24 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Delik büyük... “1 ». Yama küçük li... Sene 17 — No: 5763 m— Fiatr her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 24 Teşrinisvvel 1934 İnsan azminin yeni bir zaferi Londradan kalkan tayyare 2 gün 93 saatte Melburna vardı Yeni bir zafer İnsanlık ahlâkı için leke teşkil | *den kanlı fesat gürültüleri ara- sında, bereket versin ki medeni- Yetin yüzünü ağartan hadiseler eksik değil... Avrupa sükünu Yugoslavya valının feci ölümü ile sarsıldığı bir zamanda, tayyarecilik tarihi. e yeni bir menkıbe ilâve edildi. Avusturalya © müstemlekesinin Yüzüncü senesine ait merasim mü- | nasebetile Londra ile Avusturalya federasyonunda Viktoryanın mer- «zi Melburn şehri arasında bir tayyare yarışı tertip edildi. Lon- dradan uçan 21 tayyare Roma, Atina, Halep, Bağdat, İran, Hin- distan, Siyam, Singapur, Batavya | yolundan Avusturalya adasının şi- AN ve oradan cenupta Mel urn şehrine gideceklerdi. Dün, netice anlaşıldı; Yirmi bin kilo- metrelik, yani dünya küresinin tam yarısına müsavi olan bu kor- kunç hava yarışında, İngiliz tay- Yarecileri Scott ve Black birinci seldiler, İkinciliği Holandalı Par- mentier ile Moll, üçüncülüğü de Amerikalı Turner ve Pangborn ka: | zandılar, Bu muazzam hava yolu | iki gün, 22 saat, 58 dakikada alındı, — İnsan azminin, yüksek cesare- “a, teknikte terakkinin yeni bir enleyiş hamlesi olan müheyyiç i tihanda, bu hava fatihleri sekiz urban. verdiler. Ne yazık ki be- e kahramanlık ve celâdet ş6- iğ bu yasın acısı karıştı! Fa- ne olursa olsun, Londra - Mel- Sak seferi, havalara hâkim ol. Sisa merhametsiz tabiat un- ına zekâsını ve kalbini karşı Oyan insanlı nik ğın zafer tarihine ye- e abide ilâye etmiş oldu. 4 S8r, Zaman zaman bu yükse- Re olmasa, beşeriyet boynu Sik yürüyecek Necmeddin Sadık m. amma Yikune Nor: Hani bizim Programımız ? ma kaz Mükâmet, halkın oku sans İİ karşılamak için 1935 tiirneiy k. meşriyatını üç misli yl tar Kr vermiş, Gelecek ikiyi edebi, ilmi 1300, 1400 Nevi eserden 35 milyon nüsha basıl, | Londra 23 (Hususi) — Londra ile Avusturalyadaki Melburn şehri arasındaki tayyare yarışını İngiliz tayyarecilerinden Scot ve Blak ka- zanmışlardır. Bunlar bu sabah beşi otuz dört geçe Melburnda ka- raya inmişlerdir. Bu suretle 19 bin küsür kilometrelik mesafeyi iki gün 22 saat 58 dakikada katet- mişlerdir. İkinci olarak Hollandalı Par- İ mantier ile Moli geliyorlar. Bun- larda Avustralyada Port Darvene vâsıl olmuşlar, oradan Charleville ci arasında on (saatlik mesafe vardır. İ o Amerikalı Turner ile Pangburn üçüncüdürler. Bunlar Port Dar- vendedirler. Mollisonlar hâlâ Hin- distandadırlar. Yarıştan çekilmiş» lerdir. Hususi olarak seyahate de- vam etmeleri muhtemeldir. Yarışa girenlerden bir kısmi Halepte, bir kısmı Bağdatta, bir kısmı Hindistanda, bazıları da Singapurdadır. Bir tayyareci Kıb- rısta, biri Atinada, biri de henüz Romada bulunuyor. Scot ve Blak, bir motörle uçmak l Londra 23 — Prag civarında isminin Mari von Bakover oldu- ğunu söyliyen bir kadın tevkif edilmiştir. Bunun Marsilya cina- yeti ile alâkası olduğu zannedili- yor. Belçika hükümeti 20 kadar hırvatı hudut haricine çıkarmıştır. Paris 22 (Hususi) — Fransız zabıtası, suikast tahkikatına faa- liyetle devam etmektedir. Bugün Fransız