24 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6cı ve sonuncu cilt çık'ı (Forma 107-126) Fiyeti; 80 kuruş AKSAM KİTAPHANESİ reina ni, bı vigünkü lârını hemen ır, Fakat yarınki ksiniz | AKŞAM KITAPHANESİ kararı bn da ne ola olacağını Piyeti: 1 lira PAZAR — 24 Şubat 1935 —m mm —— Sene ai — No: 874 — Fiatı her yerde 5 kuruş Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) 20113 (Klişe) İ Healya Afrikaya yeniden mühim kuvvetler gönderiyor Amerika Zencileri, Habeşlilere yardım i için hazırlık yapıyorlar Tramvay murah- hasları Ankarada Tarife ve sermaye meselesi hakkında konuşma başlıyor Harbiye mektebinin yeni binası yakında bitiyor Eski Harbiye mektebi binası ve bahçeleri ne olacak? Saçan hafta Afrikaya gönderilen mllis efradının Napoliden vapura binmelerine ald Iki resim is 23 (Hususi) — İtalya ti şarki Afrikaya, Habeş ma mühim askeri kuv- Böndermeğe başlamıştır. iki tabur milis efradı, bir Big lek işçi gönder- Dünden itibaren asker sevk | & ir Gönderilen kuvvet- skünu 5300 kişiye baliğ ok | e Bugün de Mesinadan 3000 iii hareket edeceği bildiril İğ Bunlar seferber haline ln 19 uncu ve 29 uncu Flo- rt. Mesina fırkalarına men- M, aaa Siragöza, Palermo ve lükleri toplanmıştır. Bunlar hare- kete hazir bulunuyorlar. Milisler Eritreye gönderilmişti. Askerler Somalinin limanı olan Magadis- (Devamı 4 üncü sahifede) AKŞAM'ın yeni tefrikası Yazan: Muazzez Tahsin | Milli roman | Pek yakında M... taburları ve istihkâm bö- | ÖSUNCELER ŞEHİR FOT! FOTOĞRAFLARI denince Denim gözümün önü: gözümün önü- vin dam gelir, Bu bir yığın kya, yarısı içeri batmış, ya- Yakın, koskocaman demir | © vardır. Viyananın anlı sanlı » trtih o kuleleriyle İsanın söylenilen dikenli çelen- parlamento evinin “gölgesi- a, e an mi? İstemez. Neden Va sabir Ouyor, diye düşündüm. Ne. zi en » oralara gitmemiş, ora- bir adamın gözü önüne İ “iie izni dil demir dönme dolab; Paris bir Eyfel kulesi; Londra bir O parlâmento yapın madır?. Hayır. Viyananın, gazetelerde her gün parça parça bildirimlerini okuduğumuz, eğlenceden çok uzak bir kanlı iç yönü; Parisin sipsivri Eyfel kulesiyle bağı ol. mıyan bir kaynar, derin iç yaşayışı; Londranın parlâmente yapısından çok uzak bir ağrısı var, Öyleyse neden bu şehirlerin göster- melikleriyle kendi özleri arasındaki bu aykınlık neden? Hangi fotoğrafçının kör gözü, hangi ülküyü güderek, bu şe- hirlerin resimlerini bir kez böyle aldık. tan sonra onlari yeryüzüne böyle bir biçimde kapup koyuverrmiş?, Orhan Selim Ankara 23 (Hususi) — Tram- vay, elektrik, tünel şirketlerinin murahhasları Ronge ve Brasens buraya geldiler, nafıa vekâletile müzakereye girişeceklerdir. Görüşmeler bilhassa bundan ev- velki temaslarda müzakere mev- zuu olup şirket mümessillerinin salâhiyetleri kâfi olmaması yüzün- den neticelendirilemiyen tarife ve sermaye meseleleri hakkındadır. Nafın vekâleti şirket sermayesi- nin Türk lirası olarak tesbitini ve tarifelerin ticaret odası hayat pa- halılığı endeksine göre tanzimi, talebe için hususi tarifeler ol- ması ve umumi vaziyetin ıslahı gi- bi şeyler istedi. Bu defa gelen murahhaslar bun- ları görüşeceklerdir. Temasların bir hafta kadar sürmesi muhte- meldir. Lehli kimyager bunu keşfettiğini iddia ediyor Topraktan altın çıkaran Lehli kimyager Dunikovski bir ölüm şuaı bulduğunu gazetecilere bil dirmiştir. Lehli kimyager demiş tir kiz — Bir çok kimseler, ölüm ışıkla- rını keşfettiklerinden bahsettiler, Halbuki benim bildiğime göre böyle bir keşifte bulunulmamıştır. Fakat keşfettiğim âletin, ölüm ışık. larını da istihsale yarayacağını zannediyorum, Bilirsiniz ki elektrik hava cereya- nında yürümez. Bunun sebebi de zannederim ki, ziyadar ışıklar ta. | rafından evvelâ felce uğratılma- sı, sonra da imha edilmesidir. Halbuki, âletim radiyasyonları da mükemmelen sevk ve nız bir cereyan vücuda getiriyor. Âletimin zayıflığı, kuvvet ve kud- retini tahdid ediyor. Fakat bir gün bu makine bü- yültülerek yüksek tevettürlü bir ce, | reyan fışkırırsa güzergâhı üzerin. de bulunan ve yer üzerinde duran bütün canlı mahlükat kendileri. ne yıldırım isabet etmiş gibi yere ölü olarak serileceklerdir. Fakat cereyan verici tazif edi. İ Hirse, fışkırtılan iki cereyan, gök yüzünün istenilen noktasında bi- ribirine çarpacak ve hiç bir hava filosu bu elektrik cereyan pro- jektörüne dayanamıyacaktır, idare | | ediyor. Şimdiki halde öletim, yal. Ankarada yapılmakta olan yeni Harbiye mektebi binası Ankarada (yapılmakta olan Harbiye mektebinin inşaatı bit- mek üzeredir. Yaz sonuna kadar yeni binanın tamamen hâzir ola- cağı ve gelecek seneden itibaren Ankarada derslere devam edile- ceği umuluyor. Eski Harbiye mektebi binası- nin ne yapılacağı henüz belli de- Maslak ve esrarengiz ğildir. Bir aralık burasının bir mekteb haline konulacağı, hattâ Galatasaray lisesinin buraya nak- ledileceği söylenmiştir. Bu fikir- de bulunanlar Galatasaray lisesi bahçesinin Beyoğlunda güzel bir maydan haline konulacağını, bu- günkü Galatasaray binasının da (Devamı 4 üncü sebifede) Topkapıda iki cinayet Maktullerden birinin yüzünün derisi yüzülmüştür, katiller meçhuldür İstanbul adliyesi iki mühim ve | esrarengiz cinayetin tahkikatile meşguldür. Bu cinayetlere kur. ban gidenlerden birinin cesedi, Maslak yolu üzerinde bir hendek | Topkapı sur- | larının koğuklarında bulunmuştur. içinde, diğeri de Maslak yolunda, hendek için l de bulunan cesedin, bir hiristiyana aid olduğu anlaşılmıştır, Cesedin elleri ve kolları bağlanmış, kim İ olduğu anlasılmamak icin yüzünün derileri bıçakla yüzülmüştür. Cesedin üzerinde, iki kurşunu eksik bir tabanca bulunmuştur. (Devamı 2 nci sahifede) K PR Hİ e — Maşallah, mahdumda şüre istidad var galiba)... — Hayır, sehhatı yerindedir çok şükür!... ©,