28 Şubat 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

28 Şubat 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

İngiltere dış Bakanının seyahatı Almanya andlaşma- yı kabul edecekmi? Sir Con Simonun Moskovaya gidib gitmiyeceği ancak Berlin mülâkatından sonra anlaşılacacak Z7 (AA.) — İngilir Hariciye Nazırı Sir Con Simon Berline gitmeden vel 28 hhıltı Parise gelecek ve B. ivale mülâki olacaktır. Fran- #ız hükümeti daha ziyade ııırk gayri siyasi bir konferana ver- mek üzere, Pariste bulunacak olan Sir Joha Simonun gelecek hafta zar F B Berlini zi- yaretinden Alman nnn 'i baberdar etmek üzere Londrs 'ya dönecektir. Diğer taraftan B. Eden de Moskovaya giderek, Sir John Simonun / vürudundan / evvel, ihzari / görüşmelerde / bulun gz kebinsei, aa Hai Rüde cek karşılıkla meşgul olacaktır. Con Simon Parise gidiyor Londra 27 (ALA.)— İ Hti laimee gağı tahmin edilmektedir. Moskova seyahati Londra 24 (A A) — Havas ajaman arababirinden : eeei L Ti X li - Rux müzakerelerinin ancak mektedir. iman Geriçi aamlarıadası | ei Bakanı ahnacak malümattan " sanra, veğininl SR LA ST ol Cet Ud ati için müsai ima- mlek Özere” yarın AT Vi mekir. D verlek üeü yana' Pi İer taraftan, Sir John Si oun gelecek hafta Berline ha- zeket'le oraya Narta Gama doğru müvasalât edeceği te Sin edilmektedir. Paris 27 (A.A.) Ekodö Pa- vinin Londra muhabiri, yarın M.Yevtiç beyan- name neşretti sahifeden devam İngiliz sefaret- hanesinde yiyecek ve - orada Fransiz diş işleri bakanı B. Pierre Lavala mülâki olacaktır. Barem kanunun- da tadilât 1 nci sahifeden devam cek ve ufak memuriyet Trnci dereceden başlıyacaktı Bu süretle 19 uncu derecer Gevletin cevher ve mahiyeti dabili slusal hayatın dokunlmaz prensip- derfi edecek bir yer memurlar bulunduk. lerecede senelerce birakilenı: ; bunlarında terfileri temin deric Beynanamede daha sonra şün- dar söyleniyor: *Eski siyasal fırkaları deş kilâtları bozulmuş ve matakacı gina ceki siyasal fırkalar. umuml hayatın kusursuz terakkisii artık temin edemezler. Yardun bütün yaratici küvretlerini ulusal ham. dede bir araya getirmek istiyorur., Vilâyetlerin geniş muhtariyet ve ademi merkeziyet eenu Ürerine tensiki devlet teşkilâtinin, Bötün sınıflarının inkişaşına Patrikhanede bir iskemle kavgası 1 inci sahifeden devam Beyanname, genç kıralıin dar mevklini alabilmesi için dak gekküi ölmesi Teabetiğinden bir elrapolidin Şıkarılmam mevmuu 've İayamet'de "basun e kopmuşturı iki günkü içtimada ekseri- “yet İmror “metropolidi incelisten çikarmak irtemişt Yakovor kendisinin diğerleri gibi hayali metropolid olmadığını, im- ü giki Ramlerın otorduğu olidi - olduğu herkesten ba lüyik bulunduğunu söylemiş ve buna mugayir olarak verilecek her li bir karar dinlemiyeceğini Ve Sedlen azrimeyem ee yan etmiştir. Yakorosün bu eözleri ölğer elierin ye ölmuş ve karmılıkiı 'giddeti kaşalı ümler başl üzerine E; erfikan talal eöleeektir. Tramvay şirketinin Belçikadan gelen murahhasları M Ronge ve Brosenile Nafin Benzer yeni