23 Mart 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AWrüpanın vaziyeti yeniden”çok karıştı, sulh ümitleri azalıyor Söne 16 — No: 5551 — Fieti her yerde 5 kuruş Sokaklarda arabalarla 30 paraya yumurta satılıyor Şehrimizdeki yumurta tacirleri ticaret odasında bir İspanya gümrükleri Türk yu- murtalarına kapılarını kapamıştır. Bu vaziyet karşısında yumurta ih- racatı azalmış, fiatlerde düşkün- lük baş göstermiştir. İ Samsun, Çarşambadan gelen haberlere göre, yumurta fiatleri- nin düşkünlüğü üzerine, köylü kö- yünden şehre yumurla getirmeme- | ğe başlamıştır. İspanyaya sevkedik- mek üzere şehrimize gönderilen yumurtalar da buzhanelerde bek- lemektedir. Yumurta fiatleri yeniden dür müştür. İstanbulda. dükkânlarda perakende olarak kirk paraya yü- murta satılmaktadır. Hattâ şimdi- ye kadar hiç görülmiyen bir hadi. se olarak sokaklarda arabalarla yumurta satılmaktadır. Bunlardan bazıları yumurtanın tanesini otuz paraya kadar veriyorlar. Yumurta vaziyeti münasebetile şehrimizdeki yumurta tacirleri Yakında ticaret odasında toplana- rak bir kongre yapacaklardır. Ti caret odası tetkikat şubesi, bu top- lantıya ait esasları hazırlamakta- dır. İstanbul yumurta kongresinde Samsun yumurta kongresinde ve- rilen kararların teyit edileceği zannolunuyor. f Bazı yumurta tacirleri İngilte. reye mal satmak için teşebbüsatta bulunmuşlardır. Bundan iki gün evvel bir vapur, İnebolu, İstanbul limanlarından İngiltereye 1100 sandık yumurta yüklemiştir. to - pla SN yi” Yukarıda sokaklarda araba İle otuz paraya yumurta satanlar, aşağıda 1 kuruşa yumurta satan bir dükkân Haliçte bir motörde kanlı bir boğuşma oldu Bir hırsız tayfadan birini yaraladı, geldiği sandalla kaçtı Haliçte bir hırsızlık ve cinayet | olmuştur. Vaka etrafında aldığı- .muız malümat şudur: Ayvansaray ile Balat iskelesi arasında Mustafa reis isminde bir gemiciye ait büyük bir motör bağ- lıdır. Motörde tenekelerle zeytin- yağı yüklüdür. Geceleri motörü | - Ahmet ve Hüseyin isimlerinde iki “tayfa beklemektedirler. Bunlar- dan Ahmet motörün güvertesinde, Hüseyin de kıç taraftaki kamara- de yatmaktadırlar, Evvelki gece yarısından sonra , tayfa Ahmet yatağında yatarken bir aralık yakınından bir gürültü — duyup uyanmıştır. Tayfa gözünü açtığı zaman kağanlıkta bir ada- | min motörüni gâvârtesinden bir te- neke zeytinyağını alıp denize in- diğini görmüştür. Ahmet bu adamın tekrar motö- re çıkacağını anlamış ve hiç sesini | çıkarmadan beklemeye başlamış- | tır. Biraz sonra meçhul adam tek- rar motörün kenarından tırmanıp yukarıya çıkmış ve zeytinyağı te- nekelerinden birini daha alıp gö- | türmeye başlamıştır. Bu sirada tayfa Ahmet te yata- ğından kalkmış ve birdenbire meç“ hul adamın üzerine atılarak yaka- lamıştır. Fakat karşısındaki de kuvvetli olduğundan Ahmetle hır- sız arasnda kavga başlamıştır. İki kişi karanlıkta motörün güver- | tesinde bir müddet boğuşmuşlar, bu sırada meçhul adam belinden büyük bir kama çıkararak Ahme- din üzerine atılmıştır. Ahmet bağırarak asağıda ka- marada yatan arkadaşından imdat istemişse de sesini duyuramamış- tır. Meçhul hırsızın elinden kama- yi almak istiyen Ahmetle kamalı adam arasında bir müddet daha kanlı bir boğuşma devam etmiş ve (Devanu ikinci sahifede) ntı yapa caklar * * ” Amerikaya likör si .y. gönderiliyor Kiraz ve vişne. likörlerini Amerikalılar beğendiler Amerikada içki yasağının kaldı- rılması üzerine her taraftan Ame- rikaya içki gönderilmektedir. Ha- ber aldığımıza göre İnhisar ida- resi de Amerikaya 25 bin litre likör gönderecektir. Likörler hazırlan- mıştır. Likörlerimizden bir kısmı, bil