12 Ağustos 1942 Tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1942 tarihli Yenigün (Antakya) Gazetesi Sayfa 1

YENİGİ Ögleden sonra gıkar günlük si DRES * YENIBUN — ANTAKYA — Telefon 79 SAYISI 2 KURUŞTUR yasi halk gazetesi — TESİS TARIHI 1928 YIL 14 SAYI 3157 osta kutusu 24 Çarşamba Abone şarllari: Dahilde yıllığı 5 tirs Yabancı memleketler. B lir» ” ilânların her kelime - sinden 5 kur! 10 kuruştur a vekilleri heyeti iki toplantı yaptı ra Vekilleri Heyeti 0 30 da Başvekâl n reisliğinde toplan Dahiliye Vekili tini tamamen ta de olmadığı idi Ya son verilmiştir. Dumlupınar Mey- ,danmuharebesinin Oinci yıldönümü Bu yıl coşkun tezahüratla ve fevkalade törenle kutlanacak Meclisi, Başvekâlet ve Vekö- Vilâyetimiz adına birer he yet hazır bulnnacak Büyük Millet İetlerle 28 Türk milletinin ında en önemli noktasım teşkil eden 30 Başkumandanlık meydan muhvrebesinin 20 inci yıldönümü bu yıl Dum pinarda emsalsız tezahü- ratla kutlanacaktır, Bu yılki tören için ha programa gö arda meçhul ustos 'u zırlanan bir re, Dumlupın; asker âbidesiniy İ yapılacak törende U ette Başvekil Şük- mıştır. İcra Vekil saat 17 de Büyük Millet Başvekil Şükrü Saracoğlünun plantı yapmıştır. *üntahap İdare clislerile Muh- tarlıklar ın ihyası düşünülüyor ecliş Grupunda dün bu uşmalar oldu Grup Umumi Heyeti hususta nin beyuna Ssvip etmi Ve rüznamede başka zail D toplantı Mısırda iki taraf birbi rine hücuma hazırlanıyor İlk zarbeyi kim indi recek? Londra HA,A.—Misır. da Rommel ve Ohinlek birbirlerine zarbe indirmek için hazıriznmışlardır. Rom mel malzsme ve tank bek- liyordu. Tobruk limanını düzeltmiş ve malzeme al mıştır. İki hasım taraftan acaba hangisinin ilkolarak zarbeyi vuracağı merakla bek'enmektedir. Londra 114.A.— Dün savaş bölgesinde büyük bir hava faaliyeti olmuş- tur. Bir İngiliz o bombırdı man teşekkülü tobruk Ji- mamna hücum ederek a8 keri hedefleri bumbalamış, yangınlar çıkarmıştır. Ve Esirgeme kurumu,' Basın birliği ve diğer müesSsse lerle 28 O Vilâyetimizden Parti ve Umumi Meclis adına altışar kişiden mü: rskep birer heyet hazır bu'unacaktır. Törene saâ 10, 3) da başlanacak ve © gün yurdun her yönün de toplanlantılar yapılarak Millet, Meclisi, Saşvekâlet kâletle-, ordu, ,0cuk 3 Gürde 2000 Yaralı 38 ölü Kargaşalık devam edi yor -Ruzvelt Hint milletine ricada bu lunacak Fombay 12 A.A.— Hin: distan umumi valisi Hintli- lere hitaben neşrettiği bir beyanatta diyor ki: “Kargaşa'ıklar o hükü- meti hedefinden döndüre- mez. Yangın, dâyak, soy- gunculuk ve baltalama, ha reketlerini her ne 'pahası- na olursa olsun tenkil ve nizamı muhafaza edeceğim. Polis ve asker bu hususla kesin emirler almışlır. Bombay 12 A.A.— Bir günlük sükünetten sonra dün her tarafta nümayiş- ler tekrar başlamıştır. Dün kü kargaşalılklarda 13 ki- şi ölmüş, 30 kişi yaralan- mıştır. Karğaşalıkların baş ladığı pazer gününden dün akşama kadar ölenlerin sa yısı 38, yaralananlar da 2000 kişidir. İstokholm 12 A..A,— Haber verildiğine — göre, Amerika Cümhurreisi Ruz velt, yakında Hiat milleti- ne hitaben bir mesaj gönde rerek sivil itaatsizlikten vaz geçmelerini rica edecektir. Gazetecilerimiz Budapeştede Ma- car Başvekili tara fından kabul edildi ti üzerine (o Macaristanda müsofereten bulunan Türk gâzetecilerind ın mürekkep heyet bugün Başvekil Kal lsy tarafından kabul edil. mişlerdir. Bu kabul res: minden sonra Propuganda Nazırı Türk misafirler Şşe- refine bir öğle yemeğiver bugünün önemi belirtilecek tir mişlir. . ARANMA SA ALINANA LAZ; Çiftçi Kardeş lap TE , Hükümete borçlandığın Hububatı bir an önce Ofise teslimi ihmal etme. Bunun için üç gür. müddet kalmıştır Japonya Hindistanın is tiklâlini - isti- yormuş Hindistan ya elbir Jiğile alınacak yahut İngiliz esareti devam Tokyo 11 A.A— Ju. pon hükümeti sözcüsü Hin distan meselesi o hakkında verdiği demeçte şunları söylemiştir. “- -Reslitelere Aldırmı yın İrgilizler, 400 milyon hintlinin halâ esaret altın- da kalacağını umuyor- lar. Hintli Şeflerin tevki fi büyük bir hatadır. Hin distan ya istiklaline derhal nail olacak vöyahut ebedi yen İngiliz boyunduruğun da kalacaktır. Hint liderle rinin hapse tıkılması İn- giliz emperyalizmizin ha- kiki çehresini gösterir. Hindistanın istiklâli an cak bütün Hintlilerin el, birliğile, mezhep ve parti ibtilâtlarını bir tarafa at- mak suretile temin edile- bilir. Hindistana hü- cum için Çun King 12 A.A. —" Çin gazeteleri Japon—Rus münasebetleri (o hakkında şu mütaleada bulunmukta dır: “Japonya (o Hindistana karşı harekete geçmek için tamamile (o hazır değildir. Almanyanın Rusyadaki ha rekâtını dikkatle takip edi yor. Öyle sanılıyor ki, Ak nanlar Slalingradı aldık- tan sonra Japonyada Rus-. yayı arkadan hançerlemek; için ya'kahpecs bir hücum yapacak , yahut hazırlık- larını yaptıktan sonra dip lomâtik bir şantöjia Rus yadan bir şeyler. kopara- ca yi SON D K KA Hindistanda Londra I2A.A.— Bu günkü gazeteler Rus cep- hesindeki harekâtın değiş- tiğini ve Alman'arın yeni bir bücüma başladıklarını yazmaktadır. Hindistanda- ki durumun değişliği göle haberlerden anlaşılıyor.