25 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

25 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Yeni bir filimde figüran vazifesini gördüler Holivutta Greta Garbo Konrad Nagelin çevirdikleri yeni | bir filimde gazeteciler figüranlık vazifesini yapmışlar ve çok mu- vatfak olmuşlardır. - Filmin - bir sahnesinde muhakeme esnasında gazetcilerin not alışlarım ve ara- larında konuşınalarını göslermek Tözim gelmiştir. Bunu — figüranlara — yaptıracak yerde, daha hakiki olması için Holivuttaki ecnebi gazeteleri mu- habirlerine müracaat edilmiş, onlar | da bu vazifeyi kabul / etmişlerdir. | Gazeteciler küçük rollerini çok büyük bir muvaffakıyetle ve pek | tabii olarak- yapı Greta Garbo, gerek sahne vazüi Feyder geretecilere çok teşekkür etmişlerdir. Karpantiye Amerikaya gitti Eski - boks — şampiyonu Jorj Karpantiye sinema Filmi çevirmek üzere Holivuta gitmiştir. Karpan- tiye, geçende Avrupaya gelen Verner biraderler müessesesi mü- dürlerinden birinin daveti üzerine gitmiş ve bir mukavele imza et- miştir. Eski boksör hati kome- diler çevirecektir. Behe Danyel miralay! Bebe Danyel tayyare kullanmak için — pilot — diploması — almıştır. Amerikalı sanatkâr 322 inci tay- yare grubu fahri mıralayı tayin edilmiştir. / Şık bir sanatkâr | Katerin Kravford, Holivutun €n genç ve en sevimli sanalkâr- larından biridir. Sade olmakla beraber çok şık gezen bu sanat kâr yukariki resimde zarif bir etek bluz. ve kırmızı beyaz karoli bir | tayörle görünüyor . | eee Cenk (Ş Fransız smemd ma artisti Süzan Biyanşetti Suzan Biyanşetti muhtelit rolterde Süzan Biyanşetti fransız sinema yıldızları arasında en ziyade mu- vaffak olan - sanatkârlardan biri- başlıca muvaf- Gençe sanatkâr bu filimler de eski fran- sız kraliçeleri rolünü büyük bir muvaffakiyetle oynamaktadır. Hemen bütün fransız filimlerinde| / kraliçe rolünü Suzan Biyanşetti yapmıştır. Son zamanlarda sahnede rüs sinem- “lıktan çekiliyor çariçesi ikinci Katrini temsil et- mek için bir sanatkâr arandı zaman derhal “Kraliçe,, hatıra gel- miş ve kendisine cazip bir tek- Tifte bulunulmuştur. Süzan Biyanşetti kraliçelikten imperatoriçeliğe çıkmak - için bu teklifi kabul etmiş ve muvakkat bir zaman için sinema hayatından ayrılmıştır. Duşglas nasıl zengın oldu Duglu Fairbanks ile zevcesi Meri Pikfordun yeçen hafta Parise geldiklerini yazmıştık. İki büyük sanatkâr Pariste pek kısa bir müddet kalmışlar, oradan İsviç- reye gitmişlerdir. Karı koca evlât edindikleri akrabalarından kimse- siz Meri isminde bir kızı burada mektebe - yerleşlirecekler, sonra İtalyaya, oradan Londraya - gide- ceklerdir. Londradan sonra tekrar Parise gelerek Marsilya, Mısır, Japonya tarikile Holivuta döne- cekler, bu süretle bir devri âlem seyahalı yapmış olacaklardır. Duglas. Fairbanks sinema ar- tistlerinin en zeginidir. 20 milyon dolardan fazla tahmin ediliyor Halbuki Duglas iptidaları, çok Serveti kazandığı halde 10 para- bile ayırıp bir tarafa koymamış, sene- lerce borçlü - yaşamıştı. Zengin olmasının sebebi çok garipti Duglas, Amerikada Denvers şehrinde doğmuştur. Ailesi ken- | disini zabit. yetiştirmek üzere harbiye mektebine vermişti. Dug- las bu mektepten zevk almamış, tahsilini yarıda bırakarak mek- tepten çıkmıştır. Duglas aktör olmak . istediğini - söyleyince kı yamet kopmuş, ailesi kendisini maden mühendisi mektebine ver- miştir. Duglas bu sırada / babasının dostlarından aktör Frederik Varda rastlamış, — arzularını anlatımıştır. Onun tavassutu üzerine nihayet sahne hayatına dahil olmuş ve bilhassa Şekspirin piyeslerini tem- | Amerikada sinema eni başlıyordu ve sinema artistleri tiyatro artistleri arasın- dan seçiliyordu. Bir filim kum- panyası Duglasa müracaatla kân bir teklifte bulunmuş, bunun üze- rine genç sanatkâr sahneyi bıra- | karak filim çevirmeğe başlamıştır. Duglas çok - para- kazanmakla beraber bu parayı kâmilen* sarf ediyordu. Bir aralık Avrupayı görmek istemiş, bunun için meş- hur / sanatkârlardan — Jorj Go- ham'dan bin dolar borç almıştır. Avrupadan avdetinde bu