8 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

e; Mahtumları Kahvesini içiyor Bütün Türkiye i Mehmet Efendi AKŞ AM Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor m... Sene 16 -- No: 5594 — fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 8 Mayıs 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Ta birir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) —- Tevfik Rüştü beyin seyahati Hariciye vekili bu akşam hareket ediyor Istanbulda 24 saat kaldıktan sonra Romanyaya hareket edecek Ankara 8 (Telefon) — Harici- | ye vekili Tevfik Rüşü bey bu ak- şamki trenle ve refikaları HF, ile birlikte İstanbula hareket edecek- tir. Hariciye vekilimiz yarın sabah |! İstabula vâsıl olacak ve 24 saat kaldıktan sonra perşembe günü Romanya vapurile Köstenceye hare- ket eder sktir, Refikaları Hf. de Kendilerine refakat edecektir. Tevfik Rüştü bey ve refikaları, İ M. Titulesco ile refikasının geçen- | de Ankaraya yaptıkları ziyareti öade için Bükreşe gideceklerdir. Hariciye vekilimiz Bükreşte üç gün kalacaktır. Bu müddet zarfın- | da iki dost memleket hariciye na- | zırları arasında konuşmalar ola- caktır. Hâriciye vekilimiz Roman- ya krali Karol Hz. tarafından da kabul edilecektir. Tevfik Rüştü bey ve refikaları Bükreşten Viyanaya gidecekleidir. Viyanada hariciye vekilimizin re- fikasının bir gözüne ameliyat ya- pılacaktır. Tevfik Rüştü bey ame- liyatta bulunduktan ve bir kaç gün Viyanada kaldıktan sonra si- lâhları bırakma konferansı umu- mi içtimaında bulunmak üzere Ce- nevreye gidecektir. Hariciye vekilimizin bu arada bazı siyasi mülâkatlarda bulunma- sı da muhtemeldir. Dedeağaçta büyük bir deniz canavarı tutuldu Boyu iki metre, ağırlığı 750 kilodur, E mütehassıslar tetkikat yapıyorlar Dedeağaç sahilinden bir görünüş | Limana getirerek vinç vasıta- hastalık nedir bilmem. Bir defa- sile karaya çıkardık. Balık öl | cık olsun doktora müracaat etmek Dedeağaç 6 — Dedeağaç ci- yarında büyük bir deniz cana- varı avlanmiştır. Bu balık şim- diye kadar hilinmiyen bir sıntfa mensuptur. Denizde yüzerken bü- yük dalgalar vücuda getirmek- | tedir, Balığın boyu iki metro, ağırlr | ğı 750 kilodur. Ağzmda birçok iri dişleri vardır. Balıkçıların | söylediklerine göre balık geçtiği yerde garip bir yağ tabakası bi- rakıyormuş. Balıkçılardan biri bunu şu su- retle anlatıyor: — Denizde balık avile meşgul duk, Kayıklarımız şiddetli dak galar arasında sarsıldı, durdu. Hayvan yaraliydi, yaranın ver diği acının tesirile olacak, oldu- ğu yerde bir çember gibi dönü- yordu. Döndükçe de bir yağ ta- bakası fişkiriyordu. Yaralı olma- saydı, belki de hepimizle müca- dele edecekti, Bir müddet balığı uzaktan seyrettik, yavaş yavaş takattan kesildiğini gördük; Sular balığı sahile doğru atmağa başladı. O zaman yaklaştık, Su içinde ağır- lığı bittabi anlaşılamazdı, Kara- ya çıkarılınca sikletin mütğiş ok duğumu farkettik, müştü, Yarasın ne olduğunu bilmiyoruz. Bizim tahminimiz şu- dur: canavarlar arasında bir kanlı mü- cadele olmuştur. Yaralanan hay- van acının tesirile bu sulara düş- müştür, Sd Balıkçı bunlari söylerken bile heyecan içinde idi: — Şimdiye kadar her türlü ba- | kk gördük. Bu kadar acayip bir cinse raslamadık. Buna biz «De niz torpiliş ismini verdik, Yu- varlana yuvarlana hücum eden | bu canavar, çarptığı bir mavuna- yı bile Uteklikeye düşürebilecek | bir âfete benziyor. Bizler ucuz