zabitasının en çok ehemmiyet verdiği nokta sui- İ kastte rol oynamış olan üç şahsın izini bulmak ve bunları tevkif et- mektir. Bu üç şahıs şunlardır: İS 1 — Suikast şebekesi reisi dok- | tor Paveliçin muavini ve Hırvat uçmuşlardır. Fakat bunlarla birin- | ei | i 3 Tayyareci Scot ve arkadaşı Blak için çok müşkülât çekmişlerdir. Pilot, yağmurlu ve fens havada tayyareyi idare hususunda büyük güçlük çektiğini söylemiştir. Sarışın kadın nihayet tevkif edildi mi? Prag civarında yakalanan bir kadının Mari Vudrih olduğu zannediliyor Yugoslavya niyabat meclisi: Soldan sağa doğru Dr. Stankovitch, Dr, Perovitch, prens Pol komitecileri talimgâhı şefi Perseç, 2 — Esrarengiz sarışın kadın ro- lünü oynıyan Mari Vudrih, 3 — Macaristana giderek suikastçilere Fransaya hareket etmek emrini tebliğ eden Biik. Perseçin, Liyejde tevkif edil. diği tahakkuk etmemiştir, Vâkıs bu şehirde bir Hirvat komitecisi tevkif edilmiştir. Fakat bunun adı Periçtir. Torinoda tutulanlar Paris 23 (Hususi) — Petit Pa- risien gazetesinin Torino muha- biri bildiriyor: Marsilya suikasti (Devami 7 inci sahifede) Talefon » 24240 (idare) 34249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Pariste mühim konuşmalar ma Fransa, küçük itilâf ile rabıtasını tehlikeye koymak istemiyor Sovyet Rusya komitelerin mesaisine nihayet verilmesine taraftar Paris 23 — Fransanın Roma s€- firi kont de Chambrun Parise gel- miş ve hariciye nazırı M. Lavalı ziyaretle uzun müddet görüşmüş- tür. Gazeteler bu münasebetle uzun makaleler yazıyorlar. Echo de Paris makaleşinde diyor ki: altalya ile bir anlaşmaya ta- raftarız. Bu hususta hüsnü niyeti- mizden kimse şüphe edemez, Fa- kat bu anlaşma müzakereleri 68 nasında küçük itilâf ile aramızda- ki rabıtayı tehlikeye koymak iste- miyoruz.» Echo de Paris gazetesine göre anlaşmaya yegâne mâni Macaris- tandır. Oeuvre gazetesi diyor ki: «Yu- goslavya, Fransanın İtalya ile dostluğunun temeli olmalıdır.» Petit Parisien, şu mütalâayı ile- ri sürüyor: «Hariciye nazırı M. Laval, Roma #efirimizle mülâka- tmda vaziyeti epeyce anlamıştır. Hariciye nazırımız kabil olduğu kadar çabuk Romaya gitmek isti- yor. Bu seyahat bir anlaşma yap- maktan ziyade vaziyet hakkında izahat vermek içindir.» Pariste konuşmalar Paris 23 — Fransanın Roma ve Londra sefirleri Reisicumhuru zi- yaret etmişler ve hariciye nazırile görüşmüşlerdir. M. de Chambrun Marsilya hadisesi üzerine İtalya- nın vaziyeti ve Paveliç ile Kva- temiğin tevkiflerinin neticeleri hakında izahat vermiştir. Londra sefiri M. Corbin, Mar- silya suikastinin ortaya çıkardığı Parise çağırılan Fransanın Roma sefiri M, de Chambrun Meclisin tetkik edeceği2muahede Bugün başvekil Ismet paşanın bir nutuk irat etmesi muhtemeldir Ankara 24 (Hususi) — Büyük Millet Meclisi buçün öğleden sonra toplanacaktır. İptida tatil devresi zarfında vefat eden meb- usların hatırası yad ve bir dakika süküt edilecektir. Bundan sonra hükümetçe Meclise tevdi edilen ve Meclisin vaktinden bir kaç gün evvel toplanmasına sebebiyet veren iki kanun lâyihası hariciye encümenine havale edilecektir. Bu lâyihalar Balkan misakı- İ nın derpiş ettiği iki yeni mua- İ hedenin tasdikine aittir. Bunlar «İdeal kadın nasıl olmalıdır?» an ketimize gelen cevaplardan: 7 Gazete muharririne göre ideal kadın!..