21 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

21 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Fazla kapı ve pencereden nasıl ıstıfade edilir Bazı evlerde kapı ve pencereler hesap- Siz açılmıştır. ve ek- seriyetle — bunlardan birinin sağır edilmesi icap eder. Bunun için '€n basit şekil uzunca bir hahı ile örtmek ise de, pencere veya kapının teşkil ettiği Oyuktan istifade et- mek te mümkündür. Pencerelerin önlerine de ekseriyetle — raf gibi bir yer meveut- tur. - Kapılarda da bir hücre vücuda ge- tirmek için önüne ensiz bir tabta raf yaptırmak — kâfidir. Böylelikle — meydana gelen yerin içine camdan — raflar koydurup - üzer- lerine kitap, vazo ve sair biblolar dizilirse pek gü- zel ve pratik olur. Raflar ayni eb'atta — oluca - ğma biraz gayri muntazam yapı- hırsa daha boştur. Rafların arkası ve önde masa hizmetini gören çıkıntı mermer rengine boyana- bilir ise de siyah 've ateşin al renkler yaldızlı kitap- lar için çok müsait bir zemin teşkil eder. Ayni renkte lake boyasile boyannış olacak bir tah- /| fa masave 'duvara dayanacak bir sedir adeta küçük bir odanın başlıca eşyasını temin edebilir. Bu tertibe kapı ve pencere boş- luğu kadar metruk bir şömine üstü de mü Eşya çalmak için girdiği evde doktor diye hürmetle karşılanınca... Jan Lila isminde şık bir sab- kalı Paris civarında bir çok evleri soymakla şöhret bulmuştur. Jan ekseriyetle gözüne kestirdiği ev- leri tetkik eder ve bir plan mu- cibince evi soyarınış. Parisin banliyösünde Marlide bir evi gözüne kestiren Jan evi uzun müddet — tetkik etmiştir. Evde yaşlı bir kadın kızı ve ih- tiyar bir kadın başka kimse — bulunmadığım anladıktan sonra eve — girmeğe karar vermiştir. Nihayet bir gece evi soymak üzere Marliye gitmiş- tir. Evin bahçe kapısını usulca aç- mak için uğraşırken, evin kapı açılmış ve genç bir kız. koşarak Jana yaklaşııştır. Kız: — Nihayet gelebildiniz doktor akşamın altısından beri bek- İyoruz. Evi kolay bulabildiniz mi? Buranın doktoru Terör bir kaç gün için vekil bırakmış değil mi? Telefonda adresimizi iyi anlıyamadınız galiba? Her ne ise bir saatta geldiğinize de çok teşekkür ederim. Annem epice rahatsız, Çıkıp muayene eder mi- siniz? — Jan bu sözlereri işidince ve karşısına evin hizmetci d: yapacağını şaşırmış, ister islemez doktor gibi hareket et- mek İüzumunu hissetmiştir. Sahte doktor Jan Lila Genç kızı takiben yukarı kata çıkmış ve hastanın odasına gir- miştir. Doktor gibi görünmek için bastanın derecei hararetini almış, #sonra da muayene etmiştir. Kadının fazla öksürmesinden soğuk aldığına hükmederek genç kıza: — Merak edecek bir şey değil, Soğuk algınlığından ibaret.. Şişe çeker ve sırtma İâpa koyarsanız pek çabuk geçer.. demiştir. Genç kız şişe çekmek bilme- dıgı söyleyince Jan suğuk terler dökmeğe başlamış ve ister İstemez |Palamut konservesi | Orta boyda palamutu dilim dilim keserek ortadaki kalın kemiğin içindeki ilik bir firkete veya sü- Pürke çöpü ile temizlenerek bol fuzlu suda yıkayarak temiz bir bez ile kurulanmalı. Buharla pişir- meğe mahsus tencere yoksa sıcâk su dolü bir ağıma bir kevgir uydurarak içine bahk dilimlerini — dizm üstüne | tuz. ekerek kapak ile | örtmeli ve altında kaynayan su- yun buharında yirmi dakika pi- Her'dilim yeniden bezle silinerek ve aralarına tefne yap- rağı, kırmızı ve top biber, karan- fil konularak bir. kavanoz veya teneke kutuya - istif edilerek Üs- tünü örtünceye kadar zeytin yağı doldurmalı ve bu kabi. Soğuk su dolu bir töncereye oturlarak ted- | ricen asıtmalı ve beş on dakika | kaynayınca indirmeli. Üstünden zeytin yağı eksilmemek - suretile bir sene kadar durur. Paravanalar Paravanalar yavaş yavaş yine ortaya çıkıyor. Bunlar hem müfit bem süslü şeylerdir. Güzel bir paravanaya — sahip olmak fazla masrafa — mütevakkıf — değildir. Her hangi bir marangoza çerçeve- si yaptırılarak , evden işlenmiş ve ya boyanmış kumaş köstek gibi gerilerek ufak sarı yaldızlı raptiyelerle çerçeveye tespit edi- lebilir. tencerenin Rengârenk çiçekli kröton veya | ipekli emprimenin bizbiz gibi büzülerek, yalmız yukarı ve aşağı kenarlar Ve O ae geçirilerek tespit edilmek 'pel basit usuldür. Paravananın orlta kanadının tam orta yerine açılır kapanır ufak bir raf. yaptırmak hem yeni hem hoştur. Bu rafın etrah paravananın agacından ince bir cerceve ile cevrilir, acılıp ka- panması da ince ve zarif bir askı ile temin edilir. Rafın üstündeki resim ve işlemenin, raf - kull. Madığı zaman heyeti umumiyeye kate alınmalıdır. Resmimizde gö- rülen paravana bejrengi etamin üstüne kanaveçe iğnesile işlenen ı yeşil agaçlarla becerebildiği kadar hastaya şişe | çekmiştir. Genç kız hastaya ne lecegini — sormuş — Jan İüzum kalmayatak, yarın geçe: demiş ve kendini dar dışarı at- | mışır, Ertesi gün hastanın halinde | bir iyilik görülmediğinden, doktora | gene telefon edilmiştir. Bu defa doktor Terönün braktığı muavin grelmi. gunç dası ö ir pi GNDE TAakler BÜ medi? Siz kimsiniz? diye Üzun mükâlemeden sonra, gece gelen adamın doktor Terörün möatici “olmadığı — Slaşılnıştir Polisin yaptığı” tahkikat ' netlc sinde Jan tevkif edilmiştir. | Kardeşi ölürken, onu, | buk - yıkanma KANLI MACERA BİRİNCİ KisıM: MEÇHUL ADAM 5 — Nekahat (Devamı) Resim yapıyordu. Defterini kapa- yıpta yüzüme baktığı zaman, sa- atin, bir saniye bile sürmediğine hükmet Selâm verdim, konuşmak cesa- retini gösterdim.. — Aşkımız işte böyle başladı.. Ondan sonra Birbirimize ilk tesadüf ettiğimiz yerde buluşu- yorduk.. Onun yanında olduğum zaman, yer yüzünün bütün saade- tine malik olduğumu zannediyor- dum.. Yaralının sesi, boğuk bir hıç- kırıkla titredi. —Günler geçtikçe, Birbirimize daha yaklaşıyorduk. İstikbalimizi birbirimize raptetmeği di ge başladım.. - Fakat bu emel ondan saklıyordum.. İçimde bir korkü, bir endişe vardı. Jöneviyevin, beni sevdiğine pek emin degildim.,. Belki de babası mösyö Marua bu izdivaca razı olmazdı... Nihayet bir gün ona gönlümü açtım, eli avuçlarımın içinde kaldı. Trekyenin — dudakları titredi; biraz sustu. düşündü: — Jöneviyevle gizli nişanlan- dık. Tatlf günler yaşamağa baş- ladık. Beni babasiyle tanıştırma- Za muvaffak oldu. Şatoya gidip geliyordum. Kızının desti izdiva- cını talep etmeden evvel, mösyö Maruaya kendimi sevdirmem la- zamdı. Beni takdir etsin istiyordum. Günler geçti. Bir gece nişanlıma: Yarın — babanızdan, - sizi resmen isteyeceğim, dedim. Ertesi gün facıa vukua geldi. Trekye — gene işündü. — Bu facıanın sustu, gene ne olduğunu söylemeden evvel, küçük bir pa- rentez açmama müsaade ediniz, dedi. Jöneviyev, mösyö Maruanın ne kızı idi amma, tek evlâdı ldi. Bir oğlu vardı: Etiyen Marua bir de yeğeni vardı: Andre Marua. Bu iki çocuğu aynı derece seviyordu. İkisine de “oğullarım,, diyordu. - Andere; olarak kabul etmişti. küçük yaşta manevi evlât Bu' çocuk, iken eline kalmıştı. Maruaya vasiyet etmişti.. İşte her şeyi anlattım. Şimdi facıaya geliyorum. Saadetimi mahveden, mesut ola- cağım gün, beni ölüme sürükleyen facıanın ne olduğunu anlatacağım. Bunları söyledikten sonra, gene gözleri yerinden oğradı, bütün vücudu, çehresi takallüs etti. Jak sordu: — İztirap çekiyorsunuz? — Evet başım ağrıyor. — Öyleys anlatmayın. — Hayir, daha - anlatabilecek, konuşacak kadar kuvvetim var. Ağır, yavaş bir sesle anlatmağa devam etti: — Sabahleyin şatoya gittim, Mösyö Maruaya parkta rasgel Ava çıkıyordu. -Omuzunda çiftesi, yanında köpeği vardı. Sözlerimi sonuna kadar söyledi. Uzun zamandanberi, Jöneviyevi, Andreye vermek arzusunu - bes- liyordu. Bu fikrini onlara açma- mıştı. Bu fikrin, onlarda, kendi- bekliyordu.. ararı kati idi. — Sakın darılmayın, dedi, dost- luğumuz bakidir.. Yarın gece domuza çıkacağımızı unutmayın.. ü sıktı, köpeğini çağırdı, Saatlerce, nerelerde dolaştığımı bilmeden gezip yurudum. Zih- nimde hep Andre ile Jöneviyev vardı.. İçin için Andreye lânet ediyordum. Kalbimde ona karşı müthiş bir kin vardı. Akşama doğru, Onu karşımda buldum Benden bir kaç yüz metro ötede Trekye buğuluyormuş gibi yut- kundu, elini ağzına götürdü, son- ra Jakı teskin etti. Merak etme- in bir şey değil,, ve demam — Döne dolaşa şatonun par- kına gelmiştim. Andre Marua , çiftesini almış ava çıkıyordu. Yaklaştım, konuşmağa başladım | Amma ne kendime hakimdim, ne de evzar etvarıma. Eğer bu ( aç kabul ederse. alçaklık etmiş olacağını, iki gencin aşkına engel Onak “aklam ” Ha G DE söyledim. Yenı bir cilt ılacı toz ve toprağır mun tuzundan cilt altında birik: kirlerin petrol ile temizlendiğini de şimdi öğreniyoruz: Viyanadan esseselerinde evv gir krem ile yağlanan yüze petrola balırılmış pamuktan - komprasler yapılarak yapılıp yarım saat kadar cilt üzerinde bırakıldıktan sonra yeniden bir süretile hattı bile izale bildiriyor. Bu gidişle güzellik hadimi müstah- Zarat cemkhane ve İraanla ziyade bakkal ve garajlardan alınacağa benziyor. Çabuk yıkanmak rekoru Amerikada genç bir kız bir buçuk dakika içinde soyunup yıkandi Bir kaç hafta evel Amerika- nn Boston şeh- rinde bir ça- müsabkası yar pilmiştir. Mü- sabakaya 30 kadar genç kız iştirak etmiş- Ür içinden biri bir buçuk dakika içinde soyunup banyo - içinde sabun — almış Bunların temizlenerek banyodan çıkmıştır: Gençi Raz: Bu suretle bir: reköğ yapmıştır. Resmimiz müsabakadan. bir- safhayı gösteriyor.