April 16, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

April 16, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

GayrI mübadillere tevzi edilecek emlâk hakkın- daki karar Heyeti vekile" AM Itfaiyede kazazedeleri kurtarmak için tahlisiye ve sıhhiye müfrezeleri teşkil edildi AKŞI den çıktı taşa — ur — — — —— a Sene 16 — No: 5572 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 16 Nisan 1934 m m. itfaiyede yeni teşkilât Tahrip, tahlis ve sıhhiye müfrezeleri tesis edildi Kazazedeleri kurtarmak, zehirli gazlarla mücadele etmek vazifesi itfaiyeye verildi Bizde itfaiye şimdiye kadar yal- nız yangın söndürmek işlerile uğ- raşıyordu. Fakat yeni belediye ka- nunu itfaiyenin vazifesini yalnız yargın söndürmeğe inhisar ettir. memiş, daha yeni yeni bir takım vazifeler vermiştir, Geçenlerde Karagümrükte iki amelenin ölümile © neticelenen mahzenin çökmesi esnasında it- Fe enkazı kaldırmış ve smele- lerin cesetlerini çıkarmıştı. İtfaiyede yapılan yöni teşkilât tahrip ve sıhhiye müfrezeleri te- sisi suretile meydana getirilmiştir. İstanbul, Beyoğlu, Kadıköy kilin gruplarına birer tahrip ve tahlis ve büyük, küçük her itfaiye grupu- na da birer sıhhiye müfrezesi ilâ- | ve edilmiştir. Tahrip ve tahlis müfre iyi kılan bir binanın akk mak, kazaya uğrıyanları kurtar. mak ve yahut tehlikeli bir binayi yıkmak, sel baskınlarının önünü almakla meşgul olacaklardır. i bu müfrezeler, Fe tayyar böl ar.ils atılan zehirli ve * boğu- cu gazlardan zehirlenenleri kur tarma işlerile de uğraşacaklardır. Bu maksatla itfaiye efradı için cvvelce alınan gaz maskelerin- den başka şimdi de havasız yer. lerde efradın çalışabilmesi için 18 Ialye kumandanı ihsan bey | teşkilâtına da çok ehemmiyet ve rilmektedir, Bu yeni - teşkilât “ kurulduktan sonra Bemeliei ktrtaracak, ilk tedavilerini yapa- cak ve icabında derhal hastaneye götürecek olanlar bu sıhhiye teş kilâtına mensup efrattır. Yeni teşkilâta mensup efradm talim ve terbiyelerine itfaiye mü- dürü İhsan beyin nezareti altında heyeti murahhasası bey, gayri mübadillere verilmesi kararlaştırılan bonolar hakkım- da bana şu beyanatta bulunmuş” — aaa Gayri mübadillere | verilecek bonolar Verilecek emlâk listesi Heyeti vekileden çıktı Ankara 15 (Hususi) — Muh. telit mübadele kamişyonu tur: Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) a —— na em reisi Şevki «— Bugünlerde gayri müba- dillere bono tevziine (başlana- caktır. Tevziat yüzde otuz nisbe- tine kadar çıkarılacaktır. Tevzi edilecek bonoların kıymeti On milvon lira kadar tutacaktır. *“ Bonolar ile beraber göyri mü- badillere tevzi edilecek emlâk hakkındaki karar da vekiller he- yetinden çıkmıştır. Bu karara gö re firari rumlara ve şehremaneti hududu haricinde okâin etabli rumlara ait emlâkle, elyevm Zira“ at bankasına devredilmiş olan | emlâk gayri mübadillere bonolar mukabilinde tevzi edilecektir.» Aldığım malümata göre da ğıtılacak bonoların yok pahasına ötekinin berikinin eline geçme- mesi için icap eden tedbirler alın Satılığa çıkarılacak em- lâk, dağıtılacak bonoların kıyme- tine muadil olduğu cihetle, bo- noların kıymetten odüşmiyeceği mıştır. muhakkaktır. Türk heyeti murahhasasi reisi Şevki bey bu ayın yirmisinde bu- radan İstanbula hareket edecektir. Bulgar tacirlerile ihtilâf çıktı Toz şekeri fazlaya satmak istiyorlar Gene misak meselesi M. Venizelostenkit- İlerine devam ediyor İM. Venizelosa göre Yuna- nistan hiç bir tehlikeye maruz değilmiş M. Venizelos Atina 15 (Hususi) — M. Veni- zelos, dün de Balkan mişakına dair yeni bir makale neşretmiştir. Sabık başvekil bu makalede misa- kın aktini icap ettiren sebepler hakkında hükümetçe ileri sürülen delillere cevap vermektedir. M. Venizelosa göre Yunanistan hiç bir taraftan tehdit edilmiyor. du. Hükümet mahafili tarafından ileri sürülen Selânik şehri, Arna- vutluk cihetinden Yunan - Yugos- lav misakile emniyette bulunu- goslavyaya harp ilân eder, ve me- | selâ Bulgaristanda İtalyanın müt- teliki olarak Yugoslevyaya taar- ruz ederse - Balkan misakı muci- bince - Yunanistan, Bulgaristani