6 Şubat 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

Şabat 6 O —ZAMAN— Seçim hazırlıkları bitiyor i sahifenden devam Huriye Baha — İzin çatbikatı — derriye dernlerini okutmuz, dere açılan kuralarda ders vermiş, türlü hayıe işlerinde çalışmış, Hi- llizhmerin açtığı kursa/ girerek gönüllü hasta bakner olmuştur. 7 senedir. mekteplerde türkçe bocalığı etmektedir. Halen İstan- bulda / Osmanbeyde otürmaktadır Esma Zihni Naymanın tercümeihali Eama Zihni Nayman 1900de doğmuş- Ja 7 yıl Fransızca müs Fransızca, İngilizce ve yazar, & yildanbe- geçen devreden beri * Adana ,, belediye âram ol Benal Nevzadın tercümei hali Benal Nevzat İzmirlidir. İlk ve orta- tahsillerini İzmirde, Pariste edebiyat tahsil etmiş, va dükten sonra Hilâlahmer, soryal işlere Mebrure Gönencin tercü- mei hali Mebrüre Gönenc tabsilini 1919 'da Arnavutköy kollejini bitirmek- le tamammlamıştır. Bir z hcn kazlisesi - ve Ü kan lizesi di hocalığı etmiştir. Adana belediyesince seçilen ilk kadın şehir medlisi azndır. Şimdi Mersin belediye azasıdır. Sabiha Göçmenin tercümei hali Sabiha Gökçen 1930 da Ber; mada doğmuştur. İstanbul kazmu. alim mektebi ile yöksek muallim ihzari kuminda okumaştur. 12 yıl- dir İzmir kaz. muallim mektebinde Türkân Başbuğun tercüei hali Türkün Başbuğ İstanbul Da- vülfünunu fekefe şübesinden me- zundar. Birçok yerlerde mualli fik etmiştir. Şimdi Boğariçi kiz kırm müdürüdür, 34 yaşında. dir, Fakihenin tercümei hali Fakihe Üayı mün tarih ve coğrafya şabesinden mezundür. 12 yıl Bursada hocalık ştir. Halen Bursa kiz lisesi Mmüdürü, ayaı zamanda tarih ve İstanbul darüllü- coğrafya hocan Meliha Ulaşın tercümeihali Meliha Ulaş İstanbul / Darülfu- yalda Eczurum kiz müsilim mekte- İntihab daireleri değişenler Eskiden mebus bulundukları yerlerden alınıb yine mensub oldukları halk fırkasınca başka intihab dairelerinden saylavlığa Hamzetlikleri vazolunan zevat d şunlardır. Falih Rifki Atay Boludan Ankaraya; Osman Niyazi Buren Bilecikten vay İstanbuldan Boluya; Tahsin Üzer Konyadan Erzuruma; Ta- Jât Onay Çankırıdan 'na; General Hakkı Şinosi Ercu. Tumdan İstanbulaş Nahld Keren Kirklarelinden Kayseriye; - Dr. Ziya Nuri Afyondan Kocseline; Hasan Hayri Tan Edirneden Kacneline, Kâzın Okay Gire: sundan Konyaya, Betim Atalay Aksaraydan Kütahyaya; Yaşar Özoy — Aksaraydan — Manisaya, Hasan Reşidi Tankut - Muşter Maraşa, Dr. Rasim Ferid Talay Hurandan Niğdeye, Şakir Kevebir Edirneden, Yakya Kemal Yoz. gatlan Tekirdağına, Recep Züh- tü Sinoptan Zonguldağa, | binde edebiyat hocahığı, manda başmuavinlik etmiştir Şim- di Samvun liresi edebiyat hoce dır Mihri - Hüseynin tercümeihali Mihri Hüseyin Pektaş 1895 de Joğmuştur, kız kolejinden merun- ve kollejde hocalık etmektedir. Franmzen, İagilirce okur ve ya: Kadıköy fukaraperrer cemiyetinde Hilklihmerin basta - bakteılık ko- landa, Himayei etfalde çal Vilyam Ramzi “Anadolüm eserini Türke Sabihanın tercümei hali Sabiha 19 yıldır. müallimdir. 