hassa kiraz ve vişne (İikörleri Amerikada beğenilmiştir. Memle. ketimizin kiraz ve vişneleri bü- yük, çekirdekleri ise nisbeten kü- çük olduğundan likör yapmağa müsait bulunmaktadır. Fransa - Italya Roma 21 (Hususi) — Popola d'İtalia gazetesi uzun bir maka- le yazarak Tunusta İtalyan işçile- rine karşı Fransızlar tarafından göslerilen güçlüklerden şikâyet et- mektedir. İİİ İİ, Cenap Şahabeddin Hüseyin Suat beyin ikinci yazısı bugün Tinci sahifemizdedir inhisar idaresi Ame- ; rikaya likör göndermeğe başladı Muhiddin bey temaslarından memnun Belediye cezalarının çabuk tatbiki temin edilecek Bir haftadan beri Ankarada bulunan vali ve belediye reisi Mu- hiddin bey dün şehrimize gelmiştir. Vali bey dün toplanan daimi en- cümene riyaset ettikten sonra bir muharririmizi kabul ederek son Ankara seyahati hakkında sorulan suallere şu cevabı vermiştir: «— Ankarada muhtelif şehir iş- “leri hakkında muhtelif vekâletler- le temas ettim, belediye varida» tının noksan arzeden son şekli hakkında bazı teşebbüslerde bu- landum. Fakat bu teşebbüslerim için şimdideii”bir şey söyliyemem. Tramvay ücret zamlarının iade- si meselesi nafıa vekâletince tet- kik edilmektedir. , Vekâletlerle yaptığım temas me- " yanında halletmeğe muvaffak ol- duğum bir çok işler vardır. Bilhas- sa adliye vekili beyefendi ile yap- tığım temaslarda çok mühim işler hallettim.» Kuvvetle söylendiğine göre vali beyin işaret ettiği bu mesele, bele- diye tarafindan verilen cezaların daha cezri ve daha müessir bir halde: tatbikini temindir. Buğday fiati Son günlerde satışlarda durgunluk var Geçen haftadanberi buğday fi- atleri gevşektir, Fiatler 4 kuruşla 4 buçuk kuruş arasındadır. Buğ- day tacirlerinden biri, bu durgun- luğu yeni tatbik edilen şimendi- fer tarifelerine atfetmektedir. Ev- velce yazdığımız gibi, tarifelerde | yüzde elli nisbetinde bir zam ya» tile istifade eden yalnız bir grup vardır. Bu grup dört ayda 2000 vagon buğday getirmektedir. (Şirketlerin mukaveleleri birer Imtihandan çıkan — Dikkat pılmıştı. Tarifeden tenzilât sure- | edin arkadaşlar, Suih ümitler! azalıyor! Avrupa politikası birdenbire dondu, kaldı. Bu donmuş kalıba bakınca, on senedir sulh yolunda bir adım ileri atılmadığı çarpıyor. Silâhların azaltılması fikrinden vazgeçildi. Hattâ, teslihatın olda. gu gibi tahdidine bile Fransa razı değil... Bilâkis, terki teslihat kon- feransının neticesi - gariptir - si- lâh yarışı çıktı, Herkes silâkla- nıyor, göze Fransa ile Almanyanın G-asi düzelmek şöyle dursun, gün geç- tikçe gerginlik artıyor. İtalya ile Fransa münasebe'le. rinde samimi dostluk havası eser gibi iken, Romada imzalanan mu- i ahedeler ve Mussolininin nutku İ ortalığı karma karışık etti. Küçük itilâfla Macaristanın ara» sını İtalya bulacak diyorlardı: Bi- lâkis, üçlü küçük itilâfa mukabil üçlü Italya - Avusturya - Macaris- tan ittifakının esasları kurulda, Her halde 1934 baharı, Avra- paya sulh çiçekleri getirmedi. Hod- binliğini arttıran bir İngiltere kar- şısında, gittikçe mutaassıp milli. yetperver olan bir Fransanın, az- gınlaşan Hüler ve Mussolini ile şiddetli mücadelesine şahit ola- cağız. Şimdiki halde Avrupa sulhunun tek temeli şark ve Balkanlardır. Fakat çok müteyakkız ve kuv- vetli olmak lâzim: Bütün ihtiras- lar ve iştihalar alevlendi... Politikacı AKŞAM'n okuyucularına hediyesi Bugün gazetenizi müvezziden alırken ilâve şeklinde basılan Maurice Chevallernin resmini isteyiniz. İlâre için ayrıca para verilmeye csktir, birer tetkik ediliyor!) -Gazetelerden- mümeyyizler hop aklımızın ermediği şeylerden, hektan, bukuktan soruyorlar!...