11 Nisan 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

11 Nisan 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

Demir ve Bakır- dan istihlâk vergisi alınacak irinci sahifenden devam kadar. olanlardan / kilogramından 1$ kuruş vergi alınız. ife kanununun 372, 374, 375, 376, meuk mensucatıma kilosundan 55, “ derilerden gümrük tarife kanunu- Bun 75 A.B, ve 78 numü dahil her meri di külesondan 10, 7Sc, 16, dan 1$, BU ila 94 Tük tarife kanununun 104, 108 ilâ, V8 ve 214 C, Z ülh. 126 yün mer 5S kuruş. At ve keçi kı $ ve 6 1aci maddelerindeki 1K Üncü madde mucibince muvak- Kat kabul usüliyle memlekete it- Baline mümade edilen — mevz maemlekette ithal olunap harice Ahraç olunacak mevat hahı ip- dikleri, — memlekete idbal veya memleket içinde —imkl / olunan maddelerden yeni bir ameliye ile imâl olunacak mevad vergiden müstemadır. Diğer bir madde ile islhlâk ayai alınacağı yazılmaktadır. Diğer Bir madde ile istihlâk yergisi dolayısiyle çimento/ fiyat- Tarının. arttırılamıyacağı aynı ka- nunla gümrük tarife kanununun 7, Ti ve TPinci meddeleri hükmü it- Halüt maddelerinden alınacak is- tihlâk vergileri hakkında de olunacağı muvakkatmadde- # Geee gövemeleleri Sue tatbik iamriyete girdiği larihten ilibaren A Te yanname vermek mecburiyeti O nolmaktadır. Kanun lâyihasına bağlı bir 1—AS3 Z— ASN 1—B 53 2—B 513 c € 526 5a7 A 529 B sD C 529 5 1-B 529 ZB 529 A 530 kilogramından. Atinada Divanı- harpler faaliyette 1 inci sahifeden devam laz, itriyor Hun Slüm cezasına mahküm edir Telerini istedi.. Tersane baskını suçluları zabitler teslim yldular 10 (Hususi) — Venizelcr 'te Napaliye kaçan küçük Naporidel Teri telgrafla. bildirilmi Milli müdafaa bakanlığı teşkil edilecek aa 10 ÇHususi ) Harbiye Kondilis ne diyor ? Atina 10 ( Husust | — Başba. ye balz bâl İetihatatın yaplar 'e “talik ve tehiri Azledilan Yunan elçi Atina 10 (A. A.) — Hükü. met, Varşovadaki orta alçi Jan Politis ile sofya orta el Çisi Kimon Kollası, Moskova Orta elçisi Polikronyadisi ve Cenevredeki Yunan daimi he yetinin reisi Rafaeli azletmiş- tir. Eski di bakanı Maksimos bugün murahhas sifatiyle Ce- nevreye hareket ediyor. Kanun lâyihasına bağlı 2 numaralı cetvel Tarife Ne. — İetihlâk vermi 100 Klgr.dan Kuruş Bakırdan z50 P 555 sa B 555 H A SS7 » A 558 20 PENİ 20 1—A 558 2 3—A 558 81 2—A 559 70 560 65 B 561 “ 562 100 A 563 1ıs B S6l 250 € Söa 710 B S64 100 A 568 185 B 565 150 A SS7 O—ZAMAN— Türkiye Zirnat Bankar binasında fevkalâde olarak toplar fiya gelmeleri rica olunur, Esas mükavelenameni dairesinde, — deği 76 1met maddenin aslı : (Heyeti umumiye, her sene Teşrinisani ayında idare tarafından vuku bulacak davet üzerine tayin olu. macak mahalle akti içtima eder. Meclisi idare ha cette Heyeti umümiyeyi sureti fevkalâdede de akti içti. man davet edebilir.) 