28 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ehliyetnamesiz 50 şoför yakalandı Son zamanlarda seyrüsefer teftişatıma ehemmiyet verilmektedir. Dün gece şehrin muhtelif...
 Türk - Yunan müzakeratı Yunanlıların sui niyeti bir kere daha anlaşıldı.. Yunanlıların iddialarına rağmen türk emlâkinden hiç
 Boğaz kömürden kurtarılacak Kömür depolarının Halice nakli düşünülüyo Depoların, Halicin neresinde inşası muvafık olacagı...
 Yeni umumi hapisane Eskişehirde yapılacak büyük hapisane, Avrupadakiler gibi tesisatı havi olacak Hükümetin Eskişehirde 4000
 Ticaret muahredeleri Çekoslavakya mallarından fazla resim alınacak Çekoslavakya bükümetile aramızdaki ticaret mukavelesinin
 Uç arkadaş Elbirliği ile bir gazinocuyu yaraladılar.. Üsküdarda atlama taşında oturan seyyar sebzeci Şükrü efendi ile...
 Afgan vekayii Habibullah katledilmiş Berlin 26 (Hususi) — Kalküta'dan gelen haberlere göre Kral Emanullahtan sonra kendisini
 Meyus aşık Bilecikte bulundu Erenköyünde oturan Mehmet Ali paşa zade Nihat beyin bir. aşk meselesi yüzünden tagayyüp ettiği

Günün © Haberleri AKŞAM GÜNDE 10 PARA Anadolunun her Çocuk HİMAYEİ ETFALİN hepin köşesinde sarayının — yüksel, beklediği yardım Sene 12 — No : 3937 CL'MARTF_SI — 28 Eylül 1929 Fiatı $ kuruş Habibullah Kâbilde katledilmiş Türk - Yunan müzakeratı Yunanlıların sui niyeti Yunanlıların iddialarına rağmen türk emlâkinden hiç biri ıada edilmemiştir Yunanlıların, mübadele işleri halli hususunda hiç bir hüsni niyet — beslemedikleri dün bir kere daha sabit oldu. Muhtelit “mübadele komisyo- nünün aktettiği içtimada yunan murahhası — bakikat ile taban tabana zit beyanatta bulundu, yunanistanın bütün türk emlâkini iade ettiğini söyledi. Yunanlılar şimdiye kadar sami- mi ve itilâfperver bir tavır takı- narak müzakereyi uzun müddet sürüklediler. Bu zahiri samimiyetin mahiyeti anlaşılınca — şimdi uzatmak için apaşikâre hakikat ile taban tabana zit iddialarda bulunuyor- lar. Yunanistandaki emlâkini istir- dat etmeğe muvaffak olmuş bir tek vatandaşımız yoktur. üzere yunanistana gidenler orada aylar- ca sürünmüşler, borçla tedarik ( Devamı ikinci sahifede) Müzakeratı senelerden beri sürüklendiren Venizelos Yeni umumi hapisane İstanbul haj Hükümetin - Eskişehirde 4000 işiyi istiap edecek yeni bir isane inşasına karar verdi İstanbul hapisanesinin sedde- lerek mahkümların Eskişehire akledileceklerini yazmıştık. İstan- ul hapısanesi eski, gayri sıhhi ir binadır. Burası - İstanbulun ithinden — çok — zaman — evel tarafından — inşa © zaman da hapısane d görmekte idi. Hapisane- | de müteaddit zamanlarda bazı tadilât ve inşaat yapılmış, fakat bina çok eski olduğundan esaslı bir şey vücuda gel | Hapisane binasının lere rağmen örülünce Topkapı hapisane — inşası işti. Şimdi - bundan vaz geçilerek Eskişehirde büyük hapisane yapılması muvafık İstanbul - hapisanesi kışın teshine hiç elverişli değildi Duvarları taştan olan bu binada müthiş bir rutubet vardır. manlarda “icra kanunu- mahkümlar - tahliye hapisane mevcudu azalmıştır. Hapisanedeki — kunduracı — ve terzilik —imalâtanelerinde — sanat sahibi bir çok mahkümlar çalışı- yor. Ancak bina dahilinde müsait bir yer olmadığı için bütün imal taneler birleştirilmiştir. Yeni inşa edilecek hapisane sıhhi olacak, içinde mahpusları çalıştırmak için bir çok koğuşlar bulunacaktır. İki milyon - liray yakın bir paraya mal olacak yeni hapisanenin inşası bir. seneden fazla sürecektir. 