23 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Yakup Kadri ANKARA ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Değerli edibimizin son eseri Fiyeti : 1 lira AKŞAM KITAPHANESİ > a - e —— > m —— — - CUMARTESİ — 23 Mart 1935 & Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) — —ı — Sene 17 — No: 5898 — Fiatı her yerde 5 kuruş İngiltere, konferansa Alman- se yapılacak tramvay yanın da çağırılmasını istiyor atları hangileri! Nafıa, mukavelede yeni ihtiyaclara Üç hariciye nazırının ikinci konferansı Cöme şehrinde toplanacaktır Paris gazeteleri, bu konferansa Almanyanın çağırılması için İngiltere tarafından yapılan teklife muhteriz davranıyorlar Paris 22 — Gazetelerin ekseri- si, Fransa tarafından Almanyaya verilmiş olan notanın mündereca» tını tamamile tasvip ediyorlar. Gazeteler, Fransız notasında ile. ri sürülen delillerin o Almanyaca şayanı kabul görülmemesinden dolayı, katiyen hayret göstermi- yorlar ve Fransız - İtalyan tesanü- dünün bu yeni tezahürünü mem- nuniyetle kaydediyorlar. Yalnız Paris gazeteleri, İtalyanın şima- linde kâin Come şehrinde, İngi- liz, Fransız ve İtalyan hariciye nazırları arasında © aktedilecek ikinci konferansa, Almanyanın davet edilmesi hakkında, Cir John Simonun vaki olan teklifine karşı ihtiyatkâr davranıyorlar, Petit Parisien gazetesi diyor ki; «Alman hükümet adamları, şa- tafatlı, fakat bir taraflı hareket. lerin mahzurlarını ve Almanya Bugün Pariste toplanacak kon- feransta Italyayı temsil edecek olan B. Suviç Venizelos, mücadeleden çekilmiyeceğim diyor Hariçte çalışacak, Yunan milletini ayaklandırmağa uğraşacak imiş | o. Pa i ei Fe 5 Venizelosun ecnebi gazetelerinde çıkan bir karikatürü . Atina 21 (Hususi mizden) — Venizelos, refikası ve en sadık adamlarilâ Napoli şehrine varmıştır. Burada çıkan Proia gazetesinin Napolideki mu- habiri, kendisini ziyaret ederek İsyanın muvaffakıyetsizlik sebeb- lerini ve istikbale ait düşünceleri- Dİ sormuştur. muhabiri- Venizelos, demiştir ki: — İsyan hareketi fena tertip e- dilmiştir. Filo, tersaneden ayrıl. iktan sonra beni isyanın başıma » Seçmek için Giride e Ben bidayette isyanın . başina geçmek istemiyordum. Çünkü be- nim yaşımda bir adam, ihtilâlci olamaz, Saniyen benim isyana ka. rışmaklığım, cebren iktidara geç mek istediğim zannını uyandıra- cak ve hareketi tehlikeye düşüre- cekti. Salisen: Ben siyasi hayat- tan çekilmeğe karar vermiştim Ve bu kararımı, âyan intibahatı yapıldıktan sonra ilân edecektim. Fakat hükümet, âsi filoyu kor. san ilân ettikten sonra ruhumda bir isyan kasırgası koptu. Derhal âsi filo amiralına bir telsiz çeke. rek isyanın başına geçtiğimi ken- disine bildirdim. Biz isteseydik isyanı uzatabilir. dik. Hükümet, Giride asker ihraç edemezdi. Fakat tayyare bom. bardımanlarından harp gemileri. nin ve bilhassa Averofun hasara uğramasını istemediğimiz cihetle, mücadeleyi bıraktık. İşler bu raddeye geldikten son- ra evvelki kararım hilâfına ola- rak siyasi hayattan çekilmiyece- ğim. Hariçte çalışacağım, makale- ler yazacağım, dünya ve Yunan ef- kârı umumiyesini tenvir oedece- ğim ve mücadeleden çekilmiyece- gim.» Burada çıkan Akropolis, Veni- zelosun siyasetten çekilmemek ve Yunanistanı bâlâ ikiye ayırmak i nd iddetle hü- “ sakı değildir.» hükümeti silâhlanmakta israr et- tiği takdirde bu mahzurların ço- ğalacağını hesap etmelidir.» ' Figaro gazetesi şunları yazi" yor: «Dün, iyi bir gündü, Fransanın azimli vaziyeti uluslararası mah- fellerde iyi bir tesir yaptı.» Sir Simonun Avam kamarasın- da, Almanyanın Come şehrine da- vet edilmesine dair yaptığı te menni hakkında bu gazete şunla- rı ilâve ediyor: «Bu biraz acele bir hareket ©- lur. Hem nihayet bu, dörtler mi- «Pöti jurnal» şunları yazıyor: «Comede İngiltere, Fransa ve İtalya görüş birliklerinin kurul masını temine inatuf bir toplan | tıda Almanyanın gelip de ne ya- pacağı belli değildir.» «Övr» gazetesi -de diyor ki; (Devamı 4 cü sahifede) Casus Lavrens tekaüd oldu Vakıa köşküne çekildi, fakat düşünceleri belli değil Meşhur casus Lavrens arab şeyhi kıyafetinde Harbi umumide, arabları aley. himize ayaklandırmak hususun. da büyük bir rol oynamış olan meşhur İngiliz casusu Lavrens tekaüd olmuş, son zamanlarda askeri tayyarelerde ustabaşılık hizmetini bırakmıştır, (Devami 4 cü sahifede) 41 sene ticaret âleminde neler gördüm 15 kuruş haftalıkla beş parasız bir amele olarak işe başlayan maruf bir zenginimiz, para kazanmanın yollarını anlatıyor Bay Hikmet Feridun tarafın- dan yapılan bu çok meraklı reportajı” 6 ıncı sahifemizde okuyunuz. göre sırayı değiştirecek Bütün yeni hatlara tercihan yapılacak olan Şehzadebaşı « Unkapanı hattının mebdel Şehzadebaşı caddesi Nafıa bakanlığı ile tramvay şir- keti murahhasları arasinda cere- yan eden müzakere neticesinde yeni bir mukavele tanzim edilece- ği malümdur. Vekâletin feshettiği 1926 tarih- li mukavele mucibince inşa edile- cek yeni hatlar mecburi ve ihti» yari olarak iki kısma ayrılmıştı, Bu mukaveleye göre müstaceliye- ti birinci derecede olan hatlar şunlardı: 1 — Gazi köprüsünün ikmalin- (Devamı 4 cü sahifede) Dün şehrimize gelen Venizelist zabitler otelden çıkarlarken | Yazısı ikindi sahifemizde |