7 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bakarsan bağ olur... Sene 16 — No: 5593 — Fiatı Yemen, Hicaz harbinin | iç yüzü her yerde 5 kuruş Tan gazetesinin ifşaatı | nedir? Tana göre Ingiltere İbnissuudu, Italya | Imam Yahyayı tutuyormuş Yemen ordusunda Italyan Ibnissuut bir ziyafet Paris 6 — Havas ajansı bildi- | riyor: Tan gazetesi, Hicaz - Yemen harbinin sebeplerine dair uzun bir makale tahsis etmiştir. Tan gaze- tesine göre İbnissuudun Asir mın- takasmı zaptetmesi üzerine kıyam | eden kabaili İmam Yahyanın hi- mayesine alması ve onlara yardım etmesi bu harbe sebebiyet ver- miştir. Tan diyor ki: «Tabii İbnissuut Yemen imami- nm bu hareketinden memnun kak-| mamıştır. Fazla olarak İmam Yah- 500 vag Bu ithalâtın, piyasada şeker fiatlerini ahmin edilmektedir düşüreceği zan ve t Hükümet bir nisandan evvel gümrüklere gelen şekerlerin bir | defaya mahsus olarak memlekete ithalini kabul etmiştir. Maamafih henüz - bu (karar (o gümrük- ler idaresine tebliğ edilmemiştir. Piyasaya yeniden şeker ithali, şe- ker tacirleri arasında ehemmiyet- le telâkki edilmiştir. Aldığımız malümata göre, yalniz bir ticaret- hanenin İstanbul, Mersin, İzmir gümrüklerinde transit olarak 159 vagon şekeri vardı. Bu şekerler aylardanberi transit masrafı ve- rerek gümrüklerde bekliyordu. Diğer taraftan tacir malı ola- rak gümrüklerde 350 vagon şe- | snasında muaâllimler vardır PAZARTESİ — 7 Mayıs 1934 3 ER re Esnaf bankası | Muhiddin bey yarın şehir meclisinde izahat verecek nân vali ve belediye reisi Muhiddin bey şehrimize dönmüş ve dün bele-| diyeye gelmiştir, Vali Muhiddin bey, dün belediyede yarım fevkâ- lâde toplanacak olan şehir mec- lişinde Esnaf bankası hakkında ve- receği izahata ait tetkikat ve ha- | | sarlıklarla meşgul olmuş, bü hu- sustaki dosyaları tetkik etmiştir.” / Muhiddin bey vereceği izahâtta Esnaf bankası ilg belediyenin müt| nasebet ve vaziyetini anlatacak, evvelce şehir meclisinde yapılan | tenkitlere cevap verecektir. | Dün halkevi reisi ve şehir mec- lisi âzasından Âli Rıza bey vali | Muhiddin beyi ziyaret ederek bir ( Gözlüklü zat Tbni: tar) yanın cenupta Aden mıntakasın- da çevirdiği entrikalardan ve Aden limanının zararına olarak Hüdeydeyi inkişaf ettirmek iste- mesinden İngilizlerin de memnun kalmadığını görünce İmam Yah- | yaya karşı harekâtı askeriyeye | | başlamıştır. | İmam Yahya, Yemeni İbnissuu- | da karşı müdafaa etmek için halk tan ağır fedakârlıklar istemiş ise de kendisinden gayri memnun olan dağlı kabileler hiç bir veç- | (Devamı ikinci sahifedef on şeker İ ker durmaktadır. Bu hesaba göre piyasaya 500 vagon şeker arzedile” İ cektir. Bazi şeker tacirlerinin iddiasına göre, piyasada şeker bolluğu var- dır. Yalnız Alpullu fabrikasmın 1800 vagon şeker stoku bulunmak- tadır. Diğer taraftan Uşak, Es- kişehir malları tamamile satılma- uaytır. Yerli şekezi aka V5'alle rinde yerli şeker bulunan tacir- lar, ecnebi şekerlerile rekabet et- mekten korkuyorlar. | Umumiiyet itibarile yeniden şe- | ker ithali, piyasada şeker fiatleri üzerine tesir yapacak ve fiatlerin ucrzlamasına yardım edecektir. İdidine müteallik protokolun im- müddet görüşmüştür. Sovyet - Leh ademi tecavüz misakı 1945 Senesine kadar uzatıldı Moskova 6 (A.A.) — M. Litvi- nof ile Lehistan sefiri