319 da Üsküdar kır meke debinde ilk tahsilini, 322 de de Ca Glmuallimatta bilâbare Darülfü- riyaziye şübesini pek iyi olar bitirmiştir. Nakış, / riyaziye , kaz müallim mekte- vusllim ve müdür muavinlikler e bulunmuştur. Bugüs ” Tokat arta mektebinde riyaziye hocasıdır. Seniha Hızalın - tercümi hali Senihe Hızal 1918 de Adapa- dlk tabsilini mektebinde yüksek tah- rülfünun fen fakülte 've SİS de mezun olmuştu Darülmuallimat müdürlüğünde, müfettişi olmuştur. Sonra kız müsllim mektebi müdür mua- vinliğinde, — Bursa kiz mektebi müdürlüğünde bulunmuş, Selçuk kız sanat mektebi. Feye ti kar kasım müdürlüklerini de yapmıştır. Dört senedir kendi aç- fağı Şişlide yeni Türkiye mektebini idare etmektedi Şekibe Şekibin hali Şekibe Şekib Burenmın İnegöl 'a tabi. İsayeren köyün. de. çiftliğinde çalışan ve yal diller bilen bir Bayandır. Safi kadının tercümei hi Safi kadın Ankı hiyesinin Kazan köyündedir a malül olmuş bir faskeri beş çocuğu vardır, çif Kendisi tarinsında çı ilesini besler. Aym samanda kö- Yünün muhtarıdır. Avukat Avram Naumun beyannamesi tercümı hüriyet Halk. Firkasi. ikinci seçe menlerine Bitab ve tek Sahte para Kalp bir 10 kuruşluk daha yakaâlandı işlide Osmanbeyde oturan ve muslukculük eden Ösep isminde bir Ermeni, köprü vapur iskelesinde bilet almakta iken verdiği paraların içinde bir on kuruşluk kişe memuru- 'nun nazarı dikkatini celbetmiş ve biraz fazlaca dikkat edince, bu . paranın kalp - olduğunu görmüştür. Kişe memuru Ose. pi, hemen oradan çağırdığı bir polis memuruna teslim et- miştir, Polis, Ösebi, karakola gö- türmüş. bu on kuruşluğu ne- veden aldığını kendisine sor- muştur. Ösep, paranın ufak olması dolayısile nereden al- dığını hatırlayamadığını söyle- Zabıta, Ösebi ikametgâh ve teminata” rabtettikten — sonra verbest birakmıştır. Evrakını mahkemeye vere- cektir. Nazarı dikkate : Artistlerden —bir — kısmının gripten hastalanması sebebiyle operet temsillerine birkaç gün devam edilemiyeceği ilan olunur. Tepebaşında yarın akşamdan itibaren : Unutulan adam - H ömeani,, serlevhanı altında göndere diğfi beyanaamede ezcümle diyor kir “İster azlıklara, ivter memler ketin yeğüne çokluğu ve en bü- yük istinatgühi olan Türklere men- Budünün siyasâl hayatında gö- nüllere ümld bu tarihi merhalede siz ikinci münte- riblerin kurşanna çıkarı İster Türk ter Müsevi, Rum / veya Ermeni bir yurtdaşın bu. toprağa gerek dili ve kültüriyle, gerek T olan bağlılığı derecesiyle tartılarak inde ve artık. Türklük inda ilmt ve fikrl ve saylar a hiçbir yabancı hisse kapılmı- 'yarak takdir. edileceğinde zerrece göphem yoktur. Ben, birçoklarınızın / tanıdı bildiği eski vum. Beni/ bilenlerinizin - derhal kabul edeceği ve bilmiyenlerimi zin sorub . öğrenebileceği - bir besizliğim ve bir merti nelerce arkamda vük etmiş, Si meserret ve elemden hoplamış, hep sirinle beraber yürümüş balir bir. Türk sıfatiyle sizden yine size, memleketinize hizmet etmek fikir ve azmiyle beni İstan- bul müstakil « intihab etmenizi teklif yorum.,, Doktor Taptasın beyanatı Mustakil mamzet Yunanistanda memnu- niyet Atina 5 (Hasust) — Bü gük Millet Meclisinde bir Rum mebusu bulunması hak- kında Türkiye hükümetince verilen kararı “Estiya" ga- zetesi alkışlamaktadır. Namzad Jistelerindeki iki yanlış İstonbal $ ÇAL A) — Dün akşamı garetelere verilen C. HL F. gelen bu yanlışlıklardan dolayı — özür - dilerken gu evretle tashibi de bir vazife eddediyoruz. 