20 Mayıs 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

20 Mayıs 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

Ekber kiındir ? Bir karlimiz yazıyı “Taribt bir e Hint - bükümdarlarından Cevabimiz: Hindin Türk Hükümdarı Ekber: ba memleketin gördüğü hüküm- darların en. büyüğüdür, 1542 de doğdu. 1556da tahta oturdu. 1605 de öldü. Ekber, istirdat etmiş, daha. sonra / vefat ederek tahtımı çıkmağa başladı. bundan iki üç ay yelki nürhalarında havacılığa d haberler mahdut idi, halarda - tayyarecilikten olun- bir tayyarecilik mecmunmna ya- kaşan bir mahiyet almıştır. Meselâ bu defa elimize geçen 140 numaralı nüshasının münderi catım ekseriyeti itibarile hava iş- alâkayı celbedecek ve me kunacak yazılar teşkil ey- yölcü nakliyatı yapılıyı kat bu, henüz kâfi derecede reye karşı herkeste axçok korku Bahurun, ki yörmü gaze. hasa Avrupada günden G e yt i balka bildirmek ve mem- İkatte habiki bir bava cereyam oyandırmakt Bu oüthada teyyareciliğe d | Ekber, bükümet teşkilâlı vücude getirmiş, dalresinde — tarhetmii vergiyi makul esaslar Hin: Ekberin en büyük meziyetler rinden. biri tabasınn din hüriyeti çabasız yılır. Bilbasın / cesareti, metaneti #detk eşsirdi.Dostlarına karşı saygı, çe düşmanlarına karşı civanmert. olap bilenler ae Beberleri) uevanlı” yazlır, dünya / tayarecilik ” hâdisatından ile taydalıdır. Hazardan mecmuayı gördük. Bugün tayyarecilik her memle. ket için bir hayat bir. müdafasi milliye meseleri olmuştur. Bu me- #ele ile bütüm bir memleket halkı he kadar alâkadar ediliree o k: hizmet edilmiş gekliln bu Boru fiatları Almanya “ile Fre ötedenberi " devam. etmekte 'olan müşlerek boru Ücareli karteli Al: bazulmuştar. müthiş sürette ha zilâti yüzde 80 Bu yaziyet karşın deki demir endüstrisi haklı olarak düşmüş bulunmaktadı lde imal edilen boru: 20 Mayıs POLİSTE | Bir kız motsiklet-| ten düştü.. Teksimde Nane sokağında | 29 numaralı evde 'oturan Bay Hasanın kızi Saffet arkadaşı Ahmedin motosikletile dün bir gezme yapıp eve döndükleri Tarlabaşında müva: nesini kaybederek motosikletin arkasından düşmüştür. Bu düş- mede Bayan Saffet ayağından yaralanmıştır. Demirle başını yarmış.. Dün saat 14 buçukta Ta- yabya ile Yeniköy arasında famir edilen su yollarında çar lşan Veli oğlu Bilâl ile Kay. serili Ömer iş meselesinden aralarında kavga - etmişlerdir. Kavga orada £ neticesinde -Ömer bulduğu , demirlerden alarak Bilâlin — başını yerlerin. den de tehlikeli süretle yara: Tamıştı Yaralı tedavi için Beyoğlu hastahanesine kaldırılmış suç- Tuda zabita tarafından yal Tanmıştır. İki yangın çıktı Dün şehrimizin iki yerinde ci yangın başlangıcı olmuşsa- gınlardan biri : Şişl Bahçe sokağında İ1 numeralı Matikin apartımanından çık- Müştır. Zabitanın yaptığı tah. kıkatla yanğının hava ” gazi borusunun patlamasından ileri geldiği anlaşılmıştır. İkinci yanğın da : Yenika. pıda Yalı mahallesinin değir- men sokak 27 numaralı Ma- dam Eftimenin evinden çık- mıştır. Evin Üst katı temamen Sigortasızdır. sebepten çıktığını zabıta ara- maktadı Çocuk Esirgeme Kuru- munun eşya piyangosu Bir nl:uyucu»ıuıun haklı “Zamın. gazetesinin SA derihli seyaninda 25 / Şubat 7985 Serihiide Azkara Çocuk Krgeme mıyacağı kazanan bilet sohiplerini bulundağu Ankı gitmesi Jâzım gelecek, tanbuldaki bölümüne Çocük — Esi tebliğine göre, Ar i genel merkeze mürncaat lâzm gelmek- tedir. Fakat her eşya kazanan bi küldür. Kurum genel merkezinin, bunu ehemmiyetle mazarı — dikka- tine vazederiz. Antepte atlı koşular Antepliler bir atlı spor kulübü tesisini isti- yorlar — Yeni yapılan hal binası Ântepte yeni” yapılan hal binasının iç Gaziantep (Hususi) — çen'cuma günü koşu mahak linde tertip edilen ilkbahar at koşuları onbinlerce seyirci hu- zurunda ve büyük bir