2 Aralık 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

2 Aralık 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

M US İKİ Konserler ) Pırlak başarılar S elçimiz Leylâ Gencer. İstan- bulda beklenen konserini, Çocuk Dostları Yararına olmak Üzere Atlas sinemasında verdi ve geçenlerde dün- ya türnesine çıktı. Parlak başarılarına her zamanki Ti özelnk taşıdığı muhakkak ylA Cencer gelecegm İg- ta.nbul Operası için büyük bir Ümitti. Basın toplantısında verdiği vâad ile ve diğer sözleriyle de geniş sanat se- ver kitlesinin sempatisini, sevıdıinl Ünü kazanmıştı. at aynı çevreler onun sesini de dinlemeğe can atıyorlardı. Nitekim Atlas sine- raasını gört.lmomiş bir kalabalık -Üsz- telik Çocuk stları yararına bılet Ücretleri bir hayli kabarık olm. rağmen- doldurmuştu. İatanbul Belediye Başkanı Kemal İcin ayrıca bir garanti aayılırdı. . Bonra. İstanbul sosyetesi, tanınmış dmalar da hâzır ve *“YİA Gencer böyle bir atmosfer icin- , bevnelmilel olgun sanatçılara hâs blr kibarlık ve aahne tekniğiyle din- leyicinin karşısına — çıktı. Söylediği da bitmez tükenmez alkışlara boğul- du. Konservatuar konserleri stanbul Belediye — Konservatuarı- rın pazar Konserlerinin çok sesli ve evrensel müzik serisindeki 3 üncü, 5 inci ve 7 inci konserleri de diğerleri gibi bilyüx bir alâkayla takin edildi, -Konservatuvar Konserleri bir hef- meıı Atatürk devı-ımlerıuın sonuçlarından biridir. Sağlanı toknik, kuru çalış. honsen atuvar Konserlerinin 3 ünctl siinde Cemal Reşit Rey ldaresmde Şehir Orkestrası ve solist olarak çel- list Lütfiye Dölensoy yer almıştı. amın başında y Edgar Manasın Raspodisi Batı özentlıi bir Doğulu beste idi. İstanbulda 1875 de muş ve müzik tahsilini İtalyada Saint-Saens'in “viyolonsel tasu"nda solişt olarak Leylâ Gencer Alkış, alkış, alkış... five Dölensoy yıllarca Şebir Orkest- rasının elemanı olarak teknik ve sah- ne rahatsızlığı kımından — pişmiş 1na rağmen Fransız bestecisinin ayrı vir siıcaklık, — “expressive”ifade tarzı ve nüanslı bir romanlızm iste- yen bu escrini, kendi usiübun iç uynudığı için seçmemeliy R. Wagner'in emsalsız eseri “Trig- tan ile İsolde "operasından Prelüd ve Aşk Ölümü kısımları, şef Cemal Re- sit Reyin Şehir Orkostrasını yıllarca rodinin Poloveç Dansları orkestranın yenilenmiş sazları -bilhassa nefesli- leri- bakımından daha parlak bir ça- hşa yönelmişse de, ritm ve ölçü ba- kımlarından geçen yıllardaki daha gun icra tarzını arattı. A, Sarıcanın Başarılar Serisi ” önservatuar Konserlerinin 5. inci- sine genç piyanı virtüozumuz ıca solist olarak katıldı. Şehlr Orkestrasını Cemal Reşit Rey idare ediyordu. Mevsim başından beri İstanbul müzikseverlerinin gönlu:ıu fethetmiş bulunan bu sefer orkestra refakatinde çaıdığı Fr. Liszt'in “No. 2 La majör Piyano Konçertosu” ile parlak “tuşe”sini ol- gun solistlere yaraşır bir güçte kul- lanarak salonu tekrar alkışlara boğ- du. Ayşegül Sarıca geçen sefer ce- par- “Figaro'nun düğünü” uverttiri ve Mendelasohn'un *4 Unti Senfoni"si herzaman orkealranın alığ- Uğı bir kolaylıkla çialındı Hir kedinin azizliği! l Kıınservatuvu Kunıerlennln 1 net- | Avusturyalı n ıouıt Wıl- | ter Krlenl.n düzgün a.hqı am- 4 aki diğer eserlerln dınle)idlerde Ü- yaııdıra.cağı irlerden Zziyade, akla gelmiyecek bır olaym yarattığı he- | yecana kurban gitti. 4 Programın ilk kısmında piyanlst wW rien, Ekrem i Ün ıindekl Şehlr Orkestrasının anl bir refakat tarzı sayesinde Mozart'ın “konçerto Re mınör"lınü haklı bir ah kış toplayarak çalı Konserin ikinci kısmında Çaykovl- ki'nin “8 ıncı senfonisi ” j birçok pürüzlerine ve tempo ak, rına rağmen, dinleyicileri besteci- nin atmosferine daldırıp giderken o- la.nlar oldu. Kimsenin farkına varma- dığı iri bir kedi tavandaki plâka mu: kavvalar üzerinde gezinirken muka' valar dayanamadı Ve gürültu ile kopn rak önce flst localar: ğıdaki bazı dînleylcllerln usmne duçe,, tü. Kedi bir akrobasi hareketiyle kel dini kurtarmış, salondaki birkaç ten “Path&tigüue” asenfoni, gerçek! puütetik bir hal almış, hatta trajedi. benzemişti. A.B.D. Savyet bestecileri ve Amcrika (New York, Kasım, İlhan K. Min Toğlu yazıyor) G eçen hafta Boston Senfoni kestmsımn New York'ta Carne gie Hall'de verdiği Üç konserden ik! nin progranı, Amerikayı ziyaret e Bovıot bestecilerinin musikisine rılmıştı. Tek istisna, Bohuslav tinu" nun “Parables” adlı eseriydi yet bestecilerine dostluk gösterile de, besg dur d ıln diye yeniden Pprograma ekle!l “Tender Land” adlı Amerikan e de vardı bostecl Copland. Mart! ında, programın zevksizliğine a duşmiycn musikisini bizzat idare € serin programına, şefine so!istlerlne bir göz atınca, Ca all sahnesinin o akşam bir “ka ler birliği” haline geleceği anlası du. Ork eıtra Ame kan orkestr dı. Şefi Fransızdı. Misafir Sollst kızılderm asıllıydı.

Bu sayıdan diğer sayfalar: