5 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

5 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

Afganistanda son vazıyet Kâbildeki asiler yağma ettikleri eşya ile dağlara çekiliyorlar Berlin, 3 (A.A.) — Peşavereden bildiriliyor: İngiliz tayyareleriyle kâbilden buraya getirilen ecnebi sefa- retleri mensubini kâbilde karışıklığın ve anarşisin her saat arttığını haber veriyorlar. Bundan dolayı evlerin bir çoğu içinde oturanlar tarafından tahkim Dükkânlar kapanmıştır. kıtlık ve açlık tevessü r. Habibullahın seferberlik emrine icabet edil- se çalıp çırptıkları eşyayı alıp dağ- lara çekiliyorlar. Kâbilin say 'e mahalli nlmı (ng— Kar altında kalan t trenler Üç günden beri hiç bir tren hareket etmedi Yeşilköy ve Pendik ile de müvasala munkati Avrupa ve Anadolu nünakalâtı tamamile kesilmiştir. Dün yazdığımız gibi Çerkeskö- jünde kar altında iki tren bulun- maktadır. İmdat treni ise henüz Kabakça ile Çatalca arasındadır. Bu trenden gelen bir haberben karı temizlemekle meşgul oldu - kları anlaşılmıştır. Yeşil köyde kar altında kalan trenin içinden dört kişi çıkabil- le lren miştir. Bunlar güç halle evlerine | #önebilmişlerdir. Fakat evlerinde suğuğun tesirile bayılmışlar , — kendilerine masaj yapılmıştır . — Kanın şiddetinden Anadolu trenle- ri de işlemiyor. Dün yollar kapalı olduğu için Ankara treni hareket Konya ve Ada pazarı iki - gündenberi İzmitte beklemektedir. Demir yolları ida- resi yolları açmak için çalışmak- tadır. Bir imdat treni İzmite varmıştır. Anadolu demir yollarından verilen malümata göre kış — yüzünden yollarda bir kaza olmamıştır. Kara saplanan bir tren Evvelki gün saat 15 te Pen- dikten — hareket eden — katar Kartal ile Maltepe arasınd 25 yolcusu ile beraber kara saplanıp kalmıştır. Bunun üzerine Pendikten bir imdat treni kaldırılmış ve kara saplanan trenin 25 yolcusu Malh- tepe istasyonuna - getirilebilı Bu esnada yollardaki karları temizlemek üzere Pendikten ha- reket eden kar temizleme treni 15 amelcilesi birlikte yine Kartal ile Pendik arasında kalmıştı Bu vaziyet karşısında tekrar bir imdat treni çıkarılarak ame- Teler kurtarılmış ve Maltepe istas- yonuna getirilmiştir. Bu süretle kirka balig olan kazazedeler ancak saat beşte Fener Yolu istasyonuna getirile bilmişlerdir. Yolcular Fener yolun- dan yaya olarak Haydar paşaya gelmişlerdir. olmuştur Açık denizlerde Fırtına açık denizlerde bütün siddetile devam ediyor. Nerede olduğu mechul — bulunan Hisar vapurunun Kara denize Karabu- runda karaya düştü Karaya oturduğu yazılan Tomsk ismindekirus vapurunun tahlisine başlanmıştır . Çanakkalede zenci buzan mev- künde Ron isminde bir fransız vapuru da karaya oturmuştur. Başkaca mühim bir kaza yoktur. Seyri sefain idaresinin Cum- huriyet vapuru dün gece trabzon limanına girmişt Haradiniz veçkcu darVuba dit nındadır. Bu limanda Samsun vapuru.da bulunuyor. Marmara vapuru Gemlik lima- nındadır. Antalya ise, Tekirdağ kimanına iltica etmiştir. Mersin vapuru Ayvalık limanında bulun- maktadır. Karadeniz - boğazı açıklarında bulunan işaret dubasını sular sü- rüklemiş nihayet duba Mara açık- larında demirlemiştir. Berlinde serseri- lerle mücadele Kânunusaninin on beşinde Ber- linde mühim bir hadise olmuştur. Bir kaç bin polis ve memur Silez- 'ya istasyonu civarındaki 100,000 nüfuslu büyük bir mıntakayı ab- loka etmiş ve “İmmer troy,, yani *Dajma sadık,, namındaki hırsız cemiyetine mensup eşhası taharri eylemiştir. bita iyet varakası bulunmu üzerinde memurları hü şahsı tevkif eylemi; koku aldığı