8 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

8 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatımızın Çok-İ| !ugunda_r_ı Dercedileme- 7 miştir. Özür Dileriz. TAZMİT, HADİSESİNİN SAFHALARI “Yarın,, Aleyhine Bir DavaW Daha İkame Edildi kmit, 6 — Yarın gazetesi sa- hibi Arif Oruç ve Süleyman | Tevfik — beyler aleyhine açılan davanın rü'yetine bugün devam edildi. Samiin çok fazla idi, bir çokları salona giremediler. Mulacemeye saat 10,30 da başlandı. Evvelâ İstanbul ikinci ceza mahkemesinin: (YARIN) ga- zetesinin — sabık Adliye - vekili Mahmut Esat ve Haydar Rifat beyler davası münasebetile Türk efkâm umumiyesini rencide ede- cek neşriyatta bulunması yüzün- den evelce açılan davanın İzmit- teki dava ile tevhidi hakkındaki tezkeresi okundu. Heyeti hâkime tevhide karar verdi. Vasfi Raşit bey söz alarak: —Yarın gazetesi geçen muha- keme tafsilâtını yazarken mesleği- mizi tahkir maksadile makamı âlinizin bendenize ihtaratta bu- kunduğunu büyük harflerle yaz- mıştır. bu yalan ve — tahkirden mesleğimizin kütsiyeti v . şere- fini müdafaa etmeleri için baro meclisi idaresini haberdar edece- gim, dedi. Etem Ruhi Bey, — munllim Kemal Beyin tehdit edildiği iddiaalle vali ve masrif müdürünün tehdit mesclesinden dolayı dahili dava edilmesini talep etti. Talep kabul edilmedi. Bundan sonra evime taarruz vaki olduğu geçen muhakemede iddla edi- len Şerafettin. Beyin istidası okundu. lstidada, allesinin İsminin bütün halk önünde kirletilmek İstenildiğinden bah- sile mazmunlar aleyhine namus davası ikame ve on bin Hiraliık zararı manevt talep ediliyordu. Şerafettin Beyin vekili Süruri Bey — mühkeme — zabıtlarında kendilerinin namusunu alâkadar ede- cek — şeyler olduğunu — ve — dahili dava edilmelerini lstedi, Reis gerek Etem Ruhi beyin vali ve maarif 'müdürü ve gerekse Şerafettin beyin maznunlar aley- hindeki davalarının evvelâ karar hâkimliğinden — geçmesi — l5zım gediğini — söyliyerek — şahitlerin dinlenmesine karar verdi. birinci şahit üssübahri kuman- danı Hilmi beydi, çağrıldı: — Böyle bir dedikodu duydum. bunda arkadaşlarım mevzubahis- olduğu için zesmen tahkikat yap- mak lüzumunu hissettim. Yaptı- gam - tahkikatta hakikate temas edecek en küçük birşey görme- dim. Resmi tahkikatım neticesi ve hususi kanaatim bunun bir yalan, iftira olduğu merkezinde- dir. Dedi. Şahitlerden — Şerafettin — bey gağrıldı. Şerafettin bey maznun- lar aleyhine dava açmış olduğun- dan dolayı dinlenmezinden sarfı- mazar edildi. Şahitlerden Tevfik bey: — ben bu hâdiseyi Yarın ya- sevesinin neşriyatından öğrendim. © neşriyat üzerine her tarafta yapılan bu dedikoduyu bariçte İşittim. Fakat böyle birşey kat- iyen varit değildir, olamaz, dedi. Sabık — belediye — müfettişi Halit Ef. de hiç birşey bilme- diğini söyledi. tem Ruhi B. ısrar edince: — Bu şişman adam yalan söylüyor, diye avukatı tekzip 'tti. etti. Halit Ef. nin ağlu dinlendi, Halit Ef. nin oğlu Mazhar Ef, kendisine Etem Ruhi B.in ba- basının ismini sorduğunu söy- ledi. Yavuzdan Sıtkı ve gedikli Burhan Efendiler, bu haberi “Yarın, da okuduklarını