13 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

13 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 N Yeni bir yıldız doğdu “Dinamit,, filmi çevrilirk&n keşfedilen bu yıldız güzelliği kadar ince ve hassastır Günün birinde sinema âlemi baştan başa yıldızlarda dolacak. Ve galiba bu gidişle stüdyolarda çirkin bir sinema sanatkârı kal- mayacak! Amerikan mecmualarından dirin- de gördük : yeni bir yıldız daha doğmuş: Holliyutta * Dinamit , isminde yeni bir filim çeviriliyormuş. İşin garip ciheti, bu. filmin mevzuu gayet mühim olduğu balde, filim- deki birinci kadın rolü, şimdiye kadar böyle mühim ve birinci de- recede rol almamış olan Mis Mak Sennet isminde güzel bir kıza verilmiş Küçtik bir rus komiği Son zamanlarda Rusyada küçük sinema artisti temayüz etmi Aleksaşa isminde ve henüz altı yaşında olan bu çocuğun Ceki | Koğan derecesinde muvaffak ob- | de duğu söyleniyor. Mis Mak Sennet lik defa çevirdiği “Dinamit,, filminde.. Mis Mak Sennet, çok nazik ve mütevâzi bir kızdır. Geçinebilmek için bir iş bulmak maksadile stüdyo direktörlarine gitmiş ve çok zaman evel B. U.T. şirketi müdiriyeti tarafından kabul edilmişti. Mis Sennet, günler geçtikçe gü-| zelleşiyor ve rejisörlerin mazarı dikkatini celbediyordu. Bu müd- det zarfında kendisine ufak tefek roller verilmişee de bu güzel kız bir türlü kendisini tanıta- mamış ve bütün kabiliyeti objektifin karşısında eriyip git- mişti. Nihayet bir gün “Dinamit,, filminin çevrilmesi takarrür etmiş- tir. Filimde çok güzel ve masum çehreli bir kızın vücuduna lüzum vardı. Stüdyo direktörü: Bu filimde fevkalâde bir kadın tipi yaratmak lâzım. Demiştir. Maruf rejisörlerden Mr. Parker bir akşam sanatkârlar pansiyo- ounda birini aramağa gitmiş, bu- lamamıştır. Dönerken Mis Senneti odasının kapısı önünde dolaşırken rastlamış ve biraz oturmak Üzre bu mahcup kızın odasına girmiştir, Mister Parker, biraz konuşunca | bu genç kızın görerek, aradığı kadın olduğuna kanaat getirmiş, ertesi gün Dinamit filmi çevrilir- ken Mis Sennet masum kız rolünü| ifa etmiştir. O günden sonra Sennet başka filimlerde en güzel kadın rol- lerini yapmış ve bütün bu tecrü- | beli büyük bir kabiliyet gös Bu te miştir beden sonra Rodolf Valantino- nun son eseri: Gülşl Dost! Rodolf — Valant eseri Amerikada başlayıp Fransa- da Gamon şirketi namına ikmal etmiş olduğu bir filimdir Bilhassa Fransada çok alkışla. 'nan “Güzel Dost,, filmi yakında şehrimizde de Bu güzel filmin mevzuu şudut: — Parkel isminde zengin bir Ameril onun en son lenmiştir. isminde bir kızı vardır. yeni karısı kendisiyle sırf parası için evlen- miştir, ve karısınn da Andre isminde bir dostu vardır. Andre parasızdır. - Kadından her gün para çekiyor. Amerikalı Parkelin nasılsa mektum kalan bir cinayet meselesi vardı; iki dost, Amerikalı aleyhine bir plan kuruyorlar. , Andre, kadının üvey kızını - üvey kızını - pederinin namusunu kurlarmak- bahanesile - alıyor . Amerikalı bu tehdit karşısında muhalefet edemiyor. Aksi takdir- de cinayet meydana çıkacak ... Bu esnada Andre, aldığı kızı seviyor ve dostunu ihmal ediyor. Bu mühim aşk macerasından sonra Andre yaptıklarına nedamet etmiştir. O