5 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sofya maçları dolayısile... .. Bize ölçüsü malüm bir takım lâzım Genç yyl takımın kıymetli elâmanlarından R bil B. Milli takımın Sofyada yaptığı iki maçın ikiside beklenmiyen şe- kilde bitti. Kazanacağımızı ümit ettiğimiz Bulgar maçını kaybettik; Beklemediğimiz Yugoslavya oyunu nu kazandık. Bu iki netice esası değiştirmez. Muhakkak olan bir şey var; oda istikrarı tamam, ala- cağı neticeler az çok evelden öl- çülebilen bir milli takım lâzım. İlerlemiş (o memleketlerin hiç birinde, bizim takım gibi, meddü cezri geniş takım göstermek ka- bil değildir. Bunun sebeplerini teferrüatta ve oyuucularda ara- mak yanlıştır. Futbol 11 kişinin cemi kıymetle oynandığına nazaran, takımın ku- vetini bir veya iki kişi ile ölçmek doğru olmaz. Şu noktai mazarı- mızda haklı olduğumuzu, lig maçlarında birinci sınıf takımları- mızın ikinci derece klüpler karşı- sında aldığı fena neticelerle de ispat edebiliriz. Vakıa her yerde böyle vakalar olur; kuvvetli takımlar beklenmediği zamanlar- - da mağlüp olurlar. Fakat bu nihayet, şans ve fe- na tesadüf derecesini aşmaz. Bir hafta evel fena bir takıma yeni- len iyi takim gene düzelir, hudu- du ve olçüsü muayyen olan yo- lunda devam eder. Bizdeki takımların sık sik he- saba, kitaba uymıyan oyunlar oy- naması benüz istikrarlarının tamam olmamasından ileri geliyor.Takım- larımızın her hattı birbiri ayarın- da olamadığı için İl oyuncunun varlığı her an 11 kişinin toplu kıymetini ifade etmiyor. Bu yüz- den (— takımlarımızda (o gedikler oluyor. Oyunun değişen cereyanı, açıl- ma ve kapanması gedikler üstün- den olduğu zaman yeniliyoruz; oyunun inkişaf tarzı bittesadüf kuvvetli taraflarımıza rastladığı vakitler kazanıyoruz. Hesaba kita- ba uymıyan neticelerle karşılaş- mamız da hep bu yüzden oluyor. İkinci ve en mühim eksikleri- mizden biri de henüz bir sistemle tutamayışımızdır. Topu oynataca- .ğımıza, top bizi oynatır. Meselâ (4) takımının hiç değiş- miyen bir akışı vardır. Bazı gün- ler o tarz karşı müdafaanın delik- lerine uyar gol çıkarır. Bazı gün de rakibin sağlam noktası üstüne düşer, bir türlü sökemez. Dakikalarca çabalarlar gene olmaz. Oyunda halini değiştirmeden devam eder gider. Biz ekseriya eski dervişlerin zikri gibi, futbol oynıyoruz. Başlarken söylediği yaptığı bellidir. bir müddet sonra tutturdukları şeyi kendileri de © anlamaz olurlar, Fikret B. amma o vecd devam eder gider. Işte bütün biz bu hatalarımızı düzelttiğimiz gün, takımın her oyun- cusu birbirinin seviyesini tutacak dereceye, 11 halinde oynıyacak hale geldiği gün takım halinde futbol oynıyabileceğiz. Aksi takdirde futbolümüz dai- ma fal ve talih işi olmağa mah- kümdur. İtiraf etmeliyiz ki, mu- ayyen randımanlı bir takım yapacak elemanlarımız olduğu halde, elemanlarımızın on birine takım oyunu oynatacak seviyyeye gelemedik. Bu ideal şekil de bir senede meydana çıkamaz. Evvelâ futbolü anlayış tarzımızı değiştirmeliyiz. Şahıslardan ziyade takımların esas olduğunu kabul etmeli. Bu iş rahat kafa ile yavaş ya- vaş yapılabilir. Bir taraftan seyahatlere devam edip diğer taraftan dahili ıslahatı tamamlamak