13 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

kalil ve g: k adım Falk Sat : her vasıta fl i um < Ahmet Coğrafya leri - Faik Sabri Duran... Bol resimli, renkli kapaklı AKŞAM KİTAPHANESİ Yakub Kadri" (KARA, sında yarın Ankara'nın da me olacağını bileceksiniz! Fiyeti 1lira- AKŞAM KITAPHANESİ IKŞAM ÇARŞAMBA — 13 Şubat 1935 se —— e di - © İtalyanın hazırlığı Habeş | hükümetini korkutmak içinmiş —— ——— Telefon: 24240 - (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Yeni bir heroin fabrikası meydana çıkarıldı Arnavut köyünde bir köşkte bir çok aletler, afyon ve heroin bulundu Parasızlık yüzünden Italya büyük bir harekete Habeşistanın merkezi olan Adis Ababada bir sokak Paris 12 (Hususi) — İtalyanın istana karşı askeri hazır- başladığı büyük bir alâka O uyandırmıştır. Bütün gazeteler bu meseleye da- ir uzun yazılar yaziyoflar. Dün akşam gelen haberler ital- Yanın Habeşistana ültimatom ver- diğini ve seferberlik ilân ettiğini bildiriyordu. Fakat sonra bu ha- rlerin doğru olmadığı anlaşıl- Miştir, İtalya ültimatom verme- iştir. Sadece Adisababadaki alyan sefiri bir teşebbüste bu hmuştur, Sefir, evvelki müsa- | melerde olduğu gibi, 29 kânu- Müsani çarpışmasından (dolayı Protestoda bulunmuştur. hatalya iki fırka askeri seferber ale koymuştur. Fakat bunlar he- bulundukları o mevkidedir. | Bizi Fransız gazeteleri bu hazır- $m bir tehdidden ibaret oldu- ie U, İtalyanın geniş bir askeri ny girişebilecek halde bu- adığını iddia ediyorlar. a ten gazetesinin Romadan m bir telgraf bunu teyid edi- Maten muhabirinin bildirdiği. > göre İtalya bu sene Habeşis- | rışmağa pek hevesli değildir. DÜŞUNCELER Pm K Güneyin açması, yağmurun dinmesi, Vanin Dr Dae Kat açılması için bir tek yol Kar istenecek neme değildir. Kar; yoksulluk, kömürsüzlük, ateşsiz- İemmektir çoğumuz için, Biliyorum. line haberi burada | tana karşı büyük bir askeri hare- ket tertib edecek halde değildir. Buna sebeb askeri güçlükten zi. ! yada mali zorluklardır. İtalyada büyük bir para sıkıntısı vardır. Bu sebeble M, Mussolini çok ihti- yatlı hareket etmek mecburiye- | tindedir. | Cenevre mahafi!i memnun değil Cenevre 12 (Hususi) — htak ya - Habeşistan münasebatının gerginleşmesi ve İtalyanın askeri hazırlıkları burada büyük bir ehemmiyetle karşılanmıştır. Şim- dilik Milletler cemiyetinin işe karışması için bir sebeb görülme- mektedir, : Habeşistan Milletler cemiyeti konseyinin son toplantı- sında bu meselenin tetkikini is- temişti. Fakat sonra doğrudan doğruya müzakereyi tercih ede- rek müracatten vaz geçmişti. Bu sebeble Milletler cemiyeti- nin işe karışması için yeniden müracaatte bulunması lâzımdır. Böyle bir müracaat olursa Millet- ler cemiyeti konseyi toplanarak tetkikatta bulunacaktır. Maama- fih Cenevre mahafili bu işe ka- AR Ancak, bu kötü, yapışkan havadan bunalanlar karın yağmasını bekliyorlar işte! Lâpa lâpa, yığın yığın, musluk. larda suları, suratlarda kulakları, bilek. İerin ucunda elleri dondurarak yağacak olan karlar... Kar yağmıyor , kar yağmadı, yağa. madi gitti. . Bir yığın aksınklı, öksürüklü adam gözlerimi göklere dikmiş, karın yağma. sını bekliyor. O da sanki eşi bulunmaz, değer biçilmez bir nesneymiş gibi, gök- lerin bir yanına sıkışmış, bir türlü aşa- ğı inmek istemiyor. Sanıyorki, bir kur- tarıcı gibi gelecak. Oysa ki, beklenen o değil, onun arkasından açılacağı umu- lan güneştir. Basamaksız çıkılmıyor. Üstleri karla örtülmüş basamaklardan güneşli hava- lara kavuşülduğunu bugün “daha iyi an- ladım. Orhan Selim * ved M4 yorlar. girişecek halde değilmiş Habeşistan 50 bin asker topladı Roma 13 (İstanbul) — Alı- || nan haberlere göre o Habeşli- ler Eritre hududunda Valual- da 50 bin asker toplamışlardır. Halbuki İtalyanın . Eritre va Somalideki askerleri .yekünu beş bindir. 