25 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

e Cildin sıhhati Her şeyden evvel mideye, hazma dikkat etmek lâzım SI Güzel bir cilde malik olmak için yalnız pomatlar, kremler sür- mek kâfi değildir. Vücudun umumi sıhhatinin, yenilen yemekli tarzının. cilt üzerinde büyük tesirleri vardır. Her şeyden evel mideye ehemmiyet vermek lâzımdır. Yavaş yemek, iyi çiğnemek fazla baha ratlı şeyleri yememek, pürüzsüz. bir cilde malik olmak için atılan ilk adımdır. Yüzde hasıl sivilcelerin, kırmızılıkların yüzde doksanı fena hazmetmenin neti- Açık havada bir iki saat gezmek, © yağmurlu / havalarda mümkünse çıkıp yürümek cilde büyük bir tazelik verir, Rüzgürli hava, fazla güneş ve soğuk bilâkis cildi bozar, bunun için soğuk havada sokağa çıkar- ken krem sürmek, güneşe çıkar- ksn şemsiye kullanmak çok faide- İidi Cildi yağlı olan kimseler yüzle- lerini sıcak su ile yıkadıktan sonra soğuk su ile çalkalamalıdırlar, Sıcak su yağları alır, fakat mesa- matı açar soğuk su bilâkis açılan mesamatı sıkar. Yağlı olmıyan citltlerin bazan burun, alın, çene gibi yerleri parlar. Bu halin önüne geçmek için ara sıra, içinde toz halinde Şap eritilmiş su içerisine bir pamuk batırarak parlıyan yerlere vürmek lâzimdır. Pek kuru ciltler bazan kepek- Hafif buzlu ya bikarbonatlı su ile yıkanılırsa bu kepekler zail olur. Yazda güneşte gezmekten es- merliyen ciltleri beyazlatmak için yüz gram gliserin, yüz gram gül Suyu, yirmi gram cau oxygene karıştırılarak (gece yatarken bir pamukla yüze sürmelidir. Yüzü, beyaz, yumuşak ve pü rüzsüz yapan gayet basit bir ilâç şudur: Bir ay her sabah yıkanır. olan ken bir leğen hafif ılık su içeri- sine bir tutam bikarbonat dö sut ile i damla cavela suyu koymak Cavela suyu camaşırların leke- lerini çıkarmak için kullanılan ilâçtır. Garip görülen bu ilâç hakikaten cildi beyazlatıyor bir bale getiriyor. Yağdaki acılık Tereyağında hasıl olan ekşiliği bozukluğu veya fena kokuyu geçirmek içinderin bir kap içine koymalı, Diğer bir kap içerisinde © bi karbonatlı © su hazırlamalı, bu suyu azar azar tereyağının üzerine akılarak yağı yoğurmalı, Fena lezzeti gittikten sonra geşme altnda tutarak gene yo- #urmalı, Sonra tereyağlık içine koymalı) ve üzerin taze su ile örtmeli. Bazan zeytin yağında da böyle fena lezzetler olur o zaman bir okkka zeytin yağı içine yirmi beş dirhem magnesie calcince ka- rıştırmalı, beş altı gün öylece bırakmalı, arasıra karıştırmalı, nihayet yağı süzmeli ve şişelere doldurmalı, Dudakların kırmızı görünmesi için Dudakların, ruj sürmeden kır- mızı olraası için tra sıra Üzer elerine.limon suyu sürmeli günleri, bir odaya girdiği vakit, alevlere yanan bir odun sobası, yahut kömürleri kıp kırmızı olmuş bir salamandra sobası gör- mek insana bir zevk verir, Kalori- ferle ısman evlerde ve aparlıman- lerde, — gözü ısıtan sobalar yerine, / sadyatörler, bilâkis Bazara çirkin görünür. Iyi döşe- tilmiş bir odada, duv. duran bu demir parçal bütün zarafetini bozmağa kâfidir. mak, örtmek üzere bi eşyalar di Yeni sabahlık m Havalar serin- leyince sabah yataktan kalkar kalkmaz, kalınca, ısıtan bah: lığa ihtiyaç var- dır. Sabahlıklar umumiyetle | yu- muşak, kalın, yünlüden, fanile- den, kadifeden yapılmaktadı. Bu seneki sa Bahlıkların biçim- lerinde — büyük bir yenilik yok- tur, Her zamanki gibi büyük re- verli, bol kollu, cepli sababliklar kuşakla © yahut düğme ile kapan- maktadır. Yeni bir kaç model dercediyoruz: 1— Açık mavi kadifeden yapı" lan bu sabahı Elbiselerdeki parlaklıkalar nasıl temizlenir? Bazı yünlü elbiselerin kollarında ve sırtında giyile giyile bir par laklı görülür, Bunu © geçirmek için kolay cir yol vardır: Bir bardak su içine iki çorba kaşığı amonyak koymalı, sert bir fırçayı bu suya batırarak parlıyan yerleri yukarıdan aşağıya doğru fırçalamalıdır. Bundan sonra temiz suya batı- nılmış bir süngerle fırçalanan yer- leri silmeli, elbiseyi açık havada gölgede kurutmalıdır. Hafif rutu- betli iken üzerine kuru bir tük bent koyarak ttülemek muvakıktır. | durmalı, lâcivert kalın | ipekli ile süslenmişti akla beraber barareti neşredebilmerine müsait tarzda tertip edilmiştir. Ik resimde görülen radyatör Zarif bir etajer haline konmuştur. Iki tarafındaki