kolay olmadığı için işi tadında bu son Yugoslavya galibiyeti ile bırakıp, gözlerimizi içimize çevirmeliyiz. Eşref Şefik Atina olimpiyadı Atinadan gelen ilk müsabaka- nın neticesi (aleyhimize çıktı. Geçen sene kazandığımız Balkan dubl tenis şampiyonasını kaybet- miştik. oŞirinyan Efendi ile tak- viye edilerek gönderilen tenis takımımız ilk turda Yunan ve Romanyalı karşısında mağlüp oldu. Atletlerimizden gelen haberler de pek ümit verici değildir. Atletizm takımının ne kadar hazırlıksız, ne kadar fena seçi- lerek — gönderildiği o malümdur. Seçme müsveddesi bir müsaba- kadan sonra, kazananlardan bazı- larını antrenörle çalışmıyor ba- hanesi ile listeden hariç bırakarak milli atlet takımını garip bir şe- kilde teşkil eden atletizm federas- yonu çocukları 10 gün evvel Atina- ya gönderdi. Güya bu 10 günde idmanlarını tamamlıyacaklar.. Bir sene evvel malüm olan müsaba- kalara son on günde hazırlanmak usulü bizim federasyon tarafın- dan yeni icat edilmiş bir modadır. Giden atletlerden en fazla ümit ettiğimiz 100 metreci Semih sırf kendi gayretile Balkanlar derece- sini geçmiş bir şampiyondur. Ati- na müsabakalarında en fazla ondan birşey bekliyoruz. Dört kere yüz metre bayrak yarışı koşarak takımın en iyi uzvu olan Enverin bacağına kramp girdiği için belki koşamıyacak mış. Eğer bu haber tamamile doğru ise ikinci ümidimiz olan bayrak koşusundan büyük bir şey bekli- yemeyiz. Hazırlanma şekli malüm olan federasyonun avdette mağlübiyet- leri örtmek için baş vuracağı tevil çaresi şimdide malümdur. Yüz metreyi kazanırsak: — Gördünüz mü her seyahatte biraz daha ilerliyoruz. (Geçen sene bir yarış kazanamamıştık. Bu sene bayrağımızı olimpiyat direğine çektirdik. Bu teviller işin iç yüzünü bil miyenler için belki kabule değer. Fakat işleri bilenler şöyle bir sual sorarlar. — Bir değil bir kaç müsabaka kazanacak şekilde niçin hazırlan- madınız. Bir senelik vaktimiz de vardı... Kemal yerini doldurtmalıdır Çekilen boksörümüz çok iyi yeşitirici olabilir Sağda: Boksör Kemal 15 yaşında llk şampiyonluğu kazandığı vakit, solda: Bugünkü hali.. Geçen haftaki spor sütunlarımızda en fenni boksörümüz küçük Kemal'in boksu bıraktığını yazmıştık. Kemal'e boksa devam etmesi için ısrar etmek hakkımız değildir. On sene spor şerefimizi bihak- kın müdafaa etmiş olan bu kıymetli şampiyonumuzdan bir şey istiyebiliriz. O da boş bıraktığı yeri doldurmak üzere gençleri yetiştir- mesidir. Kemal boks tekniğine en fazla akıl erdirmiş yegâne boksö- rümüz olduğu için yetiştirici vazifesini çok kolaylıkla yapabilir. a Edirne mektupları Hiç eğlence yeri olmıyan bir şehir: Edirne.. Bu sene vakitsız başlıyan soğuklar herkesi şaşırttı Meriç köprüsü ve Edirnenin uzaktan görünüşü Edirne 1 ( Hususi) — Bu sene Edirneye kış pek erken geldi, üç gündenberi şiddetli bir soğuk dalgası hüküm sürüyor. Gündüz- leri hararet beş, geceleri sıfırdan aşağı bir dereceye kadar iniyor. Dün sabah yataklarından kalkan- lar yer yer birikmiş olan suların üzerini hafif bir buz tabakasının kapladığını hayretle görmüşlerdir. Bu vakitsiz soğuklar her kesi şaşırtmıştır. Soğuk dalgasının geçici olduğu, havanın tekrar ısınacağı