March 11, 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

March 11, 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

—LAMAN— Mart 11 kında malümat vermenizi yorum. Cevabımız inkü meml lanci arrında yor. Daha önce 'üzerinde bulunduk” lüzüm gi yor. Ayrupa ölimleri. içinde örk o bakımından. İslâv. tanıyanlar 4 onların önceden Monge Mdan Sldaklarını söyliyenler varı larınAtti'&yı tekibet- 4 karafından perişan edilmişle birleşerek İstan: tmişler ve ancak 'çarafından Kör etmişti: İagiliz müverrihlerinden biri bu münezebetle “der ki:. “Türklerin asları hiçbir. veçhile medeniyet kargı bir derbe teşkil etmiyordu!, Bu'garlar, Törk bakimiyeti al düşmanlık yüzün- kendi. dindaşları kargı Osmanlı devlet Berlin muabedesi ” Bulgarl muhtariyetini temin etti. 1885 te Rümeli Yeramesi Sirpi şördüğü için iki taral A eksandr. 1886 da yak Rusyaya düisede Ki mektup yüzünde hünü kaybeder edildi. Bunun üzerine 1506 'da Yunanistan, Sırbist ile birlikte Türkiye ye ke deşti ve bu süretle Balkan yukubuldu. Osmanlı devleti ve Bulgarlar Bulgarlar bu 100,000 maktül vermiş, 40 milyon Sterlin borea girmiş ve bun başka Balkanlarda yalmır kalmışlardır. Umumt Ha Baulgarlar bir aralık bitaraf kal- amış. 1910 ilkteşrininde - Serş harp iân etmişti. 1918 de Alman- Jarın yaptıkları büyük tasrrurun mmuvaffakiyetsizliği Bulgarları sare- Yeni neşriyat Poliklinik — Siyasal bilgiler bir tıp mecmuası Kiymetil mıştış. Makalelerinin heyeti umu- miyesi doktorları alâkada: cek mahiyette olmakla ber meselâ doktor (Kadri Re (Meme çocuklarındaki Spasme istifade ile okuyacağı yazılar. dandır. Keza doktor (Ethem vak'ası) unvanlı makalesi de pek çok okuyucuyu / alâkadar edebilir. Zamanın moda olan mühim hastalıkları malüm olduğu üze. POLİSTE Dün iki küçük yangın çıktı Dün Mahmutpaşada 15 nu- maralı sütcü Lambonun dük- kânından bir yanğın çıkmışı 'da etraftan yetişen bekçil tarafından büyümeden söndü- rülmüştür. Yangının hava gazından çık- tağı anlaşılmıştır. Şehreminindeki yangın Dün saat 14,30 raddelerin: de Arpa emini Edat sokağında sigortasır 9 numaralı ahşap hanede müsteciren ikamet eden Bayan Fatma çamaşır. yıkaı gı sırada ocaktan bir ateş par- ça irak - çamaşırların yanmasına sebep olmuş fakat ateş söndürülmüştür. Su attığı için Beykoz deri fabrikasında amele olarak çalışan Fethi dün işile meşgul iken arkadaşı Hü- seyin Fethinin yüzüne atnış Bundan fena halde kızan Bethi arkadaşını elindel kazımağa mahsus bıçakla ya- ralamıştır. Bu öfkeli carih ya- kalanarak hakkında tahkikata başlanmıştır. letin her üçünün de hemen her gün doktor olmuyanlar arasın- dada bahsi geçer durur. Hele geker hastalığı en çok meba- hise mevzuu teşkil eden ha r. O cihetle bu it bir makaleyi herkes istifade ile okuyabilir. Bu makalenin meselâ siçra) w lilerin diyabetten ölmele: tikçe azalmnıştır. Diyabetlil '€n çok öldüren veremdir. (Ra ih diyabet ” ölümünden yedisinin verem sebebile oldu. Hunu hesap etmiştir., Şu malümat seker '9a tutulmuş olanlar için han: gi cepheden hastalıklarını te- davi lâzımgeldiği hakkında gü zel bir fikir verir. İştemecmu. Hd* hepimizi nlâkadar edecek gibi yazılar da bulunduğun- dan dolayıdır ki- bunu okuyu: larımıza tavsiye ediyoruz. Ba. husus ki bir. sayısının Fiati de topu 10 kuruştur. Siyasal bilgiler (Yani sabık Mülkiye mecmuası) Sabık Mülkiye İâhik (Siya: sal bilgiler) mecmuasının 47 'nci nüshası da çıkmıştir. Me nemenli Bay (Ethem) in (ceh- te hürmet) Uavanlı nasihatâ- miz — güzel bir yazısı ile siyat, içtimaiyat, hukuk ve adiyat noktai nazarından ber vakitki gibi faydalı birçok yazıları havidir. Karilerimize, fikir ve (kültür) vadisinde bi gilerini arlırmak- istiyen oku Felâketzedelereyardım Hilâliahmer zelzele felâketzedelerinin çocuk- larına elbise ve camaşır dağıttı Bandırma (Hususi) — Marmara felâketzedelerine Hilâliah- merin her busustaki yardımları devam ediyor. Hilâliahmer cemiyeti bu defa da felâketzedelerin yavrularına büyük mikyasta yardımda bulunmuş ve 261 mektep talebesi şapka, ayakkabi. ves 359 çocuga eli etmiştir. çamaşır, Resimlerimiz Sevindirilen yavrulardan bir kısını ile bunlar eşya tevziatını gösteriyor. Suriyeli tüccar Adanada Adana 6 — Şarımıza gelen Suriyeli tüccarlar mühim mik- 'tarda koyun satın alaışlardır. Birkaç gün içinde üç binden fazla hayvan satılmıştır. Bun- ların değerleri Mersin teslimi 9-10 Tiradır. Tüccarlar alım işine devam etmektedirler. İspartada bir müsamere İsparta 6 — Dün —akşam halkevinde istiklâl okulu ko- vuma heyeti tarafından öksüz fakir çocuklar menfaatinc ol. mak üzere zengin proğramlı bir aile toplantısı” yapıışlar dir. Küçük okullar hazırladık- ları müsamerede çok muvaffak olmuşlardır. Bu toplantı çok Samimi” bir hava içinde geç miş ve verimli olmuştur. Bir haftalık kaçakçı- 'ik vakaları Son yedi gün içinde bütün memleketimizde muhafaza teş kilâtı tarafından 2 ölü, iki ya- e tevzi Muğlada zeytincilik Muğla 6 — Vilâyetimiz mü- him zeytin mıntakasıdır. Bu zeytinlerden tam olarak istifa- de etmek için Vilâyet Gç zeye fin mintakasına — ayrılmıştır. Merkezleri Milâs, Marmaris ve Fethiyedir.Her mıntakaya birer memür. verilmiştir. Memurlar mıntakalarında işe başlamış- Muğla yakınında bir nümune zeytin- biği yapılacaktır. Muğlada ekim vaziyeti Muğla 6 — Vilâyetin son- bahar / başlangıcından — ikinci Kâönun sonuna kadar ekim vaziyeti şudur: 11470 hektar buğday, 6477 hektar arpa, 1256 yulaf, 1155 çavdar, S03 mahlöt, 683 bak. İa, 632 mercimek, 34 buçuk » 15 buşuk hektar sar 'sar kaçağı, 68587 defter si- ğara kâğıdı 15299 çakmak Pyloridue) unvanlı makalesi bü. “verem ve şeker BO yucularımıza ehemmiyetle tav. | rab, 43 kaçakcı ile 929 kilo kar AA decokizan , bşbeli Si gümrük kaçağı, 237 kilo inbi. nuşmakta idiler. — Melâhat bu iki | yet bir belk çıkarmamanı kabii J kadar vasıf Jâzumsa he değildi. bol haizı — Çok doğru söşlüyorsün, azi- | Tanıdıfı, Deoktora gelince dan bir fayda gelmek” İhtimali yoktü, esazen. döktor. Melâhatin müddet koltukta oturdüktan sonra / kalkıp dolaş mağla başladı. Akçam yaklaştığı. için hava kararmış, pencereleri kalın perdelerle örtülü olan anlo- u büsbütün karanlık basmıştı. Sa- İonum bahçeye mazır pencerelerin. Melâhat buna doğrü giderken kulağına bir ses geldi. Pence büsbötün yaklaştı. Dışarıda sulon penceresinin önündeki taraça gibi yerde iki kişi durmakta ada konuşmakta