tazyik edecek. Venizelos korkuyor ki İtalya, Yus nanistanı düşman addederek harp ilân etmesin... ilme cihazı alın | başlanmıştır. Şimdiye kadar ya- Türkiye - Bulgaristan arasında | yordu. Yunan - İtalyan misaki da e > : R Ee) pılan tecrübelerden iyi neticeler | ki ticaret muahedesi mucibince, şimal tarafından Selâniği temin aiyede tesis edilen sıhhiye ! alınmıştır. ç | takas üzerine muamele yapılmak. | ediyordu. En nihayet Türk « Yu. — “| tadır. Son günlerde, Türk tacir. | nan misakı, Yumanistanın Bulga- Hergün bir anket lerile Bulgar tacirleri arasinda ha, | Fistan cihetinden olan şimali şarki SİLE Ee sıl olan anlaşma üzerine bizden Bul) hudutlarını koruyordu. Velhasıl İnsanlar küçülüyor ve çirkinleşiyorlarmış Şehrin temizliği ve güzelleştirilmesi işile kimler meşgul olmalıdır? ya rdinlar birliğinin eski reisi ezihe Muhiddin hanım: » — Şehrin güzelleşmesi, Adanın Mm, Boğazın güzelle hi Bütün bunlar sadece Mu- ii in beyin çalışkanlığı, Muhid- in beyin didişmesile olmaz. İti- raf in belediye reisi çok Mez daha ziyade şehir mec- eki hanımlar uğraşmalıdırlar. adin bir ev tasavvur edin.. V süpürülmemiş, güzelliştiril. memiş, tanzim Mi olursa! . ailenin kadını mı mesul ür? Erkeği mi?. Tabii kadını... Şehir idaresi bir evin çok büyük mikyastaki idaresine benzer. İs tanbulun temizlik, güzellik işlerile şehir imeclisindeki hanimlar meş- gul olmalıdır. Esasen kendileri de bu paksatla güzelliğe, temizliğe daha iyi akılları yatar diye şehir © “Nezihe Muhiddin hanım âza da tıpkı bir evin erkeği gibi şehrin varidatı ile diğer büyük iş- lerile meşgul olurlar. zi TDevazm 4 ündü shifedöl * dan da bize şeker gönderilecektir. Fakat Bulgar tacirleri, bu takas bültenlerinde toz şekerin kilosu 6 kas muamelelerinde beynelmilel fiatlerin esas tutulması icap eder. Bu yüzden Türk tacirlerile Buk gar tacirleri arasında bir ihtilâf zuhur etmiştir. Miyon - Antalya hattı luyacak olan Antalya hattının ge- geceği yolları tayin etmek için Af- yona giden fen heyeti tetkikatına başlamıştır. Afyonda çıkan Ha- ber gazetesinde okunduğuna göre hattın şimdiki şebekeye birleşme noktasının İzmir » Afyon hattı üzerindeki Balmahmut istasyonu olmasına karşı bir temayül vardır. Sitaviskynin çekleri Paris 15 (A.A.) — Staviskynin akrabalarından bazı kimselerin evinde yapılan araştırmalar neti- cesinde, adliye memurları, yeni- den iki çek defterinin dip koçan- | garistana balmumu, Bulgaristan muamelesinde şekeri dünya pi- yasasına göre satmıyorlar, Avru- pa şeker borsalarının son gelen kuruştur. Halbuki Bulgarlar şekeri 10 ku- | ruştan vermektedirler. Bu gibi ta- Afyonu Akdeniz kıyılarına bağ- P Devam 2 inci sahifedel Paris moda gazetelerinden: sene Avrupada dir. «Bu Tersine dünya 1.» Japon modasi hâkim; | Venizelos yalnızdır ve Yunan ek- seriyeti ve hükümeti böyle düşün- müyor. she Japonyada Avrupa modası hâs, kimdir...» | İ POLİTİKA Venizelos yazıyor M. Venizelos, kolları sıvamış, Balkan misakı aleyhinde çala ka. lem yazıp duruyor... Yunan Mebusanı ve Âyanı mi- sakı tasdik ettikten sonra, bu nep- riyatın faydası nedir? ; Bizce faydası değil, zararı var- dır: Balkan misakını, Yunan cep- hesinden zayıf gösterir, Yunanis- tana karşı emniyet azalır. izah edelim. Venizelosun iddiası şudur: Eğer, günün birinde, İtalya Ya- Böyle bir ihtimal karşısında M: «Türkiye ile dostlak itilâfımız bize Trakya hudutlarımızı zaten temin ediyor. Balkan misakı ba şımıza bir İtalya belâsı çıkarabilir. Buna ne lüzum vardı?» diyor. M. Venizelosa şu suali soralım? Yugoslavya ile tahmin ettiği hadise, farzı muhal olarak Tür- kiyenin başına gelse, ve Balkan misakı olmasa, sırf Türk - Yunan itilâfı mucibince, Yunanistan Bul- garistanı tazyıka mecbur olmıya- cak mı? Yunanistan: «Ben İtal- yadan korkarım, bu işte yokum!» mu diyecek? O halde, sade Balkan misaki için değil, Türk - Yunan anlaşmasi için de (İtalyanın işe karışması ihtimali olan her hadisede) Yu- nanislanı hiç hesaba katmürnak mu lâzım gelecek? Bereket versin ki bu meselede Politikaci © Tokyo moda gazetelerinden: «Bu