12 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

12 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Cildin taraveti Cildi muhafaza için ne yapmalıdır? Kadınların süslenmek için, va- kitlerinin büyük bir kısmını ayna önünde geçirdikleri rivayet edilir. Kadınların ayna karşısında çok vakit o kaybettikleri (o doğrudur, fakat bu zannedildiği gibi yalnız süslenmek için değildir. Bilakis yüzde kırışıklar ciltte kusurlar, saçlarda beyaz olup olmadığını aramak, eğer bunlar varsa çare bulmak içindir.. Kadınların en fazla itina ede- cekleri ciltleridir. Fazla yağlı, ya- hut çatlak, sivilce içerisinde bir yüz, kırmızı, daima parlıyan bir burun nazara katiyen hoş görün- miyen şeylerdir. Cildin daima pürüzsüz olması basit «bir iki hıfzısıhha kaidesine dikkat etmekle olur. Yüzün derisi gayet ince ve hassastır. Güneşte fazla durursa bozulur. Bunun için yüzü daima güneşten muhafaza etmek geniş kenarlı oşapka giymek yahut şemsiye kullanmak lâzımdır. Gündüz sürülen pudra, krem kırmızıyı çıkartmak için geceleri yatarken ılık su ve iyi bir sabunla yıkamak elzemdir. Yüz kurulan- dıktan sonra beş dakika bekle- meli, derince bir leğen içerisine temiz ılık su doldurmalı ve yüzü bu su içerisine daldırmalı, nefes almak için çıkarmalı, gene daldır- roalı. Bunu beş altı defa tekrar etmeli, yüzü kurulamalı, hafif bir pudra sürdükten sonra açık bir pencere önünde on dakika kadar derin nefesler almalıdır. Bu ame- liyeye bir müddet devam edilirse © cilt şeffaflaşır, penbeleşir, güzelleşir. Sabahları yüz yıkanırken su içerisine bir kaç damla hıyar los- yonu koymak çok faidelidir. Bu losyon cildi beyaz yapar ve yu- muşatır: Bir hıyarı temiz yıkadık- tan sonra bir kilo saf ispirto içerisine (Oparça parça kesmeli şişenin ağzını kapamalı, on beş yirmi gün bırakmalı, Sonra diğer bir şişeye ispirtoyu süzmeli, yı- kanırken su içerisine bu ispirto- dan bir iki damla koymak kâfidir. Yüzde kırışıklar başladığı za- man hemen bunları gidermek için meşgul olunursa büyük fay- dası görülür. Yüz yıkandıktan sonra parmak- lar şu losyonla ısladılmalı ve hafif masaj yapılmalıdır: Bir çorba kaşığı gül suyu, iki kahve kaşığı limon suyu, yirmi damla aselbent. Yüzün taravetini devam ettir- mek için krem, pudra, gayet az miktarda sürülmeli, ve bunların iyi bir fabrikanın malı olmasına dikkat etmelidir. - Zayıflar için Az zamanda şişmanlatan bir yemek Hastalıktan kalkarak çok zayıf olanlarla bir parça osemirmek isteyenlere az zaman zarfında vücuda kuvvet ve semen veren bir yemek, : On altı bardak su içerisine iki- şer kaşık buğday, mısır yulaf, çavdar, arpa atınız ve ateşe ko- yarak kaynatınız. Dörtte birine indiği zaman ateşten indirip tül- bentten süzünüz. Bu hülasa yirmi dört saat zarfında içilmelidir. İçerisine şeker katılarak içilebildiği gibi, sıcak olarak tuz ve biraz tere,yağile de çorba gibi içilir. Her iki tarzda da “ s-İlezeti: iyidir. kırmız. Se & Sade kullanışlı ve ucuz mefruşat Yeni mefruşat çok ucuz ve sıhhidir Yeni yapılan oapartımanlarda sade, temizlenmesi kolay ve nazara hoş görünen eşya tercih edilmek- tedir. Yeni tarz oda takımları iyi cins ağaçtan yapılırsa fiati çok yüksek olduğundan bayağı ağaç- tan yaptırılmakta ve arzu olunan renkte yağlı boya ile lâke gibi boyatılınaktadır. Böyle boyanan eşyaların daha güzel görünmesi için konuldukları oda ayni rengin bir parça açığı ile boyatılmaktadır. Avrupada yapılan son apartı- manlar umumiyetle bir banyo dairesi, bir mutfak ve iki odadan mürekkeptir. Bu odaların biri yatak odası yapılmakta digerine Istüdyof ismi verilmektedir. Stüdyo denilen oda, salon, yemek odası ve çalışma odasını bir araya cemetmektedir. Resimde görülen odalar, yeni yapılan bu apartmanların, yatak odasını ve stüdyosunu göstermek- tedir. Yatak “odasının duvarları nil renginde, eşyaları ise yeşil boyan- mıştır. Eşyaların biçimi kadar tefrişi de sadedir. Iki kisilik olan yatağın örtüsü de aynı renkte yeşildir. Karşıya iki elbise dolabı konmuştu, dolapların arasına ko- nulan bir raf tuvalet masası va- zifesini görmektedir. Rafın iki tarafına birer sürgü yapılmıştır. Bu sürgülere öteberi yerleştirilir. Rafın o üzerine (o konulan ayna Ikuaföz| yerini tutmaktadır. Rafın üzerine levanta, kolonya şişeleri pudra, krem kutuları, va- porizatör dizilmiştir. Odanın ortasındaki yeşil boyalı masanın üzerine zarif abajurlu bir lâmba konulmuştur. Rahat iki koltuk ve bir sandalya odanın eşyasını tamamlamaktadır. Stüdyoya gelince bu odanın daima ferah görünmesi için du- varları portakali boya ile boyan- mıştır. Bu renk kış günlerinde bile odanın güneşli olduğu hissini vermektedir. Eşyalar açık ceviz rengine boya- tılmıştır. - Duvara (o dayatılmış olan divanın iki tarafında iki dolap var. Dolapların üst rafına kitaplar (o konmuştur. İçlerine tabak, bardak, çatal, bıçak ko- nulmaktadır. Duvarın üzeri duvarların ve eşyanın rengine uygun açık por- takali (kadife ile (Okaplamıştır. Diğer köşede bir yazı masası vardır. Ortadaki yuvarlak masa yemek o masasıdır. Duvarın iki tarafındaki dolaplar büfe vazife- sini görmektedir. Pencerenin iki tarafına dıvarı kaplıyan aynı kadifeden perdeler ve aynı renkte düz tül konul- muştur. Kadife kaplanmış bir kaç koltuk, tatlı bir ziya vermesi için abajuru (Oparşömenden yapılmış bir lamba odanın mefruşatını ikmal ediyor. Bu tarzda döşenen apartımanlar için hizmetçiye lüzum kalmaz. Patlıcanın faydaları Yaz sebzeleri arasında pek çok yemeği pişirilebilen patlıcan hazmı kolay, fakat gıdası olmıyan bir sebzedir. Bazı doktorlar patlı- canın meziyetleri olduğunu ileri sürerler, serinlik verdiğini uyku getirdiğini ve müdrir olduğunu söylerler. Bunlardan maada patlıcan ilâç gibi de kullanılır. Kabukları so- yulduktan sonra içi makineden geçirilerek iki tülbent arasında çibanlara, dolmaya, kan çibanına konulursa lâpa vazifesini görür. Kolay likörler Yazın bir çok kimseler likör yapmağa meraklıdır. Bu hususta ispirto kullanılır. Biz ispirtosuz kolay birlikör tarif edeceğiz : Bir okka kayısı, 300 dirhem şeker almalı. Bir kavanoz içine bir kat kayısı, bir kat şeker koymalı bu suretle kavanozu doldurmalı, sonra bir ay güneşte bırakmalı. Şeker tahammür eder ve güzel bir likör olur. Bu tarzı. vişne ile yapmak da kabildir. Bahsettiğimiz likörler çok lezzetlidir ve nispeten ispirtosu pek azdır. Domateslerin ince zarları Domateslerin üstündeki zar gibi ince kabukları kolayca ayıklamak için, domatesleri bir iki saniye çok sıcak su içine sokunuz, zar çabuk ayrılır. Halı ve kanapelerdeki lekeleri çıkarmak için Halı ve kalın tüylü kadife ka- nape koltuklar üzerinden yağ lekelerini çıkarmak için kepek ile "leke üzerine ovalıyarak sürmeli sonra fırça ile fırçalamalı. Leke