mıntakasından - uzaklaşmışlar ve gazete idarehanelerine - telefonla “eğlenceli manzara,, görmek için mühbir — göndermelerini — söyle- mişlerdir. anlaşılmıştır. | “mıncılar Kar ve tipi | den ürken halkın ihtiyaçlarından Gaz: hazretleri Atla bir gezinti yaplılar Dün kuru ve sağlam havadan istifade eden Gazi Hz. ve vekil İsmet Paşa Hz. atla şehir varında — gezintiler — yaptılar . Çankaya civarında attan inerek | bir müddet yürüdüler. Türk - Yunan müzakeratı Ankara 3 — Yunan Sefiri M. Papa Atinadan beklediği talimatı henüz almamıştır. Talimat gelince Tevfik Rüştü Beyle müzakerata devam edecektir. Kar fırtınası Devam ediyor (Baş tarafı birinci sahifede) Fırınlara tehacüm Errinlara bu sabah fazla tehacüm vardı. Fırınlar bir kişiye bir ekmekten| fazla vermiyorlar. Şehirde fıran- cela imali pek azalmıştır. Kendilerile temas ettigimiz fı- şiddetin - fazla ekmek aldıklarını söylemiş- lerdir. Adalar, Bakır köy, Bostancı öyüne pek az un gitmiştir. Odun ihtikân gene alabildiğine çoğalmıştır. Emanet, mahrukat il olmadığını ediyor. Halbuki şehrideki bir çok İ odun ve gömürcüler nezdinde tah- kikat yapık kömür 12,5 hatta uzak semtlerde 15, odunun çekisi de 700-750 kuruşa satılıyor. Bonmak tehlikesi Bir çok amele, bilhassa tütün depoları kadın attelesi yollarda don-, mak tehlikesi göstermişler ve Po- lis karakollarına ve zabitai belediye)| merkezlerine nakledilmişlerdir. Kurtlar çoğaldı Şehrin bazı yerlerine kurt indiği söyleniyor. Hatta Maltepede -2, Kartalda 3 kişinin kurtlar tara- fından parçalandığı rivayet ediliyor. Tramvay şirketinin faaliyeti Karm başladığı günden beri şehitde en çok. fasliyet gösteren müessese Tramvay şirketidir. Şirket Taçtıği - yol - ile - yalnız tramvayların — işlemesini, — değil halkın gidip gelmesini, otomo- billerin — işlemesini — de - temin etmişti Muhiddin beyin 1000 amele- nin yolu temizlediği hakkındaki beyanatına rağmen bugün öğleye kadar her taraf kar altında ik ortada otomobilleri kontrol ede- cek bir tek zabıtai belediye me- muru yoktu. Tramvay şirketi uzak mahall lere un naklini de derühte etmiş için yük — vagonları ve bönün çıkarmıştır. 'ün tramvay hatlarında 80 vagon işlediği halde bu gün 100 vagon tahrik edilr Kar k koşusu Bundan tam dört sene evel ilk kar koşusunu yapan Galata saraylı Atletler dün de aralarında büyük bir kar koşusu yaptılar Besim, Leblebi Mehmet, Suphi G latasaraydan hareket ederek Tı - takiben Sultan ip gelmişlerdir. 'da katedilmişt ramyay — yolonu Ahmede kadar giç Mesafe 45 dakil Kadın - erkek türiü ışı gördüğü işleri birı Kadın-erkek münakaşası hak- kında bize mektup gönderen | | karilerimizden bir hanımın fikir | | lerini neşrediyoruz: | «Akşamda çıkan kadin-erkek | münakaşasına ait erkek karileri- nizin mektupları beni fena halde sinirlendirdi, şu cevabı yazmağa karar verdim... Beyfendileri. Siz ev ve kadın işlerini gayet kolay, gayet basit, gayet sudan, gayet hafif zannedi- yorsunuz değil mi?... Ne yanlış bir kanaat!.. Vazifesini bilen bir ev kadım ber gün 20 meslek sahibinin işini görür. Sözlerimi misal ile anlatmak birza kendimden bahsedece- İşte benim -bir günlük ğim. hayatım: Sabahlıyın saat yedide kalkar kocama ve çocuklara kahvaltı hazırlarım. Bu esnada mesleğim hizmetciliktir. Kahvaltıdan sonra çocukları giydirip mektebe gön- deririm, bu sırada mesleğim da- dılıktır. Biraz geçince küçük uya- 'nir onu emzirmririm, mesleğim sütnineliktir. h Saat ona doğru et, şebze ve saire almak Jâzımdır. Yine bu hesapça vekilharç olurum. Ondan sonra yemek pişirmek