3 Mart 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Mart 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sanayi plânının tatbiki Için 35 milyon lira tah sat istenecek. > Sene 16 — No: 5531 — Fiati Bulgar komiteleri yeniden her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 3 Mart 1934 Bulgar komiteleri yeni- den faaliyete meçmeğe Karar verdi. Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tabir) 24248 (tb) - 20113 (şe) faaliyete başlıyorlar Bulgar gazeteleri, Yugoslavya ile mü nasebatın bozulmasından korkuyorlar Atina 1 — Buraya gelen haber- lere göre Bulgar komitecileri son gürler zârfında Petriç havalisin- de mühim bir faaliyet göstermeğe başlamışlardır, Mihailof ve Kyrof taraftarları bir çok toplantılar ya- parak Balkan misakından sonra Bulgristanın vaziyetini tetkik et- mişlerdir, Biribirine hasım olan iki taraf birlikte çalışmağa karar vermiş- lerdir, Mihailof yeniden silâh ve cephane tedarikile meşgul olu- yor. Burun için lâzım gelen para vergi tarzında toplanmaktadır. Kyrof, Kılkış havalisindeki ko- mitecilerin miktarı bin beş yüze çıkarıldığını söylemiştir. Petriçte- ki komitecilerin başına eski bir Bulgar mülâzimi getirilmiştir. Bul. gar komitelerinin yeniden faali- yete başlaması bekleniyor. Komi- tecile- Makedonya için istiklâl istiyorlar. Makedonya komitesinin içtima Sofya 1 — Makedonya komite- sinin içtima münasebetile gaze- teler uzun makaleler yazıyorlar. Gazeteler umumiyetle komiteye Eu'gar gazetelerinin mahreç olarak İstedikleri Dedeağaçtan bir manzara sükün ve itidal tavsiye ediyorlar. Mir gazetesi yazdığı bir makalede komitenin iki hizbi arasında eski kanlı hadiselerin (o bitmesinden i memnun olduğunu söyledikten sonra komitenin çok ihtiyatlı ha- reket etmesi lâzım geldiğini söy- lüyor ve diyor ki: «Müfritler, Bulgar milletinin fikri birliğine büyük bir darbe vu- rabilirler ve Bulgaristanın istik- balini tehlikeye düşürebilirler.» Gazeteler en ziyade Yugos- lavyaya karşı bir hareketten kor- kuyorlar. Böyle bir hareketin iki hükümet arasında tesisine çalışı- lan dostluğa imkân bırakmıyaca- ğını yazıyorlar. Bütün gazeteler Makedonyanın — kurtulması Bulgaristanın yaşaması ve kuv- vetli olması lâzım geldiğini söy- için lemekte ve bu sebeple Bulgarista- | Bın vaziyetini tehlikeye düşüre- cek tarzda hareket edilmemesini tavsiye etmektedir. (Devamı ikinci sahifede? Ml Ka ” 27. ia Dünkü Fenerbahçe - Beykoz maçına alt intibalar? Yukanda Fenerbahçenin yeni takımı, aşağıda Fener - Beykoz maçından Iki enstantane (Yazısı # üncü sabifemizdedir). Sanayi plânı i Hükümet meclisten 35 milyon lira tahsisat istiyecek Ankara 2 — Sanayi plânının | tatbiki için hükümet millet mec- lisinden 35 milyon liralık tahsisat istiyecektir, Birinci sene için lâ Zım olan para Sümer Bank nami- | na üç milyon liralık obligasyon çıkarılmak suretile temin edile- cektir. Bu hususta Rusyadan te- min edilen krediden de istifa- de edilecektir. Vergi cüzdanları Arzu eden herkes bir cüzdan alabilecek Maliye vekâl leflerine bir kolaylık olmak, ayni zamanda meliye tahsil şubeleri- nin vazifelerini hafifletmek için ihdas ettiği vergi cüzdanları şek- linin tatbikine başlanmıştır. Şimdilik arzu eden her mükek lef bir vergi cüzdani alabilecektir, Mükellef maliye tahsil şubesine vergisini yatırınca cüzdanına işa ret ettirecektir. Bu şekilde mükel- lefin ne kadar vergi verdiği bu cüzdanla kontrol edilecektir, Şimdilik ihtiyari olan bu cüz- danlar ileride bütün mükelleflere teşmil edilecektir. Cüzdanlar doluncaya edir kul lanılabilecektir, Vergi cüzdanlari 20 kuruşa malmüdürlüklerine sa tılmaktadır, in vergi mükel- | Her taraftan muva afakat