rafların üzerine saksılar yerleştirilmiştir. Üst rafın üzerine de bir iki biblo konul muştur. Üst raftan a rafa kadar ince tellere geçirilmiş madeni boncuklar. vardır. Bu boncuklar radyatörleri örtmekte, fakat hara- retin intişarma mani olmamak- tadır. Nezlenin önlnü almak için kolay bir tedbir hissetti Nezle olacağınızı zaman yarım bardak su içerisine iki damla teinture d'iode ilâve ederek içiniz. Bu basit ilâç nezleyi bıçak gibi keser. Kakao likörü Kışta Mikörünü Üç yüz gram toz halinde kakaoyu, vanilya ile sir litre, seksen derecelik ispirto isinde on beş gün birakma Sonra süzmeli ve içerisine litre suda eritilmiş bir kilo bir şekeri ilâve etmeli. Şişeleri dok odelleri | mefti düvetinden ia amak Ikinci resimde radyatörü saklı- yan dolap odayı adeta slislemek- tedir. Radyatörün önü ince tel örgü ile örtülmüş, iki tarafına dolaplar yerleştirilmiştir. Duvara büyük bir ayna, iki tarafına da sırçadan birer elektrik lambası konmuştur. Isınmak için soba karşısında oturur gibi radyatör karşısında olurmak için geniş rahat bi koltuk — konulursa, odanın bir köşesinde duvarda çirkin duran eski radyatör yerine, zarif sevimli bir köşe tertip edilmiş olur. 2 — Beyaz üzerine kırımzı benekli yünlüden; sabahlık. Geniş ever. lerile kuşağı ve kol © kapakları beyaz dradandır. 3— Açık pembe fanileden sabahlık. Kendi kumaşından ya- pılan yakasının etrafı © aşağıya kadar mavi kordone ile iş miştir. o Cebin etrafı ve kol ka pakları da aynı ipekle işlenmiştir. 4 — Nil rengi düvetinden sıkı biçimli sabahlık. Geniş reverleri, kol kapakları ve dört düğmesi yapılmıştır. Ses kısıklığına karşı kolay bir ilâç | Mevsim hastalıklarından. biri de ses kısıklığıdır. Buna karşı kolay bir ilâç vordır: Süt içeri- sinde kuru incir kaynatılır, ve bu sütten yalarken bir bardak içilirse sabah ses tamamile açılır. Kaşların rengi Saçlar ve gözler ne kadar açık renk olursa olsun, kaşların koyu olması ber zaman makbuldür. Bir diş kuru karanfli yakarak sürmek tatli bir Dökülen saçları kuvvetlendirmek Dökülen saçları yumurta sarısı ile yıkamak hem dökülmelerine ri | mani olur, hem köklerini kuvvet- saa mf di ii) Ucuz giyinmek Yün bluzlar çok işe yarıyor Son zamanlarda nereye gidecek olsanız. kadınların ellerinde bir kroşe veya şiş mütemadiyen ken- dilerine bluz örmekte olduklarını görürsünüz. Vapurda, tramvayda bu yolda bluz örenlere sıl tesadüf. ediliyor, Bazı gayrelliler kroşe veya şişle bütün elbise bile hazılıyorlar.. Yün bluzlar bir kaç seneden beri esasen giyiliyordu. Şimdi umumileşmesi iktisadi bubranın neticesidir. Artık hiç bir kadın kumaş ve terzi için eskisi kadar çok para sarfedemiyor. Sık elbise değistirmek için yezâne göre bu bluzlardır. Bir yün bluz 60 kuruşa kadar çıkıyor. İnce yünden yapılan bu bluzleri “iki üç gün içinde biti mek kabildir. Yünün dirhemi iki kuruştur. Bir kadın. içi fazla elli dirhem yün gi suretle en an kadınlar bile 100 kuruşa bir bluz temini abildir. Mamafih şurasını da söy- Jiyelim ki bluzler hazır alınmak istenirse sekiz on liradan aşağı de Siyah bir etek yaptıran bir kadın böyle bir kaç bluzda ha- zrlayınca hemen her gün başka bir elbise giymiş gibi olur, Eski çarşafları kullanabilmek usulü Yatak çarşafları eskimeğe baş ladığı zaman bunları daha müddet kullanabilmek için çarşaf- ları uzunluğuna ortadan keserek ikiye ayırmalıdır. Evelce kenarlara gelen tarafları ortaya alarak ek- lemeli, ortası dikişli fakat sağlam bir çarşaf meydana geli. Eğer çarşaf fazlaca eskimiş ise yukarıdaki gibi tamir ettikten Sonra çarşafı bu defa eninden de ikiye kesmeli, baş ve ayak taraf- larını ortaya getirerek dikmeli Bu suretle ortası çapraz. dikişli sağlam bir çarşaf olur. Siyah saçların dökülmesine karşı ilâç Siyah saçlıların saçları dökük düğü vakit, köklerine limon suyu Reçelli omlet Altı yumurtayı bir tatlı kaşı toz şekerle güzelce . Tavaya konulan tere yağı kızdığı köpürtülen © yumurtaları e reçelden koymalı, omleti katlayıp tabağa çekmeli, Üzerine ince şeker | serperek sofraya çıkarmalı. zaman Kumbara Sahipleri 29 teşrinevvel kumbaranızı doldurma günüdür. Kumbarası olmıyanla Bu hafta içinde İş Banka- sından alacağınız. kumbaraya, ilk parayı 29 teşrinievvelde simi Türkiye İş Bankası