25 Kasım 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

25 Kasım 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Smanaan. lerine birer telgrafla bildirdi. Dele- gasyona göre “bir 1yi niyet gösteri- si” olan hareketten 'stifade etmek iâ- teniyordu. Artık sadece Doğu « Batı arasındaki yumuşak havayı bozma- mak için Polonya'yı destekliyen dev- letler reylerini “iyi niyet” gösteren Türkiyeye verebilirlerdi. Ertesi gün Genel Kurul yeniden lamaya başlayınca' Türk delegas- yonu yeni bir hayal kırıklığına uğra- dı. Daima Üç - dört farkla Polonya rilerinden sonra New York'ta bir te- levizyon konuşması sırasında sine sorulan “Orta Doğu Mu.sıuman Memleketleri size nasıl oluyorda oy vermiyorlar; Polonya'yı destekliyor- Jlar?” şeklindeki bir soruyu “İleride hepsi bize verecek” diye cevaplan- dıran Birleşmiş — Milletlerdeki Tür! delegasyonu başkanı Seyfullah Esm son oylamadan önceki günlerde M- & - Asya grubunun “Fran atom denemelerini dundıırma- 81” için verdikleri karar suretinin oya sunuluşu sırasında müstenkif kalışı- Nın doğuracağı neticeyi hiç hesaba katmamıştı. İşte 43 Üncü oylamadan sonra Türkiye aleyhine üç farklı bir netice daha önce Türkiye'yi destek- Üyen Afrika - Asya memleketlerin- den bir kısmının karşı safa geçmele- riyle ortaya çıkmıştı, Son çare )yıa.ma qımdi I aralığa bırakıkh a güney Armerika devlet varılacak Ücüncü bir adayı destekle- yecekleri söyleniyor. Yukarıda da be- Hrttiğimiz gibi daha önce Polonya'- 1 destekleyen Kanada'nın da bu dev- letlere katılması kuvvetle muhtemel dir. . Ziyaretler Beklenecn misafir... eçen haftanın ortalarında, Çar- mba üÜ Esenboğa hava ala- nı müstesna xünlermden birini yaşı- Havanın son derece soğuk ğ emirler yağdırıyorlardı. Jaket-Atay- hi bu tcllşlı adamlar Dışışlerl baka.n— h resine de'lcnen. sevilen bir milleun temsıl- si Eyüp Handı. Dış işleri bakanlığı Evup Hanın Tahran — görüşmelerini müteakip Başbakan Menderesle be- raber Türkiyeye geleceğini iki gün- dür A, A. vasıtasıyla yayıyordu. Eyüp Han ve Menderes raberce zeleceklerdl 'Telâşlı — ad. yecanı bundan İleri geliyordu. da koşuşan bu adamlar birer saat ev- Vvel alınan telsiz mesajından bihaber- diler. Mesajda Menderesin uçağının 4KİS, 85 KASIM 1859 sâat 9.01 de Türkiye hudutlarına gir- diği ve yalnız oiduğu, Kyüp hanın 8e kaçta geleceği henüs bilininediği be- lirtiliyordu. Menderesle beraber geleceği bil- dirilen misafirin bu gecikmesi belkıi son dakikada olmuştu. Aksi takdirde her şeyi dakıkası dakikasına haber alan A. A. nın bundan haberi olur- VB Set uçağı 11.50 de piste indi. Men- deres ve Zorlu uçaktan çıkarak hiç dumklamadnn şeref salonuna girdi- ler ve Sayın Celâl Bayarın gelişine kadar dışarı çıkmadılar. 0 dakika sonra, misafir devlet başkanını getlren ucak bir Türk Jet filosunun ortasında semada görüldü. Piste inen Viscount tipi uçaktan ev- velâ iki yaver, sonra Eyüp Han in- burma bıvıklı. haki Üp Hanın el sıkışıldı. Menderes Eyüp Hanın elini sıkarken “Hoş geldiniz” dedi. Mutat merasimi — müteakip Konvoy yola dizildi Nı ısnhr için şehrin içinde bütün tertibat alınmıştı. Mektepler ta- til edilmiş, ellerine Pakistan bayra- ğı venlen talebeler yola dizilmiş, esa- misafirperver olarn ıilar temaşayı kaçırmamak için yol bo- Mareşal Eyüp Han Bisafirin ilki... YURTTA OLUP BİTENLER yunca sıralanmışlardı. Ama bu kadarla kalınmadı. Be- lediye otobüslerinden 8 tanesi bele- kişi he kışi de ağırca yaralanmıştı. Misafir devlet başkanı hâdiseyi ncak Hariciye Köşküne çıkıldığı zaman haber aldı ve son derece Üzül- dü. Görünmeyen adam... A kşam verilen resepsiyon hakika- ten pek muhteşem oldu. Eyüp Han eski ahbaplarıyla tekrar karşı- laşmaktan çok memnun olduğunu söyledi. Misafir, Sayın Bayar ve Men- ceresle iç salonda oturdu, bol bol sohbet etti. Şayet bu ziyaret bir ay kadar evvel olsaydı, masada İçişleri Bakanını Menderesin yanında gör- mek mümkün olacaktı. Resepsiyona erkence gelen ık Gedik ıdeu görünmeyen adamdı. Onu daimi bakanın yanında görmeğe ahşwlır boşuna aradılar. Müteakip günlerde yapılan görlş- melerde, resmi tebliğ neşredilmesine rağmen, Tahran müzakerelerinin dı- şında birşey konuşulduğu zannedilme- mektedir. Bunun ucu yine Sam Am- caya dayanmaktadır. FEyüp Hanla yapılan müzakerelerde Sam Amc& Üzerinde bilhassa durulmuştur. Sadece görmek için.. xl safir Pakistan Devlet Relsi - hazırlıklar Ankaraya gelecek olan Ei: in ziyareti D. P. ileri gelenlertni faz- lasıyla alakadar etmektedir. Ne var ki Eisenhaower Türkiyede sadece 17 saat kalacaktır. Bu 17 sa- atın 9 saatı uyku, 1 saatı Anıt ziyaret, 3 saatı yol, 2 saatı resepel» yonlar, 2 saatı ise yemek ile zaman görüşüleceği — bir meseledir. Başkanın 17 saat ıceriıinde görüşme- lere ayırabileceği 15 - dakika'nın D. P. ileri gelenlerini ne derece mern- nun edeceği de bilinmemektedir. Bütim bunlardan anlaşılmaktadır ki Başkan KEisenhower Tilrkiyeye görüşmek için değil, görmek için gelmektedir. CH PR Taze Kuvvetler ralı evin kapısı kısa fasılalarla ça- tındı. Gelen misafirler içeri girme-