mektupları aliyoruz Telefonu olan herkes bu hayırlı işe iştirake hazır bulunuyor Fazla olarak alınan ve geri ve- rilmesi lâzım gelen telefon üc- retlerinin bir hastane inşasına tah- sis edilmesi hakkındaki teklifi. | miz herkes tarafından çok iyi karşılanmıştır. İki gündenberi matbaamıza mütemadiyen muva- fakat mektupları geliyor. Bize mektup gönderenler ara- | sında muhtelif o müesseselerden maada, evinde telefon bulunan her sınıf halk vardır. Umumi tehalük, bu hayırlı işe iştirak etmek için herkeste büyük bir arzu olduğu- nu gösteriyor. Bu arzunun naza- ri dikkate alınacağı ve İstanbula, çok muhtaç olduğu yeni bir ha- yırlı müessese temin edileceği şüphesizdir. Aldığımız mektuplar o kadar çoktur ki bunların hepsini aynen neşremeğe imkân yoktur. Bugün de bir kaç tanesini neşrediyoruz: (Anadolu sigorta şirketi fen müşaviri Ahmet Vefik beyden ve! Ünyon ittihadı milli sigorta şir- | ketlerinden aldiğımız mektuplar- da da bu hayırlı işe iştiraki kabul| ettikleri bildirilmektedir. | Bugün çıkan muhterem guzetenizde telefon sirketinin, İngiliz lirasının düş- mesi dolayısilç mükâleme ücretlerinden yapılması lâzım gelen ve halen mezkür şirket nezdinde birikmiş olan tenzilâtın İ sahiplerine iadesi yerine bu paraların bir hastane inşasına tahsis edilmesi hak- kindaki © fikrinizi memnuniyetle oku- duk. Teklifinizi samimi bir zevkle kabul ettiğimizi ve şirketimizin hissesine dü- şecek paranın bu hayırlı işe hasredilme- sine şimdiden arzeyleriz. Bu gibi milli işlerde daima önayak olan gazetenizi ( alkışlarımızla kutlularız efendim. Telefon şirketinin ((20531-22845) numaralarında abone ölan: Anadolu si- gorta şirketi müdiriyeti Efendim, | mart 934 tarihli gazetenizin “bi- Cumartesi karikatürleri: 13 Davit — muvafakat eylediğimizi | rinci sahifesinde (telefon şirketi tara- fından abonelere inde edilecek fazla ütretler ile bir hastane yapılması hak- kındaki teklifinizi okudu Telefon şirketinden mücsesemize ime de edilecek böyle bir paranın bu har yirl maksada tahsisi iyi düşünül i fikir olduğundan müessesemiz gi çok mücasaselerin de bunu memnuniyete le kabul edecekleri şüphesizdir efendira. Madenkömürü işleri Türk sirketi, Mühterem efendim, Anonim < Her hayırlı işte önayak olan sevimli gazetenizin bugünkü (5529 numaralı nüshasında telefon şirketinin osbone- manlara iade etmesi kararlasan pura- nın İstanbulun “pek ziyade muhtaç ols duğu yeni bir hastaneye karşılık tutul- masi yolundaki fikrinize sevinçle iştira «der ve böyle hayırlı ve büyük bir işe bizim gibi bütün abonemanların da yam dımdan o kaçınmıyacaklarını o kuvvetle ümit eyleriz, Teşebbüsünüzde muvaffa- kiyetler temenni ederiz efendim. Yeni Sebat nakliyat, ticaret ve ke raisyon evi, e imi. — Efendim, EEE EYNAL Telefon şirketinin sbonclere iade ve tövzi edeceği para ile İstanbulda bir hastane yapılması hakkında | mart 1934 tarihli ve (Mübim bir teklifimiz) baş- liği altında çıkan. yazıyı şirketimiz bü- yük bir memnui ve takdirle karşı- lamıştır. Hissemizi, memleketin sıhhali için lüzumlu Oolan bu işe hasre ama- de olduğumuzu arz ve bilvesile saygılar rumızı" sunarız “efendim. İnşaat idarei fenniyesi Mehmet Galip, ve Fesçizade İbrahim Galip e Erzurumlu Nafiz bey şirketi 1 Madam Stavisky “ tevkif edildi Paris 2 (Hususi) — Stavisky tahkikatı devam ediyor. Bugün müstantik M. Uhalt, madam Sta- viskiyi uzun müddet isticvap et- miştir. Bu isticvap neticesinde ka» dının tevkifine karar verilmiştir. Madam Stavisky hapishaneye gönderilmiştir. Oooofi.. Barsaklârim ağrıyor... Raşel — Bir doktor yotireyim?... — Önoof, anıan aman. a > İkl doktor yelireyim, uç doktor yetireyim!. #idlâ yöçmedi mi?..