85 inci maddenin aslı: (Lâakal 3.000.000 Hiralık sermayeyi temsil eden mu- rahhaslar tarafından mümza olup haziran nihayetine ka- tevdi olunan — teklifatın - rüznameye İşbu teklifat beyeti umümiyede müza- kere edilebilir. - Bunun haricinde vaki — olacak teklifat Tüznameye - dercolunamaz.) Ziraat Bankası Vilyetler Murahbasları Afyoni Ali Çetinkaya İzzet Ui Aykurt Berç Türker Amasyar Nifiz Aktın Ankaraı Rifat Araz Şakir Kınacı Saffet Ar Antalyar Rasih Kaplan Numan Aksoy Aydın; “Adnan Ertekin Nuri Göktepe D. Mazhar Ge men Balıkesirz General Kâzım Özalp (Sü Bakanı) Hayreddin Karan Tevlik Fikret Sılay Bayazıtı İhsan Tav Bilecik; » Salih Bozok » Ali Şevket Öndersev Bolu: » Behire Bediz İsmail Hakkı Uzmay Burdur : » Mustafa Şeref Özkan ' Bursa: 1 Refet Camitez Dr. Galip Kahraman » Sadettin Ferit Talay Çanakkala: » Ziya Gevber Etili » Hilmi Ergeneli » Şükrü Yaşı Çankırız * Mustafa Abdülhalik Renda (Kamutay Başkanı) » Rifat Ünür Çoruh: X Fimd Bülea, Çorum : » İsmet Eker » İsmail Kemal Alpsar Denizli: » Dr. Küzm Sarnanlı ” Necib Aüi Küçüka » Yusuf Başkaya Diyarbekir : Zülfü Tiğrel Edirne Faik Kaltakkı Mehmed Ali Yörüker Fuad Ağralı (Maliya Bakanı) Hasan Tahsin Berk Abdülhak Fırat Nakiye Elgün Aziz Akyürek Celâl Bayar (Ökonomi Bakanı) Elâziz: v Erzincan: Erzurüm: Eskişehir £ Emin Sazak 5 AK Kılıç Nuri Conker General İhsan Sökmen Münir Akkaya Hasan Fehmi Ataç Hamdi Ongan Ferid Celâl Güven Emin İnankur Selâh Cimcoz Abdülmuttalip Öker Ziya Karamursal Umumi Heyeti, 9 Mayıs 1935, Perşembe günü, saat 16.30 da Ankarada, Bankanın Umum Mi 1L Ni Tü kıye Ziraat Bankası idare Meclisinden: ik ktar. Aşağıda isimleri bulunan murahhasların yukarda yazılı gün Ve Saatle toplan- Görüşülecek işler şunlardır: aşağıda metinleri yazılı 76 ve 85 inci maddeleri bizalarında — gösterilen tadil - wetinleri 76 ıncı maddenin değişiklik tekliji: (Umumi heyet ber yıl Temmuzdan evel idare meelisi tarafından yapılacak çağırına üzerine gösterilecek — yerde toplanır. İdare Meelisi ” lözum görürse umumi beyeti fev- kalâde sürette do toplantıya çağırabilir.) 85 inci maddenin değişiklik teklifi: (En az 3.000.000 Jiralık sermayeyi temsil eden —mü- rahhaslar alı olup şubat nihayetine — ka- dar verilecek — tekliflerin “Tuznameye ko- mulması mecburidir. Bu teklifler umumi beyette — müza- edilebilir. — Bunun — dışında - yapılacak - teldifler ruz- Gameye - konulamaz.) tarafından idare — meelisine umumi heyetine vilâyetlerden seçilmiş olan murahhasların adları : Vilüyetler Murahhaslar İzmir : » Mahmut Esat Bozkurt » — Rahmi Köken » — Şükrü Saracoğlu (Adliye Bakamı) İspartaz » — Kemal Turan Ünal » — Mükerrem Ünsal Kars: » — Baha Öngören Kastamonu z » Dr. Tevfik Aslan « Erkman * — Hilmi Çoruk Kayseri: » Ahmet Flilmi Arga » Raşid Özsoy Şevket Ödül » Mehmed Seyeli Koratlir v Konya: » Tevfik Fikret Sılay Ahmed Hamdi Dikmen Z Mustafa Ulusan Kütahyı » Receb Peker (CHP. Umumi Kâtibi) Mühlis Erkmen (Ziraat Bakanı) İbrahim Dalkılıç Malatyar General İsmet İnönü (Başbakan) Said Fırat (Z. K. Ko, Reisi) Manisa; 2 Refik İnce X) Yaşır Özey * ATergut Türkoğlu Maraş 2 Mitad Alam Mardin & . RinE: Mağla : 2 Dr. Hüseyin Avgi Ercan ? Nun Tüma Muş " Sükrü Atamsa Nizde: Halit Menğ W Cavit Oral Ordu: ? Hamdi Yalman ” Mehiddin Baha Pare Samsun: 2 Etem Tüncel » Dr. Amm Sizl 7 — Züktü Durukan Seyhaaz 7 li Münif Yegena ? Danar Ankoğlu " Cevid Oral