlı olacaktır. Malüm olduğu üzere geçen hafta lisenin sahaya gelmemesi üzerine İskende run hükmen galip şayılmış ve bu suretle de 3 puva kazanıp üstün bir vaziyet temin etmiş bulunuyor. Bugü kü maçın hakem liğini Bölge Asbaşkanı Şükrü Balcı yapacaktır. Beden terbiyesi işleri Beden Terbiyesi Bölge faaliyeti devam etmekte - dir. Bölgenin bu faaliyeti- le mütenasip olarak mer: kez teşkilâtında gösterdiği, a.âkş sayesinde bilhassa mükellefler işi normal yü- rümektedir. Bölge mükel leflere temin olunan örnek elbiseden başka, talim iş- lerinde kullanılmak üzere Umum müdürlükten Böl gemize 20J tüfek gönderilmiştir. Yalnız ka- yışsız olan bu tüfeklereğbir iki güne Kadar kayış takı larak önümüzdeki o hafta mükeleflere tevzi olunacak tır. Diğer taraftan: Mersi- re ısmarlanan kikler İsken deruna gelmiş ve gençle- rin istifadesine terkolun muştur. Bu meyanda spor faa ie dl vü daha liyeti de devam etmekte ve önümüzdeki iki bay - ram için çok faydalı mü- sabakalar tertip (o edilmiş bulunmuktadır Kanunsuz lenmeler ADLIYE VEKÂLETI MÜ HIM BIR TAMIM YAPTI Ankara : Bir çok va- tandaşların muafiyet ve ceza müeyyedeleri varken evlenme aktini yaptırma- yıp birbirile birleşerek karı koca gibi yaşadıkları an laşilmış ve adliye vekil- liği bnaun önüne geçilmesi için ne yapılması gerekti gini Cümburiyet omüddei- umumilerile (o valilerden sormuştu. Dahiliye vekil: liği de yaplıği bir tamimle bu gibi evlenmelerin sıkı takip edilerek yakalanan ei Epa klerden istemiş! vali MİMAR YETİSTİRİ LECEK Ankara 18A, A. — Memlekette arkeolog mi- mar yetiştirmek üzere Gü zel Sanatlar akadenisi üçün cü sınıf talebeleri (o arasın dan 4 kişiyi her sene tef rik ederek “e mimar yetiştirecek Bunlardan ikisi Maarif “Vekâlet tara fından, de Türk Tarih Kurumu tarafından tahsil ettirilecektir. Bu ta- lebeye burs verilecek ve mezun oldukları vakit mes leklerine şgöre lee vazifelerde ça ağ isci Tohumluk işi Hükümet bu işle cid- di surette meşgul Jolmaktadır” tay çiftçilerine tevzi edilmek üzere vilâyetem, rine tahsis, olunan 5200 ton tohumluk buğdaydan mühim bir kısmı İskende: runa gelmiş ve mütebaki- sinin de gelmekte olduğu öğrenilmiştir. Bu tohumluğun hakiki ihtiyaca göre çiftçilere tev zi işi bizzat valimiz; tara- fından kontrol edilmekte- dir. Bu suretle her | türlü muhtemel yolsuzluğun önü ne geçilmiş ve her şeyden önce hakiki ihtiyaç sahip- lerinin tespiti mümkün kı lınmıştır. Valimizin, çiftçi işlerine karşı da gösterdik e bu yerinde ve lüzum- u alâka bilhassa memnu- yi mucip olmuştur. Ekim vaziyeti Havaların müsait gitme si sebebile ekim işleri nor mal seyrini takip etmek - tedir. Geçen halta vedün yağen yağmur çiftçiyi mem nun etmiş ve ekim işleri bollanmıştır- ihraç mellarımı- zın fiatları yük - seliyor Istanbul — Almanya ileson yapilan 10) milyon liralık ticaret anlaşmasın- dan sonra memleketimiz: den Almanyaya ihraç edi lecek maddelerin fiyatla - rında şimdiden bir yükse- liş başlamıştır. Almanya ile iş görecek tüccarlar Al manyaya gönderilecek mal ları depolarda toplamıya başlamışlardır. Bu gidişle fiyatların çok yüseleceği tahmin olunmaktadır. üemli, DMM An) AMERİKA MUKABELE EDECEK Vaşington 18 A. A. — Ayan azasından bir zat gazetecilere atlantik hâdi- sesi hakkında obeyanatta hulunarak demiştir ki : Gemilerimiz hain deniz: altılar tarafından balırıl - maktadır. Biz müdafaa Böl gemize giren danizaltı ve üştü korsanları batıraca gız. » hir give Alman denizal tı gemileri 13 İngiliz gemisi ba tırdılar Berlin 18A.A.— Al man başkumandanlığının bliği: > > Şark o cephesin doğu bölgesinde taarruz plân dairesinde devam etmekte dir. Alman © teyyareleri ormansı ve Moskovada askeri tesislere hücum et mişlerdir. Dün gece Le ningrad ile Moskovaya dâ hücum etmişlerdir. Atlantikte kuvvetli hi: maye altında seyreden ve Şimali Amerikadan Ingil- tereye gelmekte'olan lngi- liz gemileri abluka sahası na girdikten sonra Alman denizaltıarı tarafından ön lenmiştir. Top yekün ola- k 60bin tonilatoluk 15 düşman gemisini batırmış- tır.Bunların içinde,tam yük lü olan 3 petrol gemisi da vardır. Kafileye refakat eden iki müharebe destro- eri da batırılmıştır. Gs: belüttarık önünde devriye gezen bir düşman hücum gemisi bir Alman Denizal tısı tarafından batırılmıştır Perlin 18 A.A— DIN. B. Ajansının askeri kaynak lardan öğrendiğine göre 1 birinci teşrinden 15 birin- ci teşrine kadar Alman deniz kuvvetleri 29 bin tonilatoluk 5 Ingiliz vapu- runu hasara uğratmıştır. 4 bin tonitoluk bir gemiyi batırmıştır. 23 bin tonila toluk 4gemi de basara uğ ratılmıştır. Balıkta 2740 tonilatoluk 16 vapur ba» tırılmıştır. Yine li birinci teşrinden 10 birinci teş" rine kadar Alman hava kuvvetleri 55400 tonila- toluk 16 vapur batırmış ve 11550) tonilatoluk ge- miyi de hasara uğratmış- t ır. FRANSADAKI MAHKE- ME KARARLARI Nevyork 18 A.A. — Burada beyan olunduğuna göre Blum (hükümetinin eski Nazırlarınıu Peten ta rafından tecziye edilmesi ve Uyon mahkemesininde kurularak faliyete girmesi Vişi hükümetinin okendi kabahatlerini yüklenecek adamın ihtiyacı” olduğu nu göstermektedir, Fakat || dünya ( efkârlumumiyesi hiçbir zaman Vişi hükü » metini hak'ı görmiyecek - Fitrelerinizi Hava Kurumuna veriniz admin. 2im le, Ni Düzü Eni