27 Şubat 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Şubat 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Silâhları bırakma kon- Teransı bir kâç sene tehir edilecek. Sene 16 — No: 5527 — Fiati her yerde 5 kuruş Silâhları bırakma konferan bir kaç sene tehir edilecek Lort Edenin seyahati hiç bir netice vermedi. Lort gelecek hafta dönüyor Cenevre 26 (Hususi) — İngil- terenin, silâhları bırakma mese- lesinde bir anlaşma yolu bulmak üzere, fevkalâde elçi olarak Av- rapanın üç büyük merkezine gön- derdiği lort Edenin seyahati tam bir muvaffakıyetisizlikle netice- lenmiştir. Lort Eden iptida Parise gitmiş, fransız ricalile görüş müştü, Fransızlar kabine yeni te- şekkül ettiği için harici mesele- leri etraflı bir surette tetkike va- kit bulamadığını söylemişler, lor- dun iptida Berlin ve Romayı zi- yaret etmesini, dönüşte Parise uğ- ramasını teklif etmişlerdi. Lort Eden bunun üzerine Ber. line hareket etmiştir. İngiltere, Almanyaya müdafaa silâhları ve- rilmesine taraftar olduğu için iki hükümet arasında kolayca bir anlaşma husule gelece: liyordu. Halbuki bu ümitler hilâ- fına olarak silâhları bırakma me- selesinde (İngilterenin Almanya ile de anlaşması kabil olamamış- tır. Buna başlıca sebep Almanya- nın tayyare kuvvetleri istemekte israr etmesidir. İngiltere bir zamanlar Avrupa” | |. anlaşamadıktan sonra Fransa dan denizle ayrılmış ve en kuv- vetli donanmaya malik olduğu için hiç bir veçhile taarruzdan korkmuyordu. Umumi harpten beri tayyare- ciliğin terakkisi İngiltereyi eski taarruz edilemez vaziyetten çı karmıştır. Şimdi bir harp vuku- unda yakın devletlerin filoları kolayca İngiltereyi bom- bardıman edebilirler I tayyare | o İste bu sebeple İngiltere bu si- | lâhtan sok korkuyor ve tayyare | kuvvetlerinin kabil olduğu kadar | azaltılmasını hattâ tayyare taar- ruzlarının büsbütün kaldırılması: nı istiyor. Bu noktada ile anlaşamamıştır, İtalyaya gelince, Lort Edenin, M. Mussolini ile yaptığı konuş- Almanya a Lort Edenin Romada M, Musolini ile malar bu iki hükümetin düşün- cesi arasında da büyük farklar olduğunu göstermektedir. İngil- tere, Almanyanın kuvvetlenme- sini istiyor. Halbuki İtalya, Ak manyaya karşı pek dost hareket etmekle beraber bu hükümetin çok kuvvetlenmesini istemiyor. Bu takdirde Almanyanın Avus- turyayı yutmasindan çekiniyor. Bu sebeple İtalya ile de bir anlaç: ma ihtimali pek zayıftır. Lort Edenin, diğer iki devlet. ile itilâf etmesi imkânsızdır. Esa- sen fransız gazeteleri bunu açık- tan açığa yazıyor ve lordun se yahatini bir gösteriş telâkki edi- yor. mahafilinin kanaatine göre silâhları bırakma konferan- Bura sının akibeti anlaşılmıştır. Kon- ferans bir kaç sene için tehir edi- lecek ve her devlet bildiği gibi hareket edecektir. Lort eden dönüyor Londra 26 (Hususi) — Lort | Eden bugün M. Mussolini ile gö- rüşmüştür. Gelecek hafta Lor draya dönecektir. İngiliz gaze. teleri de seyahatin bir netice ve- | remediğini itiraf ediyorlar, Yeni tefrikamız DAĞLARI BEKLİYEN KIZ Maharriri: Esat Mahmut Korkunç bir dekor içinde cereyan eden son derece heyecanlı ve ber. sahnesi ayrı bir aşk, kin, kan ve ateşle yoğurulmuş yep yeni bir