kurtulduk. Korkunç canavar, enstitüye gönderilmiştir. Mütehassıslar bu hayvan üzerinde tetkikatta bulu- nacaklardır. Amerikada tayyare kazaları Nev York 7 (A.A.) — Pazar günü Amerikada bir çok mühim tayyare kazaları olmuştur. Teksas da Hustonda üç erkek bir kadın, Fultonda iki erkek bir kadın ve Yeni Jerseyde yeni Markette iki erkek ölmüştür. delal yl Kerim AŞ Sovyetlerin 1 mayıs şenliklerine iştirak etmek üzere Moskovaya giden tayyare filomuzun Leningrada kumandanı bareket geriğini 213 çocuk babası bir Efganlı Çok yaşamanın sırrı, et yememek ve sigara içmemek imiş Hicazdan dönen hacılar arasın- da «Ahmet Hacı Mehmet Ahmet Sadık» adında 105 yaşında bir Ef- | İ ganlı Berutta kendisile görüşen gazetecilere hayatı hakkında şu | malümatı vermiştir: a«— 1850 senesinde Efgan istik- lâl muharebesine iştirak ettim. Sonra İstanbula geldim. 1856 da Abdülâziz zamanında ilk defa | Mekkeyi ziyaret etmiştim. Şimdi; Bu canavarla diğer bazı | yani 19 sene sonra yine haçtan dönüyorum. s Üzün ve sıhhatli olarak yaşama- nin sırrını" yemekte buldum. Öm:- | rümde sigara içmedim. Et yeme- dim. Otuz senedenberi yalnız yo- ğurtla geçiniyorum. Bugüne kadar aklımdan geçmediği gibi bir yu- dum ilâç ta içmedim. Hayatımda, - ikisi bir arada ok mamak şartile * tam on iki defa evlendim. En son 1920 de Kâbilde evlendim. Şimdi on yaşında bir çocuğum var, Bir oğlumun torunu yirmi iki yaşındadır. Bugüne kadar zürriye- timden gelen çocukların sayısı iki yüz on üçe baliğ olmaktadır.» Boluda hafif zelzele Bolu, 3 (Hususi) — Evvelki sabah saat yediye on kala, şeh- rimizde hafif bir zelzele olmuştur. Hasarat yoktur. Yeni tefrikamız Bir iki güne kadar yeni bir eserin tefrikasına başlayacağız: Nakleden: Selâmi İzzet Hazin, hazin olduğu kadar merakli, meraklı olduğu kadar heyecanlı bir aşk macerasıdır. ANALIK Nakleden: Selâmi İzzet yazmıştık, Resmimizde filo kumandanı miralay Celâl bey, Sovyet askeri tayyare filosu Alksnis ve diğer Sovyet erkânile bir arada görünüyor. Silâhları bırakma işi Devletler yeni plânlar ' hazırlamağa başladılar Hava silâhları meselesine bilhassa ehemmiyet veriliyor Cenevre 7 (Hususi) — Mayıs sonlarında Cenevrede silâhsızlı ma konferansının toplanma günü yaklaştıkça alâkadar büyük dev- letlerin.kendi noktai nazarlarını kabul ettirmek için * sarfettikleri faaliyetler daha hummalı bir şekil alıyor. Fransiz kabinesinin verdiği son ret cevabından sonra Londra ka- binesi, silâhsızlanma projesini da- ha mülâyim bir şekle sokmak için yeniden tetkike karar vermiş ve projede yapılacak tadilâtı, nazırlardan mürekkep bir komite- ye havale etmiştir. Bu komite, İngiliz projesini tet- kik ederken, İtalyanın silâhsızlan- bazi — Mademki yağmursuzluk tehlikesi vardı, — 2000107ö..eee — Hiç olmazsan kuru fasulya alırdıklı.. ina pröjösini de yeniden gözden | geçirmiş, ve bunda, şu esaslı mah- zurları görmüştür: 1 — Hava teslihatı noktai na- zarından İngiltereyi aşağı bir mev- kie koyması, 2 — Yalnız taarruzi teslihatta kabili tatbik olması ve tedafüi teslihatı, bir hal suretine bağlamaktan hariç bırakması, İngiliz mahafilinin fikrine göre, taarruz silâhlarının imaline mah- sus malzemenin imhası kabil ise de müdafaa silâhlarının yapılma sına yarıyan makine ve malzeme» nin kontrol edilmesine imkân yoktur, Nazırlar komitesinde İngiliz pro- jesinin alacağı son şekil - henüz (Devamı ikirci sahifedel Samoa fasulya ekeydinl. zn