6 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Zaro ağa Dün bir araba asırdide ihtiyarı ağır surette yaraladı Türkiyenin en yaşlı adamı Zaro ağa dün Galatada Azapkapısından
 Sokagı seyrederken Genç bir kadın i üçüncü kattan düşerek yara[ındı Beşiktaşta Valide çeşmesinde oturan İhsan hanım evinin
 13 üncü resim sergisi Sergide heyecanla seyr edilecek eserler pek az Salonlarda ilk gö göze çarpan noksan fikir yoksulluğudur
 Reisicumhur Hz. yarin saat on birde şehrimize muvasalat ediyorlar Gazi Hiz.nin izhar ettikleri arzu üzerine masrafı mucip...
 Mukabele bilmisil Cevabi notamız verilince tedabir ittihazına başlanacak Yunanistanın son teklifine ceYabımız. Vagün Atira -

Günürn' Haberleri AKŞAM 3 safibARE Sene 11 — No : 3884 SALI — 6 Ağustos 1929 Fiatı $ kuruş Reisicumhur Hz. yarin saat on birde şehrimize muvasalat ediyorlar Gazi Hz.nin izhar ettikleri arzu üzerine masrafı mucip merasim yapılmayacak Gazi Hi.nin ikamet edecekleri Dolma bahçe sarayı — Reisicumhur Hz. bu akşam sa- at 17de Ankaradan hareket ede- cekler ve yarın saat on birde da istikbal edildikten sonra purla doğruca Dolmabahçe sara- yına azimet edeceklerdir. Gazi Ha ni istikbal etmek üzere yapılacak - programı tesbit ayrılan komisyon dün vali Muhid- din beyin - riyasetinde bir aktetmiştir. Bu komisyon teşrifat talimatnamesi mucibince yapılması | iâp eden merasimin teferrüatını | kararlaştırmıştır. , | Şehremaneti Şebrimizde bulu- 'nan devair ve eçmiyetler rüesa ve mümessillerine birer davetname göndermiş ve Reisicumhur hazret- lerini Haydarpaşada istikbal et- mek üzere saat 11 de h: | kunmalarını tebliğ etmiştir. İstikbal merasimine iştirak ed di Bursada kozahanı iskarpin giymiş bulunacaklardır. Eldiven serbesttir. Bugün Vali beyin riyasetinde Fırka müfettişi Hakkı Şi içüncü kolordu kumandanı Şil Naili paşalar ve sair bazı zevat- tan mürekkep bir heyet saat altıda Seyrisefainin hususi bir vapuru ile İzmite gidecek ve Gazi Hz. ni oradan karşılıyacaktır. İstanbulda bulunan meb'uslar da Gazi Hz, ni Haydarpaşada istik- bal edeceklerdir. Gazimizin bir arzusu- Gazi Hz. İstanbula - teşrifleri ve burada ikametleri esnasında masrafı mucip olacak merasim- den tevekki edilmesi — arzusunu izhar buyurduklarından — köprü, Şemsipaşa ve Fırka önünde ya- pilacak takların inşasından sarfı- nazar edilmiştir. Riyaseti cumhur mubafız tabu- nınu bi orkestra dün Oyabimiz Yagün At | bitaraf aza esasen hakem vazife- | hakeme müracaattan bahsedilme- ya gitmesi Şehir donandı Gazi Hz.nin yarın şehrimize muvasalat edecekleri haberi halk arasında büyük bir memnuniyet tevlit etmiştir. Şehir bu sabah aklarla Mukabele bılmısıi : Cevabi notamız verilince tedabir ittihazına başlanacak yananistanın. son. teklifine ce- sefirimiz Enis bey tarafından verilecektir. Cevabın tehliğini müteakık tebar amızın hukukunü / himaye — için tedabir ittihazma başlanacaktır. Bu suretle senelerden beri aç ve sefil bir halde bulunan vatan- daşlarımızın hallerini ıslah imkânı hasıl olacaktır. Bu sabah bir refikimiz ihtilâfın ballini hakeme havalesini teklif edecegimizi — yazıyordu. Cemi- yeti Akvam tarafından mübadele komisyonuna — tayin edilmiş olan ini görmüş olduklarından tekrar sine ihtimal verilmiyor. Cevabımızın tebliğinden sonra Atina - sefirimiz aldığı mezuniyeti istimal için Fürkiyeye dönecektir. Atina 4 (fos) — Türkiyeniu cevabı notasının yarın ( bugün) Yunan sefiri Papa | Perşenbe günü Atinaya hareket edeceğini yazdığımız Yunan sefiri M. Papa çarşamba günü Ankara- dan İstanbula gelecektir. M. Papa Atinada uzun zaman kalmayarak Avrupaya gidecektir. M. Papa ile beraber Yunan mübadele murah- hası M. Diyamandopulosun Atina- yek muhtemeldir. 13 üncü resim sergisi Sergide heyecanla seyr edilecek eserler pek az Salonlarda ilk göze çarpan noksan fikir yoksulluğudur Sergide; Şevket, Çallı İbrahim, Namık İsmail ve Feyhaman beylerin teşhir ettikleri tablolardan | ve Allah ne verdi ise götürür. İstanbulun bir (Noel baba ) sı vardır. Fakat bu frenklerinki gibi senenin en soğuk bir gecesinde gelip bacadan hediyeler atmaz; bilâkis her yıl, ortalığın sıcaktan yanıp kavrulduğu bir günde gelir Sokağıseyrederken Genç bir kadın üçüncü kattan düşerek yaralandı Beşiktaşta Valide çeşmesinde oturan İhsan hanım evinin üçun- cü katındaki” pencereden sokağı seyrederken muvazenesini kaybe- derek aşağı düşmüştür. İhsan ha- mm ehemmiyetli surette yarelan anıştar. Sıcak artıyor Bu sabah erkenden hara- ret 23 derece idi Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bu gün ha- va kismen açık, kismen bulütlü olacaktır. Rüzgâr cenup istikame- tinden esecektir. Dün azami ha- raret 31di sabahleyin 23 olmuştur. | Galatasarayın salonlarına döker!. Bu sene de, bermutat , Ağus- , tosla beraber gene geldi.. Getirdiği hediyeler geçen Per- (Devamı ikinci sahifede) Zaro ağa Dün bir araba asırdide ihtiyarı ağır surette yırılılı Türkiyenin €en yaşlı ada- mı Zaro ağa dün Galat: da Azapka- pısından ge- çerken 3362 numaralı fay- sine - maruz, kalmıştı Zavallı Zaro ağa sademe- nin tesiri ile oldukça ehemmiyetli Zaro ağa bir surette yaralanmıştır. Arabacı vakadan sonra - firar tmiştir. Zaro ağanın bir an evel ileşmesini temenni ederiz. Resim sergisinde.. insanın — uyknsunu — Çok güzel evamma otomo- bil yolu yokl. Nafilel, 'e tuhaf kadın, bu kalaba- a entari ile oturuyor!. Yanlış!. — Bu hepsinden nafile., Göz, dudak böyle mi boyanır? — Hah.. İşte nefi