esnada harp başlıyor. Andre - yaptığı” namussuzlukları affettirebilmek için gönüllü olarak cepheye gidiyor ve orada “vatan, için terki hâyat ediyor. Bu filim, Valantinonun en ziya- de muvaffafiyetle çevirdiği, filim- lerden biridii Çocuk artistler | İngilterede yeni bir. Ceki Kogan yetişti Yeni Ceki Kogan birlikte oyna- dığı sanatkârla bir arada Amerikan - filim çocuk yıldızı Ceki Kogana — İngilterede — bir | rakip çıkmıştır. Yeni Geki Kogan Toni Sbenser namında bir İngiliz çocuğudur. Ahiren İngilterede Beoomsburide | Rusel otelinde çekilen büyük filim de yeni Ceki Kogan filmin başlıca | aktrisi olan Mis Daria Drake | ile birlikte oyuna iştirak eylemiş | ve mükemmel surette kabiliyet göstermiştir Spenser vechen de rakibine benzemektedir. Amerikalıları şeyini — kıskanan - İngilizler | Koganin Amerikanın ol hammül e lardı. kendi hesabına karar Olga Çekova Son seneler zarfında Avrupada en ziyade iştihar eden filim yıl- dızlarından biri Olga Çekovadır. Olga Çekova aslen rustur, Rus- yada bolşeviklik teessüs ettikten sonra kaçmış, bir aralık İstanbul- da da bulunmuştur. Buradan Avrupaya giden Olga, Fransa ve Almanyada sinema artistliğine başlamış ve az zaman zarfında büyük bir muvaffakiyet göstermiştir. Olga Çekova son geneler zarfında bir çok büyük filimler çevirmiş, hepsinde çok muvaffak olmuştur. filimin mevzuu şudur: Klaris de Talberg ( Olga Çekova ) isminde genç bir. kadın ihtiyar kontla evlidir, Peşte civ: şatoda oturur. Günün bi to civarında bir kaza olur, genç bir tayyareci ağır surette yarala- mır, Klaris, tayyareci Şaşayı te- davi eder. Bu esnada iki genç İlk insanların hayatı Almanlar “Kozmos,, isminde büyü Olga Çekovanın |Olga, Berlinde bir studyo tesis ederek filmi filim çevirmeğe verdi Alev tilminde sevişirler; tayyareci iyileşince bir- likte kaçarlar. Şaşanın babası nışanlısını bırak- tıgı için oğluna darılır, iki genç bir müddet sonra parasız kalırlar Bir akşam Saşa klüpte büyük bir para kaybeder, bunu ödeyebilmek in kadını birakarak babasına iltica etmeğe mecbur olur. Klarıs — bunu haber alınca hastalanır; iyi- — leştikten sonra bir mağazada satıcı olur. Bir gün Saşa nişanlısı ile mağa- zaya gelir, burada sevdiği kadınla karşılaşır. Bu sırada mağazada bir yangın çıkar. Tayyareci sevdi- ğgini kurtarmak isterken Klaris, kendisiyerine — nişalısım Saşanın kucağına verir ve kendisi alevler | içine atılır. Olga Çekova bu filiminde çok ' muvaffak olmuştur. Son haberlere göre Olga, Berlinde kendi hesa- bına filim çevirmeğe karar ver- miştir; bir gazeteciye her sene 3 filim çevireceğini söylemiştir. bir filim vücuda getirdiler Almanlar ilk in- © sanların — hayatını gösteren — şayanı dikkat bir — filim vucuda getirmişler- dir . « Kozmos ismini taşıyan bu filimde — ilk hayatı en ince te- ferruatına — kadar gösterilmiştir. min çekilmesine bir ingiliz alimi nezaret ve bütün - sahnele: etmiş ayet ürette tertip olmuştur. inyanın her tarafı iştir. — Yalnız olduğu da ingilizl eef | İlk insanların hayatından bir sahne “ Kozmos , un sahipleri bunâ filimin tamamile itiraz etmişler, fenni bir eser olduğunu iddia etmişlerdir Bu üzerine — filimin yalnız böyükler A