10 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

17 Teşrinievvel iniz Rus takımı geliyor, gene yenilecek miyiz ? İzmirli Vahabın ruslara karşı oynaması muhtemeldir Seçilmiş temsili Rus takımının şehrimizi ziyareti tahakkuk etmiş- ir. Bu ayın on altısında Istanbula gelecek olan Ruslar ill maçlarını 2 teşrinievvelde bizim seçilmiş bir takımımıza karşı oynyacaklardır. Kadıköyünde yapılacak bu i rinievvelde Taksim stadyumunda yapılacaktır. Gelecek Rus takımı: nın kuvveti hakkında futbol me- raklılarının kâfi malümatları var- 1-2 yenen Ruslar, bizim takımın geçen seneki Rusya' seyahatinde de buradaki galibiyetlerini taze- ediler. Geçen seneki Rusya seyahatine takım kaptanı olarak iştirak eden Fenerbahçeli Zeki bey Raslar hakkındaki kanaatını şu cümle lerle bülâsa ediyor : im geçen seneki Rusya in ben bir çokları gibi düşünmiyordum. — Vakıa orada galip gelemedik. Fakat karşılaş” tığımız. takımların kuvveti hak- kında burada hakiki bir kanaatın mevcut olduğunu. zannediyorum, Ruslar zannedildiğinden daha kuv- vetlidirler, Bize karşı elde”ettikleri galibi- yetleri kıymetlerine bir delil olarak telâkki ediyorum. Futbolu oynamak için vücut kabiliyetlerinin tam tekâmülüne vasıl olmuş bulunan Rus futbol calarınn bu seyahat vesilesile de temayüz edeceğine kaniim. Netice- ler hakkında şimdiden birşey söylemek mümkün değildir. Her- halde kuvvetli bir takımla çarpı Şacağımızı gözü kapalı olarak ka- bul etmemiz lâzımdır. Fenerbahçe kaptanının bu söz lerini hadiseler de maddi bir şe- kilde ispat ediyor. — Filhakika burada çok tanınmıyan Rus futbolu hayli ileri gitmiş ve bizi yenecek dereceyi bulmuştur. Bu seferki maçlarda. ruslar kazanabilmemiz. ibtimali, evvelâ takımın çok iyi teşkil edilmesine, sonra da o takımın çok yi oyna- masına bağlıdır. Rüs takımının bize karşı olan başlıca | faikiyetlerinden biri de fertlerinin bizimkilerden daha atletik oluşudur. Takımın umum. sürati, manevra kabiliyeti bizden üstün olan Rus- leri ancak onlardan daha eski ve daha tecrübeli oluşumuzla kaza” nabiriz. Bunun için de türk takı- mını rakip takıma göre seçmemiz. üzumdr. Ayın 21 ve23 nde Ruslara karşı oynıyacak Türk takımının muhte- mel kadrosu aşağı yukarı şimdiden! kestirlebilir. Tecssörle kaydetme- Siki, $u son seneler içinde temsi mesinde bizi tered- okadar yeni Onun için senelerdenberi denen- miş malüm olan oyuncuları bu seferde bir araya getirmeğe mec- buruz. Yalnız şimdiye kadar tecrübe | için mechul kalmış bir futbolcudur. Bilmiş elemanlar arasında ilk da- kika hatıra gelen bir oyuncu ka- lr. O da İzmirli Vekabdır. Vahap kabili inkâr olamıyan kiymetine rağmen bizim seçme takımlarda yer almamış, bu suret- le hakiki beynelmilel kıymeti bizim Fransanın en iyi klüplerinden biri olan Racingde merkez muha- cim olarak mühim maçlar oyna yan Vahabın tecrübeleri, oyun telâkkileri de değişmi Şimdi takım oyununu daha ziyade kavramış olan Vababı bu fırsatta tecrübe etmek ilerde çıkaracağımız milli takımlar için çok faydalı olur kanaalındayız. Ruslara çikacak darülfünun takımımızı seçmeğe memur olan kimselerden Vahabın oynatılma- sını istemekle efkârı umumiyenin arzusuna tercüman olduğumuzu zannediyoruz. larından gol