meselesi kalır onu da yaptımmıydı. oldum ahçı.. Yemekten sonra mendil çorap ve saire gibi öteberi yıkarım, oldum — çamaşırcı... — Yıkadığım şeyler olduğu gibi kalacak diğil Kar fırtınası Bir vapur yoluna devam için hamu- lesini yaktı Son günlerde dünyanın her ta- | rafında şiddetli soğuklar ve de- nizlerde fırtnalar hüküm sürüyor. Bu kâdar soğuk ve fırtına bir çok senelerden beri görülmemiştir. Marsilya limanına gelecek va- purların ekserisi iki, üç gün te- ehhürle vasıl olmuşlardır. Belgrano vapuru yolda Kar fırlmasına — tesadüf — ettiğinden, | müvasalet gününden bir hafta | sonra gelebilmiştir. Bu bir hafta zarfında vapurun kömürü bit- tiğinden, yoluna devam edebilmek için yüklü olduğu arabistan fıstık- larını kâmilen yakmağa mecbur olmuş, ve limana geldiği zaman malını teslime gelen tüccara baş anbarlarını gnsnnuııl Yangın başlangıçı Dün gece Cağal oğlunda doktor| Ihya Salih beyin evinden yangın çıkmışsada derhal yetişilerek sön- | dürülmüştür. ANKARA PALAS (ANKARA ) Bütün odalarda telefon, sı- cak suyu, kaloriferi / vardır. | Hususi banyolu apartımanlar. Odalrın fiatı: 6-8-10 ve 12 liradır. Amerikan barı, Orkes- tra, erkek ve kadınlara mah- $ salonu, çamaşır- İj tenis, kütüphanı vagonlar — şirketinin yataklı acente Soğuktan mı dond ' münakaşası Ev kadinının tamam 20 vardır Bir kadın kariimiz bö: yle diyor ve 'er bırer sayıyor ya, Başlarım — onları ütülemeğe. oldum ütücü.. Bundan sonra kocamın yakala Tını kolalarım..- Oldum . kolacı Yırtık sökük filan gibi ufak tefel dikişleri de dikince oldum m terzi?.. Çocuklar - mektepten - gelirler onları çalıştırmak lazımdır, mual limlik başlar. Kocam gelince om olurum, Piyano çalarım, dans ede Tiz, çalgıcı ve dansöz olurum. Bizim evde daima tedavi gör mek isteyen iki kişi vardır. küçül oğlum, kaynanam.. küçügüm da ima düşer, kavga eder ve bi yerini yaralar. her gün onu cerrahlığını yaparım. Kaynananı ezeldenberi kasta dır. Onun — doktoru, — eczacısı hasta bakıcısı benim. Şimdi size yaptığım işleri bine bir, Dadılık - iki sütninelik üç, vekilharçlık dörl muhasiplik beş, ahçılık altı, ça maşırcılık yedi, ütücülük sekir tarzilik dokuz, muallimlik. or dalkavukluk on bir, çalgıcılık 0: iki, dansözlük on üç, kolacılık ©: dört, cczacılık on beş, dişcilik o altı, doktorluk on yedi, cerrahlı on sekiz, hastabakıcılığı on doku:- bahçevanlık ,yir İşte benim bir günde yaptığır işler.. Artık bundan sonra da c işlerine kolay derseniz. insafsızlı ğınıza veririm. Refika Lâmi — Saray burnu Rüsumat muhafa zamemurlarından Mustafa efene dün üzerine gelen bir fenalıkl birdenbire vefat etmiştir. Mustafa efendinin — ölümünüü sebebi anlaşılamamış ceset morg- gönderilmiştir. Mustafa efendini: | soğuktan” dondügu Tannediliyor. Bir şoför neler yaptı? Bulgar tebaasındân M.Aleksar dir ile Avusturya / tebaasında M. Fransua dün Sirkeciden Şoft Ramizin idaresindeki - otomobil. binmişlerdir. Otomobilden — indikten / sonr: karı — fırsat - addeden — Ramiz * müşterilerinden taksı ücreti hari: olmak üzere 5 lira daha istemiş tir. Bunun üzerine Ramizle M Aleksandr arasında kavga çıkmı” Şoför iki müşterisini hem döğmü hem — yaralamıştır. derdest etmiştir. Polis Ramiz İDARENANE — acımusluk sokaği” Telgraf adresi : “Akşam, istanbul, Telefon » yazı işleri/ içine isti 1686 Telefon 1 idare işleri İçim yi ASA Gönlerilen yanlar, elimer, ABONE ÜCRETLERİ aylığı 900 Üç aylığı 500 kauruş. Ecnebi. | yeemleketler için : Seneliği 30001 alı aylığı 1600; Üç aylığı 900 kunuşlur. Güzetemir Tanlardan mes'eliyet Kahül etinek,