ümit ediliyor. Maamafih bir taraf- tan da halk odun, kömür tedari- kine çalışıyor. Cuma günü yağan dolu kırlarda Edirnenin sinema derdi Edirnenin en büyük derdi hiç bir eğlence mahalli olmamasıdır. Belediyenin bir sineması vardır. Bunu icarla birisine vermiştir. Bir müddettir işsizlikten dolayı bu sinema kapalı idi. Şimdiye kadar bahçede oynayan diğer sinema da motörünün bozulmasından ve ha- vaların soğumasından dolayı tatili faaliyet etmiştir. Halkın mütemadi israrı üzerine tekrar işe başlayan Cumhuriyet sineması bu sene artık halkı memnun edecek filimler getirecek ve hattâ sesli filim makinesi de alacakmış. Sinemanın müsteciri bir buz tabakası vücuda getir- | Kâmil beyin ifadesine nazaran bu miştir. Fakat ekin zamanı olma- | sesli filim makinesi için bir ka- dığından büyük zararı olmamıştır. | paro bile vermiştir. nm İst. Gümrükleri muhafaza müdürlüğünden: (Mangal kömürü mübayası) dır. 1 — Müdürlüğümüz için lüzum olan 55000 kilo mangal kömürü açık kırdırmıya konulmuştur. 2 — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri tabetinden alınacaktır. 3 — Kırdırma kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapı- lacaktır. 4 — Kırdırma 14/10/931 14 tedir. 5 — Her istekli, biçilmiş bedelin “/, 7,5 ğu kuruşluk muvakkat güvenme “teminat, lerile belli komisyona gelmeleri. İstekliler orada görebilirler. iktisat vekâletinden: Ankara'da telsiz telgraf civarında inşa edilmekte bulunan ziraat ve baytari enstitülerinin (61235) lira bedeli keşifli masa, dolap, san- dalya vesair tesisatı tedrisiyesinin imali kapalı zarf üsulü ile 21 gün müddetle münakasaya vazedilmiştir. Projeleri ve diğer evrakı fen- niyesi vekâlet muhasebesine verilecek 15 lira mukabilinde mahalli inşaattaki fen heyetinden verilecektir. Münakasaya iştirak edecek talipler ilân edilen bedeli keşfin “/, 7 buçuğu nispetinde üsulüne tevfikan yazılmış banka teminat mektubunu veyahut merkez muhasebeciliğine aynı miktarda yatırı- lan paranın makbuzunu komisyona tevdi edeceklerdir. Nakit teminat kabul edilmiyecektir. Taliplerin ehliyeti fenniye vesikaları ve yukarıda yazılı şekilde teminatlarile (| birlikte 22 teşrinievvel 931 tarihine (o müsadif perşembe günü saat 15 te ziraat müsteşarlığı kısmında müteşekkil inşaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. komisyon ki- tarihine raslıyan çarşamba günü saat olan 206 lira 25 saatten evvel Harita umum müdürlüğünden: Umum müdürlüğümüz hesabına Avrupa'ya mesaha mühendisliği için gönderilecek iki talebeyi seçmek üzere 12,13 ve 14 Teşrinievvel 931 tarihlerinde üç gün müsabaka imtihanı yapılacaktır. Muhtelif liselerce talebe kanununa tevfikan namzet gösterilmiş olan efendilerin o tarihlerde sabah saat 8,30 da aşağıda yazılı liselerden birine müracaatla imtihana iştirak etmeleri lâzımdır. Namzetlerin imtihana girebilmeleri için 10-10 - 931 akşamına kadar hüviyet cüzdanları ve lise şahadetnamelerile imtihan olacak- ları lis? müdürlüğüne kendilerini kaydettirmeleri mecburidir. Kastamoni, Bursa, Askeri, Kuleli Askeri, İzmir, Ankara, Sıvas, Kayseri, Samsun, . Konya, Trabzon, Erkek liseleri müdürlüklerine müracaat edilmesi lâzımdır. NIZ GP