az zamanda çıkar. Yazın manşonla gezmek modası! Yeni moda Pariste az zaman zarfında tevessü etti Pariste son at yarışlarında görü- İen bir moda pek çabuk taammüm etmiştir : Meşhur terziler- den biri yarış günü üç man- kenine gayet kısa kollu elbiseler giydir- miş, ellerine de yusyuvarlak bal- kabağı şeklinde, beyaz okürkten birer manşon vermiştir. Yarış mahalline gelen bu (o mankenler her kesin nazarı dikkatini celbet- mişlerdir. Bir çok kadın- lar, senelerden beri kışın bile manşon kullanıl- madığı halde yazın sıcakta ince elbise ile manşon modasına şaşmışlar ve bu- nunla alay etmiş- lerdir. Fakat bu, ayni kadınların ertesi hafta ya- rışlara birer man- şonla gelmelerine mani olamamıştır. Bu moda Pariste çok çabuk yayı- mıştır. kolay temizlenir ve az odası olduğu benzini hamur yapmalı. Bu hamuru Sİ turşu mükemmelen olur. Mayonezli domates Manzarası hoş lezzetli bir çerez Mayonezli odomates, lezzeti, manzarası kadar güzel bir yemek- tir. Çerez olarak en ağır ziyafet- lerde bile ikram edilebilir. Orta boyda, muntazam, yuvarlak kırmızı, olgun domateslerden adam başına birer tane seçmeli. Tepe- lerinden (o bıçakla birer kapak çıkardıktan sonra içerlerinden çekirdekleri bir kaşıkla çıkarılmalı. Etli kalan içlerine biraz tuz biber, bir iki damla zeytin yağı ile sirke koymalı. o“ Diger tarafta koyuca bir ma- yonez hazırlamalı, Kılçıkları ayık- lanmış kutu sardalyası, ince ince doğranmış hıyar ve haşlanmış patatesi karıştırmalı. Bu balıklı hıyarlı, patatesli mayanozi kaşıkla domateslerin içine doldurmalı. Suda haşlanmış bir kaç yumur- tayı yuvarlak parçalara keserek domateslerin (o üzerine (o kapak gibi (kapamalı, çekirdekleri çıkarılmış iri siyah zeytin tanele- rinden birer tane de domateslerin üzerindeki oyumurtanın ortasına koymalı. Yuvarlak bir sırça tabak üze- rine, yıkanıp kurulanmış asma yaprakları diziniz, her bir yapra- ğın üzerine de yukarıda tarif etti- gimiz tarzdaki gibi hazırlanmış, bir domates yerleştiriniz. Sofraya çıkacağından bir saat evel tabağı buz üzerine koyunuz. Tabak içerisinde yeşil yaprak, kırmzı tomates, sarı yumurta, siyah zeytin. Hoş bir mazara teş- kil eder, yenilirken de buz gibi soğuk olan bu çerez her kesin iştihasını açar. Semiz hayvanları tefrik için bir usul Tavuk, hindi, kaz gibi hayvan- ların semizini seçmek için kanat- ları altından göğsüne bakmak lâzımdır. Sağdan ve soldan göğ- sünün orlasına doğru yumuşak bir yağ tabakası bulunmalıdır. Deri kıpkırmızı ise hayvanın bes- lenmemiş olduğuna delâlet eder. Ayak terlemesine karşı Ayaklar fazla terlerse, sabah akşam şu pudra ile pudralamak çok faydelidir: 60 gram Venedik talkı, 30 gram tanın, 20 gram şap, 15 gram salıcylate de bismuth, yi gram vanili Hıyar turşusu En kolay ve çabuk nasıl yapılır? Yeşil, taze hıyarları temiz yıkamalı, o sırça kavanoz içine dikliğine dizmeli. : Ayrı bir kap içerisinde tuzlu su hazırlamalı. Fakat fazla tuz koymamalıdır. Çünkü o zaman bu salamura halini alır ve turşu çok tuzlu olur. Tuzlu suyu hıyarların dizili ol- duğu kavanoz içine doldurmalı, hıyarların hepsi tuzlu su içinde olmalıdır. Bir iki dal asma filizi ezilerek hıyarların arasına yerleş- tirilirse turşu daha sarı ve ekşi olur. Kavanozun ağzını kapamalı ve güneşe koymalı. Arasıra bir ka- şıkla suyu o savurmalıdır. Kızgın güneşe konulursa, bir hafta içinde ss gey ağ