bir. mükavele yapı: dacaktır. Bu mükavelede İstaobul halkı ni bütün ihtiyaçları gören Patrik Fotlos kendi Adamlarından olan Beyoğlu bilise- leri despotunu ikma ederek mec- Tlsten Bünün ayrilmasını temin bu iskemle kavganma | Seyahat ve ziyaretler bitti Avusturya Bakanları geri dönüyorlar — , Tuna misakına Habsburgların tahta dönmesini meneden bir madde konacak marüz kalacağı ihsas edilmek- tedir. Londra 27 (ALA.) — Avus- turya başvekili ile hariciye na- zarı dün saat 16,30 da hareket etmişlerdir. Tuna misakına bir madde ilâve olunacak Londra 27 (A. A.)— Avus- turya - Başvekili Sehusehnigg, Londra'dan — müfarakatından evvel, İtalyan sefiri Grandi ile uzun bir mülâkatta bulunmuş- Şuşnig'ın beyanatı Landra 27 (A.A.) — Avus- turya Hariciye Nazırı B. Bere ger Waldenegg, Matin muha- tur, Avustürya nazırlarının ha aha | çe yine orta avrupa' reketi esnasında, herhangi bir | ve Bd l hadiseye meydan / vermemek | Bömik kallı HS Biz, yalnız ökonomil için mübim emmiyet tedbirleri alınmıştır. Nazırlar, Polonya'ya çıktıktan sonra Bâlle Viyana ekspresine binmişlerdir. H ketten sonra salâhiyattar ma- hafillerce, — Tuna — misakma, Hababurg - benedanının tahta avdetini meneden bir. madde manlarıyız. Londra hükümetine Taiyota el Hi miş sldek, Buna mükabil, gazeteciler tarafından sorulan bir suale cevaben B. Sehürehnigg, bu eniden tesisi " icabeden ülnearin Boi lepen l vekllr andi #asiyet hükümatinin hati muhalefotine İ olduğunu beyan etmiştir. Hind Prensleri verilen hakların geri alınmasına yardım ediyorlar Çorçil tekrar canlandı isede avam kamarası onun teklifini reddetti Londra 27 (A A.) — Mü- karşı prenslerin itiranı neden him değişiklikler yapılmadığı | ibaret olduğunu izah etmiştir. takdirde yeni temel yasasını | Ezelmle Hindistan - valü umu- reddetmek bakkında — geçen | misine temel yasası ahkâmını Pazartesi günü — Hindistan | bilâmüddet tecil etmek hakkı- u veren nokta, itizarı mucib olmaktadır. Zira, bu takdirde Hind devletleri tal umuminin bükmü i ceklerdir ki, bu devletler böy- le bir. ihtimali kabul edeme. mektedirler. Prensler, temel yasası ah kâmı tecif edildiği takdirde, Hindistan federasyonuna tevdi ettikleri salâhiyetlerin - kendi. lerine iadesini istiyorlar. Diğer taraftan, halihazırda teklif edilen şekilde Hindistan nazırı ile umuml valinin - oto- ritesini de kabul etmeye mü- temayil değillerdir. Yeni Delhi 27 (A. A.)—Ka- 'nun barici meşhur bir fesader olan fakir Allinger, başına 400 taraftar - topliyarak — Malkent mıntakasında, şimali garbi hu- dudünda karışıklıklar çıkar- mıştır. Allingar, köyleri tehdid et- mektedir. Kendisine bir fer cı daha iltihak etmiştir. Hükümet, bunlara karşı kuv- vet sevketmiş ve adamlarından 23 kadarını telef edib, yahud- ki yaraladıktan sonra geri ka- danlarını püskürtmüştür. Hükümet — askerlerinden bir tek kişi ölmüş, iki kişide ya prentler kamarasında verilmiş olan karar, hükümet siyasa: na karşı muhafazakâr muha- leleti canlandırmıştır. Dün akşam B. Vinston Çör- gl yasa