neş'e koşulara göstermekte olduğu rağbetin hemen her yıl bir az daha artmakta bulunduğu son koşuya - onbinden fazla - yürt- ak etmiş bulunmasile tir. Cuma günü altı koşu ya pilmiştir. T nci koşu üç yaşma kadar olan taylar arasında, diğer beşi de daha yukurı yaştaki hayvanlarla yapılmış- tır. Tay koşusu ile at koşu- larından en mi Gümri muhafaza memuru Şabana ait tay ve at kazanmışlardır. Bu sivil koşuları askeri ve Onumaralar — takip Bu meyanda onba- İ çavaş, Erbaş ve subay maniali şeref koşuları” yapıl- mmış, balon delmek, çubul kes- mek, at yatırmak, çift atlayış- lar, atlı vuruşmalar keşif kol- ları çatışması, voltej ve erler tarafından on iki mâni üzerin de parkor gibi numaralar gös- terilmiştir. Çok zevkli geçen koşu, yeni yapılmakta olan askeri kışla menfaatine tertip edilmi; bir hasılat elde edildiği anla- gılmiştir. Ecdattan mevrus- atçılıkları 've cins at beslemek hususun- daki meraklariyle iştihar etmiş bulunan cenup mıntakası ah lisinin at cinsini ıslaba yara- yan bu nevi koşu ve atlı eğ- iğbet güsterdi. ği görülmektedir. Bununla da anlaşılıyor ki, — yalnız Türk ire kına he cilik bis küvvetle Ba havalide iyi cins ve ir- tifaları süvari rükübuna müsa- at besleyicileri pek çoktur. Bazı günler şehir haricinde maruf Türkooyunlarından olan Girit oyunları tertip edilir. Bu da halkı atçılığa teşvik için güzel bir vesile teşkil etmek- tedir. Ancak, bu merakın za- manın — ihtiyacile birşekilde ileri götürülebilme: ve biniciliğin tam olarak öj renilmesi için bazı büyük vi lüyetlerimizde olduğu gibi bir atlı spor klübünün açılması lâzımdır. Bunu da geçen sene 500 kişilik olan tribünü bu yıl 1000 kişi alabilecek geniş- liğe getirmek kararını verip at koşularına fazla ehemmiyet gösteren vilâyetimizden bekli. yebiliriz. Söbze hali Belediyece on yedi bin lira sarfiyle vücude getirildiği dirdiğim hal, şel ihi devam itişi pılmakta bulunan toptancılar kısmı da ikmal edilmek üzeri dir. sekizi sebze iyor Burdur 19 (A. A.) — Şeh- rin yöresineki - civarındaki yerleri sulamak için dört ki- İometre uzaktan su getirilmek. tedir. Şarbüylk bu iş için bü- n gücü ile çalışmaktadır. Bu üzerinde 200 € yakın İşçi çalıştırılıyor. Şehrimize epey zamandanberi yağımur düşme- miştir. Bu günlerde yağacak VİLÂYET HABERLERİ | Maraşla bir şaki öldürüld Katlin sebebi 15 senelik intikam hissidir Marap (Hususi) — Geçen gün “Dösüklü, köyünde bir katil olmuş Nuri, Hasan, li di azılı şaki ” Veliyi Kat- Eş- Kiyü' VA BNMAM'15 seüe övvel bunların üçlünün 'de kardeşl Bi öldürmüş - ve 'ArI LN Framsiz işgeli hâdizesinden 'is, tifade ederek kurtulmuştu. Ha: , Nüri ve Ali 15 gene söne Katiller almak - istemişlerdi yakalanmışlardır. Lâğam suları ve sebzeler Maraş sihiye encümeni şe- hir için, şimdiye kadar nasılsa ihmal ettiği çok yerinde ve sahhi bir. karar vermiştir. Bu kararla şehir içinde pis, lâğa: ile sebze yetiştirmeği şiddetle menetmiştir. Bundan höyle temiz suları olan bah. çeciler ancak sebzecilik yapa- bileceklerdir. Bu / süretle de sebzeden geçen birçok hasta. lıkdların önü alınmış demektir. Maraşın kahramanlıkları filme alındı Maraşın Milli cidaldeki kah- ramanlıklarını filme almak için gelen film heyeti buradı rini bitirerek Ayıntaba Film heyeti şehrimizde birçok sahneleri filme çekmiş ve pek memnun olarak ayrılmışt Maraş hadiseleri için 500 metro film sarfedilmiştir. Bil. hassa halkın bayrak dikmek için kaleye hücumu ve yol ore tasında bir kadına tecavüz eden iki Ermeni pek canlı ve güzel olarak çe- kilmiştir. Halk Partisi kurultayının aç lişı münasebetiyle şehrimizde canlı - şenlikler ve - tezahür yapılmıştır. Muhtelif gece ve günlerde - Halkevi salonunda aile toplanlıları konferanslar, ve konserler verilmişti Yeni zelzele yok Kars 19 (AA) — Ayın 