eser. Romanın mevzuunu Türkiyenin uzak serhatlerinin, yüce dağlarının eteklerinde bizzat dolaşırken bulan Esat Mahmut bey bize bu sarp dekor içinde vahşi bir kadın haleti ruhiyesi göstermeğe çalışıyor. Eser baştan başa heyecanla doludur. DAĞLARI BEKLİYEN KIZ Perşembe gününden itibaren AKŞAM sütunlarında intişar edecektir ; rat yoktur. SAM SALI — 27 Şubat 1934 SI le görünüşü Venedik saray, Balkan misakı Hariciye nazırı siyasi fırka reislerine izahat verdi Atina 26 (A.A.) — Atina ajan-) sı bildiriyor: Bugün başvekil M. | Çaldarisin riyaseti altında topla- | nan bütün siyasi fırkalar reisleri hariciye nazirı M. Maximosun izahatını dinlemişlerdir, Mumai- leyh, bu izahatında Balkan an İ laşmasi misakinın, bu misakın Belgratta parafe edilmesi anına kadar olan bütün safahatını an- latmıştır, Celse, saat 14 te tatil edilmiş- tir. Yarın tekrar yapılacak toplan» | mada M. Maximos izahatına de- vam eyliyecektir. ,Umumi müfettişlik Ikinci müfettişliğin | kadrosu kararlaştırıldı Ankara 26 (A.A.) — Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve Çanak- kale mıntakalarında, nafıa ve is- kân işlerinin esaslı bir surette tan- zim ve idaresi için Trakya umumi müfettişliği namiile ikinci bir vim mi müfettişlik teşkili icra vekil- leri heyetince kabul edilmiştir. Bu teşkilâtın kadrosunda bir başmüşavir, bir asayiş müdürü, bir yazı işli & bir kalemi mah- bir iskân müdürü ve on memur mevcuttur, Yeni bütçe Ankara 26 — Büyük millet meclisi perşembe günü mart top- lantısına başlıyacaktır. Bu devre. .de bütçe tetkik edilecekitr. Yeni bütçede maarif, nafıa, iktisat, zi- raat, dahiliye vekâleti tahsisatlari fazlalaşacaktır, Erzincanda zelzele Erzincan 26 (Hususi) — Gece bir buçuk saat ara ile iki zelzele oldu, hasarat yoktur. Gireson 26 (A.A.) — Şelri- mizde sekiz saniye devam eden bir hareketi arz olmuştur. Hasa- e e Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Mat . ) - 20113 (Klişe) —a—— Bomba hadisesinin mahiyeti Amerikada şiddetli fır- tınalar mühim tahribat yaptı. - —e Kendilerini zarara sokan eski arkadaşlarından in- tikam almak istemişler! Tevkif edilenler meselenin bütün safahatını birer birer anlattılar Tolekyan efendinin tütün deposu Şişli - Sirkeci tramvay arabas sında bulunan bombalar meselesi | etrafındaki hazırlık tahkikatı ii Si bıta tarafından ikmal edilmiş ve maznunler dün geç vakit adliye» ye verilmişlerdir. z Bu işten maznun olanlar, Gala- tada Voyvoda caddesinde yaprak tütün taciri Bafralı Hacı Hasan- zade İbrahim, ve kâtibi Cevat efendilerle Rizeli Mehmet ve ha- fız Mehmet Ragıp efendilerdir. Kendisinden intikam alınmak maksadile namına bombalar gön- derilen adam da Galatada yol cu salonu karşısında Türk - Fe- lemenk tütün şirketinde çalışan Artin Tolekyan efendidir. Tram- vay içinde bomba dolu çanta bu- lunünca haberdar edilen zabıta memurları derhal tahkikata baş- İ lamışlar ve çantanın içinden dört (Devamı ikinci sahifedel 5 © Tolekyan efendinin Şişlide halâskâr Gazi caddesindeki evi am ön Iki sene evvelki bir karikatürde alacaklı ile borçlu tipini böyle tasvir etmiştik... Şimdi “ Tramvayda bulunan bombalar ,, hadisesinden sonra bunu şöylece değiştirdik: