1 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

1 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Hemşiremden Bir daha. Bir daha. — Zekzelel. — Hapisane Yıkılıyor.. Hakikaten - büyük bir oldu, dışarıya fırladık, hapisane- nin bir duvarı olduğu gibi yıkıl- mıştı. Düdükler çalındı zelzele fasıla- larla devam ediyordu.. Nöbetçi gardiyana sordum: — Ne yapacağız... — Bilmem.. — İçeride yatılacak gibi değil. © gece dişarda çadırlar kurduk.. inü sevincimden çıldı. rıyordum. Hakikaten saadet bazen insana muvakkat bir cinnet veri- yor.. Bu kadar sevinecek ne var diyeceksiniz değil m? İstanbuldan, vatanımdan , — hemşiremden — bir mektup aldım, ama nasıl mektup?) Beni hem sevinçten aglattı, hem kederlendirdi, müteessir elti Mektupla beraber bir de gazete parçası. Mektup işte; * Sevgili kardeşim . Senden uzun zamandan beri mektup almayorum. Son mektubun buraya geleli tam on beş ay oldu.. Bu kadar harap /— ediyor. Senin mektuplarından bi- rini gazetelere verdim. Senin le- — hinde gayet iyi şeyler yazdılar. Sonra lâzım gelen yerlere de — müracaat ettim.. Bu hususta Paris “ sefarethanesine teşebbüsatta bu- için tebligat — yapıldı. öyle ümit — ediyo- pek yakında — sizinle kavuşaşacağız.. Gözlerinden öpe- yim.. Ha mektübumu - bitirmeden “evvel sana şunu da yazayım..Sana — bir parça para göndermek yorum. Ne vasıta ile göndereyim, geçen seferki gibi olursa felâkettir. Bunun için bu sefer işi bir sağ- lam kazığa bağla ve bana vasıtanı bildir emi? Gene tekrar ediyorum ben istikbalden çok ümitvarım inşallah pek yakın zamanda içimizde olacaksın.. Sevgili kardeşim hemen cevap bekliyorum.. Hasretle,iştiyakla, gözlerinden öperim, arkadaşlarının ve bütün tamdıklarının sana çok çok selâmı var.. Kardeşin Göz yaşları arasında okudu- ğum mektubu bir daha, bir daha, bir daha tekrarladım, ağlamaktan gözlerim şişti. Ben bu vaziyette iken yanıma Kalini yaklaştı. — Ne ağlıyorsun ustacığım.. Bana, emirber gardiyanı olduk- tan sonra Kalini ustacığım diye çağınıddı — Memleketten mektap aldın galiba? — Evet.. — Ne yazıyor ?.. / Sevincime bu adamı da iştirak eltirmek iştedim ve mektubu Ka- “Hiniye uzatarakı — A, oku. Dedim... Aldı, mektup fransızca Kalini Polis Cemil efendinin hatıratı Rip mektup aldım Amma nasıl mektup? Beni hem sevinçten ağlattı, hem kederlendirdi — Aman dikkat et.. Dedi — Neye?. Bu adamlar seni takip — Ne münasebet?.. — Baksana mektuptaki cüm- lelere.. — Ne var? Kalini mektubu aldı ve bir kaç cümle okudu: — Sana bir parça para gön- dermek istiyorum .. Ne vasıta ile göndereyim.. Geçen seferki gibi Bunun için bu sefer işi bir sağlam kazıga bağla ve bana vasıtanı bildir emi? Gene tekrar ediyorum...., — Ne var bu cümlede?.. — Daha ne olacak.. “ Sana para göndermek istiyorum ,, diyor.. Halbuki burada mahkümlara para gelmesi biliyorsun ki - yasaktır. Bundan başka bana- vasılanı , bildir diyor.. Burada senin para getirtmek için vasıtan olması bir cürüm değil de nedir? — Peki, Eğer bu. mektupta yazılması memnu şeyler olsaydı sansör bunu silerdi İmemelerinde bir maksat var.. — Ne gibi?. — Banların ögrenmek - istedik- leri bazı şeyler