M. Lukasi-| eviey, Sovyet Rusya ile Lehistan arasında mevcut olan ademi teca- vüz misakını 1945 senesine ka- dar temdit eden protokolu imza- lamığlardır. Ayni zamanda muntazam bir pro- tokol da imza edilmiştir. Bu pro- tokolda şöyle denilmektedir: Ademi tecavüz misakının tem- zası münasebetile 1921 senesinde Rigada aktedilmiş olan ve müna- | sebetlerinin esasını teşkil (o eden | sulh muahedenamesi ahkâmını ye- niden tetkik etmek fırsatını elde jetmiş bulunan iki âkit taraf, zikri| geçen sulh muahedenamesinin ah- edecek hiç bir taahhüt hiç bir be- İyanname ile bağlı olmadıklarını İbeyan ederler. Binnetice Sovyet hükümeti, hariciye" komiseri M. | Çiçerinin 28 eylül 926 tarihinde İLitvanya hükümetine vermiş ol duğu notanın Sovyet hükümetinin işbu notada zikri geçen arazi maksadile verilmiş olduğu sure | tinde tefsir edilemiyeceğini beyan ve teyit eder. Samsun sergisi Samsun 6 (Hususi)- — Bugün müddeti biten yerli mallar sergisi | gösterilen umumi arzu üzerine | yedi gün daha temdit edilmiştir. Sergi, ümidin fevkinde, büyük İ bir rağbet görmüş, binlerce halk teşhir edilen eşyayı takdirlerle sey- retmiştir. Yeni tetrikamız Bir iki güne kadar, büyük bir aşk ve facia romanının tefrikasina başlıyoruz: ANALIK Binbir macera ile dolu uzun bir aşkın, hazin bir Iğ izdivacın romanıdır. Bu İğ eseri, okuyanlar: ANALIK hissinin ini g l )- 24249 (Tah Telefon : 24240 (İdare o — — e) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) —— —— - Istanbulun imarı meseles Belediye evvelâ sayfiye | iki günidenbeşi, AR bulu- ve mesireleri imar edecek Şehir plânından evvel sayfiyelerin | imarı projesi müsabakada kazanacak mütehassısa yaptırılacak ( Kağıthanede Ihlamur köşkü İstanbulun bir çok maruf say- fiye ve mesireleri harap olmuş, İ €ski rağbet ve güzelliklerini kay- i betmişlerdir. I Meselâ Kâğühane, İstanbulun en mamur ve en güzel mesirsi ok) duğu halde, zamanla yavaş yavaş sönmüş, o eski eğlencelerinden eser kalmamıştır. 5 Sayfiye ve mesire yerlerinin bu bakımsızlığı ve harabisi kâfi gel (Devamı 4 üncü sahifedel Malatyada feci çöküntü Gece yarısı bir ev yıkıldı, bir kadınla iki kızı enkaz altında can verdiler Malatya 1 (Hususi) — Kale na-| hiyesine bağlı aşağı Mestikân kö- yünde bir ev çökmüş; içinde bü- lanan Ümmühan adlı bir kadınla 11 ve 13 yaşlarındaki iki kız çocuğu ölmüştür. Yapilan tahkikatla facianın şu | İ suretle cereyan ettiği tesbit edil. miştir, Tahir adli bir köylünün dul | karısı Ümmühan ile iki kzının oturdukları evin yanıbaşında yı- | kık bir ev vardır. Bu yıkık evin sö külemiş bulunan bir duvarı cü: martesi gecesi esen şiddetii bir | yelin tesirile Tahirin evinin üze devrilmiş ve pek sağlam ol | mıyan Tahirin evini ani bir su- rette çöktürmüştür. Bu ani çöküntü gece yarısı ol muş ve uykuda bulunan çocuk- lar enkaz altında ezilmişlerdir. Gürültüye koşan köylüler Ümmü. hanı çöküntünün altından çıkar- mışlar, fakat ezgin ve bitkin bir hale çelen kadın ancak iki saat daha yaşıyarak ölmüştür. Analı kızlı üç cana mal olan bu acıklı kaza Mestikânda ve civar köy- lerde büyük bir teessür uyan dırmıştır. Kaza merkeze haber verilince adliye ve sıhhiyeye mer sup bir heyet Mestikâna giderek tahkikat yapmıştır. * a0 e rik rağbet sinemaya 1.2 Hayır, mektep, imtihanları yaklaştı! azaldı galiba,