Jâhat, akşamın alaca içinde / bunları tanıdı. karanlığı Bunlerdan taharri komlseri Adaan efem yi muarini Remzi efendi idi. Bahçe 6 saatte temamiyle ter İolduğu, meydnnda için “iki arkadaş kendilerini yapa etme best ko mefğe çalışarak, dinlemeze başln S Karpuz kabuğu Adnan Efendi. diyordu, ki: — Bu mühakkak kiskançhkt mütevellir bir cinayettir. Bunda 'zerte kadar güphe calz değildi Selâmi Bey tam münasile bir (kadın avcısı) İdi. Kadın avcı ive her vakit birçok kadın avlar. fakat birgün de kendileri av. avcinin başına. felâket gelir — Evet, aşk oyunlarının niha- zi Remzi Efendi. Aşk zaten insanların en b bağlıyan ve onlara yollarımı şaşır- 'tan oyunlardandır. Mamafi bu ba- siretsizliği yapan Bldürem adam, deği, bitakis kendisini öldürten aşıldır. Nitekim Saffet Selâminiz nazaran öyle pek hakikt secda ve aşk arkasında dalaşan bir adam değil, daha si. yade kadınları zevki İçin kandı. Yap, onları kolayca baştam çıka- ran ve bemen her gördüğü kadımı gikli, Tandığı a Sonra çok meşhür ve mabir kmak dalma miz bir zaafi var. Ka Hatta daha fenası kadınlar da” ondı pek çok hoşlanıyorlar. Binnenaleyk bütün ömrü kadın. peyinde dalaşmakla geçiyor. Zen- gin demlyor, elde ediyor miyor, kolları aranı fakir demiyor, yölündü ne ka değlldir. gelişi güzel, adi bir ka- dındır. İşte böyle bir kadın, şimdi.. ye kadar her tehlikeyi atlatmış, her kadın macerasından mutlak mmüzaffer çıkmış olan dostumuz içim - badii felüket oluyor. — Yani doğru yolda ayağına dolaşaa bir engel oluyor, değil mi? Devamı var Ayıntapta yapı- lan iyi işler İHalkevi gençlik için çok faydalı oluyor Gazlayıntap ( Hususi ) — Şehr. mir Halkevinin açıldığı günden bügüne kadar yaptığı işleri şu u- retle hulâsa edebiliriz. Dil, edebiyat ve tarih gubesi1 beş kaye Bu gübe- gimdiye kad metll eser neşrettiği g. zin tarihi, İçtimal, harsi, iktisadi yetleri hakkında kıymetli ma- Tümatı ihti mekte've isteyenlere pir Vn A türküler armonize edilmekte ve göl olunduğu gibi şu günlerde atlı ibesi de açılacaktı yardım şüber bakım ve tedavi te- min eden bu şube (2S0) fakir ço- cuğa seak öğle yemeği 'üz çocuğu giydirmiştir. D kırk fakir geçinmek için çok veuz fiatla yemekn. lerini temin ettiği gibi Fili gelen (71) hanelik ve Aydının Ka- 'Ta tekkeli Türk aşiretine mensup telebesinden gibi bu yıl da açılan üç maıfli İn- gilizce kursuna elliye yakın va. fandaş devam. etmektedir. Ayınca bir de hesap kursu açılınıştı. Kötüphane ve neşri yüz cilt kitabı h: kütüphane ve bir okuma odasına malik olan bu / şubenin radyosu ketir. Gazi- költür, faydalı olmuştur. edllen 'on beşi müte Müze ve Sergi Şubesi: Dört umumi sergi açan bu şube bu yıl 'dn şehrimizin mamulâtı ve mal alâtını. topl meydana getirmiştir. MiT müca. delede Gaziayıntabın harp kıyafet- ve silâhlarını top'ayan. bir zahneleri mühteşem yaptırılmıştı temsilden birisinde beşyüz vatandaş bulunmuştur. Açıldığı günden bugüne kadar Ayi işler gören Halkevimiz çalış- amalarına biç yorulmadan devam etmektedir. O0. A Kurbağlı temizlen- miyecek Mahalli halkın makul müra caatlarına rağmen bütçe im- kânsızlığı hasebile bu senede Kurbağlı deresinin temizlenil- mesine imkân olmadığı anla- şılmıştır.