16 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 107-126) Fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ İm 17 — No: 5866 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 16 Şubat 1935 Çocuklara en değerli armağan Coğrafyada ilk adım - Fafk Sabri Duran... Si Tarih öğreniyorum Coğrafya kır: —— * Ahmet Refik... leri - Faik Sabri Duran... Bol resimli, renkli kapaklı AKŞAM KİTAFPHANESİ Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ) (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 Klişe - Habeşistanda silâh patladı, İtalya acele asker gön Habeşliler, Italyanların kendi toprağı İsmin saydıkları bir mevkii ele geçirdiler. Paris 15 (Hususi) — İtalyan - Habeş müzakereleri tamamen ne- ticesiz kalmış sayılabılır, Buna se- beb tarziye ve tazminat mesele- sile bitaraf mıntıka hakkında an- laşma kabil olamamasidır. İtal- ya, öldürülen İtalyan askerleri için tarziye ve tazminat istemekte wrar etmiştir. Habeşistan bunu kabul etmemiştir. Habeş hükümeti, İtalyan as- kerlerinin ölümüne sebeb olan çar- Pişmaya Habeşlilerin sebebiyet Yermediklerini, İtalyanların hü- cumu üzerine Habeşlilerin müda- faada bulunduklarını söylemek- tedir. Diğer taraftan Habeşliler- den ölen ve yaralanan bir çok kimseler bulunduğunu ileri süre- rek bir komisyon tarafından tah- kikat yapılarak hangi tarafın ka- bahatlı olduğu anlaşılmadıkça tar- Ziye veremiyeceğini bildirmiştir. SN Bitaraf mıntakaya gelince, İtal afmag yerhalerııyz iz tağmen anlaşma olamamıştır, Son haberlere göre Habeşliler, İtalyanlar tarafından işgal edi- ve kendi toprakları olduğuna lerini haber almıştır. Italya Silliareyi. kendi -haduda dahilinde telâki ederek istemek: tedir, ya bu mıntakanın bugünkü va- | üz vapur m Zziyele göre tayinini istemiştir. ğ ÖTE alama Habeşistan ise italya kuvvetleri, | Jar scele Eritre ve Sömaliyö “BE nin bir çok noktalarda Habeş top. | decektir. raklarına girdiğini iddia ederek | Habeş kuvvetleri bir maykii bitaraf mıntakanın hududda. ok Işgal etti ması lâzım geldiğini söylemekte. Londra 15 (A:â.). — «Deyli dir, | Telegraf» ın Roma muhabiri, Ha- Adis Ababadaki İngiliz sefiri- beş kuvvetlerinin Ulaual civarın- | Din tavassutuna o ve çalışmasına | da bulunan Silliareyi işgal ettik. İ : İddia ettikleri yerleri geri almak İşin askeri harekete başlamışlar» dır. Paris mahafili vaziyeti çok “iddi görmektedir. İtalyadan gelen haberlere göre *ferber edilen Floransa fırkası- Paris 15 (Husui) — Habeş kut- vetlerinin işgal ettiği bildirilen Silliare Eritre hududuna yakın mühim bir askeri mevkidir. Bu ha- yalide muharebelerin başlamasın. dan korkuluyor. İzmirde spor klüpleri ihtilâfı hallediliyor mu? İttifak umumi merkezi ikinci reisi bay Halit görüşmelerine devam ediyor i İzmir 13 (Hususi) — İzmirde Por kulübleri arasında çıkan ih. üç, hakkında tetkikat yapmak Ş buraya gelmiş olan Türki- * idman cemiyetleri ittifakı w- S Mümi merkezi ikinci reisi Beya- ki la bay Halid burada tet- Ve görüşmelerine devam et- ib ir. İzmirde Altay, İzmir dör Şarkspor ve Türkspor gibi dört mühim kulübün lik müsaba- yarından çekilmesine sebeb ©- miyetli şikâyetler üzerine doğan ihtilâflı vaziyete çare bulk üzere muhtelif O mütalcalar yerütülmektedir. Bu mütalealari YU sürtle tesbit edebiliriz: ile — Lik müsabakalarından çe pi e dört spor kulübü ile lik mü- İ akalarının fütbol O heyetinin | (Devamı 4 üncü sahifede) Idman cemiyetleri ittifakı Ikinci ylavı bas Halit Habeş suvarilerinden bir müireze Yeni saylavlar Bediz Aydilek (Konya) Rıza Levend (Mardin) Hikmet Işık (Erzincan) (Samsun) General Şükrü Nalli Gökberk Relsicumbu? Atatürk, yeni Istanbul say- lan müteksid General Şükrü * Nailiye Gök- berk soyadın | vermiş ve bus “© Du bir terkere ile kendisine © bildirmiştir. Orduda pek çok kiymetli hizmetleri bulunan yeni mebusu- mux br adı tescil ettirmiştir. ra yavaş yavaş bir enstitü şehri haline girecektir, Şimdiden Anka- ra yüksek ihtisas mekteblerinin toplandığı bir merkez haline gel- miş, ve burada da bir talebe ha- | yatı başlamıştır. Bu sene içinde, yüzü müteca- viz. talebe İstanbuldan Ankara hukukuna nakletmiştir. Gelecek sene, Ankara hukukuna daha zi- yade talebe geleceği ümid edili- yor. Burada devam şartlarının, dışarıda bir işte uğraşmağa mü- i said olması, bu talebe akınına se- bebiyet verdirmiştir. Bu yüzden | dairelerde, az maaşlı küçük me- | mur kadroları da dolmuştur. Ankaranın yüksek mekteblerin- den bahsederken ziraat enstitüle- rine de büyük bir yer ayırmak lâ- | zumdır. İ o Gelecek sene enstitülerin tale- besi 500'ü geçecektir. Ziraat ve- kâleti 1 milyon 400 bin lira sarfe- | | derek, enstitülerin yanı başına İ yeni binalar daha yaptıracaktır. Bu binalardan biri talebenin ya- İğ tıp kalkmasma tahsis edilecektir. Geletek sene açılacak olan ta- rih ve cografya fakültesini de hesaba katarsak, Ankarada yük- sek mektebler muhiti daha ziya- de genişliyecektir. Diğer taraftan sıhhiye vekâle- ti, bir tib fakültesi yapmak için tetkiklerine devam ediyor. Esa- sen Ankaradaki nümune hastane- si ve yanı başında yapılan 240 yataklık yeni paviyon, yeni açıla- İAnkara, aynızamanda bir üniversite şehri oluyor Tarih, coğrafya, tıb fakülteleri açıldık- tan sonra talebe mikdarı artacak Ankara 15 (Hususi) — Anka duğu gibi, Alman profesörleri ge- tirtilecektir. Esasen nümune has- tanesinde, bir çok şubelerde Al- man mütehassısları bulunmakta- dır. Fakülte açıldıktan sonra ye- ni gelecek mütebassıslarla bera- ber, büyük ve çok hastası olan bir hastanenin “yanı başında yeni bir tıb fakültesini kurmak pek güç | görülmüyor. Ankara, Kayseri, Sıvas, Sam- sun gibi yerlere demiryollarile bağlı olduğu için, merkezi bir va- ziyet almaktadır. Bu bağlılık yü- zünden, tib fakültesi, ve burada- ki ihtisas adamlarının şöhreti, Ankaradaki hasta miktarını artı- racak, buraya Samsun, Trabzon, Sıvas, Adana gibi Yilâyetlerden hastaların gelmesi kolay olacaktır. Samsun, Trabzon gibi sahil vilâyetlerden ve Sıvas, Kayseri gibi iç vilâyetlerdeki büyük mer- | kezlerden hastaların İstanbula ka- dar gidebilmesi daha güçtür. An- kara tib fakültesi büyük bir sıh- hiye merkezi haline gelirse, hasta akınının İstanbul derecesinde ola- sağı kolayca. hesab edilmektedir. > Hasta yatağı miktarının çok ol- duğu bir yerde, tıb fakültesinin daha müsaid bir hale geleceğini söylemeğe lüzum yoktur, Gelecek sene tarih ve cograf- ya ve tıb fakülteleri, daha ziyade büyüyecek olan ziraat ve orman enstitüleri, Ankarayı bir üniversite şehri haline getirecektir, Ankara bu hale geldiği zaman talebe ade- dinin artış itibarile nüfus ta da- ha ziyade artacaktır. Talebe kit- cak tıb fakültesine bir zemin ha- zırlamıştır. Bunun yanı başına fa- külte binasile, bir kaç lâboratu- var daha yapılacaktır. Tıb fakültesine, İstanbulda ol- lesi yüzünden, burada yeni yeni talebe yürtları, talebe pansiyon. ları, lokantaları açılacak, şehir ik- tisadiyatı hesabına da bir kazanç olacaktır. Selim Sırrı Tarcan | Bir griplinin rüyası!... Not: Yedi gündür gripten Bunun için karikatürlerimde sik sk bu yatıyorum, mevzua dokunuyorum, o okuyucularım. dan özür dilerim. C. N.G,