'bir kere daha anlaşıldı.. | / Eskişehirde yapılacak büyü büyük hapısane,' Avrupadakiler gibi tesisatı havi olacak | Afgan vekayii Habibullah katledilmiş Berlin 26 (Hususi) — Kalküta'dan gelen ha- berlere göre Kral Ema- nullahtan sonra ken- disini emir ilân eden Habibullaha — Kâbilde yeni bir sui kast vuku bulmuş ve Habibullah katledilmiştir. Ticaret muahedeleri Çekoslavakya mallarından fazla resim alınacak Çekoslavakya hükümetile ara- mızdaki ticaret mukavelesinin mü bitmiştir. Çarşamba gününden ilibaren Çek mallarından yüzde sekiz resim alınacaktır. Çekoslovakya ile aramızdaki ticari münasebat pek mühim: Çekoslovakyadan buraya şeker , kâğıt, cam gibi maddeler ge- mektedir. * Bizden öraya ise tütün, dı | ve ham maddeler gitmektedir. Çekoslovakya hükümeti yeni ticaret mukavelesi yapmak için hükümetimize müracaat etmiştir. gazinocuyu yaraladılar.. Üsküdarda atlama taşında otu- yan seyyar sebzeci Şükrü efendi ile gazinocu Ali dün bir mesele- Şükrü ile arkadaşı Hamdi ve İsmail Ali efendinin üzerine atıl- mışlar ve zavallıyı fena halde | Dövmüşlerdir. Neticede üç arka- | daş Ali efendiyi sol böğründen yaralayarak kaçmışlardır. Meyus aşık Bilecikte bulundu Erenköyünde oturan Mehmet Ali paşa zade Nihat beyin bir aşk meselesi yüzünden tagayyüp yazılmıştı . - Nihat beyi ret cevabi alması üzerine intihar ettiği şayı olmuştu. Nihayet beyin Bilecik hastane- şılmıştır. Nihat beyin hastaneye girmekle — neticelenen — Anadolu seyahatında ge acı aşk macerasının amil olduğu söylen- mektedir. gea BNK ERE Yarınki gazetemiz 12 sahifedir Bundan böyle haftada dört, beş gün 12 sahife, arasıra, 16, 20 ve 24 sahife inti- şar edecektir. den dolayı kavgaya tutuşmuşlardır. sinde tahtı tedavide olduğu anla- | muvafık olacag'ı Şehremaneti Boğaziçindeki kö- mür depolarını kaldırmağa karar vermiştir. Son zamanlarda Kanlıca Kurüçeşme gibi boğazın en mute- 'a yerleri kömür depoları olmuştu. Bilhassa yeni gümrük tarifeleri münasebetile bu yerlere - fazla kömür doldurulmuştur. Kuruçeş- | mede kömür şileplerinin sabaha kadar kömür tahliye etmesi civar mür vapurları ve kömür amele- sile Ereğli havzasından farksızdır. Bir zabıta memuru vapurdan denize düştü Sıtkı efendi isminde bir zabıta memuru düt vaporla Kadıköyün- den İstanbula gelirken güverteden denize - düşmüştür. Sitkı efendi etraftan yetişen kayıkçılar tara- | fından kurtarılmıştır. Kazazede memur sukut esna- sında vapurun kenarlarına çarp- tığı için muhtelif - yerlerinden A aa l aenmssenni halkın da istirahatını — ihlâl edi- yordu. Ş | Boğaziçi, kömür depoları, kö- | Boğaz kömürden kurtarılacak Kömür depolarının 'Halice nakli düşünülüyor Depoların, Halicin neresinde i inşası tetkik edılıyor Haliçten bir. manzara Dünyanın en güzel yerlerinden biri olan boğazı bu kömürden Aldıgıını malümat mür depoları için Haliç münasip görülmüştür. Haliç sanayiin tekâsüf amelenin - bulunduğu — bir er olmuştur. *“Haliç mıntakasında kömür de- tesis etmek daha münasip görülüyor. Haliçte depoların ne- relerde olacağı belli değildir Bunun için bir heyet teşkil edi- lecektir. Ehliyetnamesiz 50 şoför yakalandı Son zamanlarda seyrüsefer tel- stına ehemmiyet verilmektedir. Dün gece şehrin muhtelif yerle- rinde teftişat başlamış ve şoförle- Tinin ehliyetnamesi olmadığı için 35 “etomobil 15 kamyon şoförü lis müdüriyetine getirilmişti. Bu pi Bklarik EERER l maktadır. Hayaller serisinden: N. 4