rekoru Üç haftadan beri mıntakalar arasında devam eden Türkiye birincilikleri grup müsabakaların- da gol rekorunu Eskişehir tayyare takımı tesis ett. Geçende Kü- tahya takımı ile karşılaşan Eski şehir tayyare takımı iki devrede 17 göl atmağa muvaffak olmuştur. Atina kafilesinin bir kısmı gidemedi Atinada yapılacak?Balkan olim- piyadına iştirake karar veren atle- tizm federasyonunun bir kısım atletlerin pasaportlarını nasıl yap- tardığını yazmıştık. Kafilenin pasaport muamele- lerini ikmal ettirmeğe çalışan bayır sahibinin gayretine rağmen kafileye mensup bir kısım atletin vaktinde hareket edemedikleri Anası istemiyor oğlu istiyor Sabık cihan boks şampiyonu son galibiyeti Mikeywalker gibi en değerli bir boksörü altı devrede- de yere seren Almana dünya şam- piyonu Şerkeyle bir daha maç yapması için kârli tekliflerde bulunulmuştur. Bir sene içinde bir kaç milyon kazanmağa muvaffak olan Alman boksürünün ihtiyar annesi Ame- rikalıların yaptıkları bu teklifleri ret ederek vatanına dönmesi ve bir daha boks yapmaması için oğluna uzun bir mektup gönder miştir. Alman Şimeling anasının bu arzusunu yerine getirmek için henüz kati kararını vermiş değildir. Filhekika “bokstan kazandığı paralarla Berlin cıvarında güzel bir şato satın alan Alman bok- Sörünün fazla paraya bu günlük ihtiyacı kalmamıştır. Amerikalılar Almanın memle- ketine döndüğü takdirde tekrar Amerikaya gelip | döğüşeceğini imzalamasını teklif etmişlerdir. Boksu bırakıp bırakımıyacağı haklanda Alman boksörile mülâ- kat yapan Amerikan" gazetecileri boks meraklılarına müjde vererek anasının arzusuna ragmen Şime- lingin bokstan vazgeçmiyece ve ilk bahara Şarkey ile döğüş mek üzere Amerikaya avdet edeceğini bildiriyorlar. Kıymetli bir sporcu ipek genç yaşında öldü Galatasarayın ve Türkiyenin en kıymetli yüzücülerinden biri olan Şeref bey evvelki gün âni olarak vefat etmiştir. Pek genç yaşında ölen müs tesna sporcunun cenazesi dün kaldırılmıştır. Şeref spor maçla” rında olduğu gibi, sporculuk ter- biyesinde de ilk birinci dereceyi bulmuş bir şampiyondu. Ailesine ve bütün türk sporcularına tees haber alınmıştır. sürle beyanı taziyet ediyoruz. Önümüzdeki ilk baharda cihan şampiyonluğu için Alman boksörile bir daha çarpışacak olan dünya oğır siklet şampiyonu Şarkey Telika No. BB. 10 Teşrinlevv: Ana -Kız Rakabeti Nak Leylâ hanım, peçesi açık yi yordu. Etrafını gayet iyi görebi liyordu. Tabur imamına dikkatli baksa tanıyacaktı. Fakat bakmadı. | Ona dikkat eden tabur imamı oldu. Seslendi: — Kızım leylâ hanım! Kadın, isminin telaffuz edildi- Hini duyunca tabur imamına baktıl Bir çığlık kopardı: — Murat efendi! Evet, bu zat, kisvesini değiş tirdiği ve sakalını cephede azıcık küçülttüğü için, birden bire Leylâ hanımefendi tarafından taninma- mıştı. Esâsen, sivilken asker ek bisesi, askerken sivil giyinmiş tanıdıklar, ekseriyetle bambaşka bir şahsiyet oluverirler. Yolda görülünce tanınmazlar. Şeyh Murat efendi, - bilgi me- ziyetleri nazarı itibara alınarak - erkâni harbiye tarafından mühim bir vazifeyle tavzif edilmiş, çep- heden alınarak Istanbula gönde- rilmişti. Cepheden gelen şeyh Murat efendi, eski arkadaşı profesör Safder efendinin zır tecrübesini