10 Aralık 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Aralık 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Gerçeği güçlü söyler Bir gün, sürüden ayrı kalmış, Mutsuz bir kuzu, ırmağın kıyısına gelmiş, su içiyormuş. Kuzu, bu duru akar sudan ka- ha kana içerken, aç kalıp av ara- yan yırtıcı bir kurt birdenbire çi- kagelmiş, kuzuyu görünce #or- muş: — «Benim 'duru suyumu bulan- dırmak için mi buraya geldin? Daha önce kime sordun, seni kim bıraktı?...» Neye uğradığını kestiremiyen, şaşakalan kuzu, ürkek sesiyle yalvarmıya başlar: — «Bay kurt, ulu kurt! Bana kızma, canıma kıyma, ettiğimi ba- ğışla... Sen burada kal, dinç ağız- la suyunu iç. Ben gider, yirmi adım aşağıdan içerim, suyunu bu- landırmam...» Acımak bilmez kurt, hiç bu lâ- kırdıdan anlar mı? Yeniden söze atılır, kuzuya der: — «Ben işittim, sen benim için, geçen yıl şuna buna kötü sözler söylemişsin!..» Kuzu der: — «Aman yiğit kurt, nasıl olur? Ben geçen yıl, daha doğmamış- tım bile...» — Sen değilsen, senin kardeşin | söylemiş olacak... — Benim kârdeşim yok ki... — Öyleyse senin süründen biri © söylemiş::. Hem bana dediler ki kuzuların, çobanların, köpeklerin © bana karşı hiç saygısı, sevgisi yok- muş...» Kıyık, güre kurt, bu sözlerden sonra kuzuya saldırır, onu kapar, ormana götürür, yer... Bu masalı yazan Lafonten, bundan şu bilimlik payı çıkarır: Güçlünün dediği nasıl olsa gerçek sayılır. Afrikanın bir bucağında, yan- yana duran Habeş ülkesile İtalyan Somali'si arasında kanlı kavgalar olduğunu duyunca, Lafonlenin yukarıki dinlemecesini andık, İtalyanlar, Habeşistan toprak- Yarının epeyce içine dalmışlar, bu ilk saldırışta birçok da Habeş ök dürmüşler, Bu kanlı akın şundan ileri geli- yorinuş: Habeşler, kendi sınırla. Yındaki İtalyan Somalisinin “bir karakoluna, durup dururken bas- kın yapmışlar, Bak sen bu habeş- lerin yaptığı işe!... Bu ne şımarık- lk, ne kendini bilmezlik!., Ver $u utanmaza ağzının payını... İşin gerçeği şudur: Yurduna 8i- | Zamıyan, genişlemek istiyen İtal- | A AAA | lale Sn PAZARTESİ — 10 Kânunuevvel 1934 Vilâyet konağı önünde cinayet Makinist Ahmed, ikisi çocuk dört kişi vurdu (karışmak niyetinde değil Katil hastaneye götürülürken yolda öldü, facianın sebebi deliliktir Üstteki resim: Kurşunun pencereda açlığı delik, alttaki resim: Yaralılar sıhhiye otomobille hastaneye götürülürken Dün İstanbul vilâyet konağı karşısında Rüstemin (o «Vilâyet muru Yaşar nöbet bekliyordu. Makineci Ahmed son günlerde kahvesi» adındaki kahvesinde bir | delilik alâmetleri göstermeğe ve cinayet olmuştur, Tahkikatımıza göre cinayet şöyle olmuştur: Dün saat ikide bu kahvede bir masada matbaa makinistlerinden 27 yaşında Vanlı Ahmed ile mü- rettib Salih ve karşısındaki masa» da avukat Meletyos ve matbaa sa- hiplerinden Serkis oturuyorlardı. çalıştığı Resimliay matbaasında | ustası Hakkıya: — Makinenin içine tavşan kaç- ti. Harfleri yutacak.. gibi saçma sapan sözler söylemeğe başlamıştı. Makineci Ahmed bundan bir müddet evvel karisi Ayşeyle kay- ga etmiş, kari koca ayrılmağa kö Vilâyet kapısında da polis me- | rar vermişlerdir. (Doramı 7 çi sahifede) imam ran yanlara, Habeşeli, İngiltere, Fran- saca boğazlak diye armağan veril. miştir. Habeş ülkesi, İtalya - Fran- sa - İngiltere arasındaki konuşma” ların, sözleşmelerin ilk varımıdır. Fransa, anlaşmak istediği İtalya- ya Afrikada daha başka topraklar dâ verecektir. Bu gösteriyor ki Avrupalılar, yer. yüzünün Avrupa dışındaki parça- larını diledikleri, bildikleri gibi paylaşmakta eski emperiyalist duygularından vazgeçmemişlerdir, Cenevrede, politika kodaman- ları tatlı dil döküp, yükseklerden kurusıkı atadursunlar, ilk top Af- rikada patladı... — N. $. Katli Ahmodin karısile çocuğu pe Hink deyicisi 1... Talafon » 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) Ismet İnönüne Vizede bir kız çocuğu buket veriyor * Saray kazasında çocukları seviyor - Babaeskide kadınlarla konuşuyor Htalya - Habeş harbi İngiltere, ihtilâfa Habeşistandaki ingiliz heyetine, hadiselere karşı seyirci kalmaları için Londradan talimat verildi Londra 8 — Londra mahafilin- de zannedildiğine göre İngiltere, Habeş » İtalyan ihtilâfına karış- mak niyetinde değildir. Bu mese- lede alâkadar olan İtalya ve Ha- beşistan hükümetleridir, Habeşis- tanda bulunan İngiliz Habeş ko- misyonundaki- İngiliz âzasına ha- 'diseye karışmamaları için talimat gönderilmiştir. Hadise mahallin. de bir İngilizin bulunması, Londra kabinesinin müdahalesini icab et- tirmiyecektir. Londra 9 (A.A.) — Ullunalde bulunan ve Habeşistanla İngiliz Somalisi arasındaki siniri çizmeğe AAA Lam m mans çalışan İngiliz - Habeş komisyo- nunun sınır bekçilerine 5/12 tari- hinde tank, tayyare ve topla $i- l&hl: yerli İtalyan kıtaatı tarafın- dan yapılan taarruzu İngilterenin, orada İngilizler de bulunmasına rağmen, Roma hükümeti nezdin- de protesto edeceği sanılmamak- tadır. Româdaki Habeşistan omasla- hatgüzarı, 1929 tarihli İtak yan - Habeşistan © andlaşmasına ve iki ülke arasında son defa alınıp verilen dostluk sağlık- larına aykırı düşen bu hadiseyi şid. detle protesto etmistir, ns a (Bütün mekteblilerin âaçlari kesi- lecek) » Gazetelerden - Çocuk — Bay amca, sen hangi mektebdensin?...