Mahmud Yusuf Kemal Tengirşenk Hulüsi Oruçoğlu X Rasim Başara » Remzi Çiner Tekirdağır » Cemil Uşbadın w Faik Özlrak Tokat: » Süreyya Tevfik Genca Trabzon 1 » Şevki Kıroğlu (tüccardan) Urfar » Âi Saip Ursavaş V: 2 Münip Boya Yozgat Sarrı İçöz » Sangür Rifat Vardar Zonguldak : . Hasan Karabacak Muharriri : Moris Löblân (Raul) müstantikin adeta sa- “mimi bir surette ve rica tari — kile söylediği bu sözlerden — meş'elendi, büsbütün gülerek “Kagliostro,, nun intikamı “Arsen Lüpen,, in yeni maceraları —95— Mütercimi: A. Vasfi rüşmekte olduğumu anlamalı- yım. Görüştüğüm zat, Par adliye dairesinin (Vezine) vu kuatımı tahkike memur edilen müstantiki Müsyü (Ruslen) mie dir? Eğer öyle ise şimdiden öyliyeyim ki ona vereceğim izahat tamamen isathi olacak- hangilerinin de bilâkis mesküt geçilmesi daha muvafık bu- Tunduğuna karar veririz. — Bu bapta bana bir misal söyler misiniz, M. (Daverne)? — Söyliyeyim , —müstar efendi. ( Felisiyen )ile (Ro- geyi tenvir etmiş olmam. Yok eğer karşımdal pazar gününü (Vezine) de ra- hatça balık tutmakla geçirme- e gelmiş, çok zeki, çok an- Jayışlı, fakat aynı zamandı çok iyi yörekli, lüzumduz yere | Tânt) birbirlerini / sevmekti kimseye fenalık etmekten hoş. | dirler. Bundan iki ay evvel Janmaz, meslek gayretkeşliği | <İnayetin vuku bulduğu akşam göstereceğim dıyexıbılayı ta. | (Felisiyen) hakikatem sandalla allüku olmyan geyleri ifşaya | gölde dolaşmış. ve (Kalematit) fenezzül etmez, Müsyü (Ruslen) | köşküne çıkmıştır. Fakat oraya sırf gölndüzden (Rolânt )n daveti Üzerine gitmiş ve ken- disinin yanında biriki saat otu rup, hemşiresiniz feci surette vefatından dolayi pek ziyade - | me'yüs olan genç kizi. teselli etmiş. Ertesi günü de kendisi ittiham edildiği vakit bunu, an- ilemi? Eğer karşımdaki bu ikinci Müsyü (Ruslen) ise ben onunla açıkça konuşmağa, is- tediği izahatı vemeğe, kendisi- ni memnun etmeğe hazırım. Ondan sonra kendisiyle likte bu izahattan hangi kısım. Zarının neşri caiz olduğunu , lıkla - gösterdiği 'neri gı bu Vakanın - gazetelerin ll Yanına — düşmemesi muvafık olur mu? ba husus, ki henüz cak genç kızın namusunu vika- ye için itiraf etmemiş. Çünkü © akşam iki saat ( Rolânt )n eçirdiğini söyliyecek ol Tar n herkesin. bemşiresi | (Roland) kendi zevcesi değil. dir, binaen aleyh hakikatın bu vefat ettiği gece köşke aşık HL ERİY Nİ e alıp onunla eğlenmekle ittiham | yu bulursa (Roland) yine te. edeceklerini düşünmün Haki» | Ketenimiş olninmmi ? katen halkın dedi koduya olan imaki malüm olduğundan bu vaziyet duyulacak olursa (Rolânt) n fena halde dile dü- şeceği şüphesizdi. İşte (Felisyen) bunu düşüne- yek kendisini feda etmiş ve kikatı söy izah etmiş olmak- gi bir. töhmetle habse atılm: 'tercih etmiş. Şimdi bu delikan- hminpek az erkeğe nasip ola- cak kadar büyük bir fedakâr- (Rüslen) hakikaten iyi yü- rekil Ve Selin, DüfaeelE T çünkü (Felisyen) bu ka- Bar âlcenabane hareket ettiği balde onu anlamıyarak genci cinayet töhmeti iki ay evvel tevkif eti hapise attıran kendisi bu, hatırına gelince Müsyü (Rüslen) hakikaten bir. vicdan azabı düydü, dedi Devamı var