söy- lediler. Kahveci İbrahim Ef. hiçbir şeyden haberdar olma- dığını anlattı. Muallim Kemal B. çağrıldı. Fakat Kemal B. ktu. Etem Ruhi B., Kemal yin muallimlere mahsus has- 1 — İnsanlar vardır ki ayaklarile çalışır- lar. Bunlar kafa ile çalışanların uşaklaridır- lar ve bunların hayvanlardan farkı yoktur. TÜRTE L TARMİZ ” SON POS | 2 — İnsanlar vardırki kafa ile - çalışır- lar. Bunlar yaratıcı Insanlardır. TA i Son Posta'nın Resimli Makalesi » Ayakla Ve Başla Çalışanlar * 3 — Hayatı değiştiren, Insanları tablate hâklm yapın kafa ile çalışanlardır. - Ayaklarınızla - değil, kafanızla çalışmak üzere harırlanınız. BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ Traktör Tecrübe- lerinin Masrafı Ankara, 7 (H.M.) — İkti- sat vekâletinin, neşriyat için Ziraat müdüriyeti — bütçesine koyduğu 10 bin lira tahsisat traktör — tecrübelerine — sarfe- dilmiştir. Metruk Emlâk Metruk emlâkin hemen on- da dokuzu muhacirlere - veril- miş, bir kısmı da satılmıştır. Cüz'i miktarda kalan emlâkin bir kısmı hazinenin iştirak his- sesine mukabil Emlâk banka- sına devredilmektedir. Şoför Vesikaları Şoförlerin hüviyet cüzdan- ları ehliyet makamına kaim olduğundan bunların her sene tebdilinden ise her yıl bir vize ile iktifa edilmesi belediyece tekarrür etmiştir. tanede bulunduğunu, korkudan :ıLıhkemeye gelmediğini söyle- Maarif müdürü, Kemal Be- yin hastanede olmadığını, ken- disinin tehdit edilme zifesine gelmediği cihetl, aşının verilmediğini anlattı. Etem Ruhi B. — Efendim ortada esrarengiz bir vaziyet var. Bize söylüyorlar, burada inkâr ediyorlar. Anlıyamadım; diye bağırdı. Vasfi Raşit B. — Cevap veriyorum, ben de bukadar vazıh bir muhakeme ilk defa görüyorum. — Herşey — apaçık, diye mukabele etti. bundan sonra müddei umnmi bey geçen celsede kendilerine elbise — verilip verilmediği hak- kındaki suale cevaben: — Makamımız — böyle birşey vermiş değildir. Bu da - diğerleri gibi uydurma ve sanizdir. dedi. Nihayet İstanbuldaki şahitlerin istinabe suretile ifadelerinin alın- masi ve vekâletten — Şemsettin beyin raporunun - getirilmesinin tekitlerini kararlaştırlarak mu- hakeme 17 künunusani — cumar- tesi gününe bırakıldı. ŞERAFETTİN B. DİYOR Kİ İzmit, 6 — İzmit davasında mevzubahis edilen ve güya vali tarafından evine dört — defa taayruz vaki olduğu ileri sürü- len kaymakam Şeralettin B. le görüştüm, İzmitte ve arkadaş- ları arasında hakikt muhabbet ve hürmet kazanmış olan Şe- rafettin Bey dedi ki: — Bunlardan çok mütecessi- rim. Müfteriler aleyhinde dava ikame ettim. Mülteriler pek yakında cezalarını bulacaklar- dır. Ne yapalım, bazan çok namuslu insanlar böyle şeni iftiralara uğrarlar. Kanun var; kanun herşeyi halleder. | İtalyan Tayyarecileri Bahrimuhiti Aştılar Natal, 6 (A.A.) — Altı İtalyan tayyaresi bura saatile onda denize inmişlerdir. Nurunha üzerinde uçan tayyareler on tane idi. Bunlardan birisi *“Senpol,, ve “Senpiyer,, kayalıkları arasın- da denize inmek mecburiyetinde kalmıştır. Roma, 6 (A.A) — İstefani ajansı iki deniz tayyaresinin zayıf hasar neticesinde denize inmek mecburiyetinde kaldıkla- rını