4 Romadaefkârıumumiyesü- | küneti muhafaza ediyor. Ga zeteler iki kolordunun sefer- berliğine dair mütalâa söyle- miyorlar. Yalnız ecnebi gaze- İ telerinin mütalâalarını yazı Seferber edilen iki fırka Habeşlilerin Eritre hududun- daki toplantısına karşıdır. Ha- (| beşlilerin tahşidatı tehlikeli bir 4 hal alırsa o zaman bu iki fır. ka yola çıkarılacaktır. Rivaye- ) te göre İtalyan kuvetine gene- ral Rodolf Granziyani kuman- da edecektir. Eritre ve Somaliye eylülden Yi N Beri harb malzemesi gönderil. mektedir. | Hricye müsteşarı M. Saviç İ Ingiliz sefiri sir Dromondu 4 kabul ederek Habeşistan hak- kında uzun müddet görüş- müştür, Yurd albümü Matbuat umum müdürlüğünün güzel bir teşebbüsü Ankara 12 (Hususi) —Mat- buat umum müdürlüğü yurd al bümü yapmak için bir komisyon kurmuştur, Bu komisyona her ve. kâletten birer zat iştirak ettiği gibi, cografya profesörü bay Hâ. mid Sadi de komisyonda bulun. maktadır. Komisyon, yurdun en güzel yer. lerini tesbit ederek buraların fo. tografını aldırtacaktır. Türkiyenin €n güzel tabii (o fotograflarından başka, Cumhuriyet devrinde ya- pılan imar işleri, demir yolları, köprüler, yollar, fabrikalar, şehir. lerin değişmiş manzaraları, park- lar, heykeller bundan başka ma- halli tipler, tarlalar, bağlarda ça- lışan kadın ve erkek tipleri, ço- cuk tipleri, mektebler, köy mek- tebleri bulunacaktır. Bütün bunlardan zengin bir fo- tograf koleksiyonu temin edilecek- tir. Gaz maskesi febrikası yapılıyor "Ankara 13 (Hususi) — Hilâli- ahmerin açacağı gaz masekesi fab- rikasının inşası ihle edilmiştir. Ya- okında inşaata başlanıyor. 5 T | | vam edilmiştir. Şebeke mensupları- rilmesi muhtemeldir, Gümrük muhafaza uyuşturucu maddeler ve emniyet İ müdürlüğü memurları şehrimizde © işliyen mühim bir heroin şebeke. © si meydana çıkarmışlardır. i Bu şebekeye aid gizli heroin ! fabrikası da bulunmuştur. Fabri- ka Arnavudköyünde Amerikan | mektebi yanındaki büyük yalı müş- temilâtından olan köşktedir. Köşk evvelki gece yarısı me- murlar tarafından basılarak şe» beke elâbaşıları olan Ziya Hilmi, | Eskişehirde maden ticaretile meş- | sul Macar tebaasından Emil Ko- panos ve köşkün kiracısı Ali Haydar suç üstünde yakalanmış- lardır. i Suçlular, bir kamyon dolusu | heroin fabrikası malzeme ve âlet- lerile birlikte emniyet müdürlü- | güne götürülmüşlerdir. Dün ak- şam geç vakite kadar tahkikata de- nın bugün ihtisas mahkemesine ve- Öğrendiğimize göre, bu heroin kumpanyası izleri üzerinde uzun müddettenberi o araştırmalar ya- pılıyordu. Şebekenin, iç piyasa- dan ziyade Atina ve İskenderiye- ye heroin kaçırdığı istihbar edil mişti. Şebekenin adamlarından Ali Haydarın namına kiralanmış olan köşkte kurulan heroin fabrikası bütün asri ve teknik tertibatile i işliyordu. E, Kopanos şebekenin sermaye» darı vaziyetinde idi. Köşkte bir buçuk kilo heroin ve sekiz kilo afyon malhlülü bulunmuştur. Bu | sulu afyonla heroin yapılacaktı, Görüş farkı: Şoför acemi ikeni., ... Usta olduktan sonra!... teşkilâtile ex Heroin fabrikasının meydana çıkmasında çalışmaları görülenlerden Polis müdürü Gümrük | muhafaza baş Rey” ronm | müdürü bay Ural ** Hasan Yılmaz Bu fabrika, şehrimizde meyda- na çıkarılan heroin müesseseleri- nin yedincisidir. Suçlular, fabri- kayı işlettiklerini itiraf etmişler- dir, Şebekenin diğer bir fabrika ile de alâkadar olduğu zannedili. yor. Badem sandıklarından çıkan afyon Uzun zamandanberi takib edi- len bir afyon kaçakçılığı İzmir- de gümrük muhafaza memurları tarafından meydana çıkarılmıştır. İzmirde Alman bandıralı De rince Yapurunda badem sandıkları içinde 150 kilo afyon bulunmuştur. Bu işle alâkadarları yakalan- mıştır. Tahkikta devam ediliyor. Ankara yapı kooperatifi Ankara 12 ( Hususi ) — Yapı kooperatifine şimdiye kadar 125 âza girmiştir. Kooperatif umum! heyeti ayın 18 inde Halkevi se lonunda toplanacaktır. Gr A Kr