3 Nisan 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

3 Nisan 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

merikalıların yeni bir keşfi.. Hayatta muvaffak olmak için “cinsi cazibe,, ye malik olmalı imiş. Büyük ticaretaneler memurlarında ihtisastan ziyade “ cinsi cazibe,, hassası olmasını arıyorlar Son zamanlarda Amerikada yeni bir şey keşfedilmiş... Yeni ve çok mühim bir şey.. Bu fevkalâde keşif her yerde çok büyük bir ehemmiyetle karşılanmıştır... Yeni keşif me hayvanata, ne nebatata, ne de madenlere ” ait değildir.. İnsanlara aittir. Bu yeni keşifle insanlarda şayanı dikkat bir hassa bulunduğu an- #ılmıştır. Bu hassaya Sex Appeal diyorlar, lisanımıza ” cinsi caribe diye terceme etmek kabildir. Bu bassaya malik olan bir kadın eğer isterse dünyanın bütün erkeklerini kendisine çekebilirmiş, eğer arzu etse her ayak- larının dibine düşürebilirmiş.. Bu hassaya malik olan bahtiyar bir erkek hayatta karşılaştığı bütün ine sıcak heyecanlar vermiş.. Amerikalılar tecrübeler ile gerek erkek, gerek kadımların bir çok- larında bu güzel hassanın mevcut olduğunu anlamışlardır. Bu muhim keşfi icra edenler diyorlarki: — Bazı insanda bu cazibe o kadar kuvetli insanı, mıkna- tısa tutulmuş bir dikiş iğnesi gibi kendisine çeker... -Bazen bir sinema artistinin beyaz perde üzerinde hareket eden hayali bile insana heyecan verir. Erkeklerde de cinsi cazibesi kuvvetli olanlar vardır. En ciddi kı yüksek — kadınlar bile sokakta böyle bir erkeğe rast geldikleri zaman — başlarını çevirip onlara bakarlar.. Tarmın - seyirciler arrular tevlit ettikleri anlaşılmıştır. Sinema yıldızları arasında en çok Cinsi cazibeye malik olan Klara Bovdur. Bu çapkın ve fettan kız yalmız perde — üzerinde değil, bahiki hayatında da böyledir. Klara Bov nereye gitse nazarı dikkati celbeder. Bir yerde bir masaya otursa bütün başlar ona çerrilir Amerikallar bu ehemmiyetli keşif üzerine hemen ellerini şa- kaklarına koymuşlar ve bundan maddi / sürette — istiade yolunu bulmuşlardır. Bunun için kadlarla teması olan — muesseselerde — fevkalüde cinsi cazibeye malik olan erkek- ler kullanılmaktadır. Bu kabil müesseselerde —de — erkeklerle Cinsi cazibeye e teması olan kadınların bi cimsi cazibeye malik olması şarttır. Şimdi Amerika kadınlara eşya satan erkeklerin sanatında mahir olup olmadıkları nazarı itibare alınmamaktadır. Bundan ziyade satıcının kadınlar üzerindeki tesiri tetkik edilmektedir. Keza kadın- larda da böyledir... Amerikalıların © kadar muvaffakiyetli neticeler vermiştir ki bir çok ticarethane- derde asıl tecrübeli, ihtisas sahibi satıcılar cinsi cazibesi kuvvetli olan gençlerin üzerinde birer çırak haline gelmişlerdir. Böyle bir ticaretha- 'neye girdiğiniz zaman göreceginiz manzara aşağı yukarı şudur: Genç 've cazibeli bir erkek.. Etrafında genç, ihtiyar, orta yaşlı bir sürü kadın.. Cazibeli erkek gözlerini süzerek, arasıra beyaz, parlak, bu. tecrübeleri | muntazam - dişlerini gösteren bir tebessümle gülerek malüm kadın- lara beğendirmeğe çalışır .. Eğer dikkat edecek olursarız kadınların bilhassa geçkin olan- ların / önlerine konulan maldan ziyade —delikanlı ile alâkâdarını görürsünüz.. Erkeklerin girip veriş ettiği manzara aksidir. Orada da erkek- ler faraza çıkanları bir yakadan ziyade, cazibeli satıcı kızla alâkadarlardır.. Bunun için şimdi Amerikan gazetelerinde sıkı