1 — Kirşehir saylav namzedi. görteriles B. Ahmed Sey- 'öz »di Mehmeddir. #eddini Bu defa mebus olamıyanlar.. Halk Firkasınin . yeni name zed Tistesinde İsimieri bulunmaz 2 Alâettin Cemil Ahdülleedir — Maraş, Erzurum, 5 Bekir Karı med. Çorum, & Cafer hir, 77 Celâl Nuri Tekirdağ, 8 Fuad Şahin Aydın, 9” Hakkı dar Antalya, 14 İbrahim Alânt- n Şinob, DS lbrahim” Vi esir, 16 Mahmud - Rasim Tekirdeğı, 17 Müzafler Balikir 18 Muürlihittin Abdullah Ankara 19 Narifi Şerif Antalye, 20 Per- tev Balıkesir, 21 Refik Kastar monl, 22 Refik Konya, 28 Reşid: Saftet Kosaeli, 24 Riza 30 Şerket Ordu, şim Mulatya, 32 Vi 35 Vaafi Bahkı A bir cerh Eski gözağrısını baş- kası ile görünce.. Kumkapıda oturan terzi S bir müddettenberi konuş tuğu Despina ile birlikte ev- velki gece Kumkapıda saraç Hölakenballçilkdrü targenl tedirler. Bu sırada fena bir tesadüf, her iki gencin karşısına kun: düraci Yörgi isminde birini çıkarmıştır. Konduracı ” Yorgi, Despinanın eski konuştuğu bir gahıstır. Kunduracı Yorgi, ağrısını böyle başkasile görün- ce asabileşmiş ve üzerinde bu- lundurduğu bir bıçakla Sava, nn üzerine atılmıştır. $ bunu müteakipte kaçmak istemiştir. Fakat bir taraftan Sava istimdadı, diğer - taraftan da Despinanın feryadı z disler gelmiş, Yorgiyi yakala. anışlardı AU Yorgi, bıçağını polise teslim etmiş ve yaptığı işi de itiraf eylemiştir. Memurlar, Yorgiyi karakolu götürmüşler, Savayı da tedavi altına almışlardır. — Tahkikat ilerlemektedir. Türklüğü tahkir davası ! Türklüğü tahkir suçundan dolayı aleyhine ikame edilen dava ile üçüncü ceza mahke- sinde muhakeme edilmekte olan sigorta şirketi direktörlerinden B. Piyosun davasının rüyetine bu sabah devam edileceki Bugünkü muhakeme ci sinde, geçen celsede. evrakı motaleaya almış olan Müddei- umumi muavini mtüalcasını serd edecektir. Müddeltmüminin — iddiasını müteakib de M. Piyosun vekil leri / müdafaalarını — yapacak- lardır. Takas suüstimali Takas suüstimali” tahikaktı bitirilmek üzerededir. Evrak hazırlanmış ve mazbata yapıl- Evrak evvelâ gümrük müdürlüğüne verilecek ve ba- dehu ihtisas mahkemesine gön. derilecektir. Beyaz peynir zeytinyağını Ezarak sabahlayin çocuklarınıza Yedirirseniz az zaman zar- fında bu nefis ve leziz gıda ile çocuklarınız hayat bulur- lar. gnnn Barnme ormn can amanın takvimi — çŞ ——— Sabık | B Si : Çiindi ikçam Yafaı | nk.ım Yafar| DHE HH Bugünkü hava Yeşilköy Hava merkezinden aldığımız malümata göre, dün hava tazyıkı 761 mülmetre, n fezla sıcaklık 6 ve en az sıcaklık nakış 2 derece - idi, Rüzgâr kıbleden esmiş ve yaz ğan' yağaurun mikdarı 45 iilimetreyi bolmuştur. Bugün hava tamamiyl geçecek - yağış | ka- ihtimali pi adır. Ukta eldiye neler yapacak Uşak 4 — Dün dağılan Bi lediye meclisi bir yıllık çalışma programını tasvib ettikten sor Ta gelecek dört yıllık çalışma Kiçeramına girecek maddeleri çararlaştırmıştır. Programda elektrik, fenni yczbaha, sular memleketi ağaçı ırma, çiçeklendirme, yolla: alaba (l yeni bar n.ıî.