bildiriyor. Natal, 6 (A.A) — Saat dokuzu kırk geçe on deniz tayya- resi - denize olmuştur. Tayfası kurtarılmıştır. inmiş bulunuyordu. ( BEBEER ) tayyaresi zayi ——— 7 aa —— Tahmil Ve Tahliye Şirketi Liman — şirketinden — artan yükletme ve boşaltma işlerini idare eden tahmil ve tahliye şirketi senelik blânçosunu he- nüz bitirememiştir. Şirketin Timandaki buhran dolayısile bu sene kâr yapa- madığı anlaşılmaktadır. Şirt:l vaziyetini kurtarmak ve sağ- lamlaştırmak için bu sene his- sedarlarına temettü dağıtma- mayı iltizam etmektedir. Martta umumi bir toplantı yaparak şirketin başka saha- larda çalışması için yeni karar- lar alacaktır. Şirketin 25 lira- hk 200 hisse senedi vardır ki umumi sermayesi 500 bin lira- dır. Bu sermayenin beşte dördü mavna ve kayıktır. Cumlhuriyet'in Akşam Nüshası Haber aldığımıza göre Cum- huriyet gazetesi, yakında bir akşam — nüshası — neşretmiye başlıyacaktır. Bu arkadaşımızın İster İnan, İster İnanma! Şehrimizde son zaman- larda çıkan iki yeni gaze- te var. Bunlardan birisi- nin sahibi Celâl Nuri, diğerinin başmuharriri sabık Adliye vekili Mah- mut Esat Beydir. Celâl Nuri B. Mahmut Esat Beye çatmakla işe ba;- ladı. Mahmut Esat Beyin gazetesi ona cevap verdi. Fakat iki gazete de bir- birine çatarken şu | kullanıyorlar: | Celâl Nuri Bey: | “Karüinin adedi (180)i bulduğu bile şüpheli olan Üster inan, ister —e aa Terkos Boruları Patladı Dün gece saat yedide Ka- rağgümrükte Polis merkezinin ittisalinda bulunan Terkos ana doruları her nasılsa patlamış ve sular o civarı adeta bir I göle kalbetmiştir. Karagümrük polis merkezi- nin Terkos şirketine derhal telefon etmesine rağmen ancak bir saat sonra otomobille kaza mahalline gelinerek bin müşkü- lât ile önü alınmıştır. Tahmi- nen - kırk elli ton su kaybol- muştur. Mektepler Açılıyor Sömestr tatili yapan mek- tepler yarın açılacaklır. adı. “ Yeni Gün, olacaktır. “ Yunus Nadi ,, Bey, çıkaracağı bu yeni gazeteye — yazdığı yazılarda imza kullanmamıya karar vermiştir. Halk Fırkası Dün Toplandı Ankara, 6 (H.M.) — Halk fırkasının meclis grupu Afyon meb'usu Ali Beyin riyaseti a tında toplandı. Menemen hadi- sesi hakkında Dahiliye vekili Şükrü Kaya Beyin verdiği izahatı dinledi. Bu izahattan sonra Kastamo- nu meb'usu Hasan Febmi B. söz alarak: — Bazı meb'usların Şeyh Esat Efendiyi ziyaret etmiş oldukları hakkında gazeteler- de çıkan haberler münasebe- tile —kendisinin — kastedilmiş ( olacağını söyledi : — Filhakika bu zat kom- şumdu. Satın aldığım köşkte oturmuştu. — Binaenaleyh — bu münasebetle kendisini birkaç defa gördüm, fakat aramızda fikri münasebet yoktur, dedi. Küçük San'atlar Lâyihası Ankara, 7 (H. M.) — Kü- çük san'atların Türklere tahsisi hakkındaki lâyiha Başvekâlet- tedir. Lâyihaya göre çalgıcılık, garsonluk ve saire gibi küçük san'atları yalnız Türkler yapa- bileceklerdir. Par's Sefirimiz Gitti Paris sefirimiz Münür Bey dün Avrupaya gitmiştir. Müskiratçılar Cemiyeti Müskiratçılar cemiyeti dün idare heyetlerini seçmişlerdir. Yapılan tasnifte şu zevat ka- zanmışlardır: Safa fabrikası sahibi Ahmet V| Cemal, Üzümözü