var.. Bittabi sen hemşirene cevap yazacaksın.. Bu cevapta paranın kimler vasıtası ile getireceğini bildireceksin.. — Evet. — İşte bu suretle seninle be- raber — vasıtan olan — adamları yoklayacaklar.. — Eyvah felâket.. İkimiz de sustuk.. Ne söyleye- yeceğimizi bilmiyorduk.. ( Arkası yarın ) Ziraat makinist mektepleri Ankara 29 | Hususi | — Ankara nist mekteplerinin İktisat vekâle- tince tevhitleri kararlaştrılmıştır. Bu iki mektep Adanada bir- leştirilecektir. Ankara mektebinde bulunan talebe Adanaya gönde- | rilecektir. Bu mektebin müdürlü- ğüne bir Alman mütehassısı ge- tirilecektir. Gelecek mütehassıs mekteplerde - bulunmuş as sahibi bir zat olacaktır. lalen ziraat mektebi tarafından işgal “olunmakta — olan binalar enstitülere tahsis edilmiştir. Memleket - filmi Ankara 29 |Hususi) — Memle- ketimiz imar işlerinin sinemaya alınması için teşkil edilen kor 'yon toplanmalarına devam etmek- tedir. Alınacak — filimler — hakkında programlar hazırlanmaktadır. Tramvaylara açıkta et, balık alınmıyacak Bazı kimselerin şehrin kenar gemtleriye işleyen tramvay araba- larında 'balık, et ve sair kirletici kokulucu yiyeceğe ait şeylerin ta taşıdıkları görülmektedir . “Diger yolcuların şikâyetlerini cel: beden bu hallere nihayet veril- mesi takarrur etmiştir , ve Adanada bulunan ziraat maki-| | miş Akgam GÜNÜN HABERLERİ Maaş Teşrinisani umumi — maaşı cu- martesi günü verilecektir. İdarei hususiye memurlarının zam talebi dahiliye vekâletine yazıldığı ci- hetle cevap gelinceye kadar zam verilmesi muhtemel değildir. * Güzelsanatlar birliği müdür- lüğüğünden: — Teşrinievvel Per- şenbe günü saat 17 de müsamere olacağından mensup aza ile davet- hilerin teşrifleri. * Romanya — torpidoları Maraşki ve Maraşeşki isimlerin- deki iki Romanya — torpidosu , bugün veya yarın limanımızdan geçerek italyaya gidecektir * İbranice tedrisatı kaldırıyor- lar — Musevi mekteplerinde ibra- nice tedrisatının kaldırılacağı haber alınmıştır. * Türk - Yunan mahkemesin: de — Türk-Yunan muhtelit h: kem mahkemesi reisi M. Bök bir kaç gün içinde Mısıra gidecek ve oradaki işlerini sür'atle ikmal ettikten sonra — şehrimize — ave ederek faaliyete — başlıyacaktır. Mürk-Yunan mahkemesinde her iki tarafın ikame cttiş miktarı “T1,, bine baliğ olmuştur. Bu davalardan ancak 700 tanesi intaç edilmişti * İran sefiri Ankaraya gitti İran sefiri Frugi han, Ankaraya gilmiştir. Frugi han Ankarada başlanmış olan telifi beyn ve ha- kem muahedesi müzakeratınr in- taç edecektir. * İzciler bugün geliyor — Çumhuriyet *bayramı için Anka- raya — gelen izcilerle ” bahriyeliler bugün geliyor. İstanbul polis men- subini ve G. S. izcileri yarın ge- leceklerdir. * Rusyaya ihracat için bir is — Rusyaya ihracat yapan tacirler, bu işin aldığı son şekil üzerine haklarının muhafazası için Reisi cumhur Hazretlerine telgrafla müracaatta bulunmuşlardır. — — Tacirler, Gazi Hazretlerine ke- şide ettikleri telgrafta, vaziyet hakkında — maruzatla — bulunarak alâkadarların hukuku — muhafaza edilmesi — istirham — olunmaktadır. Bu telgrafın sureti Başvekâlete, Büyük Millet Meclisi riyasetine ve Heyeti