Jüyihası” hakkında müzakerede bulunan kom'tenin toplantısına müdahale ederek, bunun dağılmasım ister Mumaileyh, hükümeti P: lerin tavır ve bareketleri hak- kında yanlış tenvir etmiş ol- makla ve onları yasaya, *ar görteriniş bulastmakla itü- ham ve tenkid etmiştir. B. Çörçil, Hindistan'ın İn- giliz hakimiyeti altında “bulu- nan kıtalarındaki / mühalefeti bertaraf etmek mümkün isede müstakil tanılan ve şu halde Hind ittihadından hariç tutul- maları “İktiza eden prenslerin muhalefeti kolay kolay izale 'nın esat gayelerinden birinin hasıl olamıyacağınıgifade etmiş- tir, Hindistan nazırı Sir Samuel Hoare, uzun bir. beyanat ile iddinlarını reddet- miştir. Sir Samucl, prenslerin eklenilmiyen bir hâdise olduğunu söylemiş ve prene- Terle mühtelifünfik olan nokta- Jarın yasayı tanzime saik olan gans prensipler olmayıb, Üze- S sallerden! ga ada İİngiltere bankasının bir İaamnallü bbür etalştir. muhafızı öldürüldü Londra 27 (A.A.) — Avam kamasası, B. Churuehill'in hü- kümetine Hindistan politikası aleyhindeki tekdifini 89 reye karşı 383 rey ile reddetmiştir. Bombay 27 (A.A.) — Prene ler kamarasının mühim erkâ- iri, Reuyter ajansı İngiltere hüküme- tinin temel yasası tanlağına Londra 27 (A. A.) — İngil- bankasının nabetçi neferi Belki bir asırç 'eden bir ananeye göre, İngil- bankası asker tatafından muhafaza edilmektedir. Bir Fransız mecmuasının yurdu- muz hakkındaki değerli yazıları “Vu, mecmuasında General İsmet İnönünün im bir makalesi ile Fransız meb'us ve muharrirlerinin inkılâbımızı öven yazıları var Paris 27(A. A.) — Anadolu sının husus? muhabiri diriyor. Evrensel değeriyle tanınmış olan haftalık (Vu) mecmuası, bugün çıkan sayısını baştam yeni Türkiyeye tahsis et- miştir. Buda Başbakan İsmet İnönünün bir yazısı vardır. Ebemmiyetli olan bu - yazıyı 'a düşünüşü mü, — yoksa geçirilen ciddi, fakat muvak- kat bir bubranmı? Ben bü — ikinci ihtimale inanmak — istiyorum. — Büyük mesele ve esas meselâ millet- lerin birbirlerine saldırış fik. rinden vaz geçmeleri, Briand. Kelloğ . misakındaki eski ve ana maksadın ameli bir suret. aynen aşağıda bildiriyorum. — | te temin olunmasıdır. Ayrıca, Fransız mebusların- | — Bu ameli ter dan Roustan ve meşhur Fransız| ve dünyanın muharrirlerinden Boblon, Ra- vaj. Lökaş, Denni, Laprat, Rö- ne Marşan” gibi. şahsiyetlerin de yurdamaz. ve- inlalâbımız hakkında çok değerli yazıları bulunmaktadır. Geçenlerde Sorbon'da yeni Türkiye bakkında bir konfe. rans vermiş olan bayan Van den Bergh de Türk kadını hak: kında bir yazı yazmıştır. Mecmua, yurdumuzu. ve in- kilâbımızı canlandıran bol ve çok güzel resimlerle — sünlen- aiştir. Bu mecmuada çıkan Başba- kan İsmet İnönü'nün yazısı 'aynen şöyledir *Avrupa ciddi bir — siyasi buhran geçiriyor. Büyük barb sonundanberi açılan sulh ve uluslar arası- birlikte çalışma fikirleri bu son senelerde te melinden sarsılmış görünmek- tedir. Her tarafta bu fikirle- rin nazariyattan — ibaret ve asıl emniyetin silâhta ve itti- fakta olduğu zanları yenidem