26 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı a. 6&cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 407-126) Fiyeti: 80 kuruş AKSAM KİTAPHANBSİ FAZIL AHMET İsmi altında Değerli edibimizin hitabeleri, şiirleri vo hiciv. leri bir araya toplandı, nafis bir kitab şeklinde 80 YENI ÇIKTI kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Sene 17 — No: 5876 - Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 26 Şubat 1935 Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) — © Dün de Mesinadan şarki Afrikaya yeni kuvvetler gitti Hebeşistan tekrar Milletler cemiyetine müracaat etmeği Seferber halinde bir italyan kutasi kem 25 (Hususi) — İtalya Habeşistan arasındaki konuş- malar durmuş gibidir. Müzakere- Ye başlandığı zaman ibtida bir İtaraf mıntaka tayini düşünük Müştü, Habeşistan bu mıntakaya | abeş kabilelerinin girip çıkma | Mini ve Habeş hizmetindeki Belçi- | ka ve İsviçre zabitlerinin de ko. | Huşmalarda bulunmalarını İste | Topkapı cinayetinde bazı mühim ip uçları bulundu Dün bir çok kimseler dinlendi, bugün bir netice alınması umuluyor mişti, İtalya, bir çok mahzurla- rına Yağmen Habeş kabilelerinin bitaraf mıntakaya girmelerini ka- bul etmişti, Fakat yabancı zabit- lerin müzakereye girmesini red- detmişti, Habeşistanın bu isteğinden vaz geçmeğe meyil ettiğini gösteren bazı alâmetler vardır. Habeşis- (Devam 4 üncü sahifede) düşünüyor Yunan - Bulgar hududu Yunan askeri komisyonu tahkimat için tetkikata başladı Atina 25 — Harbiye nezareti tarafından tayin edilen askeri ko- misyon Yunanislanın Bulgar ci- hetindeki hudud plânlarını tan- zim etmek için pek yakında Ma- kedonya ve Garbi Trakyaya gide- cektir, Gelecek ay, Selânik civarında- ki Sedes tayyare Okarargâhının tahkimine başlanacaktır. Saatleri muayene Muhtelif mıntakalardaki saatler gözden geçirilecek çe Diçüler baş müfettişi bay Orhan Tuksavu, İstanbulda mevcud elektı'k, ha- Maktu; Ahmedin arkadaşı bay Mahmud dün dinlenirken Maslak ve Topkapıda bulunan gizler hakkındaki tahkikat ie ekte ve bu iki esrarengiz ci- Ç #srar perdeleri de yavaş, dığı, Yrılmaktadır. Dün de yaz- Mz gibi cesetlerin ikisi de iz edilmiş, Maslak yolu üze İesedi ir : içinde bulunan : n Çemberlitaşta marangoz ima ( Köşede ölen Ahmed) Kazarosa, Topkapı surlarında bir oyuk içinde bulunan cesedin de Mısırlı Abdülhay oğlu Ahmede &id olduğu katiyetle anlaşılmıştır. Kâzarosa âid cesed hakkındaki tahkikata Derbend jandarma ka- rakolunda müddei umumi mua- vinlerinden bay Nureddin tara- fından devam edilmekte, Mısırlı (Devamı 4 üncü sahifede) vagazı ve su saatlerinin sıkı Wir muayeneden geçirilmesi kararlaş tırılmıştır, Yeni ölçüler müfettişi bay Or. han Tuksavul bu işlerle ehemmi- yetli surette meşgul olmağa baş. lamıştır. İstanbulda (elektrik, havagazi ve su abonelerine âid saat mik. tarı 150,000 den fazladır. ölçü. ler başmüfettişliği ve belediye teşkilâtile günde ancak 100 saat muayene edileceğinden şimdiki teşkilâtla bütün saatlerin muaye. hesi ancak dört senede tamamla. nabilir Başmüfettişlik bu vaziyeti göz- önünde tutarak vakit kaybetme- den bir fikir edinmek üzere her mıntakada bir kısım saatleri mu- ayeneye tabi tutmak suretile umu- mi bir yoklama yapmayı ve en ziyade bozuk tesadüf edilen mın- takalarda mevcud bütün saatle. re muayeneyi teşmil etmeği mu- vafık görmüştür. Yakında bu şekilde muayene- lere başlanacaktıfi Saylavlar Ankarada — — toplanmağa başladılar Meclisin açılma zamanı yaklaştığından vekâletlerde hazırlıklar fazlalaştı Ankara 25 (Hususi) — Yeni , şavirler bulunacaktır. Bundan baş. seçilen saylavlar birer birer ge- liyor. İlk gelen saylavlar arasın- da ressam Şevket, lokantacı Ce mal göze çarpmaktadır. Öğrendi. ğime göre bütün saylavlar- ayın 26 sında burada bulunacaklardır. Diğer taraftan, vekületlerde, Meclise verilecek lâyihaları bitir- mek için büyük bir çalışma var, Ziraat vekâletinde orman ka- nunu İâyihası bitmek üzeredir. Lâ- yihanın esbabı mucibesi hazır- lanmış vekil tarafından tetkik edilmektedir. İlmi bir tetkik eseri olan esba- bı mucibe İâyihasında, ormansız- | hk yüzünden orta Anadolunun sıkıntılı ziraat ovaziyetinden, or- man işine verilecek ehemmiyet. ten bahsedilmektedir. Maarif vekâletinde de, teşki- lât kanunu lâyihası tetkik edil. mektedir. Evvelce de yazdığımız gibi yeni teşkilât kanununa göre, vekâlet kadrosu genişliyecek, vex kâlette muhtelif sahalar için mü- > ka neşriyat müdürlüğü müstakil bir müdürlük olacak, kadrosu da genişliyecektir. Adliyede avukatlar kanunu üze- rindeki tetkikler daha bitmemiş- tir. -Bu kanun lâyihasının, Mecli- sin ilk günlerine yetişmesine im- i kân görülemiyor. Kanun lâyihası (Devamı 4 üncü sahifede) Yeni saylavlar 5. Konuk (o Nazmi Topçuoğlu (Bursa) —— AKŞAM'ın yeni tefrika — a sa Bereket versin böyle MİLL! ROMAN Yazan: Muazzez Tahsin gezen bir kisi değili...