vekile azalarına da gönde- rilmiştir. * Borsa komiseri Ankarada — Borsa komiser vekili Hasan bey maliye- vekâleti - tarafından çağı- rıldığından Ankaraya hareket et- miştir. Hesan B. muhtelif borsa işleri hakkında vekâlete izahat verecek | bilhassa İngiliz lirasının son gün- lerdeki temevvücü hakkında ve- kil tle temas edecektir. Metruk arazi Bir fransız grubu hükümete müracaal et! Ankara, 30 aldığımıza nazaren bir fransız gru- bu hükümete müracaat kendilerine metruk arazi verilme- sini istemiştir. Grup bu arazide ziraat yapa- caktır. Grup teklifatında ne gibi ziraal yapacağını tasrih etme den kendilerinden tafsilât istenil. ve şerait dermeyan etmesi bildirilmiştir. Barülaceze tevsi edilecek Darülâceze, son günler zarfında gönderilen aceze, malüller ve dilencilerle dolmuştur, Darülâce- zenin şehir ihtiyacına tekabul et- mesi için yeni bazi teşkilât yapı lacaktır. — İcap ederse pavyonlar çogaltılacaktır. mevcut davaların | ederek | bir harikai sanattır. 2 saat DÜZTABAN -BASTIBACAK en güzel ve en gülünçlü komedisi olan YAMYAMLAR arasınna filim muvaffakiyetle devam ediyor. 1 Teşrinisani 1929 FERAH iNEMASINDA Dünyanın en heyecanlı canbazlarından - Film: CASUS KADIN OPERA SİNEMASI Dün akşam AŞK ZAMBAĞI Üçüncü sesli filimini irae etmekle muvaffakıyetten muzafferiyete - | gitmekte olduğunu ispat etmiştir. Hakiki bir şaheser olan bu filimde LUPPE VI BOYD ve JETTA KUBAL şayanı hayret bir surette dans edi- yorlar, şarkı söyliyorlar ve konuşuyorla. VİLYAM ELHAMRA nın Fek yakında irae edeceği ÜÇ NİKAH İkinci sesli ve sözlü filim. SARL.ROJERS ve NANCİ KAROL tarafından temsil' olman kahkaha mütemadi zim mavaffakiyetler İhrazna devam etmekte olan MORİS ŞOVALYE nin PARiSLİ ŞARKICI navağından geç Kalmeş olanların bi Üçi niNU kadar iraesin n günlerden devam ve sonca Parise sevk ol tlade etmeleri tavsiye olunur, cü Gala haftası münasebetile meşhur bariton TİTTA, RUFFO “ELHAMRA SiNEMASI,,nın * Sadullah - bey / Yalovaya gitti — İki gün evvel, cumlun yet bayramında bulunmak üzere şehrimize gelen Seyrisefain umlumi müdürü Sadullah bey, dün sabah tekrar " Yalova ,, ya gitmiştir. * Berberler mektebi— Berber- |der mektebinin gelecek — hafta | sonunda açılması kabil olabile- cektir. Mektep i beş muallim anga- | je edilmiştir. Bunlardan ikisi Türk üçü eenebidir. Muallimlerden M. Vili namında / birisi - Avusturya tebaasından olduğundan bu zata tedris kakkı verilmesi için Maarif | vekâletinden müsaade istemiştir. dolu salonuna BARBİYE DO SEVİL taçanni etmektedir. * Hukuk mektebi tedris heye — Ankara Hukuk mektebi pro- fesörler meclisi dün içtima etti. Tedris heyeti riyasetine - Adliye Adliye vekili Mahmut Esat bey, reis vekilliğine Hukuku düvel profesörü Cemil bey intihap edil- diler. İçtimada bilhassa bu sene yapılacak tedrisatla proğramlar, neşriyat meseleleri görüşülmüştür. * Spataris Ef. — Türk teba- asından — olduğu halde - Yunan beyetinde müşavirlik vazifesi der- uhte eden Spataris Ef.nin hâlâ istifa etmediği anlaşıldığından, mumaileyhin imzasını havi muhâr- rerat heyetimizce kabul edilm” - cektir. Keyfiyet, ayrıca, mercwtc de arzedilmiştir.