1Sinde Diğor kamonuna yakın selim kamonuna bağbermek kö- yünde olan depremden başka bu çevrede yeni bir. deprem olmamiştır. Bermek köyü diğor kamonuna yakın olduğundan bu deprem diğor bölgesindeki depremlerle ilgili olarak kabul edilmekte ve yeni bir deprem hadisesi sayılmamaktar Bu, zengin bir mirasyedi idi.Ga- ri beğen- miş, örrünü kadınlar peşinde geçirir, şahsımı kadınlara be- ğendirmek için ne yapacağını günde birkaç defa değiştiren, yüzüne pod> a süren, ozamanın âdeti mu- ibince biyıkları / kozmatikdi, züppe bir genç idi. Melâhatın genç arkadaşları içinde bu delikanlı ile eğlenenler, buna yüz — veremler vardı. Fakat Melâhat bu delikanlıdan haki- katen iğrenirdi. Ona bir yer- de tesadüf edecek olurlarsa delikanlı hemen sokulur, sırna- gıklık eder, fakat / Melâhat kendisine hiç yüz vermezdi. Bu Hüseyin Suat İzmirde genç ve güzel nekadar genç kiz varsa hepsinin arkasında do- daştığı, bazılarından da iltifat gördüğü için onun yüzünden İzmirin kibar muhitlerinde dedi kodu eksik olmaz, vakıt vakıt her kız için (Hüseyin Suat beyle münasebatta bulunuyor) diye şaylalar çıhardı. İşte ibti- malki o zaman Melâhat için de böyle —dedikodular - olmuştu. Fakat genç kız kendi ismi et rafında da böyle dedikodu ya- pildiğini — işitmemişti, — işitmi olsaydı daha © zaman — is- yan eder, kendisinin bu ka- dar adi gördüğü bu yüzü bo- yalı, züppe, bir erkekten ziya- de sahnede kadın rolü oyna- yan sahte aktörlere benzeyen Pir'ndamla münasebatta balım duğu şayialarından cidden mü- teessir olurdu. İşte şimdi Şas bu adamın kendisinin âşıkı oldu. iaediyor, hatta çocuğu- babası bu Hüseyin Suat olduğunu bile söylemeğe yarıyordu. Bu, — Melâhat 'ne müthiş bir hakaret idi. Şime di ismini bile unuttuğu, İzmir- de evlenip İstanbula geldikten sonra bir daha yüzünü gör bu adamı, Şadan ne- hatırma — getirmişti? hakkında — mademki artık şu zanda bulunmağa k rar vermişti, mademki mazi- deki her şeyden — şüphe ede- cekti, bari bu. Hüseyin Suat gibi yabancı bir adam yerine daha iyi birisini intihap etme- , Melâhatın onunla münase- bette bulunduğunu İddia et- meli idi. Gençi kadın kocasının bu kadar yanlış ithamı karşısında hakikatan büyük bir isyan his uydu, bu İsyanı İzzeti nef- ır buldü ve 'yanılıyorsun, Şadan, sene, senin tamamile sadık bir zevcen kaldım. Her hangi bir yabancıdan çocuk peyda etmek değil, senden başka bir erkeğe bir defa yan gözle - bakmadım, bir er- veden keğin bir defa elimi sıkması. 'na bile müsaade etmedim. Be- nim mazimi kirletme, bunu kirletmek istemekle — kendini de kirletmiş, on iki senedir bilerek bilmiyerek kendini ki bir kadınla yaşamış düşürmüş — oluyorsun. Hayır benim mazim tamamile temizdir, çocuğum senin de ço- cuğundur. Evet şimdi bir suç işledim, onu kabul ediyorum, fakat böyle suç işlememiş kaç kadın vardır? Bugünkü bizim muhitin bangi genç ve güzel kadınının bir Aşıkı, hatta bazen| bir kaç âşıkı yoktur? Bu gü- ahi İşliyen yalsız ben miyim? Biz kadınlar zaten zayıf mah. laklar değilmiyiz ? Bizi. kandırmaktan, baştan çıkarmaktan kolay ne vardır? Bununla beraber bütün kadın Jarın namussuz olması mi, her kadının, hayatının — başından sonuna kadar hep günah işle- mesi mi,hep yalancı olması mı, lâzım gelir?,, demek istedi. Fakat bunları söylemekten ne fayda olabiirdi?. Melâhat, Şadanın artık kendisinin hiç bir sözüne inanmayacağını gö- rüyordu. Bu adam, itimat et- tiği müddetçe gözü kapalı her geye inanabilirdi, çünki haddi. zatında kendisi çok namuslu, çok halis, çok samimi idi. Her- kesi, aksi sabit oluncaya ka- dar kendisi kadar doğru özlü, doğru sözlü addetmek miza- cının müktezası idi. — Fakat bir kere birisinden şüphe et- ti mi, bir kere doğru zannet- tiği bir insanın yalanını yaka- dadı ç artık ona bir. daha