borcu ödemek üzere para toplamağa başlamış, fakat 35 dolar 23 san- timden fazla biriktirmemiştir. Bunun üzerine tekrar tiyatro Müthiş rakamlar ! Kadınların tuvalet için sarfettikleri para! Yalnız kozmetik iç için senede 4 milyar liraya yakın para sarfedilmiş! Amerikada tuvalet levazımı sa- tan fabrikalarla kaç sanatkârları geçende Şikago şehrinde büyük bir kongre sakdetmişlerair. Kon- greye 500 kadar murahhas iştirak etmiş riyasete madam Mak Gav- ran isminde genç bir kadın fab- rikatör intihap edilmiştir. Kongrede Amerikada tuvalet levazımı — sarfiyatına — dair — bazı istatistikler “okümuştur. — Bunlar çok mühim ve dikkate şayandır. Reis tarafından okunan bu ista- tistiklere — göre geçen — sene zarfında — Müttehidei — Amerika kadınları 2,375 ton Kuj yani dudak boyası sarfetmiştir. Eğer bu dudak boyası kalemleri uç uca konularak bir hat teşkil edilecek olsa bu hat Şikagodan Los Angelosa kadar imtidat eder. İki şehir arasındaki mesafe 1700 mildir. Geçen sene Müttehidei - Ame- rika kadınları tarafından 26,500 ton cilde mahsus losyon, 19,109 ton sabun, 6,500 ton podra ve 2,500 ton nezafet kremi, 17,500 ton mu- kavvi 8,750 ton alelâde krem sarfedilmiştir. Bir sene zarfında Amerikan kadınları narinleşmek için perhiz ve mümaresci bedeniye ile vasati olarak beş ilâ on libre kaybet- miştir. Geçev sene Müttehidei Ameri- kada satılan kozmetiğin kaymeti 365,000,000 İngiliz lirasıdır. Müttehidei Amerikada tuvalet İmdat zilini niçin çalmış? Genç kadın bir fincan çay ıçın her kesi telaşa düşürdü İngilterede Mançester ekspre- sinde herkesi telâşa düşüren bir vak'a olmuştur 1 Gece saat birden sonra saatte 60 mil süratle giden ekspresin imdat tren li çalınmıştır. Şef dö zilin nereden — çalındığını gmek için bütün vagonları gezmeğe başlamıştır. Nihayet birinci mevki yataklı vagonlardan birinde madam Strong isminde genç bir kadmın çektiğini anlamıştır. Madam Strong gelen memura: — Bir çeyrek — saatten beri metrdoteli çağırmak için zili ça dim. Celen olmadı. Uykum yok bir fincan çay içmek arzusındayım. Nihayet kendimi — işittirmek imdat zilini çekmeğe mecbur ol dum... demiştir. Kontrolör vagonda asılı olan bir lavhayı madama göstermiştir. Bu lavhadan tehlike ve lüzum ol- zaman imdat zili çekilirse z İirası ceza” verileceği hayatına avdet etmiş ve Goham ile bir mukavele imzalamıştır. borcunu — ödemek — için sıkarak her gün bir tarafa para koymuş ve bin mi külâtla bin doları doldurabilmiştir. Bu parayı Gohama götürünce ihtiyar - sanatkâr mukavelede bi nun da dahil olduğunu söyliyer parayı almamıştır. Duglas bin do- ları emniyet sandığına yatırmış ve bundan sonra servetini. artırmak için tasarrufa başlamıştır. Fairbanks bir müddet Kongre reisi madam Mak Gavran sarfeden İngiliz kadınları değildir. Geçen sene Amerikan erkekleri yüz kremleri, İsaç suları ve diğer perukâr lüks eşyası için 202,000,000 / İngiliz lirası sarfet- mişlerdir. , Londrada tutulan biz istatistiğe göre İngillerede kadınların ve kızların — yüzlerini ve - saçlarını cazip bir hale koymak için bir se- nede yaptıkları sarfiyat 65,000,000 — ingiliz lirasına baliğ olmuştur. Her sene İngilterede beş mib yon Kiralık dudak boyası kalemi satılıyor. Kalemler sonuna kadar kullanılmayıp yarıya indikten sonra atılıyorlar. Madam Sirong yazılı idi. Madam Strong? — Siz bana bir fincan çay yollayınızda ben 50 lira bile ve- ririm demiştir. Trende bulunan yolcular bu kadar ehemmiyetsiz bir sebep in treni yolundan alakoyan,, ve itün yolculara heyecanlar geçir- ten kadına bir hayli küfretmiş- tekrar sinemeaya avdet etmiş ve kendisine mahsus bir tarz olan filimlerini çevirmeğe başlamıştır. Fakat bu uzun sürmemiş ve Şarlo Grifit, Meri Pikford ile birlikte artistler ittihadım. teşkil - ederek kendi hesaplarına filim çevirmeğe başlamışlardır. Bundan sonra serveti " mütemadiyen — artmıştır. Duglasın başlıca filimleri şunlardı Üç silâhşorlar, Bagdat - hırsızı Zoronun - işareti, Kara kursan, Goşo, Zoronun oğlu, Demir mask: Bunlardan başa eskiden çevirdiği pek çok filimler yardır.