işitişti. Bu hikâye ile alâkadar olan meseleleri de duymuştu. Bi- naenaleyh, Pertev beyle Hasan beyin macerasını biliyordu. — Cephedeki fena haberi bili- yor musunuz * — Çanakkale lar, onu mu? — Hayır Şeyh Murat efendi, bir araba durduttu. Leylâ hanımefendiye — Ben, kızım? - dedi. - Sa verecek fena bir haberim var Ve yavaş yavaş, sindire sindire, “ Allah sabrını da ihsan eder..,, “ne yapalım, hepimizin başına, eninde sonunda bu akibet gele- cekl,, “ Gene şehit olanlara ne mutlu? ,, le karışık, Hasan beyin ölüm haberini Leylâ hanıma verdi. Murat efendi düşünüyordu ki: “— Bu biçare kadın, bu öldüm haberini nasıl olsa alacal Ba öğreneceğini benden öğren: Zira, belki başkası, ona, bu felâ- ket haberini damdan düşercesine huşunetle verir... Neyse, âsabını yatıştırarak, teselli ederek, ona, bir gün nasıl olsa, öğreneceği faciayı bildiririm. Bu, hakkında daha hayırlı olurl..,, İşte, Murat efendi, bu düşün- cenin sevkile, sokak üstü, bu ölüm haberini, leylâ hanım efendiye verivermi Fakat, ölüm haberinin mülâ- sukut edecek di yemetle verilmesi de, Leylâ hanım Son zamanda Romada yeni bir : (VA - No) | efendiyi yıldırımla vurulmuşa dön- mekten menedemedi. | Kadıncağız, arabanın içinde, aygınlıklar, baygınlıklar geçi Bereket versinki, ilk basma kalıp cümlelerin teatisinde, şeyh Murat efendi, Leylâ hanımdan nerede oturduğunu sormuş bulu- Buyordu, AArabacıya oranın adresini verdi. Araba yolda ilerlediği sırada, şeyh efendi, Leylâ hanımı, düş- memesi için, sımsıkı tutmak mec- buriyetinde kalıyordu. Onu te- selli edecek bir çok ruhani sözler söyledi. Buna rağmen, genç kadını teselli mkün O olmadı. Eve geldiği vakit, genede aygın baygın bir haldeydi. Eve vardıla Şeyh Murat efendi, derhal bir doktor getirdi. Doktor, kadına bazı rahlar koklattı. Ve istirahat etmesini, asabinı örseliyecek şey- ler yapmaktan kaçmmasını tav siye elti, Bundan tevakki etmek mi? Bilâkis. Leylâ hanımefendinin sinirlerini üsbütün kamçılatmağa ihtiyacı vardı Unutmak, oyalanmak istemi yordu. Yarasını deşelemek, der- dini tazelemek, matemini arttırman. istiyordu. Bu felâketten mütemadiyen bahsedilmesini istiyordu. Onun igin, bir saat, mütemadiyen Şeh Murat efendiden Hasan'ın ölümüne dair tafsilât aldı. Artık, Murat efendi, bütün bil- diklerini söylemiş bulunuyordu. söyliyecek Tâfı kalmamıştı. Fakat, genç kadını son derece alâkadareden bir haber vermişti Bu haber, Pertev beyin Hstam bulda “A...,, hastanesinde bu- lunduğuna dairdi. Bittabi, efendi, Pertevle Hasan siperlerde geçen macerayı Şimdi, Leylâ hanım, dai anlatmıştı. son mütemmim k için çıldırıyordu. Pertevi görmek, onunla, Hasana dair konuşmak, yaralarını deşmele cile kıvrım kıvrım kıvran nıyordu. İşte, bu sebepledir ki, dokto- tavsiyesi hilâfına, derhal ye: rinden kalktı. Sırtına bir çarşaf giydi. Şeyh efendinin itirazlarını dinlemedi. Bir arabaya otladığı doğ- ruca “A...., hastanesine gil Meliha hanımla, Leylâ hanımı, aynı gün zarında Pertev'in oda- sında birleşdiren tesadüf, işte buydu... Leylâ hanım efendi, basta ba- kıcının arkasından, Pertev'in ka- pısına kadar yürümüştü. Bü park çok geniş ve çok güzeldir. Resmimiz yeni parkın bir caddesini gösteriyor. e park açılmıştır