în,. binasının yaptırılmas Birkadına araba çarptı Unkapanında Keserciler so- kağında oturan Bayan Mira, dün Cibalinden geçmekte iken Bekir isminde bir arabacının şından ağır lanmıştır. Vakaya el koyan polis me- murları, Bayan Mirayı Balat Müsevi hastahanesine - kaldır- mışlardır. Arabacı Bekir yakalanmış, sorguya çekilmiştir. gürette yara- “Yangın Kurtuluşta Feriköy cadde. sinde Madam Araksinin evi- 'nin alt katında bir odada yan- makta olan sobadan. sıçriyan kıvılcımlarla — yangın çıkmış, ine mey- dan verilmeden derhal yetişen tarafından — söndürül- Haltevinden: lentit et rnlite) hak- kında bir. konferana verilecek ve çerinin - kontrandüsü yap Deniz yolları İŞLETMESİ Atenteleri: Karalı TEVREZ Si Maner di aa Hi T TU eama Ayvalık Yolu BANDIRMA vapuru 6 Şubat ÇARŞAMBA günü saat 19 da Ayvalığa kadar, (592 Beşiktaş icra dairesinden : Mahcuz olub paraya çevril mesi kararlaştırılan bir. aded ufak aynalı konsol, bir aded Orta masası ve bir aded aynal konsol ve bir aded iki kişilik demir karyola ve iki aded bi yük resim levhası ve bir aded büyük dıvar saatinin dellliye ve ihale pul resimleri müşte- risine aid olmak üzere 9-2-935 Cumartesi günü saat 13'den 15 € kadar Beyoğlu Kalyoncu kulluk caddesinde 198 No, önünde — satılacağından — talib olanların o gün ve o santte hazır bulunacak olan memuri: ne müracaatları ilân olunur. (7785) Vapurculu 'TÜRK ANONİM ŞİRI İstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 229 Bartın Şi * "Çarşamba Bit Tit kalkarak (Erej Trabzon yolu Tarı — 7 Şibat Perşembe $'i ©| İata rıtımından kalkacak, Ahmed . Süreyya — tarafından — Tophanede - Kadirler” yokuşu Ekmekçibaşı mahallesi” cami sokak 2 No:lü hanede iken ikametgâhı meçhuliyeti hazebi- le ilânen vaki tebligat üzerine muayyen günde müddejal Mürvet mahkemeye gelmedi.. ğinden — gıyabında münakmeye başlanarak- tahkikat zabıtaa- mesi kıraat vedavacı isticvab olunmuş işbu muameleden ba: hisle gıyab kararının on beş gün müddetle ilânen tebliğine — karar verilmiş ve bir nüshası mahkeme divanhanesine talik kalınmış olduğun tesi gününden Salt günü saat 13,30 da Yer sostahanede İstanbul Asliye mah — kemesi Altıncı Hukuk- düi de heyeti hâkime huzuruna gelmediği takdirde gıyabında muhakemenin intaç edleceği tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. — (7778) Fatih Sulh Üçüncü Hukuk Hakimliğinden : Guraba hastahanesinde Ağus- tos ve Eylül 934 aylarında ölen Hacı Yakub Osman Bile- İstanbui: Salih Harun, Si Meci Yakub — İsmail salih Ömer, İne- bolu: Terekelerine mahkeme. mizce vaziyet edilmiş o'duğun- dan tarihi ilândan itibaren ala- cak ve borçluların bir ay ve iddiayı veraset edenlerin üç ay zarfında mahkemeye müra. caatı lüzumu beyan ve bu müddet zarfında müracaat ol- madığı takdirde tereke meba- liğinin hazineye devredileceği ilân olunur. LI Mudanya yarısı alınmak üzere ; Bir yolcudan Seyriseri, birinci ve - O . üncü sınıfta olan eşyaların tonundan B İki vagonla taşmacak uzun imlerin tonundan Ağır cisimlerin tonundan İki vagonla taşınacak ağır ve uzun cinitlerin tonundan Bir vagon içinde laşımacak Gtomobif Ve erüsalnin tonunidan İki vegon. içinde Üyentik etomobil ve emdalinin tonundan Fazla malümat istasyonlardan Devlet Demiryolları İlânları — | * | Bursa yolu ucuzlatıldı. Tenzilât 15 Şubat 1935 den başlıyacaktır. Mudanya » Bursa mesafesi için çocuklardan T 20 D 4030 210 (Asgari $ ton ücreti alınır) 294 (Üç tondan fazla olanlar) 420 (Asgari 5 ton ücreti alınır) 294 (Asgari 3 ton ücreti alınır) 420 (Asgari $ ton ücreti alınır) KN n aati sorulmal (497)