canlanmıştır. Bu, insanların geniş mikyas- Yüksek sıhhat şurası içtimaları 27 (Telefonla) — Yüksek sıhhat şurasının içtima- in “dün,, de devam edilmiştir. Bu içtimada rontgen kanun lâyiha ve talimatnameleri, laboratuvarlar işi ve gaz mas- keleri ve teferruatı hakkında müzakeratta bulunulmuştur. Moskovada feci bir infilak Moskova 27(A.A.) — Bir kurşun kalemi fabrikasındaki gerinde berhangi bir devlet kendini her kayıttan azada sa- nırsa, her tarafta birbirine em- niyetsizlik ve her tarafta ge- Tecekten — endişe — uyanacak 've yayılacal Türkiye on seneden fazla komşulariyle anlaşmak için ve eski — düşmanlıkları zihinlerde yenmek için çalışıyor. Elde ettiğiz neticeler, çok müsbet ve çak mühimdir. Hat- tâ bizim polilikamızda birbir- leriyle düşman olduklarını zan- neden diğer bazı milletleri teş- vik edecek güzel örnekler var- dır. Türkiye kendi. emniyeti için çok hassastır. Bu endişe- zini maddi tedbirlerin yanında bilhassa kendi iyi niyetini göse termek süretiyle iyi/ niyetleri. ni sempatisini toplamakla te- min etmeye çalışıyor. Uluslar cemiyeti mühim bir mücssesedir. Bu müessesenin doğru ve haklı bir yolda kuv- vetli ve ameli tesirli yüksek vir varlık haline çıkmasına çı hışalım. Endişelerin ve dertle rin çoğu bafifler.,, Yeni meclis ya- rın açılacak I inci sahifeden devam infilak, 29 kişinin ölümüne | encümenlerin intihabı ile meş tebeb olmuştur. İnfilâktan son- | gul olacaktır. v va çıkan yangını bastırmak 4, için şehrin bütün itfaiye kuv- Ü vetleri çalışmaktadır. İafilak | Şehrimizdeki meb'uslar ve yangın kurbanlarının aile- gittiler sine yardımda bulunmak mak- aadiyle bir komisyon - teşkil Beşinci kurultaya saylav se- çilen ve şehrimizde bulunan edilmiştir. meb'uslardan büyük bir kısmı Ziraat bütçesi tetl edildi Aoküra 27 (Telefonla) — | etaen Cevveke - gitmişlerd. Geri kalan bazı meb'uslarda bugünkü trenle gideceklerdir. Bu meyanda Şehir Meçlisi Ziraat Vekilinin Başkanlığı al- 'tında bugün Ziraat Vekâletin- tinde toplanan bir komisyon ziraat bütçesi üzerinde tetkikat yapııştır. Bir tavzih Ankara 27 (A. A) — Da- biliye Vekâleti matbuat umum müdürlüğünden bil ından iken Saylav seçlen- lerden henüz şehrimizde bu- Tunanlar dün akşam Anlaraya hareket etmişleri Ankaraya giden mebusların çokluğu yüzünden dür mutad Matbuat umum seferlerden başka sast 15 de günce gözden geçirilerek oy- | Ankaray bir tren da- nanması siyasal ve soysal se- | ha tahrik edilmiştir. beblerden dolayı münasib gö rülmiyen piyesler — hakkında İstanbul / gazetelerinde çikan haberlerin yanlış olduğu gö- B. Kenat Saylavlığa seçiler. İstanbul Müddeiumümisi B Kenanda, Tülmektedir. Nitekim “Namık | dün gerek adliye gerek zabıta Kemal'in “Vatan,, piyesinden | memurlarına bir veda tamimi “Padişahım çok yaşa,, , "Os- | göndermiştir. maaakılar,, gibi uluzal” kültüre | — B. Kenan, din akşam vazi- uymiyan. kelimeler çıkarıldık- | fesinden ayrılmış bulunmakta- tan sonra oynanmasına müsa- | dır. Bugün Akaraya bareket ade verilmiştir. edecektir. SAA