sık şöyle ilânlara tesadüf edilir: “Filân ticarethaneye bir - satıcı Talip olanların mutlaka bir satıcı olması — şart Satıcıda aranılan şey cinsi cazibeye —malik çıktığı, alış- rethanelerde bu kendilerine lâzımdı. tecrübeli değildir. kendisinin olmasıdır.,, Amerikada ticari Cihan iktisadiyatının en ziyade nazarı dikkati celbeden ciheti Amerikada günden güne vaha- meti artan ticari inhitat ve sukut- tur. Bu zengin ve müstahsil mem- leketin ticaretindeki tenezzül ve kesat dünyanm her yerini #lâka- dar ediyor. Çünkü bunun aksi İ iyan yer yok gibidir. Müttehidei Amerikada işsiz amele ordusunun durmadan büyümekte olmasıdır. Amerikanın büyük şe- | hirlerinde yüz binlerce işsiz amele muavenet teşkilâtının merl ekmek tevzü mahalleri uzun hatlar teşkil ediyorlar. Bunlar ancak iane ekmeğiyle geçiniyorlar. Müt Amerikanın 1929-30 mahsulü buğday ve pa- muk ihracatı geçen Üüç sener vasatisinin yüzde 17 ve 15 nis- betinde noksan olmuştur. Ameri- kan demir yollarının. hasilâtı git- tikçe azalıyor. Meselâ bu senenin geçen aylarında Amerikanın bi- rinci sınıf demir yolları - hasilâtı geçen senenin aymı aylarına na- zaran yüzde 20 misbetinde nok- san olmuştur. Amerika hükümeti ittihadiyesinin büyük iane tahsi- satile fiatlerin daha ziyade düş- İ menolunmuştur. Amerika çifçi iane idaresi evvelâ 150,000,000 ve- şimdi'de 100,000,000, dolar tahsisat vermiştir. Fakat bu da kâfi gelmemiştir. Bunun için mezkür idare çifçilere zeriyati yüzde on nisbetinde tenkis etme- lerini ve aksi/ tal Halbuki mezkür ianeler zirai istihsali tenkis için tahsis olunmuştu. Amerikada geçen seneki buğday mahsulünün yüzde on altısı henüz çifliklerden kaldırılmamıştır. De- polar ağzına kadar dolu bulunu- yer. Ati çok karanlıktır. Alman -Leh ticareti Alman cihan iktisadiyatını en ziyade alâkadar eden — hadise Almanya ile Lehistan arasında beş senedenberi devam eden gümrük harbine yet verilerek bu memleket arasında bir ticaret muahedesinin aktedilmiş olmasıdır. A inhitat - İstihsalât tenkis edilecek - Merkezi Avrupada iktisadi vaziyet Dünyanın en büyük sanayi mem- leketlerinden biri olan Alman: ya'nın 2000 kilemetre hududu olan komşusu ve cibaila Almanyada umumi yüzde yetmişi sanayi adam Le» histanda nufusun yüzde — sekseni köylü olduğundan bu iki meme leket yekdiğerinin ihtiyacını itması edecek vaziyettedir. Yunan istikrazları Yunan hükümeti ve müessesatı Avrupadan — istikrazlar almağa devam ediyor. Yunan milli bankası uzun vadeli emlâk terbini işlerini idare için 1927 tarihinde milli terhin bankası diye bir banka tesis etmişti. Bu banka o zarfında Londrada 2 milyon tegiliz liralk ve 1928 senesinde bir milyon İngiliz liralık esham çıkar- mıştır. Geçen hafta gene Lon: bir. milyon İngliz liralık esham çıkmıştır. eshamın ihraç kıymeti yüzde 93,1/2 olduğu halde sonuncusu 95,1/2 nisbetindedir. İtalya Liret istikrarı esnasın- da altın ihracını ve kuponları altın olarak tediye olunan milli eshamın ve ecnebi. <unbiyosunu ihracına bazı tanuscat / koymuş idi. Şimdi bu tahdidatın cümlesini kaldırmıştır. 1930 senesinin ilk ayında İtalya hariçten 1501 milyon liretlik eşya ithal etmiş ve buna mukabil ancak 977 milyonluk - eşya ihraç eylemiştir. K..uza ticari bilânço- daki açık geçen senenin ayni ayına nazaran 249 milyon daha azdır. Yugoslavya ayında 616 ayni ayındaki ihracatı milyon idi. Cinsi cazibenin tesiri.