4 Mart 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Mart 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

, Istanbulda ağaç kesen- lere ağır cezalar verile- cektir ——. AKŞAM Muhalif Yunan fırkaları Balkan misakını ettiler kabul Sene 16 — No: 5532 — fiati —. Muhalif yunan fırkaları Balkan misakını kabul ettiler Misakın tasdiki lâyihası meclise verilecek, yunan hükümeti de misak yüzünden Balkan harici bir devletle harbe her yerde 5 kuruş girişmek tehlikesi olmadığını tea Ativa 3 (Hususi) — Dün siyasi fırka reislerinin toplantısında Bal- kan misakı etrafındaki 'müzake- relere devam edilmiştir, “Dünkü içtimada, sabık Yunan hariciye mazırı M. Mihalakopulos;. noktai Mazârını uzun uzadıya anlatmıştır. M. Mihalakopulosun tezi, diğer muhalif fırkalar reislerinin hoktai nazarından farklı değildir. Sabik Yunan hariciye nazırına göre Yunan hükümeti, Balkan mis sakım tastik etmezden evvel di- ger üç Balkan devletinden, âkit devletlerden biri tecavüze uğradı- ğı takdirde kendisine yapılacak olan askeri yardımın vüsat ve ma- hiyetinin tavzih ve tayin edilme- $ini talep etmelidir. © M. Mihalakopulos, nutkunun sonunda Balkan misakının tastiki esnasında takip edeceği hattı ha- reketi, bu tavzihlere tabi tutaca- ğını ilâve eylemiştir. Bugün de siyasi fırkalar reisleri müzakerelerine devam edecekler- dir. Bugünkü içtimada radikal fır- İ kası reisi M. Kondilis ile müstakik “ler fırkası reisi M. Metaksas fikir ve mütalâalarını beyan edecek. “lerdir. / Hihayet misakı tasvip ettiler Atina © 4 (Hususi) — Adliye binası Yeni binanın dostluk yurdu yerinde yapılması muhtemel Gerek adliye dairelerinin büyük postahane binasina tamamile yer- leşememesi ve gerekse telgraf tesi- satının başka yere nakli Siyasi fazla masrafı mucip olduğundan adliye | için yeni bir bina inşası kararlaş- tırılmıştı. Yeni binanın Yapılaca- ğı yer hakkında tetkikatta bulu. nulmuş ve yanan adliye binasının Yerine yeni bir adliye sarayı yapıl. ması düşünülmüşse de sonra bun- dan vaz geçilmiştir. Hâlen belediyenin benzin deposu ittihaz ettiği mimar Sinan hama- mının hizasından tevkifhanenin bulunduğu yere kadar olan bu ar- sa tamamile boş birakılarak bura- ya bir park yapılacaktır, Yeni adliye için de belediyenin önündeki eski Alman dostluk yur. du arsasında bir bina yapılması kararlaştırılmış ve keyfiyet vekâ- lete bildirilmiştir. Vekâletin bu hususta vereceği cevaba göre ha- | reket edilecektir. Bulgarlar yumurta ihracatını artırmak İstiyorlar * Bulgar gazetelerinin yazdığına göre Sofyada yumurta kongresi yıplanmıştır. Kongrede, bulgar çar ls ihracatı artırmak için arının aa Avrupa piyasa- gönd “eplerine göre yumurta e silmesi düşünülmüştür. Kamaz 3 ER gs; £ /Misak alehyinde bulunan sabık hariciye nazırı M. Mihalakopulos fırkalar reisleri, bugün son iç- | timalarını akdetmişlerdir. Bu iç i Buhran vergisi /Serbes meslek erbabından ve ticaret müesseselerin- den de alınacak Ankara 3 (Hususi) — Buhran vergisi o ticaret müesseselerine, seyyar esnafa, doktorlar, dişçiler, baytarlar, avukatlar,“dava vekil. | leri, mühendisler, mimarlar, mü- tehassıs ve müşavirler gibi bilü- mum serbes sanat erbabına da teşmil olunacaktır. Ticaret müesseselerinden tahak- kuk edecek kazanç vergilerinin yüzde yirmisi ve serbes meslekler erbabından kazanç vergilerinin beşte biri nisbetinde buhran zam- mı alınmasının karar altına alın- ması ihtimali vardır. Bundan başka benzin, Petrol, mazot, gazoin, motorin, gres, ma« kinelerde kullanılan madeni yağ- lardan kilo başına muayyen nis- bette inhisar ersmi alınacaktır. Müvazene vergisinin bir sene da- ha temdidini hükümet bir lâyiha ile teklif edecektir. Hiyaneti vataniye ittihamı Viyana, 3 (A.A) — Sabık belediye reisi M. Seitz ile sabık başvekil M. Renner, hiyaneti vataniye cürmü ile mazaâünep hapsedilmiştir. Ispanyol kahinesi Madrit 3 (A.A.) — M. Lerroux | ı ya ve Yuğoslavya sefirlerini ka: PAZAR — 4 Mart 1934 hhüt edecek timada OM, Kodilis ile M, Me taksas söz almışlardır. M. Metaksas misaktan müte- wellit tehlikeleri -söylemiş- ve bazı noktalar hakkında — izahat istemiştir. İçtimaım sonunda, matbuata | bir tebliğ verilmiştir. Bu tebliğ- de, misakın tasdiki lâyihasının | parlâmentoya tevdii (O hususunda hükümetle muhalif fırkalar ara- sında itilâf hasıl olduğu beyan edilmektdir. Fakat bu hususta M. Metaksas tarafından vaki olan bir teklif te muhalif fırka» lar tarafından kabul edilmiştir. Bu teklife göre hükümet, Yu- nanistanın misak yüzünden Bak kan harici bir devletle muhare- beye (girişmesi tehlikesi mev- cut olmadığını beyan edecek ve bazı noktaların tavzihi için âkit devletlerle müzakereye girişe- cektir. Başvekil M: Çaldaris, bu tek- Jifi - hayırhahane bir surette tet- kik edeceğini beyan etmiştir, Hariciye nazırı M. Mâksimos yarın (bugün) Türkiye, Romaün- bul ederek kendilerine siyasi | fırkalar reislerile cereyan eden | müzakerat ve katarlaştırılân hu- İ #usatı anlatacaktır. Sefirlerde tebeddül Muhtar bay mebus, Fethi bey de sefir oluyor Ankara 4 (Hususi) — Sefir. ler arasında (o bazı değişiklikler olacağı hakında verdiğim haber teeyyüt etmiştir. y Vaşington sefiri Muhtar beyin münhal mebusluklardan ( birine namzetliği konacaktır. Fethi bey Londra sefiri olacaktır. Madrit sefiri Şevki bey Sof- | | yaya, Sofya sefiri Tevfik Kâ. ! mil bey Madride tayin edilecek- lerdir. £ Arnavutluk osefaretins Kütahya mebusu Nuri beyin ta- yini muhtemeldir. Spor teşekkülleri lâğvedilecek mi? Ankara 3 — Esasları hazırla» nan yeni gençlik teşekkülleri kuruluncaya kadar bütün spor teşekküllerine nihayet verilmesi muhtemeldir. K Spor işleri bu suretle bugün- kü teşevvüşten kurtarılacaktır. Türk - Fransız grupu Ankara 4 (Hususi) — Mec liste 70 mebustan mürekkep bir | (Tür - Fransız dostluk grupu) teşkil edildi. Grupun reisliğine Tekirdağı mebusu Cemil, umu- mi kâtipliğine Sıvas mebusu ve yeni kabineyi teşkil etmeğe razı | göte. başmuharririmiz Necmeddin Sa- dık beyler seçildiler, Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Istanbulun çok ihtiyacı olan yeni bir hastane yakında kurulacak . Aldığımız mektuplar, teklifimizin herkes tarafından memnuniyetle karşılandığını gösteriyor Rar DTM Hastane ölarak yapılmışken tülün deposu olan şu binalar evkaltan satın alınamaz mı? Fazla olarak alınan ve geri ve- rilmesi lâzım gelen telefon ücret- | lerinin bir hastane inşasına tahsis edilmesi hakkındaki teklifimiz, tahminimizden çok büyük hüsnü kabule mazfıar oldu. Her Gizafiali bir çok müesseselerden bu hayır- lı işe seve seve iştirak etmeğe ha- zır olduklarını bildiren mektup- | lar alıyoruz, Bir çok zevat ta, ke) ütevazin olarak ise veriliyor dilerine düşen hisseyi hastane in- şasına terkettiklerini telefonla bildiriyorlar. İki gündenberi aldığımız mek- tuplar o kadar çoğaldı ki bunları aynen neşretmek için her gün sü- tunlar ayırmak lâzımdır. Buna im» kân olmadığından bugünden iti- baren mektup gönderen veya te- lefon eden zevatın müesseselerin (Devamı ikinci sahifedel edeceği para ile bir hastane yapılmalıdır Aliğimez Yaberlara göre teaddit elafanlar banaa ulefam girkeümün, kugiliz lirası | böyük mlismmeselere ve yirkeie Ü) maka bepieiktam senek Ger | Here Ht karl olan be karari | brğimelerde Hareli çilncaı söylemiyor. kikatem Böyle ime, Şark 0 Bereler vekieden || meye çek iliyan. vardır. Ba Pier he © pire tin herslecak büiiene yeliz diet Berlin