20 Haziran 1936 Tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 14

20 Haziran 1936 tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 14
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

FRESK SANATI Fresk, sadelikle güzelliği mezceden, sadelik (ları renklerin zenginliği ve imlizacı, analemi ve ve güzellik ifade eden bir sanaitır. Bu çok es- O perspekliy'deki derin bilyileri, büyük muvalla- ki ve soylu sanat memleketimiz için henüz pek Okiyel sırlarıdır. özle. Dz sene evve) Öüzel Sanatlar Akade- Benim bildiğim ve gördüğüm eserlerin hiç- misinde Fresk işleri. | birisinde bir /sanat- ne malısus bir alö- ©; ” kâr bir simadaki has- İye kurulmuş, müte- sasiyelin, ve muhte- vazi bir programın hi mamaların derin mahdut imkânları ifadelerini nazardaki dahilinde çalışmağa yumuşaklık veya başlanmışlır. Fresk, serilik cdasını, neşe inşaalın dahili ve veya aşk heyecanını harici en sağlam ve iesbit o edebilmeklie en münasip dekoras- bir Givlto olamamış yonunu teşkil ettiği tir, Fresk aslında için yeni yapılarımız» İbetm kananikör, bem da dikkate alınması de zengindir. İşte çok İaydeli olacaklır. Giollo'da da bunu bu- Fresk kelimesinin luyoruz. Onun eser- kökü İlalyancadır. e eski yek Asli (taze) manasi larının sicak ve hü im : Fresko ) Sam Bahar Sabalu (Freak) Aystullaı Sümer o çömeri iesiri vardır. dur. Filhakika (taze duvar harcı) Freskin ipti: o Kullandığı renkler samimi ve mubalagasızdır. dai bir ameliyesidir. Fresk işle bu köklen ge Bazi panolarıda alaca akik taşından lerkip olum İerek taze harcın sulu boya ile boyanmasına muş mozaiklere benzer. Bunlarda emsalsiz bir alem olmuşlur. üslünlük, bir üsladlık kaşesi vardır. Fresk'in iarihini, orta y ve Son zaman Rönesans'ın sanalkârları arasında Fra Am lara kadar geçir i Kiş LE E gelicö, Lippi, Chir- diği inkişaf salha- İarını tetkik eden eserler mahdullur; bizde ise maalese! hiç mevcut değil. dir. landajo, oPörugin, b, İ Sodoma, Rapbasl > ve diğer bazi ür tadları, İlalyan si nat larihi gururla sayar. İplida hakir yü- Michel - Ange rülen Fresk, İtak bülün ölmez abide yada inkişala baş- lerinde olduğu gibi İamış, Givlle ve © «Chapelle Sixline» talebesi ile Michel» ii . w deki Fresklerinde Ange gibi ölmez Çoban pire) Ayetullah Sümer Ode kendini kayb- üslallar laralından kuvvetlendirilmiştir. Büyük ederek çalışmış ve ona da bizzal kendini, hüvi ilalyan Fresk'çilerinin eserlerindeki harikulide- Oo yelini ve ruhunu koymuştur. lik, esrarlı güzellik ve enbe insanı hayran Ön üçüncü asrın sonunda ölen Givllü ile eder. Bu sanalkârlarm seçtikleri ve kullandık” oKönesans'ın sonlarına doğru yaşamış olan Mi- 13

Bu sayıdan diğer sayfalar: