19 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

— Sthife 4 Aldatılan kadın... Mahkemenin katile verdiği ceza: 250 kuruş cezayı nakdi Slovakyada — Trencin şehrinde cinayet mahkemesinde Metmazel Arhad Diener namında genç bir kadın metresi bulunduğu genç bir değirmenciyi öldürmek cür- miyle muhakeme edilmiştir. Genç kaz izdivaç vadile kendi- aini kandıran erkeği izdivaca razı olmadığından — dolayı — revolverle öldürmüştür. Değirmenci ilk yediği kurşunun tesirile müthiş bir surette can çe- kişmekte olduğundan kadın erkeğin bu haline acıyarak kendisini ıztı- Taptan — kurtarmak çin beynine yedi. kurşun daha sıkmıştır. Jüri heyeti kararını vereceği zaman genç kadın aşıkını nasie öldürdüğünü — büngür — hüngür ağlıyarak anlattı. Heyet kararını verdikten sonra bakim kararı tebliğ ettiği zaman mahkemenin salonu alkış tufanın- dan çınlamıştır. Jüri genç kadının | beraetine karar vermiş ve yalnız Tahsatsız revolver — taşıdığından Katli matmazel Diener beş şilin, yani 250 kuruş cezayı nakdiye mahküm eylemiştir. Mavi kanarya Londrada büyük bir kuş sergisi açıldı Londrada kristal palasta kafes kaşları için büyük bir milli sergi açılmıştır. Burada teşhir olunan Kanarya, bülbül ve emsali kuş- darın kiymeti 100,000 İngiliz lirası t'dir edilmiştir. Hindistan ve Afrika ormanla- 'da yaşıyan türlü kuşlar dabil duğu halde binlerce latif sadalı Bülbüller ve kanaryalar arasm- da bir müsabaka tertip edilmiş- fir. Meşhur musikişinasandan ve kuşçulardan müteşekkil bir hey'et her kanaryayı yirmişer dakika n Saç tuvaleti Berberler cemiyeti büyük bir sergi. açacak Berberler cemiyeti bir sergi açmağa karar vermiştir. Bu sergi memle- ketimizde ilk dafa olacak, içinde berberliğe mütaallık eşya teşhir edilecektir. Sergi geçen sene vur edilen sergi değildi serği daha ziyade Avrupadaki müesseselerin iştirakile açılacaktır. Berberler cemiyeti bu imal eden ve satan müesseselerle muhabere etmektedir. Şimdiye kadar Viyanada bir çok müesseseden sergiye iştirrk ede- “alan Fırka bunun şiddetle men'i ceğine dair cevap gelmiştir. Amerikada servet Amerikanın ticaret nezaretinin neşrettiği istatistiğe göre son elli sene zarlında Amerika hükümeti büyük bir inkişafa mazhar olmuş, amümü nufus bir misli artmıştır. Amele üç misli, memleketin umu- mi serveti ise yedi misli artınıştır. * Trakyada Feyezan— Tunca, Arda, Meriç — nehirleri taşmış, civar maahllâtı kısmen sular istilâ etmiştir. Yunan hudut müfrezesine mensup üç Yunan askeri gönde- rilen kayıklarla kurtarılmıştır. Tefrika nümerosu: 8 19 Şubat 1929 BENiİN HATIRATI Nâkili: (Vâ-Nâ) Ne yapayım ?... öhhö, öhhö ... Bekçi Hasan ibraam çavuş, beni tenhada yakaladı... Bu piçi kazandım. kocam geliyor. — Kolun kurbanın oliyım, ebe banımcığım... Düşürt şunun pi Kaç para istersen, cenaze param- dan çıkarıp sana veriyim ... İlle düşürt şunun piçini... — Canım neden piç olsun? « diye sordum - kocası varmış ya İşte... Mehmet ağa dediydi... Kocakarı bir daha hiddetlendi: Mehmet ağa, iki yıldır köydecel İki yıldır karısı olacak bu şıllık Hıpırtıdan uzak yaşıyoooor... Heyetin karşısında kanaryalar türlü perde ve havadan şakı- yorlar. Heyetin — buzurunda — sakımak için gelen kanaryalar arasında Fransada Meç şehrinden gelen bir kuş vardır. Teşhir olunan kanaryalar içinde güt gibi beyaz olanları vardır. Lakin seyircilerin en ziyade nazarı dikkatini celbeden kuş mavi kanar- C:: olmuştur. Cünkü şimdiye ır biç bir yerde mavi kanar- yaya tesadüf edilmemiş ve ilk defa bu milli sergide teşhir olun- muştur. Çocuğu yok et !... Taze büngürdiyordu: — Ne yapıyım?... öhbö öhhö.. Ne yapıyım?... Bekçi Hasan İbra- am çavuş bizi tenhada kıstırdı; kandırdı... öhbö öhhö... Ne yapı- yım, hanım abla? — Bak, kendi ağzıyle de söy- lüyor... Orospunuu... — kanmışmış! Agucuk bebecik... kanacak çocuk- tun... Gene bana dön — Düşürt şunun içini bir sağ- iki yıldır beni görmiyen | GÜNÜN HAB İnhisar memurları- | nın maaşı Barem kanunu lâyıhası Maliyece tahkik edilmektedir. İnhisar ida - releri memurları da devlet memuru olarak muameleye tabidirler. Bu memurların alacakları maaş bu | günkünden aşağı olacaktır. ** İran sefareti — İran sefare- tinin Ankaraya nakli ikmal edil- iştir . Sefir de bu gün hareket edecektir. v * Vasıf ve Ragıp beyler — Vasıf ve Hüseyin Ragıp Beyler dün Ankaraya gittiler. * Takvim alğını — Son gün- lerde bir çok cemiyetler kendi namlarma takvimler tabbettirerek ötede beride sattıkları? görülmüş- | tür. Bunlardan bazıları Fırkanın namını da ileri sürmekte ve ceb- ren satmaktadırlar. Bu ciheti haber için lâzım gelen yerlere emir * Millet mektepleri — Millet mekteplerine devam etmiyenler bakkında takibata başlanmıştır. Ş l11 mektep — Encümeni Vilâyet İstanbulda inşa edilecek asri mektep binalarından (11)inin inşasını dün (130,000) liraya ihale etmiştir. (35) mektebin de bugünlerde ihalesi yapılacaktır. »* Boğaz içindeki kömür depo- ları — Boğaz içindeki kömür de- polarının şimdilik Anadolu cihe- tindekileri kalkıyor. Fmanet mu- azam bir depo inşası için teşebbü- satta bulundu. >4 Süt muayene merkezleri — Süt muayene merkezleri açılma- sından şimdilik vaz geçilmiştir. ** Hom li — Homerik n beşyüze ya- | kın seyyah şehrimize gelmiştir. ** Un gümrüğü — Bugün B. M.M. inde un kömrük resminin | tenzili ve Almanya ile aktedilen ikamet mukaveleleri — müzakere edilecektir. » Bir vapur karaya oturdu — Akdenizde Ayvalıktan gelmekte olan Hüseyniye vapuru dün karaya| otormuşsada kurtulmaya muvaf- fak olmuştur. * Kastamonide Elektrik — Kastamoni Elektrik tesisati Ma- ralli şirketine 74,500 Dolar pa- zarlık suretiyle ihale edilmişt * Bir vapurmuz hasara uğ- radı — Sivastopoldan hareket eden Türk bandıralı * Kısmet , vapuru fırtınadan hasara uğra- mıştır. İmdat gönderilmiştir * Bir beraet — İngiltereden mübayaa edilen Rasıt namındaki mayın tarayıcı geminin tarzı mü- Divanı harbe verilen Bahriye Dairesi Reisi sabıkı Abdurrah- man Bey beraet etmiştir. * lıcakla, hanımcığım; yoksa, Meh- met ağa ikimizide sağ komaz! Gebertir alim Allah! Gelin de ağlıyordu: — Baltayla gebertir.. Baltayla! Alıyer piçimizi, ebe hanım! Ahver! Epiyce uğraştım: Burada, has- tahanede, çocuk düşürmek âdet olmadığını; ancak, ahvali sıhhiyesi | itibariyle doğurması muvafık ol- amıyanlara avort yaptığımızı mü- nasip İlâve ettim: — Hem, efendim, hanım sekiz aylık hamiledir. Bu hale geldik- fen sonra, çocuğu almanın, - biz istesek de, gene imkânı yok | Annenin ölümüne sebebiyet ve- ririz | Fakat, lâf anlamıyorlardı. Elime, eteğime kapanıyorlar: — Kulun kurbanın olalım, “NN,, hanımcığım! kurtar bizi şu belâ- ERLERİ lğ 19 Şubat 1929 ASRİ SİNEMADA Elyevm artistlerin en mahiri ve en cazibi LÜCİYANO ALBERTİNİ tüyleri ürperten müthiş FECi DAKiIKA filiminde temaşakiranı teshir etmektedir. İlâveten gösterilmekte olan MAHİR ŞOFÖRLER 3 kısımlık komedi salonu şenlendir- mektedir. Her akşam zengin varyete proğramı. KIYAMETTEN SONRA MEŞHUR REJİSÖR HERBERT BRENONSİN Büyük eseri H.B. Varner. Nils Aster-Anna Nilsonun Muazzam temsilleri Babaların evlâtlara ve evlâtların babalara karşı vazifelerini gösteren mükemmel filim. Bu eser her kesi alâkadar edecek ve helecana Getirecek Bir Filimdir NEZLE - OKSURUK BRONSİT - BUĞAZ NEZLESİ için hakiki GUDRON GÜYO İçiniz, bütün müstahzı menekşe, yeşil ve kırmızı lerin de FRERE ticarethar Jakop No 19 adresi yazı üzerinde Postahanelerde abane kaydı Matbuat Umum Müdürlüğünün | evelce vukubulan teşebbüsü üze- rine postahanelerde — gazetelere abone kaydı. muamelesine başla- mlmıştır. Şimdilik yalnız Ankara, Adana, Bursa, Edirne, İstanbul, İzmir, Konya, Mersin, Samsun ve Trabzon — merkezlerinde — abone g kaydedilmektedir. Gazetemize abone olmak isteyen karilerimizin Pposta ücreti vererek para gön- dermek külfetini ihtiyar etmele- rine lüzum kalmamıştır. Yukarda isimlerini saydığımız — şehirlerde bulunanlar — abonelerini — temdit etmek istedikleri ve yahut yeniden abone olmak arzu ettikleri tak- dirde abone bedellerini posta merkezine teslim etmeleri kâfidir. Avrupa posta merkezlerinde öte- Ruyaların en tatlısı Çılgınlıkların en çılgını YEHRAZAT 'Ünümüzdeki 20 Şubat Çar- şamba akşamından itibarer | ALRAMRA SiNEMASINDA KADIN PEŞİNDE aşkın ihtirasat ile mücadelesi ve bilhassa kadınların ugradı- ği şantaji, asri ve lüks hayatı hakıkıyeyi musavver muazzam dram. Mümessilleri: GABRİEL GABRİO ve HELGA BRİNK. Her akşam KARA GÜZ oyunları. bayaasında usulsüzlük olduğu cihetle den beri takip edilen bu usulun gimdilik kısmen dahi olsa mem- leketimizde tatbiki şayam mem- nuniyettir. 1860 senesinde mülesses GALATADA LAZZARO FRANKO Mahdumları MAĞAZALARINDA Nefis el işlemeleri, kadınlara Mmahsus çamaşır ve cıhaz 'takımları ye avaz avaz ağlıyorlardı. — Canım, beni, katilliğe mi sevkediyorsunuz? — Ah, hanımcığım! yap şu işi Billâhi biz kimseye söylemeyiz Hem, bir lokma yumurcağı gebert- tim diyerekten senin gibi bir dok- tor hanıma kim ne der?.. Sen onu gebertmezsen, ağa bizi haklıyacak. Artık canım . sıkılmağa başla- , artık elverirl-dedim.- Fazla gürültüye hacet yokl Kocakarıya döndüm: — Hanım ninel Sen biraderinle konuşursun. İki sene karısından ayrı) yaşamış. Karısı da ona bu işi kes- miş. Şimdi, isterse karısıyle barışı istemezse ayrılırlar. Aynıldıkları takdirde bir felâket yok. Zira, bu genç hanm, madem fabrikada ameleymiş; kendi yağiyle kendi Francela Fiyatı Şehremanetinden : - Şehrihalin ondokuzuncu salı gününden itiba- ren Francelanın kilosuna yirmi buçuk kuruş azami fiat vazedildiği ve Ekmek fiatında tebeddül olma- dığı ilân olunur. * Telefon — ücretlerine zam yapılacak mıi? — Telefon ücretle- Tine yeni zam yapılacağı hakkında şirket komiseri bu hususta ademi Mmalümat beyan etmiştir. Şirket müracaatta bulunsa bile telefon ücretlerine yeniden zam icrasına imkân ve lüzum olmadığı şüphe- sizdir. kavrulur; geçinir, gider... Çocuğu- 'na da bakar... Cumhuriyet kanvn- ları, gayri meşru evlâdı, ökür ine sanların dünunda tutmıyor. Dediklerim, kadınlara / vizgeli- yordu. — Öyleyse biz de ebe bay nineye gidip piçi aldırırız!- diyereli “çıktılar. İntizar odasına seslendim: — Nöpet kimdeyse girsin! Üçüncü hadise Ihtiras duymıyan zevce Bir taraftan “L. şünüyor; öbür taraftan da demime ki kocakariyle tazenin ebe hadi uğu, düşürmeye balkışmal yüzünden — uğrıyacakları — belâyi tasavvur ediyor! Fakat, üçüncü hem - oyaladı, sürükledi. bir badise, beni bem de teessire (Mabadi var)