sahibi mü- gazete sürüm temini için bize çatmakta devam edi- yor... Mahmut Esat Beyin ga- zetesi şu cevabı veriyor: *“Satışı (200) ü bulmıyan bir gazete sürümünü te- min için bize hücum et- mek - küstahlığında bulu- nuyor., Fakat ben size bir sır söyliyeyim: bu iki gazete- nin mecmu satışı ( “00) ü bulmaz. Artık bu hücumun sü- rüm için yapılmakta oldu- guna : inanma! derris Ahmet, Üzümkızı sahibi Çelebi Bahar, Bilecik sahibi İstepan Berberyan, Aslan sahi- bi Lâvrent oğlu, Büyükada sahibi Agop Tavukçıyan B.ler. Cemiyetin 470 azası vardır. Azanın bir kısını reylerini ka- palı zarflarla gönderdikleri için | intihap Ticaret odasınca biraz pürüzlü ve tetkike muhtaç gö- rülmüştür. Oda tasdik ettikten sonra toplanarak reislerini se- gçeceklerdir. — Karadenizde Fırtına Var Karadenizde c.0ukça sert bir. karayel fırtınası esmekte- dir; Ereyîi önlerinde bazı de- niz kazaları olmuştur. Ereyliye gitmekte olan Kiısmet motörü karaya olurmuş. Mürettebat ve kaptan kurtarılmıştır. Bulgar Nazırı Gelecek Bulgar Hariciye nazırı M. *“Bürof,,un iadei ziyaret için | Ankaraya geleceği söylenmek- l İ Sözün Kısası Bir FHırsızın Müdafaası Dün gece, yatak odamda bir gürültü duydum ve derhal baş ucumdaki elektriği yaktım. Ayni zamanda, yastığın altın- dan revolveri çekmeyi de unutmamıştım. Elbise dolabımın - önünde bir adam, dim dik, şaşkın ve hareketsiz duruyordu. — Kımıldama! diye bağır- dım, ateş ederim. Sonra mahut kumanda ak- hma geldi: — Eller yukarı! diye hay- kırdım. Hırsız itaat etti. Ben de yatağımın içinde keyifle uza- narak “ daima parmağım te- tikte,, onu seyrettim. Zavallının yüzünden — şarıl şarıl terler akıyordu. — Fakat — mendilini çıkarmak ve yüzünü silmek haddine mi düşmüş? Boynunu büktü ve yalvar- mıya başladı — Biırak beni gideyim. Beni polise verme! — Niçin? diye sordum. — Ben ekmek parası için çalışıyorum, halbuki otomobil almak için çalanlar var, onlara bi olmuyor, bana yazık öğüml e ü — Meselâ? — Meselâ, dünkü SON POSTA da ökudum. Fransız- lar Paristeki Osmanlı banka- sından bizim bir buçuk mil- yon altınımızı aşırmiş! — Haydi uğurlar olsun, de- dim, mün önünde md::mıüı. git K AR Ve Dayinlerden daha az kabahatli bulduğum bu hırsızı affetmekle, büyük bir merha- nııet ;sîri gösl:rdîğîmî ı.;::: olarak başımı tığa ko, ve ahat rahat uyuduüm. Satılacak Eşya Evvelâ Fenni Surette Temizlenecektir Sıhhiye Vekâleti bütün vi- lâyetlere tebligat yaparak sa- tılığa çıkarılacak elbise ve ev eşyasının — satılmadan — evvel fenni tathirhanede tathir edil- mesini ve temizlenen eşyaların üzerine birer matbu etiket yapıştırılmasını bildirmiştir. Tathiredilmiyea oşya ahi mıyacaktır. Balkan Konferan- sı Toplanacak Atinadan Enformasyon ga- zetesine — bildir ine göre. alkan kozferansı icra komite- si 30 kânunusanide Selânikte toplanacaktır. İkinci konferans İstanbulda toplanacaktır. Pahalılıkla Mücadele Ediyoruz Ramazan ve Bayram masraflarınızı mü- him miktarda indir- mek istiyor musu- nur? SON POSTA nın bir iki güne kas dar ilân edeceği te- şebbüsünü takip edi- niz, Çok memnun kalacaksınız. Tafsilât Yakında